Convenio colectivo - Unilever Foods España, SA. (centre de treball de Via Augusta, 59 de Barcelona), Cataluña

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2003
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2005
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4034 de 19/12/2003

RESOLUCIÓ TIC/3875/2003, de 14 d'octubre, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Unilever Foods España, SA (centre de treball de Via Augusta, 59 de Barcelona) per als anys 2003-2005 (codi de conveni núm. 0812341).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Unilever Foods España, SA (centre de treball de Via Augusta, 59, de Barcelona), subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 4 de setembre de 2003, i de conformitat amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 253/2002, de 4 de novembre, de fusió del Departament de Treball amb el d'Indústria, Comerç i Turisme, i el Decret 284/2002, de 12 de novembre, de reestructuració parcial de diversos departaments de la Generalitat,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Unilever Foods España, SA (centre de treball de Via Augusta, 59, de Barcelona) per als anys 2003-2005 (codi de conveni 0812341) al Registre de convenis de Barcelona de la Subdirecció General d'Afers Laborals i d'Ocupació.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el DOGC.

Barcelona, 14 d'octubre de 2003

Francisca Antolinos i Jiménez

Subdirectora general d'Afers Laborals

i d'Ocupació a Barcelona

Traducció del text original signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de l'empresa Unilever Foods España, SA (centre de treball de Via Augusta, 59, de Barcelona) per als anys 2003-2005

Disposicions generals

Capítol 1

Normes d'aplicació

Article 1

Àmbit territorial

El present conveni col·lectiu afecta al centre de treball de l'empresa Unilever Foods España, SA, situat a Via Augusta nº 59, de Barcelona, sense perjudici de lo establert a la Disposició Final.

Article 2

Àmbit personal

El present conveni afectarà a tot el personal fins el grup professional 6, excepte als venedors, degut a les especials característiques en la seva forma de prestació de serveis.

Article 3

Àmbit temporal

La vigència del present Conveni Col·lectiu serà de l'1 de gener de 2003 al 31 de desembre de 2005. Entrarà en vigor a partir del mateix dia de la seva firma i tindrà efectes econòmics des del dia 1 de gener de 2003.

Aquest conveni es prorrogarà any darrera any si no hi hagués denúncia expressa d'alguna de les parts abans de l'1 de desembre de 2005.

Article 4

Vinculació a la totalitat

Ambdues parts queden vinculades a la totalitat dels punts d'aquest conveni. En el supòsit de considerar-se que algun pacte del present conveni conculca la legalitat vigent, o lesiona greument l'interès de tercers, qualsevol variació invalidaria la seva totalitat, fent-se necessari la reconsideració del seu contingut.

Article 5

Règim de conveni. Compensació i absorció

El règim que amb caràcter general s'estableix en el present Conveni anul·la i substitueix a qualsevol altra condició general o particular que pogués existir per als treballadors amb anterioritat a la seva entrada en vigor.

Les condicions contingudes en aquest Conveni com més favorables en el seu conjunt per als treballadors als quals afecten substitueixen en la seva totalitat quantes condicions es trobessin vigents a la seva entrada en vigor i que siguin concurrents amb les pactades.

Ambdues parts convenen que les condicions que en el futur puguin resultar de qualsevol disposició legal, reglamentària, Conveni Col·lectiu de qualsevol àmbit pacte o norma d'altre rang que des de llavors en endavant s'aprovi, seran compensables i absorbibles per les condicions contingudes en aquest Conveni, fins i tot les d'índole econòmica comparades ambdues situacions en forma global o anual.

Article 6

Comissió Paritària d'interpretació i vigilància

Per vetllar per l'aplicació i compliment d'allò estipulat en aquest Conveni es crea una Comissió paritària, formada, pel mateix nombre, per 3 representants designats pel Comitè y 3 membres designats per la Direcció de l'Empresa. Els membres hauran de ser elegits entre els que en el seu dia formaven part de la Comissió Negociadora del Conveni.

Aquesta Comissió tindrà com a única comesa dirimir els problemes d'interpretació del text del present Conveni. En relació amb la solució de conflictes de treball s'estarà a allò establert en l'Acord Interprofessional de Catalunya firmat pels sindicats CCOO y UGT i la patronal Foment del Treball Nacional amb data 7 de novembre de 1990, així com del que s'estableixi al Reglament del Tribunal de Mediació, Conciliació i Arbitratge. Aquesta comissió es reunirà a petició de qualsevol de les parts amb un avís de set dies d'antelació.

Capítol 2

Organització del treball

Article 7

Facultats de direcció de l'empresa

L'organització pràctica del treball és facultat de la Direcció de l'Empresa, respectant la legislació vigent i en tot cas li corresponen les següents atribucions:

  1. L'adscripció o trasllat de personal a diferents seccions.

  2. La modificació dels procediments o mètodes de treball.

  3. L'establiment d'incentius i els seus sistemes, així com la fixació d'índex de productivitat i qualitat en la totalitat o part dels treballs.

  4. La determinació dels rendiments mínims conduents a considerar com activitat normal la que desenvolupa un empleat mitjà integrat en el seu treball, sota una direcció competent, sense l'estímul d'una remuneració amb incentiu a un ritme que pugui mantenir-se fàcilment 1 dia darrera l'altre sense excessiva fatiga física ni mental, caracteritzant-se per un esforç constant i raonable.

  5. L'establiment del nombre de torns de treball, fixant els seus horaris i l'adscripció o trasllat als mateixos del personal que en cada moment s'estimi oportú.

  6. L'assignació de tasques determinades o de feines necessàries al personal.

  7. Qualsevol canvi de funcions o serveis dels treballadors que no perjudiqui la seva formació professional, o durant el temps que sigui necessari, en funció de les necessitats del treball.

  8. L'assenyalament de normes sobre vigilància, cura i neteja de les màquines, estris i locals de treball.

    Els representants dels treballadors podran sotmetre a la consideració de la direcció, propostes concretes que sobre la organització del treball estimin oportunes.

    Capítol 3

    Classificació professional

    Article 8

    Classificació professional

    En l'Annex numero 1 es troben classificats i definits els diferents grups professionals que configuren el sistema de classificació professional.

    Les promocions es produiran tenint en compte la formació, mèrits, antiguitat del treballador, així com les facultats d'organització de l'empresari.

    En el cas que un treballador realitzés funcions superiors a les del grup professional de pertinença per un període superior a 2 mesos de treball ininterromput o a 6 mesos durant 1 any o a 8 mesos durant 2 anys, podrà reclamar l'ascens a l'empresa, sempre que existís una vacant corresponent a les funcions per ell realitzades i de conformitat a les regles assenyalades en l'apartat anterior.

    Si l'empresa reconegués la promoció es procediria automàticament. En altre cas, la Comissió de Classificació Professional, composta per 2 representants de l'empresa i per dos representants del Comitè analitzarà la situació, podent les parts si ho consideren convenient sol·licitar l'assessorament d'altres persones, la col·laboració de les quals i coneixements tècnics fossin necessaris.

    En el supòsit de no arribar-se a un acord en el si d'aquesta Comissió, el treballador podrà interposar la corresponent demanda davant els òrgans jurisdiccionals de l'ordre social, de conformitat al disposat en l'article 137 de la Llei de Procediment Laboral.

    Quan es creu o modifiqui un lloc de treball, l'empresa comunicarà la seva adscripció al grup professional corresponent a la Comissió de Classificació professional

    Article 9

    Normes de treball

    Quan el Comitè d'Empresa consideri que es produeix alguna modificació substancial de normes de treball, sol·licitarà immediatament una reunió extraordinària amb la Direcció d'Empresa amb la finalitat de tractar l'assumpte i informar al respecte.

    Article 10

    Dona treballadora

    L'empresari està obligat a pagar per la prestació d'un treball d'igual valor el mateix salari, tant pel concepte de salari com pels complements salarials, sense cap discriminació per raó de sexe. Així mateix els criteris d'ascens dintre de l'empresa s'ajustaran a les regles comuns per als treballadors d'ambdós sexes.

    Capítol 4

    Contractació

    Article 11

    Contractació i ingrés

    Podrà celebrar-se qualsevol tipus de contracte, la modalitat del qual estigui recollida a la Legislació Vigent.

    Només podran utilitzar-se les Empreses de Treball Temporal per a cobrir necessitats que no excedeixin d'1 mes. Es lliurarà puntualment al Comitè d'empresa còpia íntegra de tots els nous contractes del personal fins el grup professional 3, inclosos els contractes de posada a disposició. A partir del grup 4 únicament es lliuraran còpies bàsiques

    L'admissió de treballadors al servei de l'empresa s'ajustarà a les normes legals establertes a l'efecte.

    Article 12

    Període de prova

    Per a la contractació de nou ingrés a la Companyia, s'estableix un període de prova, quan consti per escrit que no podrà excedir del temps fixat a la següent escala:

    Personal titulat i Caps Administratius: 6 mesos

    Tècnics no titulats: 3 mesos

    Oficials administratius: 2 mesos

    Auxiliars administratius: 1 mes

    La situació d'incapacitat transitòria interromprà el còmput d'aquest...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR