Convenio colectivo - Neteja d'edificis i locals de les comarques de Lleida, Lérida

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2004
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2004
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4224 de 22/09/2004

RESOLUCI”

TRI/2491/2004, de 30 d'agost, per la qual es disposa la inscripciÛ i la publicaciÛ del Conveni col∑lectiu de treball del sector de neteja d'edificis i locals de les comarques de Lleida, per a l'1.1.2004 al 31.12.2004 (codi de conveni n˙m. 2500305).

Vist el text del Conveni col∑lectiu de treball del sector de la neteja d'edificis i locals de les comarques de Lleida, subscrit per les parts negociadores el dia 15 de juliol de 2004, i de conformitat amb el que estableixen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de marÁ, pel qual s'aprova el Text refÛs de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipÚsit de convenis col∑lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei org‡nica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicaciÛ,

Resolc:

.1††Disposar la inscripciÛ del Conveni col∑lectiu de treball del sector de la neteja d'edificis i locals de les comarques de Lleida, per a l'1.1.2004 al 31.12.2004, al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball i Ind˙stria a Lleida.

.2††Disposar que el text esmentat es publiqui al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Lleida, 30 d'agost de 2004

Enric Xavier Fort i Castells

Cap del Servei de la Secretaria en funcions

TranscripciÛ literal del text signat per les parts

CONVENI

col∑lectiu de treball del sector de Neteja d'edificis i locals de les comarques de Lleida per a l'1.1.2004 al 31.12.2004

CapÌtol 1

Disposicions generals

Article 1

¿mbit territorial

Aquest conveni s'aplicar‡ a totes aquelles empreses de l'activitat de neteja d'edificis i locals els centres de treball de les quals radiquen a Lleida i a les seves comarques.

Article 2

¿mbit funcional

Aquest conveni s'aplicar‡ a totes les empreses del sector de neteja d'edificis i locals que hi ha en l'actualitat, i a aquelles que amb posterioritat a l'entrada en vigor d'aquest conveni s'hi afegeixin.

Article 3

¿mbit personal

Aquest conveni regula les relacions laborals de les empreses incloses en el seu ‡mbit territorial i funcional amb la totalitat dels treballadors al seu c‡rrec.

Article 4

¿mbit temporal

El conveni entra en vigor el dia que es publiqui en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, si bÈ, els seus efectes econÚmics seran a partir de l'1 de gener de 2004.

Article 5

Durada

Aquest conveni tÈ una durada de dotze mesos, des de l'1 de gener de 2004 al31 de desembre de 2004. Un cop finalitzada la seva durada es prorrogar‡ t‡citament en cÚmput natural d'any en any, sinÛ n'efectua den˙ncia qualsevol de les parts.

Article 6

Den˙ncia i revisiÛ

Qualsevol de les parts pot denunciar el conveni pel procediment legalment establert, amb tres mesos d'antelaciÛ al seu venciment o al de qualsevol de les seves prÚrrogues, d'acord amb el que preveu l'Estatut dels treballadors.

Article 7

Assoliment i vinculaciÛ a la totalitat

Ambdues representacions acorden que atËs que les condicions pactades sÛn un tot org‡nic i indivisible, si l'autoritat competent, fent ˙s de les seves facultats, no aprova la totalitat del conveni, es considerar‡ nul i sense efic‡cia a tots els efectes.

Article 8

CompensaciÛ

Les condicions pactades en aquest conveni sÛn compensables amb qualsevol millora que les empreses haguessin atorgat als seus treballadors, considerades globalment i en cÚmput anual.

Sens perjudici del que es recull al par‡graf anterior, els plus de transport i hospitalari solament podran ser compensables per aquells que, per la seva naturalesa, estiguin en vigor a la data que el conveni entri en vigor.

Article 9

AbsorciÛ

Tenint en compte la naturalesa del Conveni, les disposicions legals o convencionals futures que impliquin variaciÛ econÚmica en tots o en qualsevol dels conceptes retributius existents, solament tindran efic‡cia si, globalment considerades en cÚmput anyal, superen el seu nivell total, llevat dels plus de transport, assistËncia i hospitalari.

Article 10

ComissiÛ Parit‡ria

Es crea una ComissiÛ Parit‡ria del conveni com a Úrgan mixt d'interpretaciÛ, conciliaciÛ i arbitratge. Aquesta comissiÛ estar‡ integrada per tres membres de cadascuna de les parts i per un assessor per a cada una de les representacions, designats dins del primer mes de vigËncia del conveni. Actuar‡ com a president la persona que les parts acordin, la qual tindr‡ veu, perÚ no vot. La ComissiÛ Parit‡ria no assumir‡ les competËncies de les autoritats administratives i Úrgans jurisdiccionals. Es fixa els domicili d'aquesta comissiÛ el de la ConfederaciÛ d'Organitzacions Empresarials de Lleida, AENEL, Rambla de Ferran, 32 de Lleida. Les decisions de la ComissiÛ Parit‡ria seran vinculantsper a ambdues parts.

La ComissiÛ Parit‡ria resoldr‡ les q¸estions o els temes que les parts representades li sotmetin a estudi.

CapÌtol 2

OrganitzaciÛ del treball

Article 11

Facultats i responsabilitats

L'organitzaciÛ del treball es far‡ d'acord amb el que recull l'article seg¸ent. …s facultat privativa de l'empresa a travÈs dels seus Úrgans de direcciÛ, ser‡ responsable del seu ˙s davant l'autoritat competent i assabentar‡ de la seva estructura a la representaciÛ legal dels seus treballadors.

Article 12

Normes per desenvolupar el treball

L'organitzaciÛ del treball comprËn, a tÌtol enunciatiu, les normes seg¸ents:

a)†L'exigËncia d'una activitat i un rendiment normal de cada treballador, i en general de tot el personal de l'empresa.

b)†L'adjudicaciÛ d'una tasca especÌfica, necess‡ria per a la plena activitat del treballador.

c)†La fixaciÛ de l'Ìndex de la qualitat admissible en la realitzaciÛ del treball.

d)†La mobilitat i la redistribuciÛ del personal de forma racional, compatible amb la dispersiÛ dels centres de treball i amb les estrictes necessitats del servei, a fi d'evitar un ˙s arbitrari d'aquest principi i d'acord amb el que recullen els articles 39 i 40 de l'Estatut dels treballadors i les limitacions establertes en aquest conveni.

e)†La fixaciÛ d'una fÛrmula de c‡lcul per a la retribuciÛ de forma clara i senzilla, a fi que els treballadors ho pugin comprendre f‡cilment, fins i tot en els supÚsits que s'apliqui un sistema de remuneraciÛ amb incentiu.

CapÌtol 3

PrestaciÛ del treball

Article 13

RealitzaciÛ del treball

El treballador s'obliga a efectuar diligentment els treballs que li ordenin els seus superiors, sempre que siguin de la seva categoria i competËncia professional, i si observa que es vol entorpir l'exercici del seu treball, mancanÁa o defectes en el material o en les seves eines de treball, ho comunicar‡ a l'empresa immediatament.

Article 14

ConservaciÛ dels estris de treball

El treballador conservar‡ les seves eines, ferramentes d'equip, vestuari i m‡quines que se li confiÔn per al desenvolupament del seu treball. Els mantindr‡ en perfecte estat de conservaciÛ i de neteja i ser‡ responsable dels desperfectes, de la deterioraciÛ o dels danys que s'hi produeixin volunt‡riament o per negligËncia, com tambÈ als locals on desenvolupin l'activitat.

Article 15

ProhibiciÛ de fer competËncia deslleial

El treballador no realitzar‡ activitats que suposin competËncia per a l'empresa en la qual presta els seus serveis, ni treballar‡ com a autÚnom o per a tercers en idËntica activitat a la que desenvolupa en el seu treball, excepte els treballs que l'empresa autoritzi per escrit al treballador. Queden exclosos d'aquesta prohibiciÛ els treballadors amb contracte a tempsparcial, els quals poden treballar la resta de la jornada amb o sense autoritzaciÛ de l'empresa. Es prohibeix fer ˙s de les ferramentes, ˙tils, equips, vestuaris, m‡quines i productes de neteja per a ˙s propi, tant dins com fora de la jornada laboral.

Article 16

Seguretat i salut laboral

  1. †Les empreses afectades per aquest conveni procuraran que tots els seus treballadors tinguin els mitjans adients per tal que pugin treballar en les millors condicions d'activitat, d'higiene i de seguretat.Les empreses gestionaran amb els entitats que contractin els seus serveis que posin a l'abast dels seus treballadors, elements i mitjans complementaris eficaÁos, per tal que treballin en les condicions de rendiment, seguretat i higiene desitjats.

  2. †Els propietaris, arrendataris o titulars del local que tinguin contractat el servei de neteja amb empreses afectades per aquest conveni, hauran de prendre les mesures complement‡ries necess‡ries perquË les empreses de neteja que prestin el servei amb els seus propis treballadors puguin aplicar correctament les mesures de seguretat i salut laboral imposades per aquest conveni i altres disposicions vigents de car‡cter general.

    En els contractes signats amb els propietaris o arrendataris, o amb titulars de locals on s'hagi de prestar el servei i les empreses de neteja que el realitzin, es far‡ constar aquesta obligaciÛ, i haur‡ d'observar-se un compliment estricte per part dels contractants o arrendataris que rebin el servei de neteja, de tal manera que, si no es fa aixÌ, no es prestar‡ aquest servei per cap empresa dedicada...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR