Convenio colectivo - Personal Laboral del Consell Comarcal de l'Alt Camp, Tarragona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2003
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2005
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4039 de 30/12/2003

RESOLUCIÓ TIC/3959/2003, de 7 d'octubre, per la qual es disposa el registre i la publicació del Conveni col·lectiu del personal laboral del Consell Comarcal de l'Alt Camp per als anys 2003-2005 (codi de conveni núm. 4302360).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral del Consell Comarcal de l'Alt Camp, subscrit per les parts negociadores en data 18 de juny de 2003, i presentat per les mateixes parts en data 17 de juliol de 2003, i de conformitat amb el que estableixen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors, i els articles 11.2 i 37.4 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya,

Resolc:

.1 Disposar el registre del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral del Consell Comarcal de l'Alt Camp per als anys 2003-2005 (codi de conveni núm. 4302360) en el Registre de convenis de la Subdirecció General d'Afers Laborals i d'Ocupació de Tarragona.

.2 Disposar-ne la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni col·lectiu.

Tarragona, 7 d'octubre de 2003

Montserrat Güell i Anglès

Subdirectora general d'Afers Laborals

i d'Ocupació a Tarragona

Transcripció del text literal signat per les parts

CONVENI

Col·lectiu del personal laboral del Consell Comarcal de l'Alt Camp per als anys 2003-2005

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit funcional i personal

Aquest Conveni afectarà tot el personal laboral d'aquest Consell Comarcal.

Article 2

Vigència

Aquest Conveni entrarà en vigor l .1 de gener de 2003 i tindrà vigència fins al 31 de desembre de 2005. Els efectes econòmics que se'n deriven són efectius des de l'1 de gener de 2003.

Article 3

Pròrroga i denúncia

Aquest Conveni s'entendrà prorrogat tàcitament per períodes anuals successius si no es produeix l'oportuna denúncia dins del termini de preavís de tres mesos respecte de la data en què finalitza la seva vigència.

Un cop denunciat el Conveni, es procedirà a constituir una Comissió negociadora en el termini d'un mes des de la recepció de la denúncia; la part receptora haurà de respondre a la proposta de negociació i ambdues parts podran establir ja un calendari o pla de negociació. En qualsevol cas, la tramitació de la denúncia s'haurà d'ajustar al que disposa l'article 89 de l'Estatut dels treballadors.

La negociació podrà ser total o parcial, en funció de les propostes plantejades per les parts. Encara que s'hagi denunciat el Conveni en el termini establert, excepte les condicions econòmiques, que tindran efectes a partir de l'1 de gener, la resta d'articles seguirà vigent fins a l'aprovació del nou Conveni.

El Conveni quedarà prorrogat tàcitament per un any llevat de la denúncia expressa d'una de les parts, que es realitzarà amb l'antelació mínima d'un mes a la data del 31 de desembre del 2005.

Article 4

Condicions més avantatjoses

Es respectaran com a condicions més avantatjoses per al personal les reconegudes en contractes de treball que estiguin vigents a l'entrada en vigor del present Conveni quan, un cop examinades en el seu conjunt i en còmput anual, resultin més beneficioses per als empleats.

En cap cas l'aplicació d'aquest Conveni suposarà una modificació o pèrdua de les condicions col·lectives més beneficioses existents amb anterioritat en cada un dels serveis.

Es garanteix el respecte als drets legalment adquirits per qualsevol contracte, acord o disposició anterior a l'entrada en vigor d'aquest Conveni, des del punt de vista laboral i econòmic.

Article 5

Vinculació

Aquest Conveni constitueix un tot únic i indivisible, basat en l'equilibri de les recíproques obligacions i mútues contraprestacions assumides per les parts i, com a tal, ha de ser objecte de consideració conjunta. En conseqüència, cap de les obligacions i contraprestacions esmentades i pactades per aquest Conveni no pot ser considerada aïlladament.

Atès que les condicions pactades són un tot orgànic i indivisible, aquest Conveni serà reestudiat per la Comissió Mixta d'interpretació, estudi i seguiment en el cas que l'autoritat laboral o judicial, en l'exercici de les seves facultats, objectés o invalidés alguns dels seus acords o no aprovés la totalitat dels acords.

Article 6

Comissió Mixta d'interpretació, estudi i seguiment

En el termini més breu possible a l'aprovació d'aquest Conveni pel Ple del Consell Comarcal, es constituirà la Comissió Mixta d'interpretació, estudi i seguiment.

Aquesta Comissió estarà formada paritàriament pel representant de la corporació i un delegat de personal. Cadascuna de les parts podrà sol·licitar l'assistència dels seus assessors.

Les funcions d'aquesta Comissió seran l'estudi, la interpretació, el seguiment, la vigilància i el posterior desenvolupament dels acords que figuren en aquest Conveni i els seus acords seran vinculants per a ambdues parts.

Igualment, entre les funcions de la Comissió hi haurà la d'establir un calendari per a la negociació d'un nou Conveni.

Article 7

Treball de categoria diferenciada

D'acord amb la normativa vigent, el personal al servei de les administracions locals tindrà dret a exercir les funcions corresponents a la seva categoria i lloc de treball. Això no obstant i per necessitats del servei, se'l podrà destinar provisionalment a executar tasques diferents, cobrant sempre les retribucions complementàries corresponents al lloc de treball que realment estigui ocupant o a les circumstàncies específiques de la nova feina, si aquestes són superiors a les que percebia en el lloc de treball d'origen.

Aquesta situació no podrà excedir els 6 mesos, o el temps normal de convocatòria i provisió de lloc de treball vacant.

Si, per necessitats peremptòries i imprevisibles de l'activitat productiva, el Consell Comarcal necessités destinar un treballador a tasques corresponents a una categoria inferior a la que té assignada, únicament podrà fer-ho pel temps màxim de 30 dies i se li mantindrà la retribució i la resta de drets de la categoria professional.

Article 8

Catàleg de personal

Es concreta el compromís d'elaborar i aprovar una relació de llocs de treball del Consell Comarcal abans del mes de desembre del 2003.

Per a l'elaboració definitiva d'aquest catàleg, es comptarà amb la participació de la Comissió Mixta d'interpretació, estudi i seguiment

Capítol 2

Condicions de treball

Article 9

Horaris i jornada laboral

La jornada bàsica de treball del personal de la corporació es concreta en 37,5 hores en còmput setmanal.

L'horari de treball del personal amb jornada setmanal completa serà el següent:

  1. De dilluns a divendres, de 8.00 a 15.00 hores, i es completarà amb la tarda del dimarts o dijous, a raó de 2 hores i mitja, dins l'horari de 16 a 19 hores, garantint les necessitats del servei.

    S'estableix la flexibilitat horària de mitja hora tant a l'entrada com a la sortida de la jornada laboral i es recuperarà el temps deixat de treballar dins l'horari laboral.

    Durant aquest període, l'horari d'atenció al públic serà de 9 a 14 hores, de dilluns a divendres, i de 16.30 a 18.30 hores, la tarda de dimarts i dijous.

  2. La jornada d'estiu s'estén des de l'1 de juny al 15 de setembre i l'horari de treball és desenvoluparà de dilluns a divendres, de les 8 a les 15 hores. L'horari d'atenció al públic serà de 9 a 14 hores.

    1. Es podran concedir horaris especials a petició de l'interessat, mitjançant instància, per causa justificada i acreditada.

    Article 10

    Descans dins la jornada laboral

    Tot el personal gaudirà d'una pausa de 30 minuts diaris, computables com a treball efectiu.

    Article 11

    Descans setmanal

    El descans setmanal serà de 48 hores ininterrompudes, en dissabte i diumenge.

    Article 12

    Serveis extraordinaris

    Conscients les parts signants d'aquest Conveni de la situació d'atur existent i amb l'objectiu d'afavorir la creació d'ocupació, es tendirà a la supressió de les hores extraordinàries, per la qual cosa caldrà evitar-les.

    En els supòsits en què, no obstant això, sigui absolutament imprescindible la realització d'hores extraordinàries, ho decidiran els òrgans directius del Consell Comarcal amb el coneixement previ, amb caràcter preceptiu, dels delegats de personal.

    El còmput anual i per persona d'hores extraordinàries no podrà excedir les 80 hores a l'any.

    A la reunió periòdica de la Comissió Mixta d'interpretació, estudi i seguiment, el servei de personal donarà compte de les hores extraordinàries efectuades als delegats de personal.

    D'altra banda, es fixa que, abans d'efectuar les hores extraordinàries, s'ha...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR