Convenio colectivo - Fundación Privada Municipal Emma de Sant Joan de les Abadesses, Gerona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2004
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2005
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4168 de 06/07/2004

RESOLUCIÓ TRI/1861/2004, de 20 de maig, per la qual s'ordena la inscripció, el dipòsit i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de la Fundació Privada Municipal Emma, de Sant Joan de les Abadesses, per als anys 2004-2005 (codi de conveni 1701692).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de la Fundació Privada Municipal Emma, de Sant Joan de les Abadesses, subscrit d'una banda pels representants de l'empresa i de l'altra, pels dels seus treballadors, el dia 1 de març de 2004, i, d'acord amb el que estableixen els articles 90.2 i 90.3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de l'Estatut dels treballadors; el Decret 326/1998, de 24 de desembre; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre; l'Estatut d'autonomia de Catalunya i altres normes concordants,

Resolc:

.1 Ordenar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de la Fundació Privada Municipal Emma, de Sant Joan de les Abadesses, per als anys 2004-2005 (codi de conveni 1701692), al Registre de convenis del Servei Territorial a Girona del Departament de Treball i Indústria.

.2 Ordenar-ne el dipòsit a l'oficina corresponent d'aquest Servei Territorial.

.3 Disposar que el Conveni esmentat es publiqui al DOGC.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni.

Girona, 20 de maig de 2004

Núria Arnay i Bosch

Directora del Servei Territorial

a Girona, en funcions

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball pel personal laboral de la Fundació Privada Municipal Emma, de Sant Joan de les Abadesses

Capítol 1

Article 1

Àmbit personal

El present conveni col·lectiu laboral és d'aplicació a la Fundació Privada Municipal Emma de Sant Joan de les Abadesses i afecta totes les persones que presten llurs serveis a la Fundació.

Article 2

Vigència i durada

El present Conveni col·lectiu entra en vigor en el moment de la seva signatura amb efectes retroactius des de l'1 de gener de 2004 i manté la seva vigència fins al 31 de desembre de 2005.

Article 3

Denúncia i pròrroga

El present Conveni col·lectiu de treball s'ha de prorrogar anualment per tàcita reconducció, si cap de les parts firmants no formula denúncia o revisió abans de 30 dies de la data de termini de la seva vigència.

Qualsevol de les parts firmants pot denunciar-lo 30 dies abans del seu venciment.

Per tal que la denúncia tingui efectes, s'ha de fer mitjançant comunicació escrita a l'altre part.Una vegada denunciat, aquest ha de seguir vigent fins a la signatura i aprovació del que el substitueixi i, en aquest cas, tots els conceptes econòmics s'han d'incrementar tenint en compte l'índex de preus al consum, corresponent a l'any anterior per a tot el conjunt nacional, segons les dades oficials que publica l'Institut Nacional d'Estadística.

Article 4

Vinculació a la totalitat

Les condicions pactades formen un tot orgànic i indivisible i a efectes de la seva aplicació pràctica s'han de considerar globalment.

En cas que per la jurisdicció laboral, a instància de l'autoritat laboral o qualsevol dels afectats, es procedís a l'anul·lació d'alguns dels pactes del present Conveni col·lectiu, queda sense efecte la seva totalitat, i les parts afectades han de constituir una nova mesa negociadora en el termini de 2 mesos a partir de la firma de la sentència, amb l'objectiu de procedir a la renegociació del seu contingut.

Article 5

Garantia personal. Condició més beneficiosa

S'han de respectar les condicions superiors i més beneficioses que rebin i gaudeixin els treballadors de la plantilla a la firma del present Conveni col·lectiu, ja siguin per pacte entre l'empresa i els treballadors o per aplicació d'un conveni o pactesuperior al present.

El personal que a l'entrada en vigor del present Conveni rebés salaris superiors, en còmput anual, als determinats en el present Conveni se'ls ha d'aplicar les taules de retribucions aprovades en aquest Conveni, i la diferència de retribucions en nòmina com a complement personal de garantia no absorbible, ni revaloritzable. Per determinar l'import d'aquest complement s'ha de restar a la seva actual retribució anual la retribució anual acordada en el present Conveni, la quantitat resultant dividida per 12 és l'import del citat complement personal que s'ha de rebre mensualment.

Article 6

Comissió Paritària

Es crea una Comissió Paritària del Conveni com òrgan d'interpretació, arbitratge, conciliació i vigilància delseu compliment.

Ambdues parts convenen sotmetre a la Comissió Paritària els problemes, discrepàncies o conflictes que puguin sorgir de l'aplicació o interpretació del Conveni, amb caràcter previ al plantejament dels diferents supòsits davant l'autoritat o Jurisdicció Laboral competent, que ha de resoldre en el termini màxim de 45 dies des de la presentació de la situació.

L'esmentada Comissió està integrada pels membres següents:

Regidor/a de l'àrea corresponent.

El representant legal dels treballadors.

Assessors:

2 assessors per part de l'empresa.

2 assessors per part de la part social.

La Comissió Paritària s'ha de reunir sempre que ho sol·liciti qualsevol de les representacions, amb indicació del tema o temes que s'han de tractar, s'ha de donar publicitat del que s'ha acordat en totes les empreses.

Capítol 2

Article 7

Organització i temps de treball

L'organització del treball és facultat i responsabilitat de la Direcció de l'empresa, amb subjecció a aquest Conveni col·lectiu i la legislació vigent que aquesta assignin a la representació unitària o sindical del personal.

La representació del personal té, en tot cas, pel que fa a l'organització i racionalització del treball, les funcions que li assignen l'Estatut dels treballadors i la resta de la legislació vigent.

Amb independència de l'exposat en el paràgraf anterior quan s'estableixin o modifiquin condicions de treball que afectin un col·lectiu, s'ha d'informar la representació legal del personal.

Capítol3

Article 8

Classificació professional

S'estableixen els grups professionals, segons el nivell de titulació, coneixement o experiències exigides pel seu ingrés. En virtut de la feina que s'ha de realitzar i de la idoneïtat de la persona, quan no es cregui necessària l'exigència de titulació, el contracte ha de determinar el grup en el qual s'ha d'integrar la persona contractada d'acord amb els coneixements i les experiències necessàries amb relació a les funcions que s'han d'exercir.

Grup A1: Gerent i administrador/a.

Grup A2: Titulats/ades superiors i caps.

Grup B: Titulats/ades mitjos.

Grup C: Personal tècnic i càrrecs intermedis.

Grup D: Personal auxiliar.

Grup E: Personal subaltern i personal no qualificat.

Les categories professionals són les que es detallen en la taula salarial d'aquest Conveni i la definició de les quals consten en l'annex 3.

Article 9

Modalitats de contractació

Amb la finalitat de dotar-nos d'un model de relacions laborals estable, que beneficiï tant a l'empresa com al personal, que contribueixi a la competitivitat de l'empresa, a la millora del treball i a la reducció de la temporalitat i a la rotació i amb el fi d'aconseguir que l'atenció als residents i usuaris sigui de la millor qualitat i més qualificada possible es determinen els criteris següents sobre modalitats de contractació:

Contracte indefinit. Es el que es concerta sense establir límits de temps en la prestació de serveis. Han d'adquirir la condició de personal fix qualsevol que hagi estat la modalitat de la seva contractació el personal no donat d'alta a la Seguretat Social, una vegada transcorregut un termini igual al legalment fixat pel període de prova i el personal amb contracte temporal subscrit en frau de llei.

Contractes eventuals que es concertin per atendre les circumstàncies d'acumulació de feina, excessos de comandes, contemplat en l'article 15.1 del Text refós de la Llei de l'estatut dels treballadors (RD legislatiu 1/1995, de 24 de març). Poden tenir una duració màxima de 6 mesos, dins d'un període de 12 mesos, comptats a partir del moment en què es produeixin les esmentades causes. Si es subscriu per un període inferior a la duració màxima permesa es pot prorrogar, una sola vegada, sense que la duració total superi la duració màxima.

Degut a la naturalesa de l'activitat del sector, s'entén que es produeixen les circumstàncies de mercat, acumulació de feines i excés de producció quan se superi el 75% de la capacitat legalment autoritzadaper la residència o el servei per les autoritats administratives competents.

Contractes en pràctiques. No han de ser inferiors a 6 mesos, ni excedir de 2 anys prorrogables en períodes de 6 mesos fins al màxim del límit legal. Les retribucions per aquests contractes han de ser com a mínim del 80% de la categoria perquè es contractin per aquestes modalitats i el personal contractat per pràctiques no pot superar el 5% de la plantilla.

Contractes formatius. No han de ser inferiors a 6 mesos ni superiors a 2 anys, prorrogables en període de 6 mesos fins al màxim del límit legal. Les retribucions per aquests contractes han de ser, com a mínim, del 80% de la categoria per la formació per la qual són contractats, sense que en cap cas sigui inferior a l'establert legalment, no es pot realitzar a majors de 20 anys i el personal contractat per formació no pot superar el 5% de la plantilla.

La Comissió Paritària del Conveni és l'encarregada de dur a terme la formació mínima que ha de tenir el personal contractat, mitjançant la modalitat de pràctiques i formació; així com, de vetllar pel compliment del Reial decret 2317/93, de 29 de desembre, quan a la titulació exigida per cada una de les modalitats de contractació.

Contracte d'obra o servei determinat. Les contractacions subscrites amb aquest tipus de contracte han de ser per un servei concret i determinat que englobi l'objecte i la causa de la relació laboral, és a dir, serveis específics i que fàcilment es pugui concretar en el temps o en l'espai, l'execució de la qual esgoti tant la presentació com la obra...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR