Convenio colectivo - Neteja d'edificis i locals de les comarques de Lleida, Lérida

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2003
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2003
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3938 de 01/08/2003

RESOLUCIÓ TIC/2341/2003, de 20 de juny, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del sector de Neteja d'edificis i locals de les comarques de Lleida, de l'1.1.2003 al 31.12.2003 (codi de conveni núm. 2500305).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del sector de Neteja d'edificis i locals de les comarques de Lleida, subscrit per les parts negociadores el dia 10 de juny de 2003, i de conformitat amb el que estableixen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball del sector de Neteja d'edificis i locals de les comarques de Lleida, de l'1.1.2003 al 31.12.2003 (codi de conveni núm. 2500305), al Registre de convenis de la Subdirecció General d'Afers Laborals i d'Ocupació a Lleida.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Lleida, 20 de juny de 2003

Anna Miranda i Torres

Subdirectora general d'Afers Laborals

i d'Ocupació a Lleida en funcions

Traducció del text original signat per les parts

Conveni

col·lectiu provincial del sector de neteja d'edificis i locals de les comarques de Lleida (1.1.2003 al 31.12.2003).

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit territorial

Aquest conveni s'aplicarà a totes aquelles empreses de l'activitat de neteja d'edificis i locals els centres de treball de les quals radiquen a Lleida i a les seves comarques.

Article 2

Àmbit funcional

Aquest conveni s'aplicarà a totes les empreses del sector de neteja d'edificis i locals que hi ha en l'actualitat, i a aquelles que amb posterioritat a l'entrada en vigor d'aquest conveni s'hi afegeixin.

Article 3

Àmbit personal

Aquest conveni regula les relacions laborals de les empreses incloses en el seu àmbit territorial i funcional amb la totalitat dels treballadors al seu càrrec.

Article 4

Àmbit temporal

El conveni entra en vigor el dia que es publiqui en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, si bé, els seus efectes econòmics seran a partir de l'1 de gener de 2003.

Article 5

Durada

Aquest conveni té una durada de dotze mesos, des de l'1 de gener de 2003 al 31 de desembre de 2003. Un cop finalitzada la seva durada es prorrogarà tàcitament en còmput natural d'any en any, sinó n'efectua denúncia qualsevol de les parts.

Article 6

Denúncia i revisió

Qualsevol de les parts pot denunciar el conveni pel procediment legalment establert, amb tres mesos d'antelació al seu venciment o al de qualsevol de les seves pròrrogues, d'acord amb el que preveu l'Estatut dels treballadors.

Article 7

Assoliment i vinculació a la totalitat.

Ambdues representacions acorden que atès que les condicions pactades són un tot orgànic i indivisible, si l'autoritat competent, fent ús de les seves facultats, no aprova la totalitat del conveni, es considerarà nul i sense eficàcia a tots els efectes.

Article 8

Compensació

Les condicions pactades en aquest conveni són compensables amb qualsevol millora que les empreses haguessin atorgat als seus treballadors, considerades globalment i en còmput anual.

Sens perjudici del que es recull al paràgraf anterior, els plus de transport i hospitalari solament podran ser compensables per aquells que, per la seva naturalesa, estiguin en vigor a la data que el conveni entri en vigor.

Article 9

Absorció

Tenint en compte la naturalesa del Conveni, les disposicions legals o convencionals futures que impliquin variació econòmica en tots o en qualsevol dels conceptes retributius existents, solament tindran eficàcia si, globalment considerades en còmput anyal, superen el seu nivell total, llevat dels plus de transport, assistència i hospitalari.

Article 10

Comissió Paritària

Es crea una Comissió Paritària del conveni com a òrgan mixt d'interpretació, conciliació i arbitratge. Aquesta comissió estarà integrada per tres membres de cadascuna de les parts i per un assessor per a cada una de les representacions, designats dins del primer mes de vigència del conveni. Actuarà com a president la persona que les parts acordin, la qual tindrà veu, però no vot. La Comissió Paritària no assumirà les competències de les autoritats administratives i òrgans jurisdiccionals. Es fixa els domicili d'aquesta comissió el de la Confederació d'Organitzacions Empresarials de Lleida, AENEL, Rambla de Ferran, 32 de Lleida . Les decisions de la Comissió Paritària seran vinculants per a ambdues parts.

La Comissió Paritària resoldrà les qüestions o els temes que les parts representades li sotmetin a estudi.

Capítol 2

Organització del treball

Article 11

Facultats i responsabilitats

L'organització del treball es farà d'acord amb el que recull l'article següent. És facultat privativa de l'empresa a través dels seus òrgans de direcció, serà responsable del seu ús davant l'autoritat competent i assabentarà de la seva estructura a la representació legal dels seus treballadors.

Article 12

Normes per desenvolupar el treball

L'organització del treball comprèn, a títol enunciatiu, les normes següents:

  1. L'exigència d'una activitat i un rendiment normal de cada treballador, i en general de tot el personal de l'empresa.

  2. L'adjudicació d'una tasca específica, necessària per a la plena activitat del treballador.

  3. La fixació de l'índex de la qualitat admissible en la realització del treball.

  4. La mobilitat i la redistribució del personal de forma racional, compatible amb la dispersió dels centres de treball i amb les estrictes necessitats del servei, a fi d'evitar un ús arbitrari d'aquest principi i d'acord amb el que recullen els articles 39 i 40 de l'Estatut dels treballadors i les limitacions establertes en aquest conveni.

  5. La fixació d'una fórmula de càlcul per a la retribució de forma clara i senzilla, a fi que els treballadors ho pugin comprendre fàcilment, fins i tot en els supòsits que s'apliqui un sistema de remuneració amb incentiu.

    Capítol 3

    Prestació del treball

    Article 13

    Realització del treball

    El treballador s'obliga a efectuar diligentment els treballs que li ordenin els seus superiors, sempre que siguin de la seva categoria i competència professional, i si observa que es vol entorpir l'exercici del seu treball, mancança o defectes en el material o en les seves eines de treball, ho comunicarà a l'empresa immediatament.

    Article 14

    Conservació dels estris de treball

    El treballador conservarà les seves eines, ferramentes d'equip, vestuari i màquines que se li confiïn per al desenvolupament del seu treball. Els mantindrà en perfecte estat de conservació i de neteja i serà responsable dels desperfectes, de la deterioració o dels danys que s'hi produeixin voluntàriament o per negligència, com també als locals on desenvolupin l'activitat.

    Article 15

    Prohibició de fer competència deslleial

    El treballador no realitzarà activitats que suposin competència per a l'empresa en la qual presta els seus serveis, ni treballarà com a autònom o per a tercers en idèntica activitat a la que desenvolupa en el seu treball, excepte els treballs que l'empresa autoritzi per escrit al treballador. Queden exclosos d'aquesta prohibició els treballadors amb contracte a temps parcial, els quals poden treballar la resta de la jornada amb o sense autorització de l'empresa. Es prohibeix fer ús de les ferramentes, útils, equips, vestuaris, màquines i productes de neteja per a ús propi, tant dins com fora de la jornada laboral.

    Article 16

    Seguretat i salut laboral

    1. Les empreses afectades per aquest conveni procuraran que tots els seus treballadors tinguin els mitjans adients per tal que pugin treballar en les millors condicions d'activitat, d'higiene i de seguretat. Les empreses gestionaran amb els entitats que contractin els seus serveis que posin a l'abast dels seus treballadors, elements i mitjans complementaris eficaços, per tal que treballin en les condicions de rendiment, seguretat i higiene desitjats.

    2. Els propietaris, arrendataris o titulars del local que tinguin contractat el servei de neteja amb empreses afectades per aquest conveni, hauran de prendre les mesures complementàries necessàries perquè les empreses de neteja que prestin el servei amb els seus propis treballadors puguin aplicar correctament les mesures de seguretat i salut laboral imposades per aquest conveni i altres disposicions vigents de caràcter general.

      En els contractes signats amb els propietaris o arrendataris, o amb titulars de locals on s'hagi de prestar el servei i les empreses de neteja que el realitzin, es farà constar aquesta obligació, i haurà d'observar-se un compliment estricte per part dels contractants o arrendataris que rebin el servei de neteja, de tal manera que, si no es fa així, no es prestarà aquest servei per cap empresa dedicada a l'activitat de neteja, mentre no s'adoptin aquestes mesures complementàries de seguretat i higiene. Tot això sens perjudici del que recull l'article 19 de l'Estatut dels treballadors.

    3. Si es tracta de treballs de neteja en empreses sanitàries de qualsevol tipus (llocs on hi ha el risc de contagis o d'infeccions), cal que es faci constar en el contracte amb aquestes empreses que el treballador tindrà dret a les mateixes mesures d'higiene i preventives que els treballadors del centre, inclòs pel que fa referència a la utilització dels medicaments que cal. Els treballadors tenen l'obligació d'utilitzar els mitjans i les mesures que se'ls proporcioni d'acord amb la normativa legal en cada cas.

      Article 17

      Secret professional

      En matèria de manteniment dels secrets relacionats amb l'explotació i negoci de l'empresa, cal actuar d'acord amb la legislació vigent.

      Article 18

      Reconeixement mèdic

      Tots els treballadors de nou ingrés se sotmetran a...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR