Convenio colectivo - Canepina, SL, Cataluña

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2003
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2004
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4117 de 22/04/2004

RESOLUCIÓ TRI/1002/2004, de 27 de febrer, per la qual s'ordena la inscripció, el dipòsit i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de Canepina, SL, per a 2003-2004 (codi de conveni 1701682).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de Canepina, SL, de la província de Girona, subscrit d'una banda per la representació de l'empresa i de l'altra per la dels treballadors el dia 3 de febrer de 2004 i, d'acord amb el que estableixen els articles 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de l'Estatut dels treballadors; el Decret 326/1998, de 24 de desembre; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes concordants,

Resolc:

.1 Ordenar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball Canepina, SL, de la província de Girona, per a 2003-2004 (codi de conveni 1701682), al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball i Indústria de Girona.

.2 Ordenar-ne el dipòsit a l'oficina corresponent d'aquesta Delegació.

.3 Disposar que el Conveni esmentat es publiqui al DOGC.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni.

Girona, 27 de febrer de 2004

Núria Arnay i BoschDelegada territorial de Girona en funcions

Traducció del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de l'empresa Canepina, SL, i el personal de cabines telefòniques de Girona

Article 1

Objectiu

Aquest Conveni col·lectiu laboral el subscriuen els representants dels treballadors i els de l'empresa Canepina, SL, en el marc de l'Estatut dels treballadors, per regular les relacions laborals de tots els empleats descrits en els articles 2, 3 i 4, l'organització del treball, els sistemes i les quanties de les retribucions, els drets de representació dels treballadors a l'empresa i les condicions de treball. Ambdues parts negociadores declaren el seu propòsit de donar a aquestes normes la permanència en el temps que es derivi de la seva pròpia naturalesa, per assolir la major seguretat jurídica possible en els camps assenyalats.

Article 2

Àmbit territorial

Aquest Conveni té força normativa i vincula les parts en l'àmbit territorial de la província de Girona.

Article 3

Àmbit funcional

Aquest Conveni afecta i obliga l'empresa i els treballadors que desenvolupin les tasques de recaptació i les proves de funcionament dels telèfons d'ús públic de monedes, recompte i precintament, conservació de mobles i el seu enllumenat, i també la neteja d'aquests elements, i el muntatge, la substitució i el desmuntatge de la publicitat en els mobles de telèfons públics en el seu àmbit territorial; i afecta i obliga igualment els treballadors que exerceixen les funcions administratives necessàries per fer els treballs descrits.

Article 4

Àmbit personal

Aquest Conveni regula les relacions laborals entre l'empresa, inclosa en el seu àmbit territorial i funcional, i la totalitat dels seus treballadors, fins i tot els de nova contractació, que s'han d'adscriure en una de les categories professionals previstes en aquest Conveni, de manera que percebin els mateixos salaris i gaudeixin d'idèntics drets i deures que la resta del personal de la mateixa categoria.

Aquestes disposicions no es poden modificar per pactes inferiors, ni per contractes individuals, i únicament les pot derogar un altre conveni col·lectiu; tot això amb l'excepció dels acords que es puguin aconseguir amb els representants dels treballadors.

Article 5

Àmbit temporal

El Conveni entra en vigor a tots els efectes el dia 1 de gener de 2003, i s'estén fins al 31 de desembre de 2004.

Article 6

Denúncia i pròrroga

Aquest Conveni queda denunciat automàticament 2 mesos abans del seu venciment, instant a partir del qual les parts poden notificar-se, l'una a l'altra, les propostes de negociació. El contingut del Conveni s'ha de mantenir vigent mentre no sigui substituït per un altre.

Article 7

Legislació aplicable

Per a tot allò que no estigui previst en el Conveni, cal atenir-se a la legislació aplicable a cada moment, i en el Conveni superior de cabines telefòniques d'àmbit estatal i/o a les normes establertes en l'Estatut dels treballadors.

Article 8

Comissió Paritària

S'ha de crear una Comissió Paritària de vigilància i interpretació del Conveni, integrada per 1 representant de l'empresa i 1 representant dels treballadors, els quals han d'haver estat membres de la Comissió Negociadora d'aquest Conveni.

Les funcions de la Comissió es detallen a continuació:

  1. Interpretar la totalitat de les clàusules d'aquest Conveni.

  2. Vigilar el compliment dels acords pactats.

  3. Estudiar i valorar les noves disposicions legals de promulgació posterior a l'entrada en vigor d'aquest Conveni que puguin afectar-ne el contingut.

    Davant de qualsevol dubte o divergència que pugui produir-se sobre la interpretació o l'aplicació d'aquest Conveni, ambdues parts s'avenen a sotmetre prèviament la qüestió a informe de la Comissió, abans de presentar reclamació davant la jurisdicció competent.

    La Comissió Paritària s'ha de reunir a instància de qualsevol de les parts, les quals s'han de posar d'acord sobre el lloc, el dia i l'hora en què han de reunir-se. Aquesta reunió s'ha de fer en el termini d'1 mes a partir del moment de la sol·licitud, excepte que no ho impedeixin causes de força major.

    Article 9

    Adscripció i subrogació de personal

    Pel que fa a l'adscripció i subrogació de personal com a conseqüència del canvi o successiótotal o parcial de l'empresa s'ha d'estar al que disposa el Conveni col·lectiu del sector de manteniment de cabines, suports i telèfons d'ús públic, de 24 de juny de 1997 i en la modificació del capítol II d'aquest de 29 de juliol de 2002.

    Article 10

    Organització del treball

    L'organització pràctica del treball és facultat de l'empresa, encara que aquesta circumstància no representa cap disminució d'allò establert en la legislació vigent i en la directiva comunitària 77/187, els representantssindicals dels treballadors han de ser escoltats en tot allò relacionat amb l'organització i la racionalització del treball, i l'empresa ha de donar coneixement de les mesures d'organització als representants sindicals.

    Article 11

    Contractació

    Quan per necessitats de l'empresa s'hagin de cobrir llocs de treball amb personal de nou ingrés, la Direcció ha d'informar els representants dels treballadors sobre el nombre de llocs i les seves característiques, tot i que la selecció del personal és facultat exclusiva de l'empresa.

    Això no obstant, en igualtat de condicions, tenen preferència els fills d'empleats i aquells treballadors que hagin exercit tasques en contractacions anteriors per a l'empresa.

    Empreses de treball temporal

    L'empresa usuària ha d'aplicar al treballador contractat les condicions de treball i de salari establertes en aquest Conveni per al lloc que ha d'ocupar.

    Amb aquest fi, el treballador té dret a exigir de l'empresa usuària les possibles diferències respecte del contracte que hagi subscrit amb l'empresa de treball temporal.

    Article 12

    Categories professionals

    Les categories professionals són les que consten en l'article 13 d'aquest Conveni, les quals es detallen a continuació:

    1. Encarregat

      És la persona especialista en la seva comesa que, sota les ordres directes dels seus superiors, si n'hi ha, dirigeix els treballs del centre, amb la responsabilitat consegüent sobre la manera d'ordenar la realització de les feines que s'han de fer; és un càrrec de confiança de l'empresa.

    2. Conductor recaptador

      És la persona que té per feina la realització de les tasques necessàries per substituir la guardiola i posar-ne una altra de buida, i excepcionalment recollir el metàl·lic existent a l'interiordels telèfons públics, sigui quin sigui el suport en què es trobin, com també realitzar les proves de funcionament, detecció d'avaries i reparacions que calguin.

    3. Conductor serraller

      És la persona que realitza tots els treballs necessaris per efectuar les reparacions o instal·lacions de qualsevol suport telefònic i inclou la conservació, que consisteix en:

  4. Reparar els mobles de les cabines, mòduls telefònics, locutoris i qualsevol tipus de suport de telèfon d'ús públic, existent o que s'instal·li en el futur.

  5. Reparar panys i dispositius de seguretat instal·lats a l'interior del telèfon d'ús públic.

  6. Connectar i reparar l'enllumenat en els suports dels telèfons públics.

    1. Conductor netejador de 1a

      És la persona que té assignades totes les tasques necessàries per a la neteja de cabines, semicabines, mòduls, locutoris i qualsevol altre suport telefònic d'ús públic, existent o que s'instal·li en el futur, utilitzant els mitjans adequats.

      També, i en referència als mateixos suports, la seva tasca consisteix en la realització dels treballs necessaris per al muntatge i el desmuntatge de la publicitat, com també la notificació de les avaries o desperfectes.

      Per a la realització de totes aquestes feines s'han d'utilitzar vehicles facilitats per l'empresa.

    2. Conductor netejador de 2a

      És la persona que s'encarrega de les feines pròpies de conductor netejador de 1a, però que, donada la seva experiència escassa no pot, en totes les ocasions, resoldre amb una absoluta eficàcia les tasques que li han encomanat, ja que no pot identificar i valorar amb precisió avaries, peces i elements dels diferents mobles, etc., i en general perquè el seu coneixement de les feines, dels procediments i dels diferents suports telefònics, és sensiblement inferior al del conductor netejador de 1a, la qual cosa, doncs, no li permet realitzar amb exactitud la mateixa feina.

      Un cop transcorregut un període continuat de 6 mesos en la categoria, ha de passar a ser conductor netejador de 1a.

    3. Oficial de manteniment

      És la persona que té la feina de realitzar totes els treballs que calguin per fer les reparacions o les instal·lacions de qualsevol suport telefònic i inclou la conservació, que consisteix en:

  7. La realitzacióde reparacions en els mobles de les cabines, els mòduls telefònics, els locutoris i...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR