Convenio colectivo - Personal Laboral de l' Ajuntament de Sant Feliu de Codines, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2004
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2007
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4425 de 13/07/2005

RESOLUCIÓ TRI/2116/2005, de 29 de març, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Sant Feliu de Codines per als anys 2004-2007 (codi de conveni núm. 0808832).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Sant Feliu de Codines, subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 23 de setembre de 2004, i d'acord amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 296/2003, de 20 de desembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i el Decret 68/2004, de 20 de gener, d'estructuració i de reestructuració de diversos departaments de l'Administració de la Generalitat, modificat pel Decret 223/2004, de 9 de març, de reestructuració d'òrgans territorials de

l'Administració de la Generalitat,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Sant Feliu de Codines per als anys 2004-2007 (codi de conveni núm. 0808832) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball i Indústria a Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 29 de març de 2005

Salvador Álvarez Vega

Director dels Serveis Territorials

a Barcelona en funcions

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu del personal laboral de l'Ajuntament de Sant Feliu de Codines per als anys 2004-2007

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit funcional i parts concertants

  1. L'objecte del present Conveni col·lectiu és regular les condicions de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Sant Feliu de Codines.

  2. Les parts concertants són els representants municipals de l'Ajuntament de Sant Feliu de Codines com a part empleadora i els representants legals dels treballadors com a part empleada.

Article 2

Àmbit personal

  1. El present Conveni col·lectiu serà d'aplicació a tot el personal al servei de l'Ajuntament de Sant Feliu de Codines o dels seus organismes autònoms, que ostenti la condició de contractat laboral, fix o temporal (excepte contractes signats com a conseqüència de plans d'ocupació i tallers ocupacionals i amb les excepcions que de forma expressa es recullin al text).

Article 3

Àmbit temporal

  1. La vigència d'aquest Conveni col·lectiu serà des del dia 1 de gener de 2004 fins al 31 de desembre de 2007, excepció feta d'aquells articles amb repercussió econòmica que s'aplicaran des del mes de juny de 2004, un cop aprovat pel Ple de la corporació el present Conveni col·lectiu.

  2. Les parts concertants s'obliguen a elevar-lo al Ple de l'Ajuntament quan sigui signat per aquestes parts en el termini més breu possible i mai superior a 2 mesos des de la seva signatura.

Article 4

Pròrroga i denúncia

  1. Si cap de les parts concertants no denuncia la vigència del Conveni, s'entendrà prorrogat per períodes successius d'1 any.

  2. Mentre no s'aprovi un nou conveni col·lectiu el present mantindrà la seva vigència en totes aquelles previsions que jurídicament siguin de possible aplicació.

  3. En cas que s'efectuï la denúncia, aquesta s'haurà de formular mitjançant comunicació escrita dirigida a l'altra part, durant el mes d'octubre de 2007 o durant el mes d'octubre de qualsevol de les seves eventuals pròrrogues.

  4. En el termini d'1 mes des de la recepció de la comunicació s'haurà de constituir la Comissió Negociadora.

Article 5

Vinculació

  1. El present Conveni col·lectiu constitueix un tot únic i indivisible, basat en l'equilibri de les recíproques obligacions i mútues contraprestacions assumides per les parts i, com a tal, ha d'ésser objecte de consideració conjunta. En conseqüència, cap de les obligacions i contraprestacions esmentades i pactades per aquest Conveni col·lectiu no pot ésser aïlladament considerada.

Article 6

Interpretació i vigilància. Comissió Paritària

  1. El present Conveni col·lectiu s'interpretarà d'acord amb el sentit literal de les seves clàusules i en atenció als objectius que es persegueixen al signar-lo.

  2. Això no obstant, per tal de vigilar el seu compliment i interpretar-lo quan procedeixi, es constituirà una Comissió Paritària que iniciarà la seva actuació a partir de l'entrada en vigor del Conveni i es reunirà a petició de qualsevol part interessada que ho sol·liciti amb una antelació de 72 hores. Formaran la Comissió Paritària un representant del sindicat signant del present Conveni col·lectiu i un representant de l'Ajuntament. Els convenis col·lectius de la Comissió Paritària hauran de ser adoptats per unanimitat.

  3. En cas de manca d'acord en el si de la Comissió Paritària sobre la interpretació i/o aplicació del present Conveni col·lectiu, així com de qualsevol norma legal o reglamentària d'aplicació, ambdues parts negociadores acorden expressament i voluntàriament el sotmetiment de la discrepància als procediments de conciliació i mediació establerts pel Consorci d'Estudis Mediació i Conciliació a l'Administració Local (CEMICAL), a petició de qualsevol de les parts.

Capítol 2

Condicions de treball

Article 7

Organització del treball

L'organització del treball és facultat exclusiva de l'Ajuntament, sens perjudici dels drets reconeguts als empleats públics en la normativa legal aplicable.

Article 8

Mobilitat funcional

  1. La determinació de la mobilitat del personal correspon exclusivament a la facultat organitzativa de l'Ajuntament als efectes d'una distribució racional del seu personal, fent-la compatible amb les necessitats de cobertura i prestació dels serveis i atenent el que s'estableix a la legislació vigent.

  2. Els canvis de lloc de treball del personal, determinats per l'esmentada mobilitat, mai no podran fonamentar-se en mesures arbitràries. En tot cas, se n'informarà els representants dels empleats afectats.

Article 9

Treballs de superior o inferior categoria

  1. El personal al servei de l'Ajuntament té dret a exercir les funcions corresponents a la seva categoria i lloc de treball. Això no obstant, quan les necessitats dels serveis així ho aconsellin, l'Ajuntament podrà encomanar als seus treballadors l'exercici de les funcions corresponents a una categoria professional superior a la de l'afectat, per un període no superior a 6 mesos durant 1 any o 8 durant 2 anys.

  2. Quan es realitzin treballs de categoria superior, el treballador tindrà dret a la percepció de la diferència retributiva entre la categoria assignada i la funció que efectivament realitzi.

  3. Si superats aquests terminis hi ha una destinació vacant d'aquesta categoria no pròpia, cal proveir-la mitjançant els procediments de provisió de llocs de treball o, en el seu cas, de promoció interna establerts a la normativa vigent.

  4. Si per necessitat de l'activitat productiva, l'Ajuntament necessités destinar un o més dels seus treballadors a tasques pròpies d'una categoria inferior a la que posseeix, només podrà fer-ho pel temps imprescindible, mantenint-li la retribució i la resta de drets de la seva categoria professional.

  5. D'aquestes modificacions es donarà compte a la representació del personal.

Article 10

Contractació i selecció de personal

  1. La corporació aprovarà anyalment, mitjançant llur pressupost, la plantilla de l'ens. Aquesta comprendrà totes les places i categories en que s'integren els funcionaris, el personal laboral i l'eventual.

  2. L'accés a la condició de laboral fix i la selecció de personal s'ha de fer d'acord amb l'oferta pública d'ocupació mitjançant convocatòria pública i pels sistemes de selecció legalment previstos, és a dir concurs, concurs-oposició i oposició lliure, en els quals es garantirà el compliment dels principis constitucionals d'igualtat, de mèrit, de publicitat i de capacitat.

  3. La representació dels treballadors tindrà dret a participar suficientment, d'acord amb la normativa vigent, en la formació de l'oferta pública d'ocupació i en els processos de selecció del personal al servei de l'Ajuntament.

  4. El personal laboral no permanent serà seleccionat mitjançant convocatòria pública i pel sistema de concurs, llevat dels casos de màxima urgència.

  5. En tot procés selectiu, la representació del personal designarà un representant per formar part de l'òrgan selectiu com a vocal amb veu i vot. L'esmentat representant haurà de tenir titulació acadèmica o professional d'igual o superior nivell a l'exigida per accedir a la plaça que es convoqui.

Article 11

Jornada de treball i horari

  1. La jornada de treball del personal afectat pel present Conveni serà en còmput anual la mateixa que es fixi pels empleats públics de l'Administració general de l'Estat.

  2. La jornada...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR