Convenio colectivo

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2004
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2005
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4347 de 21/03/2005

RESOLUCIÓ

TRI/3775/2004, de 10 de desembre, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Sandvik Española, SA (centre de treball de Caldes de Montbui), per als anys 2004 i 2005 (codi de con veni núm. 0808731).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Sandvik Española, SA (centre de treball de Caldes de Montbui), subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 17 de febrer de 2004, i d'acord amb el que disposa l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 296/2003, de 20 de desembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i el Decret 68/2004, de 20 de gener, d'estructuració i de reestructuració de diversos departaments de l'Administració de la Generalitat, modificat pel Decret 223/2004, de 9 de març, de reestructuració d'òrgans

territorials de l'Administració de la Generalitat,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Sandvik Española, SA (centre de treball de Caldes de Montbui), per als anys 2004 i 2005 (codi de conveni núm. 0808731) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball i Indústria a Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 10 de desembre de 2004

Salvador Álvarez Vega

Director dels Serveis Territorials

a Barcelona en funcions

Traducció del text original signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de l'empresa Sandvik Española, SA (centre de treball de Caldes de Montbui), per als anys 2004 i 2005

Capítol 1

Àmbit d'aplicació i disposicions generals

Article 1

Àmbit territorial

El present Conveni s'aplica al centre de treball que l'empresa té a la localitat de Caldes de Montbui.

Article 2

Àmbit funcional

Els preceptes d'aquest Conveni regulen les relacions laborals concertades entre la Direcció de Sandvik Española, SA, i el personal que hi presta serveis.

Article 3

Àmbit personal

Les normes del present Conveni s'apliquen a tots els treballadors que integren la plantilla de Sandvik Española, SA, exceptuant-ne el que es disposa en l'article 1.3 de l'Estatut dels treballadors.

Article 4

Àmbit temporal

El present Conveni s'estableix per 2 anys, és a dir, de l'1 de gener de 2004 al 31 de desembre de 2005, exceptuant-ne aquelles matèries que específicament tenen establerta una altra durada.

Una vegada arribada la data de venciment, si cap de les parts no el denuncia expressament amb una antelació mínima de 3 mesos, el Conveni es prorroga tàcitament durant el mateix període en les seves clàusules normatives i no en les obligatòries.

Si es fa la denúncia, s'ha de fer per escrit davant l'autoritat laboral i davant la Direcció de l'empresa.

Article 5

Dret supletori

Pel que fa a allò que no preveuaquest Conveni, cal atenir-se al que es disposen l'Estatut dels treballadors, el Conveni de la indústria siderometal·lúrgica de la província de Barcelona i les normes generals d'aplicació.

Article 6

Concurrència de convenis

Durant la seva vigència, aquest Conveni no pot ser afectat per un altre conveni d'àmbit diferent, si no hi estan d'acord les dues parts.

Article 7

Unitat i indivisibilitat

Les condicions pactades en aquest Conveni formen un tot indivisible, per la qual cosa no se'n potaplicar una part i no tenir en compte la resta, sinó que s'ha d'aplicar i observar íntegrament, amb tots els efectes.

Article 8

Garantia "ad personam"

Cal respectar, així mateix, les condicions específiques pactades en els contractes individuals de treball.

Article 9

Absorció i compensació

Aquestes clàusules regeixen tal com disposa l'article 26.5 de l'Estatut dels treballadors.

Article 10

Comissió Mixta de Vigilància i Arbitratge

a) Finalitat

Atendre, estudiar i intentar resoldre elsproblemes que sorgeixin en relació amb la interpretació de l'acord.

b) Composició

Dos membres en representació de la Direcció i 2 més en representació dels treballadors, que, si és possible, hagin estat membres de la Mesa Negociadora de l'acord. També cal nomenar 1 suplent per cada part, que, quan el titular no hi pugui assistir per causa justificada, hi assisteixi. Les parts hi poden assistir amb 2 assessors com a màxim que no tenen vot, però sí veu.

c) Funcionament

Si es plantegen dubtes sobre la interpretació o l'aplicació de l'acord, l'interessat pot presentar un escrit, mitjançant el cap corresponent o el Comitè d'Empresa, en què sol·liciti l'aclariment oportú.

Si no és possible aquest aclariment, la qüestió s'ha de traslladar, mitjançant la Direcció o el Comitè d'Empresa, a la Comissió Mixta de Vigilància i Arbitratge d'aquest Conveni. Si la Comissió arriba a un consens per majoria, se n'estén acta; es pot executar i obliga totes dues parts.

Si no és possible el consens,la consulta s'ha d'efectuar davant el Tribunal Laboral de Catalunya.

Capítol 2

Organització de la feina

Article 11

Principis bàsics

Segons el que disposen els articles 5 i 20 de l'Estatut dels treballadors, l'organització de la feina és facultat i responsabilitat, essencialment, de la Direcció de l'empresa.

L'organització de la feina té com a doble objectiu assolir uns nivells òptims de productivitat, per una part, i millorar les condicions del treball i de l'ocupació, per l'altra. S'ha de basar en una gestió i una utilització adequades dels recursos humans i materials. En l'assoliment d'aquests objectius és desitjable el consens entre les parts integrants: Direcció i representació legal dels treballadors.

Article 12

Estructura organitzativa

Les característiques que defineixen l'estructura organitzativa són les següents:

a) Flexibilitat

b) Responsabilitat pel que fa a la qualitat

c) Polivalència i policompetència

d) Participació i treball en equip

e) Mobilitat

Consegüentment, pertoca a l'empresa la implantació de noves tecnologies, i l'empresa pot modificar i introduir nous mètodes i temps, informant-ne prèviament el Comitè d'Empresa.

Article 13

Formació integral

Ateses la importància i la transcendència que tenen per a les dues parts una formació professional adequada i la cada dia més necessària capacitació específica per al lloc de treball, en un sistema de mobilitat horitzontal i vertical (polivalència i policompetència), s'estableix un Pla integral de formació mitjançant un acord entre la Direcció i la representació legal dels treballadors. En aquest Pla, l'empresa ha de programar cursos de formació tècnica que s'han d'impartir, durant la vigència del present Conveni, en dies laborables.

Article 14

Comissió de Valoració de Llocs de Treball

La Comissió Qualificadora de Llocs de Treball és constituïda conjuntament per la Direcció i per la representació legal dels treballadors. La seva missió és qualificar els llocs de treball, creant la normativa corresponent.

Aquesta Comissió la integren 2 membres per cada part i els seus assessors respectius.

Article 15

Equips de projectes

La Direcció impulsa la creació d'equips interdepartamentals per a la posada en marxa de projectes de millora relatius a qualsevol àmbit o servei de l'empresa.

Els equips estan compostos per 6 membres com a màxim, triats amb criteris d'idoneïtat, i el seu objectiu és aconseguir la posada en marxa del projecte encomanat; una vegada aconseguit aquest objectiu, l'equip es dissol.

Capítol 3

Contractació de personal

Article 16

Ingrés del personal

L'ingrés del personal es fa d'acord amb les disposicions legals vigents. Per al període de prova no compten els dies no treballats amb motiu de malaltia, accident o qualsevol altra absència a la feina. La seva durada és de 6 mesos per als tècnics titulats i de 2 mesos per a la resta de treballadors.

L'empresa efectua les proves d'ingrés que considera oportunes i classifica el personal en funció dels grups i nivells propis del sistema de producció del grup Sandvik. En igualtat de circumstàncies, l'empresa procura donar preferència als fills dels treballadors.

L'empresa pot utilitzar qualsevol de les modalitats de contractació establertes per la legislació vigent. Si fa ús de la modalitat de contractació mitjançant empreses de treball temporal, ho ha de fer amb un sentit restrictiu i amb una durada màxima de 6 mesos.

Els contractes de treball basats en les circumstàncies del mercat, l'acumulació de tasques o l'excés de comandes a què fa referència l'article 15.1.b) de l'Estatut dels treballadors poden tenir la durada màxima que estableix l'article 32.d) del Conveni col·lectiu de la indústria...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR