Convenio colectivo - Hospital de la Creu Roja de Hospitalet de Llobregat del Consorci Sanitari de la Creu Roja a Catalunya, Cataluña
Inicio de Vigencia | 1 de Enero de 2002 |
Fin de Vigencia | 31 de Diciembre de 2005 |
Publicado en | Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4044 de 08/01/2004 |
RESOLUCIÓ TIC/4000/2003, de 16 de setembre, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'Hospital de l'Hospitalet del Consorci Sanitari Integral per als anys 2002-2005 (codi de conveni núm. 0802292).
Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'Hospital de l'Hospitalet del Consorci Sanitari Integral, subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 20 de maig de 2003, i de conformitat amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 253/2002, de 4 de novembre, de fusió del Departament de Treball amb el d'Indústria, Comerç i Turisme, i el Decret 284/2002, de 12 de novembre, de reestructuració parcial de diversos departaments de la Generalitat,
Resolc:
.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'Hospital de l'Hospitalet del Consorci Sanitari Integral per als anys 2002-2005 (codi de conveni 0802292) al Registre de convenis de Barcelona de la Subdirecció General d'Afers Laborals i d'Ocupació.
.2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el DOGC.
Barcelona, 16 de setembre de 2003
Francisca Antolinos i Jiménez
Subdirectora general d'Afers Laborals
i d'Ocupació a Barcelona
Transcripció literal del text signat per les parts
CONVENI
col·lectiu de treball de l'Hospital de l'Hospitalet del Consorci Sanitari Integral, per als anys 2002-2005
Capítol 1
Àmbit d'aplicació
Article 1
Àmbit territorial
L'àmbit territorial d'aquest conveni és el centre de treball de l'Hospital de l'Hospitalet del Consorci Sanitari Integral. Sempre que en aquest Conveni es faci referència al Consorci, a l'empresa o a l'Hospital, les parts s'estan referint exclusivament al centre de treball de l'Hospital de l'Hospitalet del Consorci Sanitari Integral.
Article 2
Àmbit funcional
El present Conveni col·lectiu té com a objectiu regular les condicions laborals concertades entre el Consorci i el personal que presta els seus serveis amb contracte laboral.
Article 3
Àmbit personal
Les condicions que es pacten en el present Conveni col·lectiu s'aplicaran a tots els treballadors de la plantilla que prestin els seus serveis en el moment de la seva entrada en vigor, o bé que es contractin durant la seva vigència.
Queden exceptuades totalment de l'aplicació d'aquest Conveni col·lectiu les persones que s'indiquen a continuació:
-
El personal d'alta direcció, que es regirà d'acord amb el que estableixen els seus propis contractes i també el Reial decret 1382/1985, d'1 d'agost.
-
Els professionals que, en l'exercici de la seva activitat professional lliure, cobrin per "prestació de serveis", encara que realitzin la seva activitat als locals del mateix hospital, donats d'alta de llicència fiscal com a professionals liberals.
En aquests casos s'ajustarà a allò que estableixen els seus acords o contractes individuals, ja siguin verbals o escrits.
-
El personal que pertany a altres empreses que prestin serveis subcontractats.
Article 4
Àmbit temporal
El present Conveni entrarà en vigor el dia 1 de gener de 2002, independentment de la data de la seva publicació al Butlletí Oficial de la província, i la seva durada serà de 4 anys, per la qual cosa els seus efectes s'extingiran el dia 31 de desembre de 2005.
Els endarreriments que generi la seva aplicació es faran efectius el 30 d'abril de 2003.
Article 5
Pròrroga
El Conveni quedarà automàticament prorrogat, en finalitzar la seva vigència i en els seus mateixos termes, pel període d'1 any, si cap de les representacions no procedeix a la seva denúncia, de conformitat amb allò que estableix l'article 6.
Article 6
Denúncia i revisió
La denúncia per a la revisió del Conveni s'efectuarà per escrit i amb 1 mes d'antelació a la data del seu venciment inicial o a la de qualsevol de les seves pròrrogues.
La denúncia la podrà efectuar qualsevol de les representacions, empresarial o sindical, signants del Conveni i s'haurà de comunicar a les altres representacions i a l'autoritat laboral.
Mentre no s'arribi a cap acord per a un nou conveni regirà aquest pel que fa al seu contingut tant de clàusules normatives com obligacionals.
Article 7
Prelació de normes i de dret supletori
Les normes que conté el present Conveni col·lectiu regularan, amb caràcter preferent i prioritari, les condicions i les relacions entre el Consorci i el seus treballadors.
Amb caràcter supletori i en allò que no està previst, s'ajustarà al que disposa l'Estatut dels treballadors, l'Ordenança laboral per a establiments sanitaris d'hospitalització, consulta i assistència i laboratori d'anàlisis clíniques, la Llei orgànica de llibertat sindical, les normes internacionals de l'Organització Internacional de Treball subscrites per Espanya i altres normes legals o reglamentàries de caràcter estatal o autonòmic.
Article 8
Vinculació a la totalitat
Les condicions pactades formen un tot orgànic i indivisible i, a l'efecte de la seva aplicació pràctica, seran considerades globalment.
Article 9
Absorció i compensació
El conjunt de pactes que conté el present Conveni col·lectiu substitueix, íntegrament, les condicions tant econòmiques com de treball existents en la seva entrada en vigor, per la qual cosa aquestes i qualsevol altra queden compreses i compensades amb la nova regulació convinguda, i això independentment del seu origen, caràcter, naturalesa, denominació i quantia.
Quant a disposicions futures que es puguin promulgar durant la vigència del Conveni, només tindran eficàcia pràctica quan, considerades en conjunt i en còmput anual, superin les condicions del present Conveni. En cas contrari, subsistirà el present acord en els seus mateixos termes i sense cap modificació dels seus conceptes, mòduls o retribucions.
Article 10
Comissió Paritària
Es crea la Comissió Paritària del Conveni col·lectiu com a òrgan d'interpretació, arbitratge, conciliació i vigilància del seu compliment, amb les funcions específiques següents:
-
Interpretació del Conveni.
-
Arbitratge d'aquells casos que les parts sotmetin a la seva consideració.
-
Totes aquelles que s'atribueixen a ambdues parts en el present Conveni col·lectiu.
La Comissió Paritària estarà integrada per 10 membres, 5 que representaran la part empresarial i 5 més que representaran els treballadors i que seran membres del Comitè d'Empresa, d'acord amb la proporció sindical que hi hagi en cada moment.
El domicili de la Comissió Paritària, a efectes de comunicacions, serà el del centre de treball de l'Hospital de l'Hospitalet, avinguda Josep Molins, 29-41.
Totes dues parts poden ser assessorades en les sessions de la Comissió Paritària per assessors externs amb veu però sense vot.
La Comissió esmentada es reunirà sempre a requeriment de qualsevol de les parts en el termini d'una setmana. La sol·licitud es formularà per escrit i dirigida al president, on s'indicarà el tema que se sotmeti a consideració de la Comissió, i s'informarà de l'assistència, en el seu cas, d'assessors externs.
Del que s'hagi tractat a les reunions de la Comissió Paritària es redactarà una acta, que signaran tots els assistents.
La Direcció de l'empresa es compromet a tractar-hi els temes següents:
Valoració de llocs de treballs.
Modificació i assignació d'horaris i jornades laborals.
Realització d'hores extres.
Creació o modificació de torns de treball.
Organització de vacances.
Formació professional.
Els acords que es prenguin en les reunions de la Comissió Paritària tindran aplicació preferent a qualsevol norma establerta.
Article 11
Submissió de qüestions a la Comissió Paritària
Ambdues parts convenen i recomanen sotmetre a la Comissió Paritària, i amb caràcter previ, els dubtes, les discrepàncies o els conflictes que es puguin produir a conseqüència de l'aplicació i la interpretació del Conveni col·lectiu, abans que aquests siguin plantejats davant la jurisdicció competent.
Article 12
Garantia personal
En cas que algun treballador tingués unes condicions de treball i econòmiques especials, establertes amb anterioritat a aquest Conveni col·lectiu, li seran respectades sempre que, globalment i considerades en conjunt, siguin més beneficioses que les establertes en aquest Conveni.
Article 13
Valoració de llocs de treball
Els llocs de treball existents o els de nova creació del Consorci seran valorats pels tècnics o professionals externs assignats a aquest efecte, utilitzant del manual que considerin adient. També hi participaran els membres del Comitè d'Empresa que formaran part de la Comissió Paritària creada amb aquest objectiu.
Els afectats per les decisions dels serveis competents de l'empresa en matèria de valoració de llocs de treball podran estar assistits per assessors professionals acreditats, sindicals o no, quan es facin les proves corresponents. Les discrepàncies dels afectats no podran paralitzar els plans previstos, tot i que els perjudicats, si n'hi hagués, podran exercitar les accions corresponents davant els òrgans competents.
Capítol 2
Organització del treball
Article 14
Norma general
L'organització del treball és facultat del Consell Rector del Consorci, per si mateix o a través de la Gerència, dins les normes i disposicions legals vigents en aquesta matèria.
L'exercici d'aquestes facultats per part de l'empresari es desenvoluparà i s'aplicarà amb les limitacions imposades pels òrgans de representació dels treballadors, per la Llei 8/1980, de 10 de març, i per altres disposicions laborals sobre...
-
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba