Convenio colectivo - Silos de Tarragona SA (SITASA), Tarragona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2004
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2006
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4083 de 03/03/2004

RESOLUCIÓ TRI/405/2004, de 5 de febrer, per la qual es disposa el registre i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Silos de Tarragona, SA, per als anys 2004-2006 (codi de conveni núm. 4302202).

Vist el text del Conveni Col·lectiu de treball de l'empresa Silos de Tarragona, SA, subscrit per les parts negociadores en data 23 de gener de 2004, i presentat per les mateixes parts en data 3 de febrer de 2004, i de conformitat amb el que estableixen l'article 90.2 i 3 delReial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors, i els articles 11.2 i 37.4 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya,

Resolc:

.1 Disposar el registre del Conveni Col·lectiu de treball de l'empresa Silos de Tarragona, SA, per als anys 2004-2006 (codi de conveni núm. 4302202), en el Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball i Indústria a Tarragona.

.2 Disposar-ne la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni col·lectiu.

Tarragona, 5 de febrer de 2004

Montserrat Güell i Anglès

Subdirectora general d'Afers Laborals id'Ocupació a Tarragona

Traducció del text original signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de l'empresa Silos de Tarragona, SA, per als anys 2004, 2005 i 2006

Article 1

Àmbit personal

En l'àmbit personal d'aquest Conveni es troben tots els treballadors de l'empresa, que presten serveis o comencen la seva prestació durant la seva vigència; tant si presten serveis de caràcter temporal, interí o fix. Tot això, sens perjudici dels contractes de caràcter temporal que puguin concertar-se d'acord amb la legalitat vigent.

S'exclou de l'àmbit del present Conveni el personal directiu al qual fan referència els articles 1.3.c) i 2.1.a) del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març.

Article 2

Entrada en vigor

Sens perjudici dela seva comunicació a l'autoritat laboral i publicació en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, el present Conveni entrarà en vigor l'1 de gener de 2004, excepte per aquells conceptes en que expressament s'estableixi una data diferent de tenir efecte

Article 3

Durada

La durada del present Conveni s'estén des del dia 1 de gener de 2004 fins al 31 de desembre de 2006.

Article 4

Denúncia

La denúncia per a la rescissió d'aquest Conveni, pot formular-se mitjançant qualsevol de les dues parts. S'ha de formalitzar per escrit i s'ha de presentar per la part denunciant a l'altra part, amb un mes d'antelació a la data del seu venciment o a la de qualsevol de les seves pròrrogues.

Denunciat o no el Conveni, i fins que no s'arribi a un acord exprés, es manté en vigor el contingut obligacional i normatiu durant el temps que hi hagi entre la data d'expiració i l'entrada en vigor del nou conveni o norma que el substitueixi.

Article 5

Vinculació a la totalitat

Les condicions pactades formen un tot orgànic i indivisible i, a l'efecte de la seva aplicació pràctica, seran considerades globalment.

Article 6

Compensació i absorció

Les condicions convingudes en aquest Conveni, compensen i absorbeixen en la seva totalitat les que han regit anteriorment, llevat que aquestes se'ls hagi reconegut el caràcter d'inabsorbibles.

Article 7

Garantia "ad personam"

Les millors condicions existents a l'empresa, tant pel que fa a efectes individuals com col·lectivament, no poden ser rebaixades quan valorades en el seu conjunt siguin més beneficioses per al treballador i aquest opti pel seu manteniment. En aquest cas, no pot exigir els apartats que més el beneficiïn, sinó que ha d'optar en el seu conjunt.

Article 8

Comissió Paritària

Suposat que hi hagi dubtes o discrepàncies sobre l'aplicació i/o interpretació d'allò pactat en aquest Conveni, s'estableix la Comissió Paritària integrada per 2 representants de la Direcció i 2 dels treballadors. Els membres de cadascuna de les representacions seran elegits per aquestes i, amb preferència, hauran d'haver participat en la negociació del Conveni.

L'actuació de la Comissió Paritària és la de vigilar l'acompliment i l'aplicació del que es pacta en aquest Conveni. No ha d'envair els àmbits legals que en cada cas correspongui i els que les parts poden acudir lliurement un cop la Comissió Paritària esmentada hagi emès el seu criteri sobre l'assumpte a considerar.

El president de la Comissió és designat de comú acord entre els membres d'ambdues representacions integrants de la Comissió.

Cadascuna de les representacions té dret a estar assistida d'un o diversos assessors, els quals intervenen amb veu, però sense vot.

Article 9

Facultats de la Direcció

D'organització

L'organització del treball, en tots els seus aspectes, correspon a la Direcció de l'empresa, igual que els canvis de lloc de treball i la redistribució del personal en el centre de treball d'acord amb les necessitats de l'organització i producció.

De funcionament

La Direcció de l'empresa, pot adoptar els sistemes de racionalització, automatització i modernització que consideri convenients i necessaris per millorar els mètodes i la productivitat.

Tot l'anterior, en consonància amb el que disposin a cada moment les disposicions legals sobre cada matèria.

Article 10

Obligacions de la Direcció de l'empresa

Són les següents:

  1. Informar els representants dels treballadors, conforme i d'acord amb la legislació vigent, respecte de les modificacions de caràcter general en l'organització del treball, sens perjudici de les facultats de la Direcció de l'empresa.

  2. Establir i confeccionar les nòmines de forma clara i senzilla per tal que puguin ser compreses fàcilment pels treballadors.

  3. Estimular qualsevol iniciativa de qualsevol treballador, adreçada a millorar i perfeccionar la productivitat del seu lloc de treball, i en general. Per això, s'instal·larà en cada centre de treball una bústia de suggeriments, les quals seran degudament estudiades.

    Article 11

    Període de prova

    La seva durada no pot excedir del períodes següents:

    . Sis mesos per als tècnics titulats

    . Tres mesos per als caps d'àrea/secció

    . Un mes per a la resta de categories

    Article 12

    Estructura professional

    L'estructura professional recollida en aquest article introdueix una millor racionalització dels esquemes productius i les diverses comeses que es realitzen en els diferents àmbits d'aplicació d'aquest Conveni. Es distribuiran en els grups següents:

  4. Grup professional de direcció

  5. Grup professional de gestió i administració

  6. Grup professional d'operativa i logística

    Els dits grups professionals es divideixen en subgrups, emmarcant tots els llocs de treball. A títol merament indicatiu, s'estableixen i distribueixen de la manera següent:

    Grup professional de direcció: caps d'una de les àrees o seccions de l'empresa. A títol indicatiu, administració, transport, operacions, etc.

    Grup professional de gestió i administració: oficial de primera administratiu, oficial de segona administratiu, auxiliar administratiu.

    Grup professional d'operativa i logística: controlador de panell-cap de torn, xofer de primera, xofer de segona, mecànic de primera, mecànic de segona, electricista de primera, electricista de segona, operador i ajudant.

    Article 13

    Lloc de treball

    Es coneix per lloc de treball el conjunt d'activitats o funcions principals i complementàries assignades.

    Article 14

    Mobilitat funcional

    La mobilitat funcional es realitzarà entre els llocs de treball d'un mateix grup professional.

    Quan la mobilitat s'hagi d'efectuar entre els llocs de treball de diferent grup professional, no tindrà altres limitacions que les de posseir els coneixements directius, tècnics, professionals o administratius suficients.

    En ambdós casos, quan sigui necessari, prèvia o simultàniament a l'ocupació del lloc, la Direcció proporcionarà la formació necessària que permeti realitzar el treball amb raonables garanties deseguretat, eficàcia i productivitat.

    En tot cas, s'ha de respectar el que estableix l'article 39 del Reial decret legislatiu 1/1995 abans esmentat, o el que estableixin les disposicions legals a cada moment en aquesta matèria.

    Article 15

    VacantsAmbdues parts acorden que les vacants existents de categoria superior, s'han de cobrir preferentment pel personal de plantilla fixa de l'empresa, sempre que tingui el nivell de qualificació i aptitud necessaris per a la nova categoria a cobrir.

    Totes les places vacants de nova creació que l'empresa tingui intenció de cobrir, ha de comunicar-ho al Comitè d'Empresa així com fer-ho públic en el tauler o taulers d'anuncis.

    Article 16

    Cessaments

    El personal que cessi voluntàriament a l'empresa cal que li faci un preavís amb una antelació mínima de la meitat del temps establert com període de prova per a la seva categoria.

    En el cas que el treballador ho incompleixi, perdrà la remuneració corresponent als dies que no hagi fet el preavís. Eldit import li serà descomptat de la liquidació final i de les parts proporcionals de pagues extres que li correspongui.

    Article 17

    Percepcions i estructura salarial

    Les remuneracions compreses a les taules salarials del present Conveni s'han d'entendre sempre en imports bruts.

    L'estructura salarial de l'empresa és la següent:

    Salari base

    Plus conveni

    Complement personal inabsorbible

    Antiguitat

    Plus personals

    Plus de lloc de treball

    Plus per qualitat o quantitat de treball: hores extraordinàries, plus de treballs especials, plus de torn, etc.

    Article 18

    Salari base

    El salari base és igual per a totes les categories i hi queda reflectit en les taules salarials d'aquest Conveni.

    Article 19

    Plus conveni

    Per al personal afectatper aquest Conveni, és el que s'indica en les taules salarials d'aquest per a cada categoria o grup professional.

    Article 20

    Antiguitat

    El sistema d'antiguitat s'ha d'aplicar a partir de l'1 de gener de 2000.

    S'han de respectar a cada moment elsdrets consolidats anteriorment, tret de pacte exprés amb els interessats.

    En funció dels anys de servei...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR