Convenio colectivo - Personal funcionari del Consell Comarcal de l'Alt Camp, Cataluña

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2003
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2005
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4019 de 27/11/2003

RESOLUCIÓ TIC/3604/2003, d'1 d'octubre, per la qual es disposa el registre i la publicació del Pacte del personal funcionari del Consell Comarcal de l'Alt Camp per al període 2003-2005 (codi de conveni núm. 4302350).

Vist el text del Pacte del personal funcionari del Consell Comarcal de l'Alt Camp per al període 2003-2005, subscrit per les parts negociadores en data de 16 de juny de 2003, i d'acord amb el que estableixen l'article 93.6 de la Llei 9/1987, de 12 de juny (BOE de 17.6.1987); l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació;

Vista l'aprovació expressa de l'òrgan de govern competent de 12 de maig de 2003, segons el que disposa l'article 35 de la Llei 7/1990, esmentada,

Resolc:

.1 Disposar el registre del Pacte del personal funcionari del Consell Comarcal de l'Alt Camp per al període 2003-2005 (codi de conveni núm. 4302350), al Registre de convenis de la Subdirecció General d'Afers Laborals i d'Ocupació a Tarragona.

.2 Disposar-ne la publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Pacte.

Tarragona, 1 d'octubre de 2003

Montserrat Güell i Anglès

Subdirectora general d'Afers Laborals

i d'Ocupació a Tarragona

Transcripció del text literal signat per les parts

PACTE

del personal funcionari del Consell Comarcal de l'Alt Camp

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit funcional i personal

Aquest Pacte és d'aplicació a tot el personal funcionari de carrera o interí d'aquest Consell Comarcal.

Article 2

Vigència

Aquest Pacte entrarà en vigor l'1 de gener de 2003 i serà vigent fins al 31 de desembre de 2005. Els efectes econòmics que se'n deriven són efectius des de l'1 de gener de 2003.

Article 3

Pròrroga i denúncia

Aquest Pacte s'entendrà prorrogat tàcitament per períodes anuals successius si no es produeix l'oportuna denúncia dins del termini de preavís de tres mesos respecte de la data en què finalitza la seva vigència.

Un cop denunciat el Pacte, es procedirà a constituir una Comissió negociadora en el termini d'un mes des de la recepció de la denúncia; la part receptora haurà de respondre a la proposta de negociació i ambdues parts podran establir ja un calendari o pla de negociació.

La negociació podrà ser total o parcial, en funció de les propostes plantejades per les parts.

Encara que s'hagi denunciat el Pacte en el termini establert, excepte les condicions econòmiques, que tindran efectes a partir de l .1 de gener, la resta d'articles seguirà vigent fins a l'aprovació del nou Pacte.

El Pacte quedarà prorrogat tàcitament per un any llevat de la denúncia expressa d'una de les parts, que es realitzarà amb l'antelació mínima d'un mes a la data del 31 de desembre del 2005.

Article 4

Condicions més avantatjoses

Es respectaran com a condicions més avantatjoses per al personal les reconegudes que estiguin vigents a l'entrada en vigor del present Pacte quan, un cop examinades en el seu conjunt i en còmput anual, resultin més beneficioses per als empleats.

En cap cas l'aplicació d'aquest Pacte suposarà una modificació o pèrdua de les condicions col·lectives més beneficioses existents amb anterioritat en cada un dels serveis.

Es garanteix el respecte als drets legalment adquirits per qualsevol contracte, acord o disposició anterior a l'entrada en vigor d'aquest Pacte, des del punt de vista laboral i econòmic.

Article 5

Vinculació

Aquest Pacte constitueix un tot únic i indivisible, basat en l'equilibri de les recíproques obligacions i mútues contraprestacions assumides per les parts i, com a tal, ha de ser objecte de consideració conjunta. En conseqüència, cap de les obligacions i contraprestacions esmentades i pactades per aquest Pacte no pot ser considerada aïlladament.

Atès que les condicions pactades són un tot orgànic i indivisible, aquest Pacte serà reestudiat per la Comissió Mixta d'interpretació, estudi i seguiment en el cas que l'autoritat laboral o judicial, en l'exercici de les seves facultats, objectés o invalidés alguns dels seus acords o no aprovés la totalitat dels acords.

Article 6

Comissió Mixta d'interpretació, estudi i seguiment

En el termini més breu possible a l'aprovació d'aquest Pacte pel Ple del Consell Comarcal, es constituirà la Comissió Mixta d'interpretació, estudi i seguiment.

Aquesta Comissió estarà formada paritàriament pel representant de la corporació i un delegat de personal. Cadascuna de les parts podrà sol·licitar l'assistència dels seus assessors.

Les funcions d'aquesta Comissió seran l'estudi, la interpretació, el seguiment, la vigilància i el posterior desenvolupament dels acords que figuren en aquest Pacte i els seus acords seran vinculants per a ambdues parts.

Igualment, entre les funcions de la Comissió hi haurà la d'establir un calendari per a la negociació d'un nou Pacte.

Article 7

Treball de categoria diferenciada

D'acord amb la normativa vigent, el personal al servei de les administracions locals tindrà dret a exercir les funcions corresponents a la seva categoria i lloc de treball. Això no obstant i per necessitats del servei, se'l podrà destinar provisionalment a executar tasques diferents, cobrant sempre les retribucions complementàries corresponents al lloc de treball que realment estigui ocupant o a les circumstàncies específiques de la nova feina, si aquestes són superiors a les que percebia en el lloc de treball d'origen.

Aquesta situació no podrà excedir els 6 mesos, o el temps normal de convocatòria i provisió de lloc de treball vacant.

Si, per necessitats peremptòries i imprevisibles de l'activitat productiva, el Consell Comarcal necessités destinar un treballador a tasques corresponents a una categoria inferior a la que té assignada, únicament podrà fer-ho pel temps màxim de 30 dies i se li mantindrà la retribució i la resta de drets de la categoria professional.

Article 8

Catàleg de personal

Es concreta el compromís d'elaborar i aprovar una relació de llocs de treball del Consell Comarcal de l'Alt Camp abans del mes de desembre del 2003.

Per a l'elaboració definitiva d'aquest catàleg, es comptarà amb la participació de la Comissió Mixta d'interpretació, estudi i seguiment.

Capítol 2

Condicions de treball

Article 9

Horaris i jornada laboral

  1. La jornada bàsica de treball del personal de la corporació es concreta en 37,5 hores en còmput setmanal.

    L'horari de treball del personal amb jornada setmanal completa serà el següent:

    1. De dilluns a divendres, de 8.00 a 15.00 hores, i es completarà amb la tarda del dimarts o dijous, a...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR