Convenio colectivo - CFO La Paperera, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2003
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2004
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4136 de 19/05/2004

RESOLUCIÓ TRI/1383/2004, de 17 de febrer, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'organisme autònom local CFO La Paperera per als anys 2003 i 2004 (codi de conveni núm. 0808322).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'organisme autònom local CFO La Paperera, subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 7 de gener de 2004, i de conformitat amb el que disposen els articles 90.2 i 3 del Reial decretlegislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 296/2003, de 20 de desembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i el Decret 68/2004, de 20 de gener, d'estructuració i de reestructuració de diversos departaments de l'Administració de la Generalitat,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'organisme autònom local CFO La Paperera per als anys 2003 i 2004 (codi de conveni núm. 0808322) al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball i Indústria de Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el DOGC.

Barcelona, 17 de febrer de 2004

Francisca Antolinos i Jiménez

Subdirectora general d'Afers Laborals

i d'Ocupació a Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de l'organisme autònom local centre de formació ocupacional La Paperera per als anys 2003 i 2004

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Finalitat

El present Conveni té per objecte regular les condicions de treball de tot el personal al servei del CFO La Paperera esmentat a l'article 2.

Article 2

Àmbit personal

Els pactes continguts en aquest Conveni o negociació afecten la totalitat del personal laboral contractat pel CFO La Paperera, excepte:

  1. El personal contractat amb caràcter alumne-treballador per a l'execució de programes regits per altres administracions.

  2. El personal eventual amb càrrec de confiança determinat per l'article 104 de la Llei 7/1985, modificada per la Llei 11/1999, reguladora de les bases de règim local.

    El personal exclòs de l'àmbit d'aquest Conveni s'acollirà a allò establert a l'Estatut dels treballadors.

    Article 3

    Vigència i durada

    Aquest Conveni entrarà en vigor, independentment de la seva publicació al DOGC, l'1 de gener de 2003.

    Aquest Conveni regirà fins al 31 de desembre de 2004. Es considerarà prorrogat d'un any a l'altre, llevat que qualsevol de les parts el denunciï formalment amb 30 dies de temps, com a mínim, a la fi del termini o de qualsevol de les seves pròrrogues. El proper Conveni serà fins al desembre de 2006.

    Article 4

    Condicions més avantatjoses

    Es respectarà el que es pacti en aquest Conveni, excepte en el cas que l'Administració estatal, autonòmica o local dicti normes d'obligat compliment.

    Davant el fet que, durant el termini fixat per aquest Conveni, pugui sorgir legislació respecte a temes pactats que, tot i que no sigui d'obligat compliment, pugui representar condicions més avantatjoses per als treballadors, podrà ser presentada a la Comissió Mixta Paritària per al seu consens i inclusió alConveni vigent en forma d'annex.

    Article 5

    Comissió Mixta Paritària

    En el termini màxim de 30 dies des de l'aprovació d'aquest Conveni, es constituirà la Comissió Mixta Paritària, amb subjecció a les normes establertes a la Llei orgànica de llibertat sindical, Estatut dels treballadors i Llei orgànica de representació sindical, integrada per 3 representants dels treballadors i 3 membres representants de la Junta Directiva.

    La Comissió, en la reunió de constitució, elegirà el secretari d'entre els seus membres, consensuat per les dues parts; la seva tasca és redactar les actes de les sessions i notificar els acords per escrit als diferents membres de la Comissió Mixta Paritària.

    Les seves funcions seran les següents:

  3. Interpretació autèntica del text, d'acord amb la seva aplicació pràctica.

  4. Resolució dels temes o reclamacions del Conveni en què no hi hagi acord entre els representants dels treballadors i la Gerència del centre.

  5. Estudi i resolució dels temes que puguin implicar condicions més avantatjoses per als treballadors.

  6. Arbitratge, mediació i conciliació en el tractament i la solució de les qüestions i dels conflictes de caràcter individual o col·lectiu que se sotmetin a la seva consideració, si les partsdiscordants ho sol·liciten expressament i la Comissió accepta la funció arbitral mediadora o conciliadora.

  7. Vigilància del compliment col·lectiu i total del que s'ha pactat al Conveni.

  8. Denúncia de l'incompliment del Conveni

  9. Totes les altres activitats que puguin millorar l'eficàcia pràctica de l'acord o que estiguin establertes al seu text i qualsevol altra que, si escau, li pugui ser atribuïda a l'empara de disposicions que en un futur es promulguin.

    Amb caràcter ordinari es reunirà un cop cada 6 mesos i amb caràcter extraordinari, cada cop que ho sol·liciti una de les parts.

    Article 6

    Remissió al Consorci d'Estudis, Mediació i Conciliació a l'Administració Local (CEMICAL)

    Les parts negociadores d'aquest Conveni acorden expressament i voluntàriament el sotmetiment a l'òrgan de mediació i conciliació Consorci d'Estudis, Mediació i Conciliació a l'Administració Local (CEMICAL) en les matèries en què no hi hagi acord en la seva aplicació o interpretació, ni tan sols a través de la Comissió Mixta Paritària d'interpretació del Conveni, tant si estan regulades en el mateix Conveni com si afecten l'aplicació de normativa que afecti la relació laboral.

    La resolució del CEMICAL serà vinculant per a ambdues parts.

    Capítol 2

    Organització i condicions de treball

    Article 7

    Organització del treball i pluralitat de funcions

    L'organització del treballa és facultat exclusiva de la Direcció del centre, d'acord amb la normativa legal vigent.

    Amb un respecte absolut a lacategoria i al sou assolit, amb caràcter no habitual, tots els treballadors han d'exercir les funcions que l'empresa els encarregui, fins i tot si corresponen a categories diferents, sempre que estiguin relacionades amb la feina de l'empresa i que no comportin cap mena de vexació ni abús de l'autoritat per part de l'empresa, respectant, a aquest efecte, el disposat als articles 39 i 40, segons correspongui, de l'Estatut dels treballadors.

    Article 8

    Categories professionals

    Les categories queestableix aquest article amb el seu petit resum són el recull de les possibilitats de treball que pot oferir el centre. El fet de funcionar amb subvencions derivades d'administracions superiors provoca que les categories que estan lligades a les esmentades subvencions no necessàriament han d'estar operatives en tot moment, sinó que dependrà en cada moment de les subvencions amb què estigui treballant el centre.

    Les fitxes de les categories que estan operatives en cada moment es troben al catàleg de llocs de treball, que s'annexa a aquest Conveni, amb data 1 de gener de gener de 2004.

    8.1 Personal directiu

    Gerent: és el màxim responsable tècnic del centre. Pot ser un contracte laboral o un càrrec de confiança política. Dirigeix i coordina totes les àrees i departaments del centre. La concreció de la seva tasca està determinada pels estatuts del centre.

    Cap d'àrea: estableix els llocs de treball i dicta les orientacions i els criteris per a la perfecta organització i distribució dela feina al si de la seva àrea amb la finalitat d'assolir els programes que pengen d'aquesta. Proposa a la Gerència la concessió de permisos, sancions, formació, etc.

    8.2 Personal tècnic

    Tècnic d'àrea: responsable tècnic d'un o més projectes i/o serveis de la seva àrea, encara que resideixin en programes diferents. Pot participar en experiències transversals amb altres àrees.

    Cap de departament: especialista tècnic en un apartat molt concret d'un projecte que, per la seva complexitat, necessita una especial dedicació. Està equiparat al tècnic d projecte.

    Tècnic de projecte: dedicació exclusiva a un sol projecte del centre. La durada de la seva contractació va paral·lela a la durada del projecte.

    Auxiliar tècnic d'àrea: treballador que depèn directament del cap d'àrea o del tècnic a qui s'hagi transferit la responsabilitat. Controla la burocràcia administrativa i tècnica que generen els diversos projectes i accions d'una àrea.

    Secretària de Gerència: treballador que dóna suport tècnic i administratiu a la Gerència del centre. Està equiparada al tècnic d'àrea.

    8.3 Personal administratiu

    Administratiu de recepció i informació: treballador que sota la dependència del cap o del tècnic assignat realitza tasques d'informació iatenció a experts, alumnes i nous usuaris del centre; també controla el registre administratiu i els certificats que emet el centre.

    Auxiliar administratiu: treballador que, sota la dependència del cap o del tècnic assignat, dóna suport administratiu a un sol projecte.

    Conserge: treballador que, sota la dependència del cap o del tècnic assignat, realitza tasques de vigilància i control de l'edifici, col·labora en la informació del centre i el seu manteniment i tasques de tipus mecànic (fotocopiadora, arxiu, encàrrecs...).

    8.4 Personal pedagògic

    Expert: treballador coneixedor d'un ofici que actua de mestre teòric i/o pràctic davant un grup d'alumnes (tant si aquests són de formació ocupacional com empresarial) o bé davant d'alumnes-treballadors d'escola taller, casa d'oficis o tallers d'ocupació.

    8.5 Personal...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR