Convenio colectivo - Ecoparc SA, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2003
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2004
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4112 de 15/04/2004

RESOLUCIÓ TRI/927/2004, de 19 de gener, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Ecoparc de Barcelona, SA, per als anys 2003 i 2004 (codi de conveni núm. 0812852).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Ecoparc de Barcelona, SA, subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 9 de maig de 2003, i de conformitat amb el que disposa l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 253/2002, de 4 de novembre, de fusió del Departament de Treball amb el d'Indústria, Comerç i Turisme, i el Decret 284/2002, de 12 de novembre, de reestructuració parcial de diversos departaments de la Generalitat,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Ecoparc de Barcelona, SA, per als anys 2003 i 2004 (codi de conveni núm. 0812852), al Registre de convenis de Barcelona de la Subdirecció General d'Afers Laborals i d'Ocupació.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el DOGC.

Barcelona, 19 de gener de 2004

Francisca Antolinos i Jiménez

Subdirectora general d'Afers Laborals

i d'Ocupació a Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de l'empresa Ecoparc de Barcelona, SA, per als anys 2003 i 2004

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Parts negociadores

Aquest Conveni col·lectiu ha estat negociat pels representants legals dels treballadors i la Direcció de l'empresa Ecoparc de Barcelona, SA.

Ambdues parts es reconeixen la capacitat legal suficient per dur a terme aquestes negociacions.

Article 2

Àmbit d'aplicació

Funcional

Aquest Conveni col·lectiu regula les condicions de treball a l'empresa Ecoparc de Barcelona, SA, al centre de treball que aquesta té a la planta de tractament integral de RSU, al carrer A, núm. 26, de la Zona Franca del municipi de Barcelona.

Personal

Aquest Conveni col·lectiu afecta el personal de plantilla d'Ecoparc de Barcelona, SA inclòs en algun dels grups professionals i categories o especialitats assenyalades a l'article 8 d'aquest Conveni, i als qui d'ara endavant s'integrin en aquestes categories, fixos i eventuals, sigui quina sigui la seva modalitat de contracte.

Temporal

Aquest Conveni col·lectiu es considerarà en vigor durant 2 anys, des de l'1 de gener de 2003 fins al 31 de desembre de 2004.

Article 3

Revisió del Conveni

Aquest Conveni col·lectiu s'ha de prorrogar al seu venciment, d'any en any, si no hi ha cap denúncia prèvia per escrit d'una de les parts amb una antelació mínima de 3 mesos, ja que s'han d'iniciar les negociacions 1 mes després del venciment d'aquest Conveni, i a tot això ha de concórrer la bona fe negociadora.

Article 4

Subrogació del personal

Segons el que es disposa en el Conveni col·lectiu general del sector i altres normes concordants de la legislació social vigent.

Article 5

Absorció i compensació

Les retribucions establertes en aquest Conveni han de compensar i absorbir totes les existents en el moment de la seva entrada en vigor, siguin quins siguin la seva natura i el seu origen.

Els augments de retribucions que es puguin produir en el futur per disposicions legals d'aplicació general, convenis col·lectius o contractes individuals, només han de poder afectar les condicions pactades en aquest Conveni col·lectiu, quan, considerades les noves retribucions en còmput anual, superin les pactades aquí.

En cas contrari, han de ser compensades i absorbides per aquestes últimes, i s'ha de mantenir aquest Conveni en els seus termes i en la forma i condicions que queden pactades.

Article 6

Comissió Paritària

Es crea la Comissió Mixta Paritària per a l'aplicació i la interpretació del Conveni, integrada per 2 representants que designi la Direcció d'Ecoparc de Barcelona, SA i 2 membres de la part social. Tots ells han de formar part de la Comissió Negociadora d'aquest Conveni col·lectiu.

La Comissió Paritària ha de tenir les competències que determini el Conveni general del sector. De la mateixa manera, ha de disposar, sempre que es requereixi, de la informació pertinent quant als llocs de treball i el desenvolupament d'aquests, com també de qualsevol altre tipus d'informació que sigui imprescindible.

Aquesta Comissió s'ha de reunir a instància de part, i aquesta reunió s'ha de celebrar dins dels 10 dies següents a la convocatòria.

La Comissiós'ha de constituir en el termini màxim d'1 mes a comptar des de la data de la signatura del Conveni, i les seves funcions són les que es detallen a continuació:

  1. Interpretar totes les clàusules d'aquest Conveni.

  2. Controlar el compliment del que s'ha pactat.

  3. Estudiar i valorar noves disposicions legals de promulgació posterior a l'entrada en vigor d'aquest Conveni que puguin afectar-ne el contingut.

  4. Totes les altres activitats que tendeixin a l'eficàcia del Conveni i a una major solució interna dels conflictes.

  5. Vetllar pels plans de formació i els plans de seguretat i salut per adequar-los a les necessitats presents i futures, i proposar-ne de nous.

  6. Tenir competències en la negociació de les revisions salarials i del text d'aquest Conveni fins al final de la seva vigència.

  7. Participar en les adaptacions, estudis, informes i propostes en les condicions.

    Les qüestions que es promoguin davant de la Comissió Paritària s'han de posar per escrit i el seu contingut ha de ser suficient perquè es pugui examinar i analitzar el problema amb el coneixement necessari de causa, que ha de tenir com a contingut obligatori:

  8. Exposició succinta i concreta de l'assumpte.

  9. Raons i fonaments que entengui el proponent i l'assisteixin.

  10. Proposta i petició concreta que es formuli a la Comissió.

    L'escrit de proposta s'ha d'acompanyar amb tots els documents que s'entenguin necessaris per comprendre i resoldre millor el problema.

    Els dictàmens de la Comissió Mixta Paritària s'han d'adoptar per acord conjunt de les 2 parts, en un termini màxim de 15 dies, a comptar des del dia següent al que hagi estat sol·licitat.

    Capítol 2

    Organització del treball, representació dels treballadors i règim disciplinari

    Article 7

    Organització del treball

    L'organització del treball és facultat de la Direcció de l'empresa, que l'ha d'exercir d'acord amb el que s'estableix a la legislació vigent.

    En l'exercici regular de les seves facultats directives, el treballador estàobligat a complir les ordres i instruccions de l'empresa, i ha d'executar els treballs, operacions o activitats que se li ordenin dins del contingut general de la seva categoria o competència professional. Entre elles estan incloses les tasques complementàries que siguin necessàries per al desenvolupament de la seva comesa principal, o la cura, manteniment i neteja de les màquines, eines i lloc de treball que estiguin al seu càrrec durant la jornada.

    Article 8

    Categories laborals i especificació de funcions

    Tot treballador ha de tenir la categoria professional que correspongui al lloc de treball o funcions que realment realitzi en cada moment.

    El nivell de retribució econòmica no condiciona la categoria professional del treballador.

    Les tarifes de cotització a la Seguretat Social s'apliquen d'acord amb el sistema de categories professionals.

    Els treballadors afectats per aquest Conveni es distribueixen d'acord amb la classificació següent:

    Personal titulat:

    Llicenciat

    Diplomat

    Personal administratiu:

    Cap d'administració

    Oficial de primera

    Oficial de segona

    Auxiliar administratiu

    Telefonista-recepcionista

    Aspirant

    Personal tècnic:

    Cap de departament

    Supervisor

    Cap de secció

    Auxiliar de laboratori

    Personal d'enginyeria i manteniment:

    Encarregat (elèctric, mecànic, serveis)

    Instrumentista

    Oficial de primera (elèctric, mecànic, serveis)

    Oficial de segona (elèctric, mecànic, serveis)

    Especialista (elèctric, mecànic, serveis)

    Especialista cogeneració

    Operari

    Personal d'explotació:

    Encarregat

    Operador (procés humit, túnel)

    Palista primera

    Palista segona

    Operador manutenció reciclables

    Emmagatzemador

    Especialista

    Pesador

    Operari (triatge-neteja)

    L'anterior classificació de personal no pressuposa l'obligació de tenir cobertes totes les places.

    Les comeses professionals són, entre d'altres, les que s'indiquen a continuació:

    Personal titulat:

    Llicenciat: en possessió d'un títol de grau superior, desenvolupa les funcions pròpies del servei o departament al qual està assignat en cada moment.

    Diplomat: en possessió d'un títol de grau mitjà, desenvolupa les funcions pròpies del servei o departament al qual està assignat en cada moment.

    Personal administratiu:

    Cap d'administració: treballador que, proveït o no de poder limitat, té la responsabilitat i el comandament directe de l'àrea o departament, o part d'aquest, a què està assignat. En depenen diverses àrees administratives. Ordena i dóna unitat a la feina encomanada, en respon davant de la Gerència i la distribueix davant dels seus col·laboradors.

    Oficial de primera: treballador que actua sota les ordres d'un cap administratiu, si n'hi ha, i té al seu càrrec un servei determinat, dins del qual, amb iniciativa i responsabilitat, amb altres treballadors sota la seva tutela o sense, realitza treballs que requereixen càlcul, estudi, preparació i condicions adequades al seu lloc de treball.

    Oficial de segona: treballador que, amb iniciativa i responsabilitat restringides, subordinat a un cap o a un oficial de primera, realitza tasques de caràcter auxiliar o secundari que...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR