Convenio colectivo - Oficines i Despatxos, Cataluña

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 1996
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 1999
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 2330 de 13/02/1997

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del sector d'oficines i despatxos de Catalunya (codi del conveni 7900375) per als anys 1996-1999, subscrit per la part empresarial per:

Foment Nacional del Treball, Petita i Mitjana Empresa de Catalunya (PIMEC) , Asociación Espa|ola de Informes Comerciales (ASEICO) i per part dels treballadors per: Unió General dels Treballadors (UGT) , Comissions Obreres de Catalunya (CCOO) , el dia 9 de gener de 1997, i de conformitat amb el que disposen l'article 90. 2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2. b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball, i l'article 11. 2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya,

Resolc:

-1 Ordenar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball del sector d'oficines i despatxos de Catalunya per als anys 1996-1999 al Registre de convenis de la Direcció General de Relacions Laborals.

-2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió negociadora del Conveni.

Barcelona, 20 de gener de 1997

Rafael Ortiz i Cervelló Director general de Relacions Laborals

Traducció del text original signat per les parts.

CONVENI col·lectiu de treball del sector d'oficines i despatxos de Catalunya, per als anys 1996-1999.

Capítol 1 Disposicions generals

Article 1 Determinació de les parts

Aquest Conveni col·lectiu es pacta entre les organitzacions empresarials Fomento del Trabajo Nacional, Patronal de la Petita i Mitjana Empresa de Catalunya i Asociación Espa|ola de Informes Comerciales d'una part, i els sindicats Unión General de Trabajadores i Comissió Obrera Nacional de Catalunya d'altra.

Article 2 Àmbit funcional

Aquest Conveni col·lectiu és d'aplicació a totes aquelles activitats d'oficines i despatxos i serveis en general.

Article 3 Àmbit personal

Aquest Conveni col·lectiu és d'aplicació a totes aquelles empreses i treballadors inclosos en qualsevol dels següents supòsits: 3. 1 Empreses i treballadors que desenvolupin les relacions de feina a empreses l'activitat principal de les quals sigui la definida a l'article 2n d'aquest Conveni i que no tinguin Conveni col·lectiu d'aplicació propi.

3. 2 Empreses i treballadors que pertanyin als grups professionals de l'article 12 d'aquest Conveni col·lectiu, sempre que l'activitat de l'empresa no sigui d'oficines i despatxos i serveis en general i no tinguin Conveni col·lectiu aplicable, o que apliquin un Conveni que no inclogui el personal definit a l'article 13 d'aquest Conveni col·lectiu.

El personal d'alta direcció queda expressament exclòs de les estipulacions contingudes en aquest Conveni col·lectiu, d'acord amb el previst al Reial decret 1382/1985, d'1 d'agost.

Article 4

Aquest Conveni col·lectiu és d'aplicació a tot el territori de la Comunitat autònoma de Catalunya.

Article 5 Àmbit temporal

La durada d'aquest Conveni col·lectiu és de quatre anys. La seva vigència s'inicia l'1 de gener de 1996 i finalitza el 31 de desembre de 1999, llevat d'aquells articles en què s'estableixin expressament diferents períodes de vigència.

Article 6 Denúncia i pròrroga

Qualsevol de les parts firmants podrà denunciar aquest Conveni col·lectiu abans de l'1 d'octubre de 1999. Per tal que la denúncia tingui efecte haurà de fer-se mitjançant comunicació escrita a les altres parts, comunicació que haurà de registrar-se al Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya.

Si no es produís l'esmentada denúncia, s'entendrà que el Conveni es prorroga automàticament per anys naturals. En aquest cas, tots els conceptes econòmics s'incrementaran aplicant-los l'IPC corresponent a l'any anterior per a tot el conjunt nacional, publicat per l'Instituto Nacional de Estadística.

Article 7 Compensació i absorció

Els salaris fixats a l'annex 1 d'aquest Conveni seran compensables i absorbibles en la seva totalitat i en el seu còmput anual per les retribucions que estiguin fixades en les empreses incloses en el seu àmbit.

Article 8 Garantia ad personam

Es respectaran i es mantindran estrictament, com a garantia ad personam, les situacions i les condicions personals que excedeixen globalment el que es pacta en aquest Conveni.

Article 9 Nul·litat d'una clàusula

Les condicions pactades en aquest Conveni col·lectiu formen un tot indivisible, per la qual cosa no es podrà aplicar una o diverses de les seves normes, i oblidar-ne la resta. El Conveni ha de ser aplicat a tots els efectes i observat en la seva integritat.

Capítol 2 Organització de la feina i funcions

Article 10 Organització de la feina

L'organització de la feina serà facultat de la direcció de l'empresa en els termes previstos a l'article 20 del TRET.

Article 11 Contingut de la prestació laboral

El contingut de la prestació laboral i l'adscripció inicial a un grup professional serà pactada entre l'empresa i el treballador. La categoria professional s'haurà de reflectir segons s'estableix en l'article 13 o 14 d'aquest Conveni col·lectiu.

Article 12 Classificació professional

12. 1 La classificació professional queda configurada en els següents grups professionals:

Grup 1. Titulats/des

Grup 2 . Personal administratiu

Grup 3. Tècnics/ques d'oficina

Grup 4. Especialistes d'oficina

Grup 5. Subalterns/nes

Grup 6. Oficis diversos

12. 2 Els grups professionals inclouen, a títol enunciatiu i no limitador, categories professionals.

Article 13 Definicions de categories professionals

Les categories professionals que es defineixen a continuació descriuen caràcters genèrics i diferencials de les ocupacions i no limiten les funcions inherents que permeten l'establiment de noves formes d'organització de la feina o l'ús de noves tecnologies, ni les tasques assignades a cada categoria professional.

Grup 1. Titulats/des

És aquell/a que es troba en possessió d'un títol o diploma oficial de grau mitjà o superior i que resta adscrit a l'empresa per un vincle de relació laboral concertat en relació al títol que posseeix, per tal d'exercir les funcions específiques per a les quals l'habilita aquest títol, sempre que presti serveis a l'empresa amb caràcter exclusiu o preferent a canvi d'un sou a preu fet, sense estar subjecte a l'escala habitual d'honoraris de la seva professió.

Grup 2.

Personal administratiu

  1. Cap superior

    És aquell/a que, amb poders o no, sota la dependència directa de la direcció o la gerència, es fa directament responsable de dos departaments o més, o d'una sucursal, delegació o agència.

    Els/les professionals amb dos o més caps a les seves ordres, anomenats oficials majors en algunes oficines, s'assimilen a aquesta categoria.

  2. Cap de primera

    És l'empleat/da capacitat, amb poders o no, que actua sota les ordres immediates del cap superior, si n'hi ha, i que es fa directament responsable d'un o més serveis. S'inclouen en aquesta definició les persones que organitzen i construeixen la comptabilitat de l'empresa.

  3. Cap de segona

    És l'empleat/da, amb poders o no, que sota les ordres immediates del cap de primera, si n'hi ha, s'encarrega d'orientar, dirigir i unificar una secció i de distribuir les feines entre els/les oficials, els/les auxiliars i la resta del personal que en depèn.

    El personal que exerceix el càrrec de cap de reporters a les agències d'informació comercial queda inclòs en aquesta categoria. Són tasques seves el control del personal sota les seves ordres i la responsabilitat sobre la bona marxa de la secció, com també resoldre tots els dubtes que es presentin als/les reporters durant la investigació.

    Els/les traductors/es i els/les intèrprets jurats/des d'un o més d'un idioma estranger s'assimilen a aquesta categoria.

    S'assimilen a aquesta mateixa categoria els/les caixers/res amb signatura que, amb empleats sota les seves ordres o sense, porten a terme sota la seva responsabilitat els cobraments i pagaments generals de l'empresa. Cal distingir entre els/les que tenen signatura reconeguda en entitats bancàries o de crèdit amb les quals operi l'empresa i els/les que no tenen signatura reconeguda.

  4. Oficial de primera

    És l'empleat/da que actua sota les ordres d'un/a cap, si n'hi ha, i sota la seva responsabilitat porta a terme, amb la mateixa perfecció burocràtica, feines que requereixen iniciatives.

    S'assimilen a aquesta categoria: Els/les intèrprets jurats/des d'un idioma estranger, els/les caixers/res sense signatura i els/les operadors/res de màquines comptables.

    Els/les secretaris/àries de direcció que, amb coneixements plens i pràctica de mecanografia i taquigrafia, col·laboren en les tasques personals d'un/a cap de divisió o superior, que fan amb rapidesa feines com ara escrits al dictat, mecanografia, arxiu, atenció al telèfon i relacions públiques, planificació personal, organització de viatges, preparació de dades i gestions diverses. Els caps atesos poden ser més d'un/a, en alguns casos.

    Els/les taquimecanògrafs/es en idiomes nacionals que siguin capaços d'escriure 130 paraules per minut i les tradueixin correctament i directament a la màquina.

    Els/les telefonistes-recepcionistes que poden expressar-se en dos o més idiomes estrangers.

    Els/les inspectors/res de zona de les empreses de finançament i venda a terminis la missió dels quals és el control, la vigilància i la inspecció dels cobraments i els informes per a la concessió de crèdits.

  5. Oficial de segona

    És l'empleat/da amb iniciativa i responsabilitat restringides, subordinat a un/a cap o un/a...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR