Convenio colectivo - Fomento de Construcciones y Contratas SA (serveis de neteja viària i recollida d'escombraries de Tiana), Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Junio de 2003
Fin de Vigencia31 de Mayo de 2006
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3971 de 19/09/2003

RESOLUCIÓ TIC/2801/2003, de 18 de juliol, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Fomento de Construcciones y Contratas, SA (serveis de neteja viària i recollida d'escombraries de Tiana) per al període 1.6.2003-31.5.2006 (codi de conveni núm. 0812711).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Fomento de Construcciones y Contratas, SA (serveis de neteja viària i recollida d'escombraries de Tiana), subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 26 de juny de 2003, i de conformitat amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 253/2002, de 4 de novembre, de fusió del Departament de Treball amb el d'Indústria, Comerç i Turisme, i el Decret 284/2002, de 12 de novembre, de reestructuració parcial de diversos departaments de la Generalitat,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Fomento de Construcciones y Contratas, SA (serveis de neteja viària i recollida d'escombraries de Tiana) per al període 1.6.2003-31.5.2006 (codi de conveni 0812711) al Registre de convenis de Barcelona de la Subdirecció General d'Afers Laborals i d'Ocupació.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el DOGC.

Barcelona, 18 de juliol de 2003

Francisca Antolinos i Jiménez

Subdirectora general d'Afers Laborals

i d'Ocupació a Barcelona

Traducció del text original signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de l'empresa Fomento de Construcciones y Contratas, SA (serveis de neteja viària i recollida d'escombraries de Tiana) per al període 1.6.2003-31.5.2006

Capítol 1

Normes de treball

Article 1

Àmbit d'aplicació

Aquest Conveni és d'aplicació al personal dels serveis de recollida d'escombraries i neteja viària amb centre de treball a Tiana i amb seu administrativa de l'empresa a Mataró per a aquests serveis.

Article 2

Àmbit territorial

El personal regit per aquest Conveni s'obliga a prestar els serveis esmentats a Tiana.

Article 3

Vigència

Aquest Conveni, amb independència del dia de la seva signatura, té vigència i eficàcia des de l'1 de juny de 2003. Pel que fa a les seves condicions econòmiques, cal atenir-se al que estableixen les disposicions addicionals.

Article 4

Durada i pròrroga

Aquest Conveni té una durada de 3 anys: des de la seva entrada en vigor fins al 31 de maig de 2006. A partir de l'1 de juny de 2006 es prorroga any rere any per reconducció tàcita si cap de les parts no formula la denúncia de revisió amb 1 mes d'antelació a la fi de la seva vigència o a la fi de qualsevol de les seves pròrrogues.

Article 5

Absorció i compensació

Atesa la naturalesa d'aquest Conveni, les disposicions legals o convencionals futures que impliquin variacions econòmiques en tots o alguns dels conceptes retributius existents únicament han de tenir eficàcia si considerats aquests globalment i en còmput anual superen els establerts en aquest Conveni.

Les retribucions d'aquest Conveni compensen i absorbeixen les que hi hagi en el moment que entri en vigor, siguin quins siguin la seva naturalesa i el seu origen.

Article 6

Garanties "ad personam"

El personal que actualment percebi una quantitat fixa en concepte de plus complement personal o garantia personal ha de continuar percebent la mateixa quantitat en concepte de garantia personal durant la vigència d'aquest Conveni i en convenis futurs. Aquesta garantia personal està exempta dels increments que es pactin en el futur per a la resta de conceptes econòmics d'aquest Conveni.

Article 7

Comissió Paritària

Es crea la Comissió Paritària del Conveni com a òrgan de medicació, interpretació i arbitratge. Està integrada per 2 representants de l'empresa i 2 representants dels treballadors, un dels quals ha de ser el delegat de personal.

La Comissió Paritària té les funcions següents:

  1. Vigilància i seguiment del compliment d'aquest Conveni.

  2. Interpretació de tots els preceptes d'aquest Conveni.

  3. Conciliació en els conflictes col·lectius l'objectiu dels quals sigui la interpretació i aplicació de les normes d'aquest Conveni.

    Els assumptes s'han de sotmetre a la Comissió Paritària a proposta de qualsevol de les parts i s'han de resoldre en el termini de 10 dies.

    Els acords de la Comissió Paritària són de compliment obligatori per a ambdues parts si són adoptats per unanimitat. En el cas de desacord, ambdues parts es comprometen a acudir als òrgans de resolució extrajudicial de conflictes, com ara el Tribunal Laboral de Catalunya, en el tràmit de mediació i conciliació.

    Article 8

    Legislació supletòria

    En tot allò no previst en aquest Conveni i d'una manera expressa en tot allò referent a disciplina laboral, cal atenir-se al que disposen el Conveni col·lectiu del sector de neteja pública i viària, de regs, de recollida, tractament i eliminació de residus i de neteja i conservació de clavegueram i també l'Estatut dels treballadors i la resta de disposicions legals vigents aplicables.

    Capítol 2

    Organització de la feina

    Article 9

    Facultats i responsabilitats

    L'organització de la feina, subjecta a les disposicions legals d'aplicació general, és facultat privativa de l'empresa a través dels seus òrgans de direcció. L'empresa n'és responsable davant l'autoritat laboral.

    Article 10

    Normes per al seu desenvolupament

    L'organització de la feina comprèn, a títol indicatiu, les normes següents:

  4. L'adjudicació de la tasca específica necessària per a la plena activitat del treballador.

  5. La mobilitat i redistribució del personal de manera racional i compatible amb l'àmbit territorial de prestació dels serveis indicats a l'article 2 d'aquest acord.

    Article 11

    Execució de tasques

    El treballador està obligat a executar diligentment totes les tasques i operacions que li ordenin els seus superiors, dins de les comeses pròpies de la seva categoria i competència professional. Si el treballador observa dificultats per exercir la seva feina, una manca de material o instruments o un defecte en aquests està obligat a donar-ne compte a l'empresa immediatament.

    Article 12

    Manteniment dels estris de treball

    El treballador ha de tenir cura dels estris, eines, equip, vestuari i maquinària que se li confiïn per desenvolupar la seva feina. Està obligat a mantenir-los en perfecte estat de conservació, manteniment i netedat i és responsable dels desperfectes, deterioraments i danys que tinguin per culpa o negligència seva.

    Els conductors estan obligats a fer el manteniment dels seus vehicles i el control dels nivells d'oli i aigua, hidràulic i de la pressió de les rodes.

    Els peons de neteja viària estan obligats a mantenir en perfectes condicions de netedat els carretons destinats al servei.

    Article 13

    Dotació de vehicles

    No ha de sortir cap vehicle de la nau que posi en perill la integritat física dels treballadors. Els vehicles han d'anar proveïts de la corresponent farmaciola de primers auxilis, la conservació de la qual ha d'anar a càrrec del conductor.

    Article 14

    Jornada de treball

    L'any 2003, a partir de la signatura d'aquest Conveni, la jornada de treball ha de ser de 39 hores de treball efectiu a la setmana. En còmput anual s'ha de fer de la manera i amb les condicions següents:

  6. Personal de neteja viària: de dilluns a diumenge, de 7 a 13.30 hores, amb 6 dies de prestació de serveis a la setmana i amb 1 dia de descans intersetmanal, que inicialment és el diumenge. Els dies de prestació de serveis poden ser modificats prèvia notificació amb 15 dies d'antelació.

  7. Personal de recollida d'escombraries fraccions orgànica i convencional: 5 dies de prestació de serveis a la setmana (dilluns, dimarts, dimecres, divendres i dissabte), de 22 a 5.48 hores. Els dies de...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR