Convenio colectivo - Càritas Diocesana, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2004
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2005
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4440 de 03/08/2005

RESOLUCIÓ

TRI/2328/2005, de 21 de març, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Càritas Diocesana de Barcelona (centres de treball de la província de Barcelona) per als anys 2004 i 2005 (codi de conveni núm. 0812312).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Càritas Diocesana de Barcelona (centres de treball de la província de Barcelona), subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 14 de febrer de 2005 i d'acord amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 296/2003, de 20 de desembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i el Decret 68/2004, de 20 de gener, d'estructuració i de reestructuració de diversos departaments de l'Administració de la Generalitat, modificat pel Decret 223/2004, de 9 de març, de

reestructuració d'òrgans territorials de l'Administració de la Generalitat,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Càritas Diocesana de Barcelona (centres de treball de la província de Barcelona) per als anys 2004 i 2005 (codi de conveni núm. 0812312) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball i Indústria a Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 21 de març de 2005

Salvador Álvarez Vega

Director dels Serveis Territorials

a Barcelona en funcions

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de l'empresa Càritas Diocesana de Barcelona (centres de treball de la província de Barcelona) per als anys 2004 i 2005

Capítol 1

Àmbits i qüestions generals

Secció 1

Àmbit d'aplicació

Article 1

Àmbit funcional

L'aplicació del present Conveni s'estén a les relacions laborals de la totalitat del personal de Càritas Diocesana de Barcelona, així com del personal que sigui contractat per la institució durant la seva vigència.

Article 2

Àmbit territorial

El present Conveni col·lectiu afecta tots els centres de treball que, compresos en l'àmbit funcional d'aquest, estan situats a la província de Barcelona.

Article 3

Àmbit personal

Queden vinculats per aquest Conveni tots els treballadors i treballadores que prestin els seus serveis, amb caràcter fix o temporal, a la institució Càritas Diocesana de Barcelona, excepte el director/a, el secretari/ària general i l'administrador/a.

Secció 2

Clàusules de garantia

Article 4

Àmbit temporal

Aquest Conveni col·lectiu entrarà en vigor des de la seva signatura i tindrà efectes retroactius des de l'1 de gener de 2004, amb independència de la seva publicació al Butlletí Oficial corresponent. La seva durada serà des de l'1 de gener de 2004 fins al 31 de desembre de l'any 2005.

Article 5

Denúncia del Conveni

5.1 El present Conveni podrà ésser denunciat per escrit per qualsevol de les parts legitimades amb una antelació mínima de 2 mesos a la data del seu venciment.

5.2 En tot cas, el règim establert per aquest Conveni es mantindrà fins que les parts afectades es regeixin per un nou Conveni.

5.3 En cas que no es denunciï vàlidament per les parts, s'entendrà prorrogat automàticament per períodes anuals.

Secció 3

Garantia personal

Article 6

Garanties personals

Es respectaran, a títol individual, les condicions de treball i econòmiques de les que ja gaudeixi el treballador i treballadora en el moment de l'entrada en vigor d'aquest Conveni, i que siguin superiors a aquelles de la mateixa naturalesa que aquest estableixi.

Secció 4

Comissió Paritària

Article 7

Comissió Paritària

7.1 Es crea una Comissió Paritària que serà l'encarregada de dur a terme la interpretació, l'arbitratge, la vigilància i el compliment del Conveni.

7.2 Els membres de la Comissió seran escollits d'entre els membres de la Comissió Negociadora del present Conveni. Estarà formada per 1 president, 1 secretari, designat pel president, i 6 vocals, amb veu tots i dret a vot únicament els 6 vocals, amb la mateixa representació de la institució i dels treballadors i treballadores, així com dels assessors respectius.

7.3 Els vocals seran designats per les respectives representacions, i seran aquests qui designaran els seus propis assessors.

7.4 El president serà designat per votació dels vocals en la primera reunió de la Comissió.

Article 8

Funcions

8.1 Correspon a la Comissió Paritària les següents funcions:

  1. Dur a terme una interpretació autèntica de l'articulat del Conveni.

  2. Arbitrar les qüestions o problemes que totes 2 parts sotmetin a la seva consideració en relació amb l'aplicació o interpretació de les clàusules del Conveni.

  3. Intervenir en els conflictes col·lectius exercint funcions de mediació, amb l'audiència prèvia de totes 2 parts.

  4. Vigilar el compliment del que s'ha pactat.

  5. Decidir el destí de la quantitat resultant d'aplicar el segon paràgraf de l'article 41.

8.2 L'exercici de les funcions anteriors no ha d'obstaculitzar en cap cas la competència respectiva de les jurisdiccions administratives i contencioses que preveuen les disposicions legals.

Article 9

Domicili

9.1 La Comissió Paritària té el seu domicili a la Via Laietana, núm. 5, de Barcelona.

9.2 La Comissió es reunirà tantes vegades com les parts ho sol·licitin o quan les circumstàncies així ho requereixin.

9.3 Les reunions seran convocades pel seu president amb una antelació mínima d'1 setmana. La institució habilitarà un local per a la realització de les reunions.

Article 10

Remissió de qüestions a la Comissió

10.1 Totes 2 parts es comprometen a fer avinent a la Comissió Paritària tots els dubtes, les discrepàncies i els conflictes que hi pugui haver a conseqüència de la interpretació i l'aplicació del Conveni, perquè la Comissió emeti un dictamen o actuï de la manera reglamentària prevista.

10.2 Per la resolució de qualsevol consulta plantejada a la Comissió, s'ha de donar audiència a les parts interessades.

Secció 5

Normativa referencial

Article 11

Normativa referencial

Respecte tot allò que no estigui expressament previst en aquest Conveni, seran d'aplicació les normes de l'Estatut dels treballadors.

Capítol 2

Contractació

Article 12

Contractació

  1. Es recomana a la institució que, a l'hora de contractar nou personal, presti una atenció especial a la incidència qualitativa de l'atur a la província de Barcelona i que concedeixi prioritat en la contractació als majors de 45 anys, així com als discapacitats, beneficiaris de prestacions d'atur, de nivell contributiu o assistencial, inscrits a les oficines de treball de la Generalitat de Catalunya (OTG).

    La contractació laboral s'ha d'efectuar procurant tendir, en la mesura que sigui possible, a la contractació estable dels treballadors i treballadores.

  2. El Departament de Recursos Humans de la institució ha de donar a conèixer o notificar els contractes efectuats a la representació legal dels treballadors i treballadores.

Article 13

Mesures per al foment de la contractació

Tenint en compte el problema de l'atur, que incideix en determinats col·lectius de treballadors i treballadores, les parts signants d'aquest Conveni coincideixen en la conveniència de potenciar la contractació laboral indefinida i, si aquesta no és possible, mitjançant les modalitats següents i d'acord amb les normes i els requisits que preveuen les disposicions legals aplicables a cada cas:

  1. Contracte a temps parcial. Es considera contracte a temps parcial quan s'acordi la prestació de serveis durant un nombre d'hores al dia, setmana, mes o any inferior al de la jornada a temps complet establerta en el present Conveni, segons el que disposa l'article 12.1 de l'Estatut dels treballadors, de conformitat amb la redacció donada pel Reial decret llei 15/1998, de 27 de novembre.

    Els treballadors i treballadores contractats a temps parcial tindran els mateixos drets que els treballadors i treballadores contractats a temps complet, sens perjudici de les limitacions que es derivin de la naturalesa i duració del contracte.

  2. Contracte en pràctiques. La retribució en aquest tipus de contracte serà, durant el primer any de vigència, el 75% de tots els conceptes salarials establerts en el...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR