Convenio colectivo - Personal laboral de l Ajuntament de la Llagosta, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2004
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2007
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4344 de 16/03/2005

RESOLUCIÓ

TRI/3763/2004, de 24 de novembre, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de la Llagosta per als anys 2004-2007 (codi de conveni núm. 0810132).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de la Llagosta, subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 16 de setembre de 2004, i d'acord amb el que disposa l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 296/2003, de 20 de desembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i el Decret 68/2004, de 20 de gener, d'estructuració i de reestructuració de diversos departaments de l'Administració de la Generalitat, modificat pel Decret 223/2004, de 9 de març, de reestructuració d'òrgans territorials de

l'Administració de la Generalitat,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de la Llagosta per als anys 2004-2007 (codi de conveni núm. 0810132) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball i Indústria a Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 24 de novembre de 2004

Salvador Álvarez Vega

Director dels Serveis Territorials

a Barcelona en funcions

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu del personal laboral de l'Ajuntament de la Llagosta per als anys 2004-2007

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Objecte i norma supletòria

Aquest Conveni, negociat a l'empara del que estableix la Llei orgànica 11/1985, de 2 d'agost, de llibertat sindical i el títol 3 de l'Estatut dels treballadors, regula les condicions de treball del personal laboral al servei de l'Ajuntament de la Llagosta i estableix els seus propis sistemes d'aplicació.

Per tot allò que no estigui recollit, previst ni resolt en aquest Conveni, s'aplicarà la normativa laboral vigent.

Els acords subscrits, o els que es puguin subscriure en un futur, entre els sindicats representatius i la FEMP (Federació Espanyola de Municipis i Províncies), la FMC (Federació de Municipis de Catalunya) i l'ACM (Associació Catalana de Municipis), es traslladaran a la Comissió Paritària d'Interpretació i Seguiment per tal de fer, si així correspon, el seu estudi d'incorporació i la seva adequació per aquest Conveni.

Es garanteix el respecte de les condicions més beneficioses i els drets adquirits per qualsevol contracte, acord o disposició que no vulneri la legislació vigent.

Article 2

Àmbit personal

  1. El present Conveni serà d'aplicació a tot el personal de l'Ajuntament de la Llagosta que tingui relació laboral.

  2. Queden exclosos de l'àmbit d'aplicació:

    a) Les persones que desenvolupin càrrecs de confiança o assessorament especial en règim de dret administratiu i les contractades mitjançant contractació administrativa.

    b) Les persones en pràctiques en virtut de convenis amb instituts, universitats o de qualsevol altra entitat o empresa amb els quals col·labori l'Ajuntament.

    c) Els plans d'ocupació.

  3. El personal del servei de neteja s'incorporarà per primera vegada en aquest Conveni amb el règim de transitorietat que s'adjunta com a annex.

Article 3

Vigència

  1. El present Conveni tindrà una durada de4 anys, des de l'1 de gener de 2004 al 31 de desembre de 2007, llevat dels apartats referents al calendari laboral.

  2. Aquest Conveni es prorrogarà tàcitament, en tota la seva extensió, per anys naturals successius en el supòsit que no sigui objecte de denúncia escrita per qualsevol de les parts, 2 mesos abans del seu termini, exceptuant les referències al règim retributiu.

  3. La denúncia d'una de les parts haurà d'ésser expressa, per escrit, i amb constància fefaent a l'altra part.

  4. Aquest Conveni entrarà en vigor un cop aprovat per la corporació i per l'assemblea del personal, i una vegada superats tots els tràmits i publicacions perceptives per llei. Només tindrà efectes des del dia 1 de gener de 2004 pel que fa als increments retributius.

  5. Un cop denunciat aquest Conveni es mantindran les condicions que marqui la normativa respectiva.

Article 4

Règim interior

Els empleats i les empleades municipals acollits a aquest Conveni es comprometen a:

  1. Complir amb la normativa vigent sobre incompatibilitats.

  2. La millora constant en l'atenció als administrats.

  3. Vetllar permanentment per l'optimització i l'estalvi de la despesa pública.

  4. Afavorir i mantenir la millor imatge de l'Administració municipal.

  5. Optimitzar els temps de treball i els recursos materials.

  6. Adaptar les seves funcions en relació a les noves demandes i necessitats de serveis o organitzatives que puguin sorgir en el decurs del període de vigència d'aquest Conveni i dintre dels límitsde la mobilitat funcional.

  7. Observar discreció i secret professional en els assumptes que conegui per raó del seu càrrec. No podran utilitzar aquestes dades en benefici propi o de tercers, en virtut del Reglament de personal al servei de les entitats locals de Catalunya.

  8. Col·laborar i assistir amb la resta d'àrees de l'Ajuntament en els projectes, treballs i actuacions de caràcter transversal.

  9. Col·laborar i assistir en les tasques de departaments aliens al propi, en funció de les necessitats dels serveis.

  10. Complir el seu horari de treball amb puntualitat i desenvolupar les seves funcions i obligacions amb el màxim d'iniciativa pròpia i amb l'acatament de les directrius i les instruccions dels seus caps i responsables directes.

  11. Tenir la màxima diligència i correcció de cara al públic, als seus companys, subordinats, caps i membres de la corporació.

Article 5

Comissió Paritària d'Interpretació i Seguiment

  1. Es crearà una Comissió Paritària del Conveni en el termini de 15 dies comptats des de l'aprovació d'aquest Conveni, com a òrgan d'interpretació, arbitratge, conciliació i de vigilància del seu compliment, a fi de resoldre els conflictes d'interpretació que puguin sorgir o que li siguin presentats pel personal municipal o per la pròpia corporació.

    Les seves funcions, a més de la interpretació i vigilància de les qüestions aquí regulades són:

    a) Arbitratge de les qüestions que les parts sotmetin a consideració.

    b) La mediació amb caràcter previ a lainterposició de qualsevol conflicte col·lectiu derivat de la interpretació o aplicació del que disposen els presents acords, així com els supòsits de la seva concurrència.

  2. La Comissió Paritària estarà integrada per 3 persones, designades per la corporació i 3 per la representació del personal.

  3. Actuarà com a secretari/ària de la Comissió una persona designada per la corporació. S'aixecaran actes de les reunions i els seus acords seran de compliment obligatori.

  4. La Comissió Paritària es reunirà de forma ordinària 1 vegada cada 6 mesos, i de manera extraordinària, a petició d'alguna de les parts, quan sigui necessari, i sempre que sigui possible, en el termini de 2 dies hàbils comptats a partir de la petició.

  5. En cas de manca d'acord en el si de la Comissió Paritària sobre la interpretació i/o aplicació del present Conveni, així com qualsevol norma legal o reglamentària d'aplicació, ambdues parts negociadores acorden expressament i voluntàriament el sotmetiment de la discrepància, als procediments de conciliació i mediació establerts pel Consorci d'Estudis, Mediació i Conciliació a l'Administració Local (CEMICAL), a petició de qualsevol de les parts.

    Capítol 2

    Jornada i règim de treball

Article 6

Calendari i jornada laboral

La jornada laboral s'adaptarà a allò que disposa la legislació vigent. Cada any es distribuirà la seva aplicació que s'adjuntarà com a annex al Conveni.

  1. El calendari laboral és l'instrument tècnic per mitjà del qual es fa la distribució de la jornada. Anualment, tenint en compte el calendari de festes aprovat per la Generalitat de Catalunya, s'aprovarà el calendari laboral en el marc de la Comissió d'Interpretació i Seguiment d'aquest Conveni. S'especificaran, si s'escau, les consideracions particulars que siguin necessàries pels diversos col·lectius.

  2. Durant l'últim trimestre de l'any, la Comissió Paritària establirà el calendari laboral de l'any següent.

  3. Entre l'acabament d'una jornada i el començament d'una altra han de transcórrer com a mínim 12 hores.

  4. Amb la finalitat de complir amb la jornada laboral corresponent, l'horari es realitzarà amb caràcter general de dilluns a divendres i els dissabtes en torns rotatius. Es garantirà el servei els dissabtes laborals. Es realitzaran les adaptacions necessàries en els cossos i departaments que hagin de...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR