Convenio colectivo - Canepina, SL (Provincia de Lleida), Lérida

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2003
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2004
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4117 de 22/04/2004

RESOLUCIÓ TRI/1001/2004, d'11 de març, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Canepina, SL, de la localitat de Lleida (Segrià), per a l'1.1.2003 al 31.12.2004 (codi de conveni núm. 2500881).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Canepina, SL, de la localitat de Lleida (Segrià), subscrit pels representants de l'empresa i dels treballadors el dia 30 de gener de 2004, i de conformitat amb el que estableixen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectiusde treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Canepina, SL, de la localitat de Lleida (Segrià), per a l'1.1.2003 al 31.12.2004 al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Lleida del Departament de Treball i Indústria.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Lleida, 11 de març de 2004

P. D. (Decret 326/1998, DOGC de 24.12.1998)

Enric Xavier Fort i Castells

Cap del Servei de la Secretaria en funcions

Traducció del text original signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de l'empresa Canepina, SL, i el personal de cabines telefòniques de Lleida 2003-2004

Article 1

Objecte

Aquest conveni col·lectiu laboral el signen els representants dels treballadors i els de l'empresa Canepina, SL, d'acord amb l'Estatut dels treballadors, per regular les relacions laborals de tots els treballadors que s'esmenten als articles 2, 3 i 4, d'organització del treball, els sistemes i quanties de retribucions, els drets de representació dels treballadors a l'empresa, i les condicions de treball, i ambdues parts negociadores es comprometen a que aquestes normes es compleixin durant la seva vigència i que per pròpia naturalesa se'n derivi a fi d'aconseguir una més amplia seguretat jurídica en els termes que s'esmenten.

Article 2

Àmbit territorial

Aquest Conveni té força normativa i vincula les parts dins l'àmbit territorial de la província de Lleida.

Article 3

Àmbit funcional

Aquest conveni afecta i obliga l'empresa i els treballadors que desenvolupen les tasques de recaptació i proves de funcionament dels telèfons d'us públic de monedes, recompte i precintat, conservació de mobles i el seu enllumenat, S'inclou, també, en aquest àmbit la neteja, el muntatge, substitució i desmuntatge de publicitat en els mobles de telèfons públics situats en el seu àmbit territorial i així mateix els treballadors que desenvolupin les funcions administratives necessàries per efectuar els treballs abans esmentats.

Article 4

Àmbit personal

Aquest conveni regula les relacions laborals de l'empresa inclosa en l'àmbit territorial i funcional d'aquest conveni i a tots els seus treballadors, inclosos els de nova contractació que estaran adscrits a una de les categories professionals que preveu aquest conveni, percebent els seus salaris i gaudint d'idèntics drets i deures que la resta de personal de la mateixa categoria.

Aquestes disposicions no poden ser modificades per pactes inferiors, ni per contractes individuals i únicament podran ser derogades per un altre conveni col·lectiu; s'exclou d'aquesta norma els acords que es puguin assolir amb la representació dels treballadors.

Article 5

Àmbit temporal

Aquest conveni entra en vigor, a tots els efectes, des del dia 1 de gener de 2003, fins al 31 de desembre de 2004.

Article 6

Denúncia i pròrroga

Aquest conveni s'entén que queda denunciat automàticament dos mesos abans del seu venciment. A partir d'aquesta data les parts podran notificar-se mútuament les propostes de negociació, mantenint-se vigent el seu contingut finsque sigui substituït per un altre conveni col·lectiu.

Article 7

Legislació aplicable

Per tots aquells assumptes no previstos en aquest conveni, s'aplicarà el que disposa la legislació vigent en cada moment, i el conveni del sector de cabines telefòniques d'àmbit estatal i/o allò que estableix l'Estatut dels treballadors.

Article 8

Comissió paritària

Es crea una Comissió paritària de vigilància i d'interpretació del Conveni integrada per un representant de l'empresa i un representant dels treballadors, els quals han de ser membres de la Comissió negociadora d'aquest conveni.

Les funcions de la Comissió són les que s'esmenten a continuació:

  1. Interpretació de totes les clàusules d'aquest Conveni.

  2. Vigilar que es compleixi el que s'ha pactat.

  3. Estudi i valoració de noves disposicions legals promulgades en data posterior a l'entrada en vigor d'aquest conveni i que afectin al seu contingut.

    Ambdues parts pacten que qualsevol dubte o divergència que puguin sorgir sobre la interpretació o aplicació d'aquest Conveni s'ha de sotmetre, prèviament, a informe de la comissió abans d'interposar reclamació davant la jurisdicció competent. La Comissió paritària s'ha de reunir a instància de qualsevol de les parts i ambdues parts s'han de posar d'acord sobre el lloc, dia i hora que s'ha de fer la reunió, reunió la qual s'ha d'efectuar en un termini d'un mes, com a màxim, des del moment de la sol·licitud, llevat causes de força major.

    Article 9

    Adscripció i subrogació del personal

    Per a tot el referent a l'adscripció i subrogació del personal com a conseqüència del canvi o successió total o parcial d'empresa, s'estarà al disposat en el conveni col·lectiu del sector de manteniment de cabines, suports i telèfons d'ús públic, de 24 de juny de 1997, i en la modificació del capítol 2 del mateix de data 29 de juliol de 2002.

    Article 10

    Organització del treball

    L'organització pràctica del treball és facultat de l'empresa, però sens perjudici del que estableix la legislació vigent i la directiva comunitària 77/187, els representants sindicals dels treballadors han de ser escoltats en tot allò que es relacioni amb l'organització i racionalització del treball, i l'empresa donarà coneixement de les mesures d'organització als representants sindicals.

    Article 11

    Contractació

    Quan per necessitats de l'empresa s'hagin de cobrir els llocs de treball amb personal de nou ingrés, la Direcció informarà als representants dels treballadors del nombre de llocs i de les seves característiques. És facultat exclusiva de l'empresa la selecció del personal que ha d'ingressar.

    Empreses de treball temporal

    L'empresa usuària ha d'aplicar al treballador que ha contractat les condicions de treball i salarials establertes enaquest conveni d'acord amb el lloc de treball a desenvolupar.

    És per això que, el treballador té dret a exigir de l'empresa usuària les possibles diferencies del contracte que ha fet amb l'empresa de treball temporal.

    Article 12

    Categories professionals

    Les categories professionals consten a l'article 13 d'aquest conveni i són les següents:

    1a Encarregat:

    És la persona especialista en la seva feina que, sota les ordres directes dels seus superiors, si n'hi ha, dirigeix els treballs del centre, amb la responsabilitat que li correspon pel que fa a la forma d'ordenar la realització dels treballs a efectuar, aquest és un càrrec de confiança de l'empresa.

    2a ofc. Comptador:

    És la persona encarregada en la realització de totes les tasques necessàries per al desprecintat, recompte i precintat dels recipients contenidors així com l'encartutxat i empaquetat de les monedes procedents de la recaptació dels suports telefònics, la recaptació dels quals a estat encomanada a l'Empresa, així com el tractament informàtic de les dades obtingudes.

    3a Conductor recaptador:

    És la persona que realitza els treballs necessaris per efectuar la substitució de la guardiola i que introdueix una altra de buida i, excepcionalment, ha de recollir lesmonedes que hi ha a l'interior dels telèfons públics, qualsevol que sigui el suport on es trobin, com també realitzar les proves de funcionament, detecció d'avaries i fer les reparacions que correspongui.

    4a Conductor manyà:

    És la persona que realitza tots els treballs necessaris per efectuar les reparacions o les instal·lacions de qualsevol suport telefònic, també ha de tenir cura de la conservació la qual consisteix en:

    Realitzar reparacions en els mobles de les cabines, mòduls telefònics,locutoris i en qualsevol tipus de suport de telèfon d'ús públic, ja instal·lat o que s'instal·li en el futur.

    Realitzar reparacions en panys i en dispositius de seguretat instal·lats a l'interior del telèfon d'ús públic.

    Realitzar connexions i reparacions en l'enllumenat dels suports dels telèfons públics.

    5ena Conductor netejador:

    És la persona la tasca de la qual consisteix en realitzar totes les tasques necessàries per efectuar la neteja de cabines, semicabines, mòduls, locutoris i en qualsevol altre suport telefònic d'ús públic ja instal·lat o que s'instal·li en el futur, per la qual cosa ha d'utilitzar els mitjans adequats. En alguna ocasió ha de fer tasques de recaptació.

    Pel que fa als mateixos suports, la seva tasca consisteixen realitzar els treballs necessaris per al muntatge i desmuntatge de la publicitat. Ha de notificar també avaries o desperfectes.

    Per a la realització de totes aquestes tasques s'ha d'utilitzar vehicles facilitats per l'empresa.

    Article 13

    Escalafó i canvi de lloc de treball

    13.1 Escalafó del personal

    L'escalafó del personal s'indica a continuació i és la via normal de passar d'una categoria professionals a una altra.

    1r Encarregat

    2n Oficial d'administració

    3r Oficial comptador

    4t Oficial manyà

    5è Conductor recaptador

    6è Conductor netejador de 1a

    7è Conductor netejador

    8è Auxiliar d'administració

    9è Auxiliar comptador

    13.2 Canvi de lloc de treball

    Quan es produeix una vacant o un nou lloc de treball es cobrirà pel treballador més antic en la categoria immediata inferior, sempre que reuneixi les...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR