Convenio colectivo - Compañía General de Tabacos de Filipinas, Sociedad Anónima (centre de treball de Barcelona i província), Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2003
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2006
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3971 de 19/09/2003

RESOLUCI” TIC/2801/2003, de 18 de juliol, per la qual es disposa la inscripciÛ i la publicaciÛ del Conveni col∑lectiu de treball de l'empresa Fomento de Construcciones y Contratas, SA (serveis de neteja vi‡ria i recollida d'escombraries de Tiana) per al perÌode 1.6.2003-31.5.2006 (codi de conveni n˙m. 0812711).

Vist el text del Conveni col∑lectiu de treball de l'empresa Fomento de Construcciones y Contratas, SA (serveis de neteja vi‡ria i recollida d'escombraries de Tiana), subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 26 de juny de 2003, i de conformitat amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de marÁ, pel qual s'aprova el Text refÛs de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipÚsit de convenis col∑lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei org‡nica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferËncia de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matËria de mediaciÛ, arbitratge i conciliaciÛ; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuraciÛ de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 253/2002, de 4 de novembre, de fusiÛ del Departament de Treball amb el d'Ind˙stria, ComerÁ i Turisme, i el Decret 284/2002, de 12 de novembre, de reestructuraciÛ parcial de diversos departaments de la Generalitat,

Resolc:

.1††Disposar la inscripciÛ del Conveni col∑lectiu de treball de l'empresa Fomento de Construcciones y Contratas, SA (serveis de neteja vi‡ria i recollida d'escombraries de Tiana) per al perÌode 1.6.2003-31.5.2006 (codi de conveni 0812711) al Registre de convenis de Barcelona de la SubdirecciÛ General d'Afers Laborals i d'OcupaciÛ.

.2††Disposar que el text esmentat es publiqui en el DOGC.

Barcelona, 18 de juliol de 2003

Francisca Antolinos i JimÈnez

Subdirectora general d'Afers Laborals

i d'OcupaciÛ a Barcelona

TraducciÛ del text original signat per les parts

CONVENI

col∑lectiu de treball de l'empresa Fomento de Construcciones y Contratas, SA (serveis de neteja vi‡ria i recollida d'escombraries de Tiana) per al perÌode 1.6.2003-31.5.2006

CapÌtol 1

Normes de treball

Article 1

¿mbit d'aplicaciÛ

Aquest Conveni Ès d'aplicaciÛ al personal dels serveis de recollida d'escombraries i neteja vi‡ria amb centre de treball a Tiana i amb seu administrativa de l'empresa a MatarÛ per a aquests serveis.

Article 2

¿mbit territorial

El personal regit per aquest Conveni s'obliga a prestar els serveis esmentats a Tiana.

Article 3

VigËncia

Aquest Conveni, amb independËncia del dia de la seva signatura, tÈ vigËncia i efic‡cia des de l'1 de juny de 2003. Pel que fa a les seves condicions econÚmiques, cal atenir-se al que estableixen les disposicions addicionals.

Article 4

Durada i prÚrroga

Aquest Conveni tÈ una durada de 3 anys: des de la seva entrada en vigor fins al 31 de maig de 2006. A partir de l'1 de juny de 2006 es prorroga any rere any per reconducciÛ t‡cita si cap de les parts no formula la den˙ncia de revisiÛ amb 1 mes d'antelaciÛ a la fi de la seva vigËncia o a la fi de qualsevol de les seves prÚrrogues.

Article 5

AbsorciÛ i compensaciÛ

Atesa la naturalesa d'aquest Conveni, les disposicions legals o convencionals futures que impliquin variacions econÚmiques en tots o alguns dels conceptes retributius existents ˙nicament han de tenir efic‡cia si considerats aquests globalment i en cÚmput anual superen els establerts en aquest Conveni.

Les retribucions d'aquest Conveni compensen i absorbeixen les que hi hagi en el moment que entri en vigor, siguin quins siguin la seva naturalesa i el seu origen.

Article 6

Garanties "ad personam"

El personal que actualment percebi una quantitat fixa en concepte de plus complement personal o garantia personal ha de continuar percebent la mateixa quantitat en concepte de garantia personal durant la vigËncia d'aquest Conveni i en convenis futurs. Aquesta garantia personal est‡ exempta dels increments que es pactin en el futur per a la resta de conceptes econÚmics d'aquest Conveni.

Article 7

ComissiÛ Parit‡ria

Es crea la ComissiÛ Parit‡ria del Conveni com a Úrgan de medicaciÛ, interpretaciÛ i arbitratge. Est‡ integrada per 2 representants de l'empresa i 2 representants dels treballadors, un dels quals ha de ser el delegat de personal.

La ComissiÛ Parit‡ria tÈ les funcions seg¸ents:

a)†Vigil‡ncia i seguiment del compliment d'aquest Conveni.

b)†InterpretaciÛ de tots els preceptes d'aquest Conveni.

c)†ConciliaciÛ en els conflictes col∑lectius l'objectiu dels quals sigui la interpretaciÛ i aplicaciÛ de les normes d'aquest Conveni.

Els assumptes s'han de sotmetre a la ComissiÛ Parit‡ria a proposta de qualsevol de les parts i s'han de resoldre en el termini de 10 dies.

Els acords de la ComissiÛ Parit‡ria sÛn de compliment obligatori per a ambdues parts si sÛn adoptats per unanimitat. En el cas de desacord, ambdues parts es comprometen a acudir als Úrgans de resoluciÛ extrajudicial de conflictes, com ara el Tribunal Laboral de Catalunya, en el tr‡mit de mediaciÛ i conciliaciÛ.

Article 8

LegislaciÛ supletÚria

En tot allÚ no previst en aquest Conveni i d'una manera expressa en tot allÚ referent a disciplina laboral, cal atenir-se al que disposen el Conveni col∑lectiu del sector de neteja p˙blica i vi‡ria, de regs, de recollida, tractament i eliminaciÛ de residus i de neteja i conservaciÛ de clavegueram i tambÈ l'Estatut dels treballadors i la resta de disposicions legals vigents aplicables.

CapÌtol 2

OrganitzaciÛ de la feina

Article 9

Facultats i responsabilitats

L'organitzaciÛ de la feina, subjecta a les disposicions legals d'aplicaciÛ general, Ès facultat privativa de l'empresa a travÈs dels seus Úrgans de direcciÛ. L'empresa n'Ès responsable davant l'autoritat laboral.

Article 10

Normes per al seu desenvolupament

L'organitzaciÛ de la feina comprËn, a tÌtol indicatiu, les normes seg¸ents:

a)†L'adjudicaciÛ de la tasca especÌfica necess‡ria per a la plena activitat del treballador.

b)†La mobilitat i redistribuciÛ del personal de manera racional i compatible amb l'‡mbit territorial de prestaciÛ dels serveis indicats a l'article 2 d'aquest acord.

Article 11

ExecuciÛ de tasques

El treballador est‡ obligat a executar diligentment totes les tasques i operacions que li ordenin els seus superiors, dins de les comeses prÚpies de la seva categoria i competËncia professional. Si el treballador observa dificultats per exercir la seva feina, una manca de material o instruments o un defecte en aquests est‡ obligat a donar-ne compte a l'empresa immediatament.

Article 12

Manteniment dels estris de treball

El treballador ha de tenir cura dels estris, eines, equip, vestuari i maquin‡ria que se li confiÔn per desenvolupar la seva feina. Est‡ obligat a mantenir-los en perfecte estat de conservaciÛ, manteniment i netedat i Ès responsable dels desperfectes, deterioraments i danys que tinguin per culpa o negligËncia seva.

Els conductors estan obligats a fer el manteniment dels seus vehicles i el control dels nivells d'oli i aigua, hidr‡ulic i de la pressiÛ de les rodes.

Els peons de neteja vi‡ria estan obligats a mantenir en perfectes condicions de netedat els carretons destinats al servei.

Article 13

DotaciÛ de vehicles

No ha de sortir cap vehicle de la nau que posi en perill la integritat fÌsica dels treballadors. Els vehicles han d'anar proveÔts de la corresponent farmaciola de primers auxilis, la conservaciÛ de la qual ha d'anar a c‡rrec del conductor.

Article 14

Jornada de treball

L'any 2003, a partir de la signatura d'aquest Conveni, la jornada de treball ha de ser de 39 hores de treball efectiu a la setmana. En cÚmput anual s'ha de fer de la manera i amb les condicions seg¸ents:

a)†Personal de neteja vi‡ria: de dilluns a diumenge, de 7 a 13.30 hores, amb 6 dies de prestaciÛ de serveis a la setmana i amb 1 dia de descans intersetmanal, que...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR