Convenio colectivo - Servitar SL, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2003
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2005
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3959 de 02/09/2003

RESOLUCIÓ TIC/2578/2003, de 28 d'abril, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Servitar, SL, per als anys 2003-2005 (codi de conveni núm. 0810892).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Servitar, SL, subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 11 de març de 2003, i de conformitat amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 253/2002, de 4 de novembre, de fusió del Departament de Treball amb el d'Indústria, Comerç i Turisme, i el Decret 284/2002, de 12 de novembre, de reestructuració parcial de diversos departaments de la Generalitat,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Servitar, SL, per als anys 2003-2005 (codi de conveni 0810892) al Registre de convenis de Barcelona de la Subdirecció General d'Afers Laborals i d'Ocupació.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el DOGC.

Barcelona, 28 d'abril de 2003

Francisca Antolinos i Jiménez

Subdirectora general d'Afers Laborals

i d'Ocupació a Barcelona

Traducció del text original signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de l'empresa Servitar, SL, per als anys 2003-2005

Capítol 1

Àmbit d'aplicació

Article 1

Àmbit d'aplicació

Aquest Conveni estableix les bases per a les relacions entre l'empresa Servitar, SL, i el personal que treballa al seu servei.

Article 2

Àmbit territorial

Aquest Conveni s'aplica a tots els centres de treball que l'empresa pugui establir a la ciutat de Barcelona i la seva província.

Article 3

Àmbit funcional

El present Conveni s'aplica als treballadors pertanyents a la plantilla de l'empresa Servitar, SL, sigui quina sigui la funció que hi tinguin.

Article 4

Àmbit temporal

Aquest Conveni entra en vigor el dia de la data de la seva publicació en el Butlletí Oficial de l'Estat. No obstant això els efectes d'aquest Conveni són del dia 1 de gener de l'any 2003.

La seva vigència s'estén fins al dia 31 de desembre de 2005, i s'ha de prorrogar tàcitament per períodes anuals, en cas de no existir denúncia de cap de les parts, en les condicions de l'article següent.

Article 5

Denúncia i pròrroga

  1. Qualsevol de les parts pot demanar una revisió del Conveni, formulant la seva denúncia per escrit davant l'altra part i davant l'autoritat laboral dins dels 2 mesos anteriors al venciment del termini de vigència o de qualsevol de les seves pròrrogues. El termini establert no és efectiu en el cas que hi hagi acord entre les parts.

  2. En cas de no haver-hi denúncia, s'ha d'entendre que el Conveni es prorroga automàticament per anys naturals. En aquest cas, tots els conceptes econòmics s'incrementen perquè se'ls aplica la previsió del Govern de l'índex de preus de consum, corresponent a l'any actual.

    Capítol 2

    Compensació, garantia personal i absorció

    Article 6

    Compensació

  3. En matèria de compensació cal atenir-se al que disposen les normes legals d'aplicació al cas, sens perjudici del que amb caràcter específic es determina d'una manera concreta en aquest Conveni.

  4. Les condicions pactades en aquest Conveni són compensables i absorbibles respecte als augments concedits voluntàriament o a compte de conveni que s'han estat aplicant fins a la data d'entrada en vigor del Conveni.

    Article 7

    Absorció

  5. Les disposicions legals o convencionals futures que impliquin variació econòmica en tots o en qualsevol dels conceptes retribuïts existents, o que suposin creació d'uns altres de nous, únicament tenen eficàcia pràctica si considerats globalment, i en còmput anual, en superen el nivell total, i s'han d'entendre, en cas contrari, absorbits per les millores que s'hi pacten.

  6. Per part de la Comissió Paritària cal procedir, en aquest cas, a l'adaptació dels nous conceptes a les clàusules d'aquest Conveni, sens perjudici del que estableix el paràgraf anterior.

    Article 8

    Garantia ad personam

    S'han de respectar i mantenir, amb caràcter estricte ad personam, les situacions i les condicions personals que en conjunt siguin, des del punt de vista de la perfecció, més beneficioses que les fixades en el present Conveni.

    Capítol 3

    Respecte al que s'ha pactat

    Article 9

    Abast i vinculació a la totalitat

    Les representacions de l'empresa i dels treballadors acorden que les condicions pactades són un tot orgànic i indivisible, per la qual cosa en cas que l'autoritat competent, en l'exercici de les facultats que li són pròpies, no l'aprovés totalment, es consideraria en aquest cas el Conveni nul i sense eficàcia a tots els efectes.

    Capítol 4

    Comissió Paritària

    Article 10

    Interpretació del Conveni

    Es crea la Comissió Paritària del Conveni com a organisme d'interpretació, arbitratge, conciliació i vigilància del seu compliment, sens perjudici de la posterior competència dels organismes administratius o contenciosos en la matèria.

    Article 11

    Composició

  7. La Comissió Paritària la componen 4 vocals: 2 membres per part de l'empresa i 2 membres de la representació dels treballadors.

  8. Els vocals són escollits per les respectives representacions de l'empresa i dels treballadors, preferentment entre els que hagin estat vocals de la Comissió Deliberadora.

  9. Els assessors, si n'hi ha, són escollits lliurement i designats pels vocals de cada part.

  10. La Comissió Paritària pot fer servir els serveis d'assessors permanentment o ocasionalment en totes les matèries que siguin de la seva competència.

    Article 12

    Competència de la Comissió Paritària

  11. Les funcions específiques de la Comissió Paritària són les següents:

    1. La interpretació autèntica del Conveni.

    2. L'arbitratge de les qüestions o els problemes sotmesos a consideració per les parts, o en els casos previstos concretament en aquest text.

    3. Intervenir en els conflictes col·lectius en la manera i amb els límits que determina la llei.

    4. Vetllar pel compliment del que es pacta.

    Article 13

    Funcionament de la Comissió Paritària

  12. Amb un nombre de 2 o més dels seus components es pot convocar la reunió de la Comissió Paritària, per la qual cosa la part convocant ho ha de comunicar a tots els components per comunicació escrita amb justificant de recepció, amb un mínim de 7 dies d'antelació a la convocatòria i els assumptes que s'han de tractar.

  13. Perquè les reunions siguin vàlides hi han d'assistir com a mínim 2 vocals de cada representació.

  14. Cada representació (empresa i treballadors) ha de prendre la seva decisió per majoria simple.

    Article 14

    Domicili de la Comissió Paritària

    La Comissió Paritària estableix el seu domicili en el mateix domicili social de l'empresa. No obstant això, pot reunir-se o actuar en qualsevol altra seu, amb l'acord previ de la Comissió per majoria absoluta.

    Article 15

    Presentació de qüestions a la Comissió

    Ambdues parts acorden informar la Comissió Paritària de tots els dubtes, discrepàncies i conflictes que es puguin produir com a conseqüència de la interpretació i l'aplicació del Conveni, perquè la Comissió emeti dictamen i actuï en la forma reglamentària prevista prèviament al plantejament dels diferents tràmits o demandes davant les jurisdiccions competents.

    Capítol 5

    Organització de la feina

    Article 16

    Facultats i responsabilitats

    L'organització de la feina, d'acord amb les normes de l'article següent, és facultat de l'empresa, a través dels seus òrgans de direcció.

    Article 17

    Normes per al seu desenvolupament

    L'organització de la feina comprèn a títol merament indicatiu les normes següents:

    1. L'adjudicació d'una tasca específica, necessària per a la plena activitat del treballador.

    2. L'exigència d'una activitat amb un rendiment normal per a cada productor o, en general, per a tot el personal de l'empresa.

    3. La fixació de l'índex de la qualitat admissible en la realització de la feina.

    4. La mobilitat i la redistribució del personal d'una manera racional, compatible amb la dispersió dels centres de treball i les estrictes necessitats del servei.

    Capítol 6

    Prestació de la feina

    Article 18

    Execució de tasques

    El treballador està obligat a executar diligentment tots els treballs i les operacions que li indiquin els seus superiors, dins les tasques generals pròpies de la seva categoria i la seva competència professional, i si observés entorpiment per executar la seva feina, falta o defecte en el material o en els instruments, està obligat a informar-ne l'empresa immediatament.

    Article 19

    Seguretat i higiene

  15. L'empresa està obligada a posar a l'abast de tots els treballadors els mitjans necessaris perquè puguin fer la seva feina amb les millors condicions d'activitat, higiene i seguretat. L'empresa ha de gestionar, de les entitats que contractin els seus serveis, que posin a l'abast dels seus treballadors elements i mitjans complementaris eficaços perquè executin la seva activitat en les condicions de seguretat, rendiment i higiene desitjades.

  16. Igualment el personal de l'empresa està obligat a emprar els mitjans i les mesures que a l'efecte del que s'estipula en el paràgraf anterior se li proporcionin.

  17. Si el treballador no empra els mitjans i les mesures posats a la seva disposició, les empreses contractant i contractada queden eximides de tota responsabilitat, que recau en el treballador.

  18. Els centres i el personal afectat per aquest Conveni han de complir les disposicions sobre seguretat i higiene en el treball contingudes en l'article 19 de l'Estatut dels treballadors, en la Llei de prevenció de riscos laborals...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR