Convenio colectivo - Condicions de treball dels funcionaris de l'Ajuntament d'Argentona, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2001
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2003
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3959 de 02/09/2003

RESOLUCIÓ TIC/2579/2003, de 4 de juny, per la qual es disposa la inscripció i la publicació de l'Acord regulador de les condicions de treball dels funcionaris de l'Ajuntament d'Argentona per als anys 2001-2003 (codi de conveni núm. 0810502).

Vist l'Acord regulador de les condicions de treball dels funcionaris de l'Ajuntament d'Argentona, subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 10 d'abril de 2003, i de conformitat amb el que disposa l'article 36 de la Llei 7/1990, de 19 de juliol (BOE de 20.7.1990), en relació amb el que estableixen la disposició final 1.2 de la Llei orgànica 11/1985, de 2 d'agost, de llibertat sindical; l'article 11.2 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferències de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 253/2002, de 4 de novembre, de fusió del Departament de Treball amb el d'Indústria, Comerç i Turisme, i el Decret 284/2002, de 12 de novembre, de reestructuració parcial de diversos departaments de la Generalitat,

Vista l'aprovació expressa de l'Acord per l'òrgan competent, segons el que disposa l'article 35 de la Llei 7/1990,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció de l'Acord regulador de les condicions de treball dels funcionaris de l'Ajuntament d'Argentona per als anys 2001-2003 (codi de conveni núm. 0810502) al Registre de convenis de Barcelona de la Subdirecció General d'Afers Laborals i d'Ocupació.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el DOGC.

Barcelona, 4 de juny de 2003

Francisca Antolinos i Jiménez

Subdirectora general d'Afers Laborals

i d'Ocupació a Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

ACORD

de condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament d'Argentona per als anys 2001-2003

Capítol 1

Condicions generals

Article 1

Determinació de les parts

Aquest Acord ha estat negociat a la Comissió de negociació entre l'Ajuntament d'Argentona i l'organització sindical Unió General de Treballadors.

Article 2

Àmbit personal

El present Acord és d'aplicació a tot el personal funcionari al servei de l'Ajuntament, sigui de carrera o interí, inclòs en l'àmbit d'aplicació de la Llei 9/1987, de 12 de juny, d'òrgans de representació, determinació de les condicions de treball i participació del personal al servei de les administracions públiques.

Així mateix serà d'aplicació als funcionaris de l'Ajuntament adscrits als organismes autònoms municipals, mentre aquests no tinguin un acord propi, així com, si correspon, al personal d'altres administracions en situació de comissió de serveis a l'Ajuntament.

Article 3

Àmbit territorial

Les normes contingudes en aquest Acord afecten els centres de treball dependents de l'Ajuntament d'Argentona, qualsevol que sigui la seva ubicació o situació geogràfica.

Article 4

Àmbit temporal

La vigència d'aquest Acord serà des d'1 de gener de 2001 fins al 31 de desembre de 2003.

L'Acord es prorrogarà anyalment per tàcita reconducció llevat de la denúncia per escrit d'una de les parts o que les clàusules disposin la seva aplicació limitada en el temps.

El present Acord serà aprovat pel Ple de la corporació i registrat al Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya.

Una vegada aprovat pel Ple de l'Ajuntament serà signat per les parts que han intervingut i serà d'aplicació a l'endemà de l'esmentada signatura, llevat els aspectes pels quals s'estableixi un altra data.

Article 5

Denúncia de l'Acord

1 mes abans de la finalització de la vigència de l'Acord es podrà denunciar.

Una vegada denunciat, es procedirà a constituir una Comissió Negociadora en el termini màxim de 15 dies des de la recepció de l'escrit de denúncia; la part receptora haurà de respondre a la proposta de negociació i ambdues parts podran establir ja un calendari o pla de negociació.

La negociació podrà ser total o parcial en funció de les propostes plantejades per les parts.

A partir de la denúncia només es mantindrà en vigor el contingut normatiu i perdran vigència les seves clàusules obligacionals.

L'escrit de denúncia es presentarà al Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya en el termini indicat, comunicant-se, acte seguit, a l'altra part.

Article 6

Vinculació a la totalitat

El present Acord constitueix un tot únic i indivisible basat en l'equilibri de les recíproques obligacions i contraprestacions assumides per les parts que no poden ser aïlladament considerades.

Aquest Acord estableix condicions mínimes i, per tant, podran establir-se situacions més favorables posteriorment, bé per pacte entre la corporació i els representants legals dels funcionaris, o bé per millores legalment establertes.

Article 7

Comissió de Seguiment

Es crearà una Comissió Mixta de Seguiment i Vigilància.

Correspondrà a la Comissió de Seguiment i Vigilància les funcions d'assessorament i informació de règim interior, interpretació de les clàusules de l'Acord i vigilància en el compliment del que ha estat pactat.

Aquesta Comissió Mixta de Seguiment i Vigilància es constituirà en un termini de 15 dies després de la signatura de l'Acord.

La Comissió de Seguiment estarà formada per 3 representants de l'Ajuntament i 3 representants dels treballadors, o en qui deleguin.

La Comissió es reunirà ordinàriament quan una de les dues parts ho demani per escrit, en el termini improrrogable de 10 dies, i extraordinàriament quan el cas ho demani, en el termini de 48 hores. Es farà constar en aquest escrit l'ordre del dia o la incidència a tractar. En qualsevol cas, la Comissió s'haurà de reunir, com a mínim, cada mes.

S'aixecarà acta de cada sessió ordinària i extraordinària, en la qual quedaran recollits els acords i decisions adoptats. Aquesta acta un cop aprovada serà signada per les parts abans de l'inici de la següent reunió.

Les normes de funcionalitat de la Comissió seran determinades de manera consensuada i tindran la finalitat d'aplicar, objectivament i amb rigor, el contingut del present Acord.

No podrà acudir-se a la via de conflicte col·lectiu sense coneixement ni pas previ per la Comissió Paritària, que arbitrarà les mesures de solució en la cerca i obtenció d'acords.

En cas de manca d'acord en el si de la Comissió sobre la interpretació o aplicació de la controvèrsia, ambdues parts negociadores podran sotmetre la discrepància mitjançant els procediments de conciliació i mediació del Consorci d'Estudis, Mediació i Conciliació a l'Administració Local (CEMICAL).

Els acords d'aquesta Comissió tindran plena validesa i eficàcia i s'adoptaran per unanimitat.

Les actes de la Comissió de Seguiment després de la seva signatura seran registrades i dipositades al Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya i posteriorment exposades en els taulers d'anuncis.

Article 8

Garanties

Es garanteix amb caràcter ad personam els drets legalment adquirits per qualsevol resolució o acord anterior a l'entrada en vigor del present Acord. Qualsevol pacte posterior més favorable entre les parts prevaldrà sobre el que s'estableix en aquest sense perjudici que per a la seva validesa i eficàcia sigui necessària l'aprovació per l'òrgan competent.

Article 9

Principi de norma més favorable

En cas de conflictes originats entre els preceptes de 2 o més normes, tant estatals, de la Generalitat de Catalunya, com locals, com del present Acord, s'aplicarà mitjançant l'aplicació de la norma més favorable pel funcionari.

Capítol 2

Règim de treball. Jornada, horari i calendari laboral

Article 10

Organització del treball

L'organització del treball correspondrà a l'Ajuntament d'Argentona, que ha d'establir els sistemes de racionalització, millora de mètodes i processos i simplificació de tasques que permetin un millor i més alt nivell de prestació de serveis.

Els canvis organitzatius col·lectius que afectin el personal en la modificació d'alguna de les seves condicions de treball previstes en aquest Acord, es negociaran amb els representants dels empleats, els quals emetran un informe en el termini màxim de 15 dies.

S'estudiaran les propostes i suggeriments dels empleats en aquesta matèria.

Article 11

Jornada laboral

La jornada de treball del personal funcionari s'estableix sobre el màxim de 37,30 hores a la setmana.

Amb caràcter general, la jornada ordinària de treball s'estableix en 7 hores 30 minuts diaris, durant tot l'any, distribuïdes segons les necessitats del servei.

Durant el període d'estiu comprès entre l'1 de juny i el 30 de setembre, la jornada de treball serà de 7 hores diàries, amb un còmput màxim setmanal de 35 hores.

El calendari laboral i els quadrants del servei són l'instrument tècnic mitjançant el qual s'estableix la distribució de la jornada i els horaris a efectuar pel personal. Anualment s'aprovarà el calendari d'acord amb aquestes normes i prèvia negociació amb els representants dels funcionaris. Es confeccionarà anualment abans de 31 de desembre i comprendrà les festes oficials que anyalment aprovi la Generalitat de Catalunya, afegint-se a aquestes els 2 dies festius més, en qualitat de festes locals; a establir per l'Ajuntament en atenció a la tradició i transcendència d'aquestes dins del municipi. S'exposarà un exemplar en un lloc visible de cada lloc de treball.

Si durant la vigència del present Acord es produís, mitjançant la corresponent modificació normativa, una reducció de jornada dels empleats públics, aquesta tindrà repercussió als empleats públics de l'Ajuntament d'Argentona. La Comissió Paritària aplicarà aquesta eventual reducció de la jornada i adoptarà els acords necessaris per tal de garantir el funcionament dels serveis municipals.

Les reduccions de jornada o horari que, per festes o motius especials, es puguin fer, s'hauran de comunicar amb antelació als funcionaris.

Article 12

Horari

L'horari serà, com a norma general, de 7.30 a les 15 hores, de dilluns a divendres, llevat...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR