Convenio colectivo - Personal laboral de l'Ajuntament d'Ascó, Tarragona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2003
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2004
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4072 de 17/02/2004

RESOLUCIÓ TRI/230/2004, de 12 de gener, per la qual es disposa el registre i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament d'Ascó per als anys 2003-2004 (codi de conveni núm. 4301762).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament d'Ascó subscrit per les parts negociadores en data 6 de març de 2003 i presentat per les mateixes parts en data 10 d'octubre de 2003 i 29 de desembre de 2003, i de conformitat amb el que estableixen els articles 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors, i els articles 11.2 i 37.4 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya,

Resolc:

.1 Disposar el registre del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament d'Ascó per als anys 2003-2004 al Registre de convenis de la Subdirecció Generals d'Afers laborals i d'Ocupació de les Terres de l'Ebre.

.2 Disposar-ne la publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni col·lectiu.

Tortosa, 12 de gener de 2004

Joaquim Ferràs i Prats

Subdirector general d'Afers Laborals

i d'Ocupació a les Terres de l'Ebre en funcions

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament d'Ascó per als anys 2003 i 2004

Capítol 1

Condicions generals

Article 1

Finalitat

El present Conveni té com objectiu primordial, que ha de presidir la seva interpretació i aplicació, l'assoliment de les finalitats següents:

1.1 La unificació de les condicions de treball del personal al servei de la corporació, per solucionar els problemes de tota mena que planteja la multiplicitat de reglamentacions aplicables a aquells treballadors, a causa que realitzen diversitat d'activitats i atenent la seva peculiaritat de servei públic.

1.2 La uniformitaten les retribucions dels esmentats treballadors.

Article 2

Àmbit funcional i personal

El present Conveni serà d'aplicació a tot el personal contractat mitjançant contracte laboral tant de caràcter indefinit com temporal, al servei de l'Ajuntamentd'Ascó.

En queden exclosos:

  1. El personal eventual designat per ocupar càrrecs de confiança o assessorament especial, independentment que estiguin inclosos, si s'escau, en el Règim General de la Seguretat Social.

  2. Els treballadors al servei deles societats municipals, organismes autònoms, fundacions i òrgans de gestió diferenciada.

  3. El personal contractat a l'empara de plans d'ocupació, convenis de col·laboració, escoles taller, o en qualsevol altra la finalitat del qual sigui semblant; llevat que en el contracte de treball es pacti en forma expressa la seva aplicació.

    Article 3

    Àmbit temporal

    Aquest Conveni tindrà una durada de dos anys i entrarà en vigor quan l'òrgan municipal competent faci la seva aprovació, després de la firma dels representants del personal, si bé és cert que els seus efectes es remuntaran a l'1 de gener de 2003, i serà vigent fins el dia 31 de desembre de l'any 2004.

    Les condicions de retribució seran objecte de revisió pel segon any de vigència, exercici 2004, atenent als condicionants legals i pressupostaris d'aplicació per aquell període.

    Article 4

    Vinculació a la totalitat

    Les condicions pactades en aquest Conveni formen un tot orgànic indivisible i, a efecte de la seva aplicació, es consideren globalment i en còmput anual.

    Article 5

    Absorció i compensació

    Les condicions pactades en aquest Conveni, a la seva entrada en vigor, compensaran i absorbiran a les ja existents, qualsevol que sigui llur naturalesa o l'origen de la mateixa, excepte les millores que puguin concedir-se per disposicions de dret necessari i que valorades en el seu conjunt, en còmput anual, fossin superiors a les pactades.

    Article 6

    Garanties personals

    Es respectaran aquelles condicions econòmiques que, a títol personal, amb caràcter global i en còmput anual, excedissin de les pactades, mantenint-se estrictament ad personam.

    Article 7

    Comissió Paritària

    1. A partir de l'entrada en vigor del present Conveni, es crearà una Comissió Paritària peral seguiment i interpretació d'aquest; i serà l'òrgan de mediació i conciliació en cas de conflicte.

    2. Aquesta Comissió haurà de reunir-se a petició d'una de les parts dins de les 48 hores següents a la convocatòria.

    3. La Comissió Paritària estarà composta per un mínim de quatre membres, nomenats al 50 per cent per la corporació i el 50 per cent pels representants dels treballadors.

    Capítol 2

    Condicions de treball

    Article 8

    Organització del treball

    L'organització del treball és facultat exclusiva de la corporació, per mitjà dels seus òrgans de direcció i que, a títol enunciatiu, es regeix per les següents competències:

  4. L'adjudicació de feina específica necessària per a la plena activitat del personal.

  5. L'exigència d'una activitat i un rendiment normal per a cada empleat.

  6. La fixació dels índex i paràmetres admissibles de la qualitat en la realització del treball.

  7. La mobilitat funcional i redistribució del personal de manera racional, compatible amb la dispersió dels centres de treball i les estrictes necessitats del servei.

    Article 9

    Conservació d'estris i eines

    Queda prohibit al personal emprar les eines, estris, materials, equips, màquines, productes de neteja, etc. per a ús propi o de tercers, tant dins com fora dels centres de treball, llevat que hi hagi autorització expressa.

    Capítol 3

    Classificació professional

    Article 10

    Sistema de classificació

    Els empleats afectats per aquest Conveni seran classificats en:

    1. Grups professionals: Que agrupen amb criteris homogenis al personal en relació als nivells de responsabilitat, qualificació i formació professional exigits per a la realització de les tasques i funcions que efectivament es contractin i desenvolupin.

    2. Categories professionals: Per tal de classificar adequadament, dins cada grup professional, els diferents continguts i especialitzacions professionals, així com, si s'escau, la seva organització jeràrquica, s'estableixen les diferents categories professionals.

    Article 11

    Grups professionals

    Els grups professionals, es classifiques segons la següent relació i criteris d'enquadrament:

    Grup A: tècnics i comandaments superiors; nivell acadèmic de llicenciatura universitària, o capacitació provada en relació al lloc de treball, llevat dels supòsits en què per llei s'exigeixi la corresponent titulació.

    Grup B: tècnics mitjans; nivell acadèmic de diplomat universitari o formació professional de tercer grau o equivalent; o capacitació provada en relació al lloc detreball, llevat dels supòsits en que per llei s'exigeixi la titulació.

    Grup C: tècnics especialistes i comandaments intermedis; títol de batxiller superior, formació professional de segon grau o equivalent; o capacitat provada en relació al lloc detreball, llevat dels supòsits en que per llei s'exigeixi la titulació.

    Grup D: tècnics auxiliars i personal especialitzat, títol de graduat escolar, formació professional de primer grau o equivalent; o capacitat provada en relació al lloc de treball, llevat dels supòsits que per llei s'exigeix la titulació.

    Grup E: personal de serveis auxiliars per atendre feines que no requereixen especialització ni qualificació professional concreta.

    Grup F: aprenents i personal menor de 18 anys.

    Article 12

    Categories professionals

    Grup A:

    A1 Titulat superior

    A2. Cap de serveis

    Grup B:

    B1 Tècnic de grau mitjà

    B2 Mestre, director de llar Infants

    B3 Professor solfeig

    Grup C:

    C1 Ajudant tècnic

    C2 Oficial administratiu

    C3 Educador i monitor llar infants

    C4 Tècnic especialista

    Grup D:

    D1 Oficial 1ª ofici

    D2 Oficial 2ª ofici

    D3 Oficial 3ª ofici

    D4 Tècnic auxiliar

    D5 Auxiliar administratiu

    D6 Auxiliar biblioteca

    Grup E:

    E1. Auxiliar de serveis

    E2. Conserge, bidell

    E3. TaquillerE4. Socorrista

    E5. Peó especialista, jardiner

    E6. Peó, escombriaire (carrers)

    E7. Netejador (edificis i locals)

    Grup F:

    Aprenents i personal menor de 18 anys.

    Capítol 4

    Normes de contractació

    Article 13

    Procediment de contractació

    Els sistemes de provisió de llocs de treball, i accés del personal a la condició de contractat laboral es portaran a terme respectant allò que disposa el Decret 214/1990 (DOGC 28.9.1990) pel qual s'aprova el Reglament del personal al servei de les entitats locals.

    Article 14

    Modalitats de contractació

    Per a l'atorgament dels contractes de treball seran d'aplicació les diferents modalitats que estableixi la legislació laboral vigent en cada moment.

    Respecte als contractes d'obra o servei determinat regulats a l'article 15.1.a) de l'Estatut dels treballadors, a més de la facultat de concertar-los per a les situacions previstes en la norma, amb caràcter enunciatiu i sense perjudici d'aplicar-se a situacions que hi tinguin analogia, seguidament queden identificades les feines, serveis i treballs que poden ser objecte d'aquesta modalitat de contractació:

  8. Execució d'obres, manteniments i treballs de millora de les instal·lacions i equipaments municipals.

  9. Per a la realització de treballs o serveis derivats de l'execució d'una partida pressupostària específica o de subvencions.

  10. Quan una àrea, departament o regidoria tingui una tasca específica a realitzar que no pugui ser suficientment coberta amb el personal que té adscrit; i la seva durada, encara que amb naturalesa temporal, no es pugui concretar amb exactitud; sempre que es doni la corresponent informació a la representació del personal.

    Article 15

    Període de prova

    Tota contractació laboral restarà sotmesa a un períodede prova per un termini de sis mesos, respecte al personal dels grups professionals .A. i .B., i de dos mesos per a la resta; a comptar des del dia de vigència del contracte.

    Mentre estigui vigent aquest període, qualsevol de les parts podrà donar per rescindida la relació sense haver de lliurar cap tipus d'avís previ ni motivació, exigint-se únicament una notificació...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR