Convenio colectivo - Personal funcionari de l'Ajuntament de Calonge, Gerona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2004
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2006
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4409 de 20/06/2005

RESOLUCIÓ

TRI/1842/2005, de 10 de maig, per la qual s'ordena la inscripció, el dipòsit i la publicació del Pacte de les condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Calonge per als anys 2004-2006 (codi de conveni núm. 1701262).

Vist el text del Pacte de les condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Calonge subscrit, d'una banda pels representants de l'Ajuntament de Calonge i, de l'altra, pels del personal funcionari el dia 30 de novembre de 2004, i d'acord amb el que estableixen l'article 36 de la Llei 9/1987, de 12 de juny (BOE de 17.06.1987), segons la Llei 7/1990, de 19 de juliol (BOE de 20.7.1990); l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes concordants;

Vista l'aprovació expressa per l'òrgan de govern competent de 28 d'octubre de 2004, segons el que disposa l'article 35 de Llei 7/1990,

Resolc:

.1 Ordenar la inscripció del Pacte de les condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Calonge per als anys 2004-2006 (codi de Conveni núm. 1701262) al Registre de convenis dels Serveis Territorials de Treball i Indústria a Girona.

.2 Ordenar-ne el dipòsit a l'oficina corresponent d'aquests Serveis Territorials.

.3 Disposar que el Pacte esmentat es publiqui al DOGC.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Pacte.

Girona, 10 de maig de 2005

Núria Arnay i Bosch

Directora dels Serveis Territorials

a Girona en funcions

Transcripció literal del text signat per les parts

PACTE

de condicions econòmiques i laborals del personal funcionari de l'Ajuntament de Calonge per als anys 2004-2006

Capítol 1

Condicions generals

Article 1

Finalitat

El present Pacte té com a objectiu primordial assolir la finalitat següent:

  1. La unificació de la normativa reguladora de les condicions de treball del personal al servei de l'Ajuntament de Calonge, per solucionar els problemes de tota mena que planteja la multiplicitat de reglamentacions de treball aplicables als treballadors esmentats, d'acord amb la diversitat de les activitats que duen a terme.

Article 2

Àmbit d'aplicació

Aquest Pacte és aplicable en tot el seu contingut al personal funcionari que ocupi plaça, amb caràcter fix o interí, en la plantilla. Per tant, en queda exclòs tot el personal que no figuri en plantilla, perquè presta serveis derivats de programes subvencionats per altres organismes, o perquè estan contractats en prestació de serveis. Així mateix, també en queden exclosos els càrrecs de confiança.

Article 3

Àmbit temporal

  1. El present Pacte entra en vigor quan els membres de la Mesa de Negociació el firmin i el Ple de l'Ajuntament l'aprovi.

  2. Els efectes econòmics que se'n derivin s'han d'aplicar des del dia 1 de gener de 2004.

  3. La durada d'aquest Pacte és de 3 anys (des de l'1 de gener de 2004 fins al 31 de desembre de 2006). En cas de no arribar a signar un nou Pacte, el present s'ha d'entendre prorrogat indefinidament.

Article 4

Vigència de les condicions més beneficioses i normativa legal

  1. En tot allò no previst en la regulació dels presents acords, preval el que ordenin les disposicions legals i reglamentàries vigents a cada moment.

  2. Aquest Pacte no afecta les condicions més avantatjoses per al personal que siguin vigents per disposicions legals.

  3. Així mateix, es garanteix el respecte dels drets adquirits pel personal funcionari, sempre que no vulnerin la legislació vigent.

Article 5

Comissió Mixta d'Interpretació i Seguiment

  1. El present Pacte s'ha d'interpretar d'acord amb el sentit gramatical de les seves clàusules, i d'acord amb els objectius que es persegueixen en signar-lo.

    Això no obstant, les parts signants han de constituir una Comissió Mixta de Seguiment i Interpretació, integrada per 3 representants del personal i per 3 membres en representació de la corporació. Les seves normes de funcionament s'han de determinar de comú acord.

  2. En cas d'eleccions sindicals o municipals, els membres de la Comissió Mixta d'Interpretació, Aplicació i Seguiment del Pacte s'han de designar de la manera següent:

    Els representants del treballadors, 30 dies desprès d'ésser escollits.

    Els representants de la corporació municipal, 30 dies desprès de l'aprovació del cartipàs municipal.

    Les reunions de la Comissió s'han de dur a terme a petició de qualsevol de les parts, dins el termini de 72 h a partir de la petició i en el dia i hora convinguts per ambdues parts.

    La Comissió ha d'analitzar temes en matèria de personal amb la finalitat d'homogeneïtzar criteris i instruments relatius a:

    Compliment, per part de l'Ajuntament, dels pactes d'aquest document (aprovació de la relació de llocs de treball).

    Promoció interna.

    Formació continuada.

    Compliment de les obligacions i altres temes que es puguin proposar.

    Durant el mes de gener de 2005 s'han de determinar els calendaris de reunions per tractar els temes de la Comissió d'Interpretació, Aplicació i Seguiment del Pacte.

    Una vegada signat el Pacte, la Comissió Mixta d'Interpretació s'ha de reunir dintre del mes d'octubre de cada any per tal de determinar la composició i el calendari de la primera reunió sobre promocions.

    Els acords que es prenguin han d'incloure un informe favorable d'Intervenció i/o Secretaria, per tal que la corporació pugui determinar els compromisos econòmics que permetin dur a terme les promocions esmentades. Una vegada arribat a un acord, que ha de tenir el mateix rang d'obligat compliment que els articles d'aquest Pacte, en el cas que impliqui una despesa econòmica, l'Ajuntament es compromet a aprovar o complementar la partida corresponent del pressupost municipal.

    Capítol 2

    Règim econòmic

Article 6

Retribucions

  1. Les retribucions dels treballadors es classifiquen en bàsiques i complementàries.

  2. Són retribucions bàsiques:

    1. El sou, que correspon a l'índex de proporcionalitat assignat a cadascun dels grups en què s'organitzen els cossos i les escales, les classes o les categories.

    2. Els triennis, consistents en una quantitat igual per a cada grup per cada 3 anys de servei en el cos o l'escala, la classe o la categoria.

    3. Les pagues extraordinàries, 2 a l'any, que s'han de percebre els mesos de juny i desembre, cadascuna pel mateix import que la totalitat del salari mensual.

  3. Són retribucions complementàries:

    1. El complement de destinació, corresponent al nivell del lloc de treball que s'ocupa dintre dels límits mínims i màxims que determini la normativa estatal sobre la funció pública.

    2. El complement específic, destinat a retribuir les condicions particulars d'alguns llocs de treball atesos l'especial dificultat tècnica, el grau de dedicació, la responsabilitat, la incompatibilitat, la perillositat o la penositat.

    3. El complement de productivitat, destinat a retribuir l'especial rendiment, l'activitat extraordinària, l'interès i la iniciativa amb què el treballador exerceix la seva feina.

    4. Les gratificacions per serveis extraordinaris fora de la jornada normal de treball.

  4. Els treballadors han de percebre les indemnitzacions corresponents per raó del servei d'acord amb la normativa específica que les regula.

    S'ha d'abonar en concepte de dieta un import màxim de 8 euros (amb la presentació del justificant corresponent) a aquells treballadors que facin jornada partida o bé per a aquells que, per necessitats dels serveis, duguin a terme una prolongació de jornada superior a la seva jornada habitual, sempre sota la supervisió del cap d'àrea.

    El sou, els triennis i les pagues extraordinàries s'han d'acreditar i fer efectius de conformitat amb la legislació aplicable als funcionaris de l'Administració civil de l'Estat.

    Quan un treballador presti els serveis successivament en cossos diferents o, si escau, subescales, classes o categories, té dret a seguir percebent els triennis acreditats en els llocs anteriors.

    Quan un treballador canviï de grup, els triennis s'han d'abonar per l'import del grup nou al qual s'accedeix.

    Les retribucions complementàries han de respectar l'estructura i el criteri de valoració objectiva de les de la resta de funcionaris públics. La quantia global l'ha de fixar el Ple de la corporació dins els límits màxims i mínims que assenyali l'Estat.

  5. Es garanteix una retribució íntegra per a cadascuna de les categories laborals, com a mínim del 150 % del salari mínim interprofessional per a tot el personal en jornada normal de treball.

  6. Per als anys 2004, 2005 i 2006 s'estableix un augment per a les retribucions segons l'acord subscrit el 10 de febrer de 2004.

  7. Els ajuts socials, als quals es fa referència en els articles 25, 26, 31 i 35, a partir de l'1 de gener de 2005, s'han d'incrementar segons l'IPC.

  8. El personal al servei de l'Ajuntament de Calonge ha de rebre anualment 2 pagues extres d'una quantia, cadascuna, igual a la totalitat del salari mensual. Dites pagues s'han de satisfer, conjuntament amb la nòmina mensual, els dies 30 de juny i 20 de desembre de cada any.

Article 7

Delegacions

El personal ha de percebre la diferència de les retribucions complementàries en concepte de funcions de major categoria.

Per tal d'incloure en nòmina les gratificacions corresponents a les delegacions i substitucions i al fet de dur a terme tasques de categoria superior a la que correspon per la plaça que s'ocupa en propietat, el cap de servei, o el regidor responsable, amb el vistiplau de l'alcalde, ha de trametre certificació dels funcionaris que hagin realitzat aquestes...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR