Convenio colectivo - Túnel del Cadí SAC (Centre de treball d'Urús), Gerona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2005
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2008
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4409 de 20/06/2005

RESOLUCIÓ

TRI/1841/2005, de 10 de maig, per la qual s'ordena la inscripció, el dipòsit i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Túnel del Cadí, SAC, centre de treball d'Urús, per als anys 2005-2008 (codi de conveni núm. 1701401).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Túnel del Cadí, SAC, centre de treball d'Urús, subscrit, d'una banda, pels representants de l'empresa i, de l'altra, pels dels seus treballadors, el 15 de març de 2005, i d'acord amb el que estableixen els articles 90.2 i 90.3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de l'Estatut dels treballadors; el Decret de la Generalitat de Catalunya 326/1998, de 24 de desembre; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes concordants,

Resolc:

.1 Ordenar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Túnel del Cadí, SAC, de Barcelona (centre de treball d'Urús), per als anys 2005-2008 (codi de conveni núm. 1701401), al Registre de convenis dels Serveis Territorials de Treball i Indústria a Girona.

.2 Ordenar-ne el dipòsit a l'oficina corresponent d'aquests Serveis Territorials.

.3 Disposar que el Conveni esmentat es publiqui en el DOGC.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni.

Girona, 10 de maig de 2005

Núria Arnay i Bosch

Directora dels Serveis Territorials

a Girona en funcions

Transcripció del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de l'empresa Túnel del Cadí, SAC, centre de treball d'Urús, per als anys 2005-2008

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Objecte i àmbit personal d'aplicació

L'objecte d'aquest Conveni és la regulació de les relacions entre l'empresa Túnel del Cadí, SAC, i els seus treballadors.

Afecta tot el personal que estigui adscrit al centre de treball de la Clau (municipi d'Urús - Girona) i exerceixi les seves funcions al mateix edifici, al túnel i als seus accessos. En queden exclòs el cap d'explotació, el cap d'administració, el cap de manteniment i el cap d'operacions.

Article 2

Comissió Paritària: constitució i funcions

De conformitat amb l'article 85.3 lletra e) de l'Estatut dels treballadors, es crea una Comissió Paritària amb les funcions següents:

  1. Interpretació del Conveni

  2. Mediació en les qüestions que sorgeixin amb motiu de l'aplicació del Conveni

  3. Vigilància del compliment dels pactes establerts

  4. Definició de noves categories laborals

La Comissió Paritària es considera vàlidament constituïda quan hi assisteixin la majoria dels membres de cadascuna de les representacions. La reunió de la Comissió Paritària haurà de sol·licitar-se amb una antelació mínima de 5 dies, per escrit i amb indicació dels temes que s'han de tractar.

Els acords en el si de la Comissió s'han de prendre per majoria dels membres de cadascuna de les representacions.

Si en l'exercici d'aquestes funcions no s'arriba a cap acord, es pot recórrer, si escau, al Tribunal Laboral de Catalunya o altres jurisdiccions administratives i contencioses previstes per la llei.

La formen els membres següents:

En representació dels treballadors: els delegats de personal

En representació de l'empresa:

Sr. Joan Almirall i Bellido

Sr. Victorià Roselló i Güell

Sr. Diego García i Talavera

Article 3

Vigència, retroactivitat, rescissió i revisió

Aquest Conveni col·lectiu entra en vigor el dia 1 de gener de 2005 i regeix fins al 31 de desembre de l'any 2008, període inicial de vigència; es prorroga tàcitament any rere any si qualsevol de les 2 parts no interposa denúncia, amb una antelació mínima de 3 mesos.

Les retribucions per a 2005 són les especificades en les taules salarials de l'Annex II del Conveni.

Les retribucions per als anys 2006, 2007 i 2008 tenen la variació que s'expressa en la taula núm. 6 de l'Annex II.

Article 4

Vinculació a la totalitat

En cas que algun dels pactes d'aquest Conveni quedés sense efecte com a conseqüència del què es preveu en l'article 90.5 de l'Estatut dels treballadors, s'haurien de reconsiderar la totalitat dels pactes.

Article 5

Absorció i compensació

Les condicions contingudes en aquest Conveni col·lectiu substitueixen totalment les que han estat vigents fins al moment.

La possible aplicació de futures normes laborals hauria de valorar-se en conjunt, quedarien compensades i absorbides per les condicions pactades en aquest Conveni sempre que no quedessin superades per les noves. Aquesta valoració l'efectuaria la Comissió Paritària.

Capítol 2

Condicions generals de treball

Article 6

Organització del treball

L'organització del treball, dins de les normes i orientacions d'aquest Conveni i d'acord amb les disposicions legals, és facultat de la Direcció de l'empresa.

La Direcció de l'empresa ha d'adequar el seu funcionament orgànic d'acord amb l'activitat que hagi de realitzar i ha de determinar el personal necessari, en totes les especialitats que siguin necessàries, com també les diferents categories o grups professionals i ha d'observar el què disposa l'article 64 de l'Estatut dels treballadors en matèria de competències de la representació legal del personal.

Article 7

Jornada de treball i Calendari de festes

La jornada ordinària de treball per a tot el personal s'estableix en 1.770 hores anuals de treball efectiu, en còmput global i anual, excepte per al personal que en aquest Conveni té les jornades especials indicades en l'Annex I.

El temps de treball s'ha de computar de manera que, tant al començament com al final de la jornada diària, l'empleat es trobi en el seu lloc de treball, degudament uniformat, si escau.

És facultat de la Direcció de l'empresa l'establiment dels horaris i la coordinació dels diversos serveis i les necessitats de l'explotació de la forma que consideri més eficaç.

La jornada laboral per als treballadores en règim de torns s'ha de distribuir en la forma que s'especifica per a cada servei o departament en l'Annex I. El calendari de torns s'ha de fixar anualment de mutu acord entre els treballadors i l'empresa.

Els peatgers a temps parcial tenen una jornada anual de distribució irregular tal com s'estableix en l'article 16 i en la disposició addicional primera.

També poden tenir una jornada de distribució irregular els peatgers fixos continus de nova contractació o que, procedents de temps parcial, accedeixin a aquella categoria.

El calendari de dies festius, que comprèn les festes estatals, de Catalunya i les locals, s'ha d'elaborar durant l'últim mes de l'any anterior, d'acord amb el que determini l'administració corresponent.

Article 8

Prolongació de jornada

En aquells casos en què l'empleat que ocupi un lloc de treball hagi de ser rellevat en finalitzar la seva jornada, no pot abandonar el lloc de treball fins que es produeixi el relleu. Aquestes situacions s'han de resoldre de la manera que s'especifica per a cada lloc i categoria o, si de cas hi manca, l'empleat hauria de romandre en el lloc un màxim de 4 h.

S'ha de prolongar la jornada de treball en el temps indispensable en aquells casos en què, si no es fes, podria quedar desatès el servei.

Si la persona que ha de ser rellevada ja ha fet un torn de 12 h, l'empresa ha de proveir la seva substitució, a la major brevetat possible.

Article 9

Vacances

30 dies naturals dins de l'any natural, que es poden gaudir de forma continuada o partida.

La determinació dels períodes de vacances s'ha de fixar, durant el 1r trimestre de l'any, de comú acord entre empresa i treballadors, tenint sempre presents les necessitats del servei públic que es presta, les preferències dels treballadors i les condicions següents:

Els oficials de manteniment elèctrics i electrònics, només poden fer vacances 2 persones en el mateix torn.

Els oficials de manteniment mecànic i d'obra civil, només 1 persona per torn.

Els tècnics de manteniment, només 1 persona per torn.

Els peatgers, només 3 persones en cada torn.

En cas de desacord, l'empresa ha d'assenyalar els torns de vacances per categories i correspon al personal l'elecció de torn, seguint cada any un ordre correlatiu dins del llistat establert pel mateix personal.

Article 10

Llicències, permisos i excedències

S'han de regir per l'Estatut dels treballadors. Quan al descans per maternitat s'amplia la durada establerta en l'Estatut dels treballadors fins als 6 mesos. Els 2 mesos d'ampliació d'aquest descans només els pot gaudir la mare, immediatament després d'exhaurir-se el descans previst en l'Estatut dels treballadors, i s'han de retribuir a raó de salari base més plus conveni i antiguitat.

Article 11

Períodes de prova

Els ingressos del personal són provisionals fins que s'hagi complert el període de prova establert en l'Estatut dels treballadors.

Article 12

Preavís de cessament

El personal que desitgi cessar en el servei a l'empresa ho ha de notificar per escrit 1 mes abans de la data prevista.

La falta de comunicació escrita o l'incompliment, total o parcial, del període de preavís comportaria la pèrdua de la part proporcional de gratificacions extraordinàries en la liquidació de cessament.

Article 13

Categories professionals

Sense perjudici de les facultats atorgades a la Comissió Paritària del Conveni, es contemplen les categories següents:

  1. Cap de servei

  2. Tècnic de manteniment

  3. Oficial de manteniment A *

  4. Administratiu A

  5. Oficial manteniment B *

  6. Ajudant de servei

  7. Ajudant de manteniment *

  8. Administratiu B

  9. Peatger fix continu

  10. Peatger a temps parcial

  11. Peatger B fix continu

  12. Peatger B a...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR