Acuerdo - Personal funcionari de l'Ajuntament de Llançà, Cataluña

Inicio de Vigencia 8 de Julio de 2003
Fin de Vigencia 8 de Julio de 2003
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3951 de 21/08/2003

RESOLUCIÓ TIC/2474/2003, de 8 de juliol, per la qual s'ordena la inscripció, el dipòsit i la publicació del Pacte de condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Llançà per als anys 2003-2004 (codi de conveni núm. 1701892).

Vist el text del Pacte de condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Llançà per a 2003-2004, signat per les parts negociadores en data 19 de maig de 2003, i de conformitat amb el que disposa l'article 36 de la Llei 9/1987, de 12 de juny, segons la redacció que en fa la Llei 7/1990, de 19 de juliol, i l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes concordants;

Vista l'aprovació expressa de 23 de maig de 2003 per l'òrgan de govern competent, segons el que disposa l'article 35 de la Llei 9/1987 esmentada,

Resolc:

.1 Ordenar la inscripció del Pacte de condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Llançà per als anys 2003-2004 (codi de conveni núm. 1701892) al Registre de convenis de la Subdirecció general d'Afers Laborals i d'Ocupació a Girona.

.2 Ordenar-ne el dipòsit a l'oficina corresponent d'aquesta Subdirecció.

.3 Disposar que el Pacte esmentat es publiqui en el DOGC.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió negociadora del Pacte.

Girona, 8 de juliol de 2003

Montserrat González i Falcó

Subdirectora general d'Afers Laborals

i d'Ocupació a Girona en funcions

Transcripció literal del text signat per les parts

Annex 1

Pacte de condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Llançà

Capítol 1

Condicions generals

Article 1

Àmbit personal

1.1 El present pacte de condicions de treball té com a objectiu primordial, que ha de presidir la seva interpretació, assolir les finalitats següents:

  1. La unificació de la normativa reguladora de les condicions de treball del personal laboral al servei de l'Ajuntament de Llançà, per solucionar els problemes de tot ordre que planteja la multiplicitat de reglamentacions de treball aplicables als esmentats treballadors, d'acord amb la diversitat de les activitats que desenvolupen.

  2. L'assimilació del règim jurídic del personal laboral al del personal funcionari en tot allò que permeti la seva especial naturalesa i condició.

    1.2 Aquest pacte afecta totes les persones que prestin serveis a l'Ajuntament subjectes al règim funcionarial, amb exclusió de les persones que ocupin càrrec de confiança o assessorament.

    Article 2

    Vigència i durada

    El pacte negociat té vigència a partir de la seva signatura per la representació dels treballadors d'ambdós col·lectius i per la seva aprovació expressa pel Ple municipal. A partir de la seva publicació té una vigència d'1 any (fins el 31 de desembre de 2004).

    Es reconeix el caràcter retroactiu de les condicions de treball fixades a nivell econòmic des de la data d'1 de gener de 2003. No obstant això, l'efectivitat del pagament s'ha de portar a terme a partir de la data d'aprovació definitiva del pressupost per a l'exercici 2004.

    El present Pacte no és eficaç fins la seva publicació en el DOGC.

    El Conveni el pot denunciar alguna de les parts, almenys amb 1 mes d'antelació a la seva finalització, o en altre cas, s'ha d'entendre prorrogat per períodes anuals, de forma tàcita. Un cop feta la denúncia, les parts es comprometen a iniciar les negociacions dins els 30 dies següents, preveient la seva nova aplicació a tots els efectes a partir del primer trimestre de l'any següent que correspongui.

    Article 3

    Garantia personal

    Les condicions pactades en aquest Pacte es consideren mínimes i, per tant, qualsevol pacte més favorable en el seu conjunt, establert entre els treballadors i l'Ajuntament de Llançà ha de prevaler sobre el que s'estableix aquí, sempre que no vulneri el dret administratiu i/o laboral, de la mateixa manera que qualsevol llei o decret que faci referència als treballadors de l'Administració.

    Article 4

    Comissió mixta d'interpretació

    4.1 El present pacte s'ha d'interpretar d'acord amb el sentit gramatical de les seves clàusules i tenint en compte els objectius que es persegueixen en signar-lo.

    4.2 Per vigilar el compliment d'aquest acord i per tant interpretar-lo quan calgui, s'ha de constituir una Comissió mixta integrada per 3 membres representants de la Corporació (un dels quals ha de ser dels partits de l'oposició), i 3 membres en representació dels treballadors.

    4.3 Una vegada aprovat pel Ple de l'Ajuntament el present pacte de condicions de treball, la Comissió mixta creada per la negociació es converteix en Comissió de seguiment per vigilar-ne el seu compliment.

    4.4. La Comissió s'ha de reunir amb caràcter ordinari un cop cada trimestre i amb caràcter extraordinari cada cop que ho sol·liciti almenys un terç dels seus components. En aquestes reunions actua com a secretari el titular de l'Ajuntament o persona en qui delegui, amb veu i sense vot. Cadascuna de les parts pot disposar d'un assessor amb veu però sense vot.

    Capítol 2

    Condicions econòmiques

    Article 5

    Retribucions

    Les retribucions que estableix aquest Conveni compensen i absorbeixen totes les existents amb anterioritat a la seva entrada en vigor, i igualment quant a la resta de les condicions de treball establertes prèviament.

    S'estableix que el treballador que cobri menys, treballant el 100 % de la jornada laboral, ha de cobrar anualment brut un 125 % del salari mínim interprofessional.

    L'increment retributiu ha de ser el que estableixi la Llei de Pressupostos de l'Estat.

    I, l'increment salarial està en funció de l'IPC de Catalunya, sempre que la Llei de Pressupostos Generals de l'Estat, ho permeti.

    Article 6

    Pagues extraordinàries

    Les pagues extraordinàries són 2 a l'any i s'han de fer efectives els mesos de juny i desembre. Aquestes dues pagues s'han d'ingressar si és possible, i la disponibilitat de tresoreria ho permet, abans del dia 22 d'aquests mesos.

    Així mateix, el personal que no pugui gaudir de vacances els mesos de juliol i agost, total o parcialment, o per raons de servei les tingui que ajornar se l'ha de compensar amb 300 euros al mes o proporcionalment al temps que no les gaudeixi en aquest període.

    Article 7

    Complement de destinació

    Es el concepte retributiu destinat a remunerar el lloc de treball que es desenvolupi, segons el nivell assignat pel Ple municipal, en la relació de llocs de treball o el que tingui consolidat el funcionari. Els nivells que corresponen als llocs de treball no poden ser inferiors a:

    Grup A

    22

    Grup B

    18

    Grup C

    14

    Grup D

    12

    Grup E

    10

    Article 8

    Complement específic i complement de productivitat

    El complement específic està destinat a retribuir les condicions particulars d'alguns llocs de treball en atenció a la seva especial dificultat tècnica, major dedicació, incompatibilitat, responsabilitat, perillositat o penositat, figurant la seva quantia al catàleg derivat de la plantilla de personal i ordenat per llocs de treball, aprovada pel Ple municipal.

    S'ha d'anar rebaixant progressivament l'import del complement de productivitat dels fulls salarials, i aquest import ha d'anar incrementant el complement específic. No obstant això sempre s'han de respectar els percentatges màxims establerts, per l'aplicació d'aquest complement, a la legislació vigent.

    Article 9

    Gratificacions per serveis extraordinaris

    Es pot requerir el personal municipal, en casos excepcionals, per portar a terme fora de la jornada habitual, per imprevistos o causes de força major. En la resta de casos, per necessitats específiques del servei i, sempre que sigui possible, l'oferiment de serveis especials o extraordinaris s'ha de fer a tot el personal que estigui en condicions de fer-los.

    L'Ajuntament ha de tendir a aconseguir una reducció en la prestació dels esmentats serveis extraordinaris, establint-se la necessitat d'autorització prèvia per part de l'àrea corresponent, i fixant-se en 80 el nombre màxim d'hores extraordinàries per treballador en el període d'1 any.

    En aquells casos en què un determinat servei realitzi un nombre excessiu d'hores extraordinàries la Comissió Paritària, d'Interpretació del Conveni podria formular propostes de reorganització de l'esmentat servei.

    La valoració del pagament dels serveis especials o extraordinaris en el període de vigència del Conveni s'ha de realitzar a partir de l'aprovació del Conveni pel Ple municipal.

    Pel pagament de les hores extres autoritzades s'ha de prendre com a referència les següents quantitats per hora:

    Ordinàries: hora base per 1,50

    Nocturnes: hora base per 1,75

    Festives: hora base per 1,75

    Festives i nocturnes: hora base per 1,75

    Hora base: salari anual del treballador 9,76

    No s'ha d'incloure sota el concepte de salari anual les hores extraordinàries ja realitzades durant l'exercici.

    De comú acord amb el treballador, els serveis extraordinaris també es poden compensar amb hores o dies de descans. La compensació és d'1.30 h per cada hora treballada en dies laborals; i de 2 hores si els serveis extraordinaris son nocturns o festius.

    S'estableix una clàusula de revisió salarial durant la vigència de l'Acord pel cas que l'IPC previst oficialment sigui superat al llarg de l'any, i es reconeix que, amb efectes d'1 de gener de l'exercici següent al qual s'hagi produït la desviació, s'aboni el percentatge d'increment produït sobre la previsió oficial, amb caràcter consolidable, sempre i quan estigui a la Llei de Pressupostos Generals de l'Estat.

    S'ha de liquidar una paga compensatòria per la diferència que es produeixi entre l'increment salarial i l'IPC, sempre que aquesta circumstància vingui contemplada en la...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR