Convenio colectivo - Serveis Comarcals Mediambientals Cambrils SL, Tarragona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2005
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2009
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4357 de 06/04/2005

RESOLUCIÓ

TRI/905/2005, d'11 de febrer, per la qual es disposa el registre i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Serveis Comarcals Mediambientals Cambrils, SL, per als anys 2005-2009 (codi de conveni núm. 4302591).

Vis t el text del Conveni Col·lectiu de treball de l'empresa Serveis Comarcals Mediambientals Cambrils, SL, subscrit per les parts negociadores en data 30 de novembre de 2004, i presentat per les mateixes parts en data 20 de desembre de 2004, i de conformitat amb el que estableixen els articles 90.2 i 90.3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors, i els articles 11.2 i 37.4 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya,

Resolc:

.1 Disposar el registre del Conveni Col·lectiu de treball de l'empresa Serveis Comarcals Mediambientals Cambrils, SL, per als anys 2005-2009 (codi de conveni núm. 4302591) en el Registre de convenis dels Serveis Territorials de Treball i Indústria a Tarragona.

.2 Disposar-ne la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni col·lectiu.

Tarragona, 11 de febrer de 2005

Josep M. Solanes Segura

Director dels Serveis Territorials a Tarragona

Traducció del text original signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball pels treballadors del servei de neteja viària i recollida de l'empresa adjudicatària de la contracta del municipi de Cambrils. Serveis Comarcals Mediambientals Cambrils, SL.

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit territorial i personal

Els acords que conté el present Conveni tenen força normativa i obliguen a l'empresa adjudicatària de la concessió dels serveis de recollida d'escombraries, neteja viària, etc., de la ciutat de Cambrils i afecta a tots els seus empleats.

Els treballadors de nova contractació s'han d'adscriure a una de les categories professionals previstes al Conveni i han de percebre el seu salari i gaudir dels mateixos drets i deures que la resta de personal de la mateixa categoria.

Aquestes disposicions no podran ser modificades per pactes inferiors ni per contractes o pactes individuals i únicament podran ser derogades per un altre conveni col·lectiu. Tot això amb l'excepció dels acords que es puguin assolir amb la representació dels treballadors.

Article 2

Vigència

La durada del present Conveni és de quatre anys el qual entrarà en vigor el dia 1 de gener de 2005 i acabarà el 31 de desembre de 2008, llevat la jornada de treball que finalitzarà el 31 de desembre de 2009. El Conveni es podrà prorrogar any rere any per tàcita reconducció si no n'hi ha cap denúncia.

Article 3

Denúncia i revisió

La denúncia que proposi la iniciació, revisió o pròrroga s'haurà d'efectuar amb tres mesos d'antelació com a mínim a la data del seu venciment davant l'autoritat laboral competent.

El present Conveni forma un tot orgànic i indivisible al qual es sotmeten en la seva totalitat les parts signants i està constituït pel seu articulat, disposicions, annexos i taules salarials.

Article 4

Prelació de normes i dret supletori

Les normes contingudes en el present Conveni regulen lesrelacions entre l'empresa i el seu personal, de forma preferent i prioritària. En tot allò no previst, i amb caràcter supletori, s'aplicarà el text refós de l'Estatut dels treballadors, aprovat per Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, i elConveni d'àmbit estatal per al sector de neteja pública, viària, regs, recollida, tractament i eliminació de residus i neteja i conservació del clavegueram, signat a Madrid el 1995, així com les altres disposicions de caràcter general i legislació laboral vigent.

Article 5

Interpretació del Conveni i resolució de conflictes

5.1 Es crearà la Comissió Paritària del Conveni com a organisme d'interpretació, arbitratge, conciliació i vigilància del seu compliment.

5.2 La Comissió Paritària estarà formada per dos representants de l'empresa i dos dels treballadors, els quals, entre ells, elegiran un secretari. La Comissió podrà ser convocada per qualsevol de les parts.

5.3 L'esmentada Comissió estarà assistida per assessors de l'empresa idels sindicats amb representació en el Comitè d'Empresa. Els assessors participaran a les reunions amb veu però sense vot.

5.4 Ambdues parts sotmetran a la Comissió Paritària les qüestions de la seva competència en interpretació i aplicació del Conveni, en cas de desacord, s'haurà d'anar amb la qüestió allí plantejada als organismes de resolució extrajudicial que depenen del Tribunal Laboral de Catalunya.

5.5 Els acords de la Comissió Paritària s'adoptaran en tot cas per unanimitat i aquells que interpretin aquest Conveni tindran la mateixa eficàcia que la norma que hagi estat interpretada.

5.6 Per a la resolució dels conflictes laborals de caràcter col·lectiu o plural que poguessin suscitar-se i, específicament, les discrepàncies sorgides durant els períodes de consulta en els casos i terminis previstos en els articles 41 (modificacions de les condicions de treball), 47 (suspensió del contracte de treball) i 51 (resolució del contracte de treball) de l'Estatut dels treballadors, en la seva nova redacció en el Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, ambdues parts se sotmeten expressament als procediments de conciliació i mediació del Tribunal Laboral de Catalunya.

Article 6

Garantia "ad personam"

El contingut d'aquest Conveni garanteix que les condicions pactades per a totes les situacions personals, des del punt de vista tant de percepcions econòmiques com de drets adquirits, considerats en la seva totalitat i en còmput anual, superen les establertes amb anterioritat a la seva entrada en vigor, un cop analitzats individualment els drets de cada treballador.

Capítol 2

Organització del treball

L'organització del treball és facultat de l'empresa que l'ha d'exercitar subjecte a l'establert en el present Conveni i altres normes aplicables.

El treballador complirà les ordres i instruccions de l'empresa en l'exercici regular de les seves facultats directives dins del general contingut de la seva categoria o competència professional. Entre d'altres estan incloses les tasques complementàries que siguin necessàries per al desenvolupament de la seva comesa principal, o la guarda i neteja de les màquines, eines i lloc de treball que estiguin al seu càrrec durant la jornada.

Article 7

Jornada laboral

Any 2005

La jornada laboral des de l'1 de gener de 2005 al 31 de desembre de 2005 serà la corresponent a trenta-nou hores setmanals, amb trenta minuts de descans diari (entrepà), que seran a càrrec de l'empresa i es computaran com a temps efectiu de treball.

Any 2006

La jornada laboral des de l'1 de gener de 2006 al 31 de desembre de 2006 serà la corresponent a trenta-vuit hores setmanals, amb trenta minuts de descans diari (entrepà), que seran a càrrec de l'empresa i es computaran com a temps efectiu de treball.

Any 2007

La jornada laboral des de l'1 de gener de 2007 al 31 de desembre de 2007 serà la corresponent a trenta-set hores setmanals, amb trenta minuts de descans diari (entrepà), que seran a càrrec de l'empresa i es computaran com a temps efectiu de treball.

Any 2008

La jornada laboral des de l'1 de gener de 2008 al 31 de desembre de 2008 serà la corresponent a trenta-set hores setmanals, amb trenta minuts de descans diari (entrepà), que seran a càrrec de l'empresa i es computaran com a temps efectiu de treball.

Any 2009

La jornada laboral des de l'1 de gener de 2009 al 31 de desembre de 2009 serà la corresponent a trenta-cinc hores setmanals, amb trenta minuts de descans diari (entrepà), que correran a càrrec de l'empresa, computant-se com a temps efectiu de treball.

La jornada laboral serà intensiva per a tots els treballadors afectats per aquest Conveni.

Com a conseqüència de la reducció horària s'hauran de modificar i adequar els horaris de treball actuals, sent tasca de la Comissió Paritària procedir a una adequació de la distribució de la jornada.

En l'actualitat es realitzen els següents torns de treball:

Personal de recollida: es treballa en torns de sis dies de treball i dos dies de descans.

Personal de neteja: es treballa en torns de dilluns a diumenge, descansant de forma alternativa els dissabtes i els diumenges.

Personal administratiu: es treballa de dilluns a divendres.

Article 8

Categories professionals

Amb independència de les categories professionals que puguin existir amb anterioritat a la signatura del present Conveni i que es mantindran, els treballadors de nova contractació estaran adscrits a qualsevol de les categories previstes en aquest article, la definició de les quals és la següent.

Definició dels caps mitjans

Encarregat general: amb els coneixements necessaris i sota les ordres immediates del tècnic superior o mitjà, mana sobre un o més encarregats. Adopta les mesures oportunes per a l'adequat ordenament i exercici dels serveis. És responsable del manteniment de la disciplina dels serveis al seu càrrec, i molt especialment del compliment de totes les disposicions que es refereixin a la higiene i seguretat en el treball.

Encarregat: a les ordres d'un encarregat, té al seu càrrec capatassos i personal operari generalment sense qualificar, els treballs dels quals dirigeix, vigila i ordena...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR