Convenio colectivo - Centres Reunits, SA (CARSA), del Grup L'Aliança de Catalunya, Cataluña

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2003
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2003
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4128 de 07/05/2004

RESOLUCIÓ TRI/1274/2004, de 8 de gener, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Quinta de Salut l'Aliança (QSA) per a l'any 2003 (codi de conveni núm. 7900721).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Quinta de Salut l'Aliança (QSA) per a l'any 2003, subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors els dies 25 de d'abril i 8 de setembre de 2003, i d'acord amb el que disposen l'article 90. 2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Quinta de Salut l'Aliança (QSA) per a l'any 2003 (codi de conveni núm. 7900721) al Registre de convenis de la Direcció General de Relacions Laborals.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, amb el compliment previ dels tràmits pertinents.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni.

Barcelona, 8 de gener de 2004

Jaume Abat i Dinarès

Director general de Relacions Laborals

Transcripció literal del text signat per les parts

XV CONVENI

col·lectiu de treball de l'empresa Quinta de Salut l'Aliança (QSA)

Capítol 1

Disposicions generals

Secció 1a

Àmbits

Article 1

Àmbit funcional i personal

El present conveni és d'àmbit d'empresa i regula les relacions entre QSA i els treballadors dels seus Hospitals, Clíniques, Consultoris i el Centre Sociosanitari del Carrer Sant Antoni Maria Claret, 135, tot i els canvis de titularitat que es puguin produir a aquests centres.

Queden exclosos del seu àmbit :

  1. Els treballadors de l'empresa afectats per d'altres convenis.

  2. El personal directiu.

    Article 2

    Àmbit territorial

    El present conveni serà d'aplicació a :

    2.1. Els centres de QSA i CARSA que s'esmenten a continuació :

    Província de Barcelona: Hospital Sagrat Cor, Centre Sociosanitari del Carrer Sant Antoni Maria Claret, 135 i Clínica de Vic.

    Província de Tarragona: Clínica de Tortosa.

    Província de Lleida: Clínica de Lleida i Hospital de Vielha.

    Província de Girona: Clínica de Girona.

    1. 2. Els consultoris i altres centres assistencials, dependents dels esmentats centres, existents a cadascuna de les quatre províncies .

    2. 3. A d'altres centres assistencials que en un futur puguin adherir-se.

      Secció 2a

      Vigència, durada, pròrroga, rescissió i revisióArticle 3

      Vigència

      El present conveni entrarà en vigor el dia 1 de gener de 2003

      Article 4

      Durada

      La durada d'aquest conveni serà d'1 any, a comptar des de la seva entrada en vigor. Com a conseqüència, acabarà el 31 de desembre de 2. 003.

      Article 5

      Pròrroga

      El present conveni quedarà prorrogat automàticament per períodes anuals quan acabi la seva vigència, sempre que no sigui objecte de denúncia per tal de ser revisat o rescindit.

      Article 6

      Revisió o rescissió

      La denúncia per a la revisió o rescissió del present conveni haurà de ser formulada per qualsevol de les parts que la proposi un mes abans de la data d'acabament del conveni o de qualsevol de les seves pròrrogues.

      Secció 3a

      Prelació de normes, absorció, compensació, vinculació a la totalitat i garantia personal

      Article 7

      Prelació de normes

      Les normes que regularan les relacions entre el personal i l'entitat seran, en primer lloc i amb caràcter preferent, les contingudes en aquest XV conveni col·lectiu de treball.

      Amb caràcter supletori, i en allò no previst en aquest conveni, seran d'aplicació l'Estatut dels treballadors i altres disposicions de caràcter general.

      Article 8

      Absorció i compensació

    3. 1. Les condicions econòmiques i de treball que es pacten en aquest conveni substituiran les existents en el moment de la seva entrada en vigor, les quals quedaran absorbides i compensades sigui quin sigui el seu origen i naturalesa.

    4. 2. Quant a les disposicions futures que impliquin una variació econòmica o de treball, només tindran eficàcia pràctica i seran d'aplicació quan, considerades en conjunt i en còmput anual, superin les d'aquest conveni, també valorades en conjunt i en còmput anual. En cas contrari, es considerarà que queden absorbides per les d'aquest conveni.

      Article 9

      Vinculació a la totalitat

      Les condicions pactades formen un tot orgànic i indivisible i, a efectes d'aplicació pràctica, seran considerades globalment.

      En el supòsit que l'autoritat laboral, en aplicaciódel que disposa l'article 90. 5 de l'Estatut dels treballadors, remeti el conveni a la jurisdicció competent, es procedirà d'acord amb el resultat de la sentència corresponent.

      Article 10

      Garantia personal

      Es respectaran les situacions personalsque, en conjunt i en còmput anual -bé de jornada o econòmiques -, siguin més beneficioses que les establertes en aquest conveni, les quals es mantindran estrictament "ad personam".

      Als treballadors que, com a conseqüència de canvis de titularitat o d'activitat, tenien condicions salarials superiors i el XIII conveni se'ls va crear un complement personal, queda fixat en la seva quantia actual i no serà compensable ni absorbible.

      Secció 4a

      Comissió paritària

      Article 11

      Comissió paritària

      Es crea la Comissió paritària del conveni col·lectiu, com a òrgan d'interpretació, conciliació i vigilància del seu compliment. Aquesta Comissió estarà integrada per sis vocals titulars i per sis de suplents per cada representació.

      El domicili de la Comissió Paritària serà el carrer Viladomat, número 288 de Barcelona.

      Capítol 2

      Condicions de treball

      Secció 1a

      Condicions de treball

      Article 12

      Jornada

    5. 1. La jornada de treball per a l'activitat d'aguts i consultoris és, en còmput anual, de 1. 729, pels torns de dia i 1. 638 hores pels torns de nit, essent la mitjana setmanal de 38 i 36 hores, respectivament.

      La jornada anual de treball per a l'activitat sociosanitària és de 1. 754 hores pels treballadors en torn de dia i de 1. 746 hores pels treballadors de torn de nit.

    6. 2. El calendari laboral es negociarà anualment en cada centre amb el comitè d'empresa tenint en compte l'organització del treball i la naturalesa assistencial de l'empresa garantint, en qualsevol cas,la realització i gaudiment de caps de setmana alterns complets.

      A més, i excepció feta de pactes en contrari, excepcionalment i de manera trimestral es pactaran els casos d'adaptació individual del calendari dins de cada servei, departament i/o torn.

    7. 3. Els dies festius es deuran gaudir, en qualsevol cas, abans del 31 de gener de l'any següent. Transcorregut aquest termini, els dies festius que no s'hagin pogut gaudir, per necessitats del servei, es compensaran mitjançant una retribucióa raó del preu d'hora extraordinària pactat a l'annex 4 del present conveni.

    8. 4. Els diumenges i els 14 festius oficials efectivament treballats seran remunerats en els termes establerts a l'annex 1. Els dies festius considerats recuperables per la Generalitat de Catalunya no meritaran plus festiu.

    9. 5. En el supòsit de que s'apliquin modificacions substancials de jornada sotmeses a la regulació de l'article 41 del TRET, pels treballadors que han passat a l'activitat sociosanitària, les condicions indemnitzatòries previstes al paràgraf segon de l'apartat tercer de l'esmentat article es fixen en 27 dies per any treballat, amb un màxim de 14 mensualitats.

      Article 13

      Canvis de torn

    10. 1. Els empleats que per conveniència pròpia necessitin permutar el seu torn en qualsevol dia feiner de dilluns a diumenge amb un altre empleat que accedeixi voluntàriament a efectuar aquest canvi, hauran de sol·licitar-ho per escrit, amb 48 hores d'antelació com a mínim, al seu cap respectiu, el qual ho proposarà al cap del departament corresponent (administració, direcció d'infermeria, direcció mèdica, serveis generals, etc. ) , qui deurà autoritzar-ho.

      Es procurarà atendre aquestes permutes sempre que les necessitats assistencials delcentre quedin suficientment ateses.

      De totes les permutes que s'autoritzin quedarà constància al full de planificació del servei.

    11. 2. El personal no podrà sol·licitar més de sis canvis al mes.

      Article 14

      Interrupció per descans

    12. 1. Elsempleats que efectuïn jornada de treball continuada superior a vuit hores gaudiran d'un descans intermedi de quaranta-cinc minuts que formarà part de la jornada. Per al personal que faci una jornada continuada inferior a vuit hores i superior a cinchores, el descans intermedi serà de vint minuts i formarà part, així mateix, de la jornada.

    13. 2. El descans entre jornades laborals serà de 12 hores i de 36 hores el descans intersetmanal.

      Article 15

      Vacances

    14. 1. La durada de les vacancespel personal serà d'un mes natural, si es fan coincidint amb el mateix, o de 30 dies naturals si no coincideix amb aquest. A més, es tindrà dret a gaudir -en tots els casos- d'un dia més de vacances que s'addicionarà als anteriors. Aquest dia es podrà programar a continuació dels altres o separadament en atenció a les necessitats organitzatives i assistencials de cada centre.

    15. 1. 1. L'empresa publicarà durant el primer trimestre de cada any els torns de vacances, que s'estendran durant elsmesos de juliol a setembre, tots dos inclosos. No obstant això, els treballadors podran fer les vacances en qualsevol mes de l'any, fora del període de vacances establert en aquest punt.

    16. 1. 2. El personal efectuarà la seva opció pels torns de vacances que prefereixi en els quinze dies següents a la promulgació del pla, i l'empresa procurarà atendre les peticions de forma compatible amb les exigències de l'organització, i ho comunicarà als treballadors per escrit abans del 31 de maig. Els criteris de preferència per al gaudiment de les vacances escollits dintre de cada centre, departament, servei i/o torn seran el d'antiguitat i aquells altres que...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR