Convenio colectivo - Fisersa Ecoserveis SA, Gerona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2004
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2007
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4340 de 10/03/2005

RESOLUCIÓ

TRI/573/2005, de 20 de gener, per la qual s'ordena la inscripció, el dipòsit i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Fisersa Ecoserveis, SA, de Figueres per al període 2004-2007 (codi de conveni núm. 1702032).

V ist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Fisersa Ecoserveis, SA, de Figueres, subscrit d'una part pels representants de l'empresa i de l'altra per la dels treballadors, el dia 14 de juny de 2004, i d'acord amb el que estableixen l'article 90.2 i 90.3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de l'Estatut dels treballadors; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de la Generalitat de Catalunya; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes concordants,

Resolc:

.1 Ordenar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Fisersa Ecoserveis, SA, de Figueres, (codi de conveni núm. 1702032), per al període 2004-2007, en el Registre de convenis dels Serveis Territorials de Treball i Indústria a Girona.

.2 Ordenar-ne el dipòsit a l'oficina corresponent d'aquests Serveis Territorials.

.3 Disposar que el Conveni esmentat es publiqui en el DOGC.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni.

Girona, 20 de gener de 2005

Núria Arnay i Bosch

Directora dels Serveis Territorials

a Girona, en funcions

Traducció dels text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de l'empresa Fisersa Ecoserveis, SA

Primera part

Capítols i articles numerats de contingut i aplicació unificada a tots els col·lectius dels diferents serveis de l'empresa

Capítol I

Estipulacions generals

Article 1

Objecte del Conveni

Aquest Conveni té per objecte regular les relacions laborals, així com les condicions generals de treball i econòmiques, entre l'empresa Fisersa Ecoserveis SA, i el seu personal, en l'àmbit d'aplicació acordat.

Article 2

Àmbit funcional i personal del Conveni

Aquest Conveni afecta les condicions d'aplicació que s'hi regulen per al personal, que té assignat als diferents serveis i activitats de l'empresa ja enumerats en la introducció.

Els esmentats serveis/activitats .en funció de les característiques en relació amb les normes particularitzades que per subrogació va haver de respectar l'empresa als col·lectius de treballadors assignats. tenen en aquest Conveni regulació diferent (veure la 3a part i les disposicions addicionals que regulen la matèria).

Article 3

Àmbit temporal del Conveni

El Conveni, que ha de produir efectes generals immediats a partir de la data de la seva firma, entra en vigor a efectes econòmics el dia 01 de gener de 2004 i manté la seva vigència fins al 31 de desembre de 2007, amb les precisions que s'expressen a continuació.

Els efectes econòmics del Conveni s'han d'aplicar exclusivament al personal que estigui comprès en el seu àmbit general d'aplicació i estigui d'alta en l'empresa en la data de la firma delConveni i als qui s'incorporin a l'esmentat àmbit amb posterioritat.

Article 4

Pròrroga del Conveni

La durada pactada del Conveni s'ha d'entendre prorrogada any rere any, per tàcita reconducció, si no hi ha denúncia de qualsevol de les parts per a la seva rescissió o revisió, amb una antelació mínima d'1 mes a la data del seu venciment.

Article 5

Vinculació a la totalitat

Les condicions pactades formen un tot orgànic i indivisible i, a efectes de la seva aplicació pràctica, s'han de considerar globalment.

En cas de declarar-se la nul·litat per via judicial, o a través de qualsevol altre procediment de solució de conflictes alternatius, d'una part del Conveni col·lectiu, la resta de text ha de romandre vigent a excepció de les clàusules declarades nul·les.

En el supòsit anterior, la Comissió Negociadora es compromet a negociar un redactat nou de les clàusules declarades nul·les. Aquesta negociació pot abastar la revisió de tot el que s'ha pactat en funció de la importància i repercussió de la part anul·lada en la globalitat del Conveni.

Article 6

Absorció i compensació

Les retribucions establertes han de compensar i absorbir totes aquelles vigents en el moment de la seva entrada en vigor, sigui quin sigui la seva naturalesa o origen dels diversos col·lectius contemplats.

Els augments de les retribucions que poguessin produir-se en un futur, conseqüència de Convenis col·lectius o contractes individuals, només poden afectar les condicions pactades en aquest Conveni per a cada un dels col·lectius quan, considerades les noves retribucions en còmput anuals superessin a les aquí pactades. En cas contrari, aquestes últimes les han de compensar o absorbir i mantenir aquest Conveni en els mateixos termes, en la forma i les condicions pactades.

Article 7

Comissió Paritària

Es crea una Comissió Paritària d'interpretació, conciliació, vigilància i aplicació de les qüestions derivades d'aquest Conveni col·lectiu, a la qual s'han de sotmetre els afectats ineludiblement en primera instància. Aquesta Comissió esta integrada per 3 membres representants dels treballadors i 3 membres de la representació empresarial, així com pels assessors d'ambdues parts.

La Comissió s'ha de reunir en un termini de 15 dies quan una de les parts la convoqui.

Són funcions de la Comissió:

a) Interpretació i aplicació de la totalitat de les clàusules d'aquest Conveni col·lectiu.

b) Vigilància i compliment de tot el que s'ha pactat.

c) Totes aquelles activitats que tendeixin a una millor eficàcia del Conveni col·lectiu o que es contemplin en el seu text.

d) Ambdues parts convenen que qualsevol dubte o divergència que pugui sorgir sobre la interpretació o aplicació d'aquest Conveni col·lectiu, sigui sotmesa prèviament i necessàriament al preceptiu informe de la Comissió abans d'iniciar reclamació judicial o administrativa.

Article 8

Garantia personal

Les situacions personals dels treballadors de cada col·lectiu d'aquest Conveni que, des del punt de vista retributiu, siguin en el seu conjunt més beneficioses que les regulades per al col·lectiu a què pertanyin, les han de mantenir estrictament com a personals mentre no siguin superades o absorbides per l'aplicació de futures normes o pactes d'obligat compliment.

Capítol 2

Beneficis socials i altres qüestions

Article 9

Jubilació als 64 anys

L'anticipació de l'edat de jubilació als 64 anys s'efectua d'acord amb la normativa i les possibilitats actuals que preveu el Reial decret 1194/1985, de 17 de juliol.

Article 10

Préstecs

En casos de necessitat urgent i provada, i prèvia justificació, l'empresa pot concedir préstecs individuals sense interès al personal que ho sol·liciti i que tingui l'antiguitat mínima d'1 any. La quantitat màxima individual és de 751 euros i és necessari un informe positiu dels representants dels treballadors.

L'amortització, a petició del treballador, s'ha d'efectuar a raó d'entre 30 a 60 euros mensuals que s'han de deduir de la nòmina.

El saldo màxim per préstecs a favor de l'empresa no pot superar els 2.253 euros.

En el supòsit de finalitzar la relació laboral d'un empleat que tingui concedit el préstec sense amortitzar totalment, l'empresa el pot deduir de les quantitats pendents de liquidació de les partsproporcionals i dels salaris pendents que puguin correspondre-li.

Article 11

Assegurança de responsabilitat civil

L'empresa ha d'assumir una pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil derivada de l'actuació dels treballadors en el compliment del servei.

Article 12

Bestreta

El personal que ho sol·liciti pot percebre una bestreta de la mensualitat de fins a 180,30 euros, que s'ha de fer efectiva el dia 15 de cada mes.

Article 13

Permisos no retribuïts

L'empresa ha de concedir al personal que ho sol·liciti, per motius personals inexcusables, un permís sense retribució d'un màxim de 20 dies i sempre que no coincideixin més de 2 empleats en aquesta situació.

Article 14

Serveis mèdics

Els treballadors de l'empresa i en les condicions de la Llei de prevenció de riscs laborals han de passar, en el temps que l'empresa determini, com a mínim una revisió mèdica anual, o en períodes més curts en cas de malaltia, per comprovar la situació de baixa del treballador: l'empresa està obligada a finançar aquest servei.

Aquesta revisió és de caràcter obligatori per al personal subjecte a riscs.

Article 15

Prevenció de riscs i salut laboral

Es manifesta expressament que el compliment i l'observació de la normativa vigent i d'ordreintern sobre seguretat i salut en el treball és obligació de tot el personal i de l'empresa, qui a més ha d'aportar els mitjans necessaris per al compliment de l'esmentada normativa.

Es crea la Comissió de Seguretat i Salut en el Treball formada per 2 membres en representació de l'empresa i 2 en representació dels treballadors.

Article 16

Formació

Es reconeix la formació com un dret i un deure dels treballadors. Les empreses han de facilitar la formació dels treballadors mitjançant l'organització de cursos propis o bé facilitant l'assistència a altres centres externs. Sempre dins d'unes possibilitats econòmiques.

L'empresa ha d'informar els delegats de personal i de prevenció dels plans sobre accions formatives que ha de realitzar a cada exercici.

Article 17

Organització del treball

L'organització del treball, d'acord amb el prescrit en aquest Conveni i en la legislació vigent és facultat i responsabilitat de la Direcció de l'empresa.

L'organització del...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR