Acuerdo - Personal funcionari de l'Ajuntament de Sant Adrià de Besòs, Cataluña

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2004
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2007
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4484 de 06/10/2005

RESOLUCIÓ

TRI/2818/2005, de 13 d'abril, per la qual es disposa la inscripció i la publicació de l'Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Sant Adrià de Besòs per als anys 2004-2007 (codi de conveni núm. 0807562).

Vist l'Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Sant Adrià de Besòs subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 9 de febrer de 2004, i d'acord amb el que disposen l'article 36 de la Llei 7/1990, de 19 de juliol, sobre negociació col·lectiva i participació en la determinació de les condicions de treball dels empleats públics (BOE núm. 173, de 20.7.1990), en relació amb el que estableixen la disposició final 1.2 de la Llei orgànica 11/1985, de 2 d'agost, de llibertat sindical; l'article 11.2 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 296/2003, de 20 de desembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i el Decret 68/2004, de 20 de gener, d'estructuració i de reestructuració de diversos departaments de l'Administració de la Generalitat, modificat pel Decret 223/2004, de 9 de març, de

reestructuració d'òrgans territorials de l'Administració de la Generalitat;

Vista l'aprovació expressa de l'Acord per l'òrgan competent, segons el que disposa l'article 35 de la Llei 7/1990 esmentada,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció de l'Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Sant Adrià de Besòs per als anys 2004-2007 (codi de conveni núm. 0807562) al Registre dels Serveis Territorials del Departament Treball i Indústria a Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 13 d'abril de 2005

Salvador Álvarez Vega

Director dels Serveis Territorials

a Barcelona en funcions

Transcripció literal del text signat per les parts

ACORD

de condicions de treball dels funcionaris de l'Ajuntament de Sant Adrià de Besòs per als anys 2004-2007

Article 1

Àmbit funcional i personal

  1. Aquest Acord de condicions és aplicable al personal funcionari en actiu de l'Ajuntament de Sant Adrià de Besòs. Igualment és d'aplicació als funcionaris/àries interins que ocupin places dotades pressupostàriament i als funcionaris/àries en pràctiques mentre duri el temps d'aquestes.

  2. N'estan excloses totes aquelles persones contractades mitjançant dotacions, assignacions o subvencions atorgades per altres organismes públics o privats per dur a terme programes específics així com el personal designat com a funcionari eventual. Tanmateix hi estaran incloses aquelles persones nomenades interinament amb càrrec a programes de col·laboració amb altres administracions, sempre que el període de treball sigui de més d'11 mesos dins d'un mateix exercici.

Article 2

Àmbit temporal

La durada d'aquest Acord serà de 3 anys. Arribat el venciment si no és denunciat per qualsevol de les parts amb una antelació mínima d'1 mes romandran vigents totes les seves clàusules, les quals també continuaran vigents en el cas de ser denunciat i mentre no s'acordi un nou conveni/acord.

Article 3

Garanties personals

L'entrada en vigor d'aquest Acord suposa la substitució de les condicions laborals vigents fins a aquest moment per aquelles que s'estableixen ara. Tanmateix es respectaran les situacions personals que excedeixin les condicions pactades en aquest conveni/Acord i es mantindran estrictament "ad personam" mentre no siguin absorbides o superades per l'aplicació de futurs acords o noves disposicions normatives.

Article 4

Comissió de seguiment

  1. En un termini de 15 dies després de l'aprovació de l'Acord pel Ple municipal, es constituirà la Comissió per a la seva Interpretació, Vigilància i Estudi (CIVE), formada per 2 representants de la corporació i 1 representant de cada un dels sindicats signants, podent comptar cada representació amb la presència d'un assessor. Les parts es comprometen a comunicar a la resta de membres la modificació que es pugui produir en la seva representació.

  2. La CIVE elaborarà les seves normes de funcionament i tindrà les funcions específiques següents:

    1. Interpretació, vigilància, estudi i aplicació del text de l'Acord.

    2. Resolució definitiva i vinculant dels assumptes o reclamacions que es sotmetin a la seva decisió respecte de qualsevol de les condicions establertes en l'Acord.

    3. Emetre informes sobre les qüestions que li siguin proposades per les parts sobre interpretació del que s'ha pactat.

    4. Conèixer els conflictes col·lectius d'interessos i d'interpretació de norma que es puguin plantejar en l'àmbit de l'Acord, amb caràcter previ a la jurisdicció competent.

    5. Arbitratge, conciliació i mediació en el tractament i solució dels conflictes de caràcter col·lectiu que es presentin a la seva consideració, si una de les parts ho sol·licita expressament.

    6. Denúncia de l'incompliment de l'Acord.

    7. Vigilància del compliment d'allò pactat.

    8. Entendre en totes les altres qüestions que li siguin encomanades derivades d'aquest Acord i en la determinació dels procediments per solucionar les discrepàncies en el si de la Comissió.

  3. Les reunions de la CIVE es faran de manera ordinària un cop cada any, i de manera extraordinària, quan ho sol·licitin almenys 2 dels signants de l'Acord, essent necessari per a l'adopció d'acords el vot favorable de la majoria absoluta del nombre legal dels seus membres.

  4. Els acords de la CIVE tindran plena validesa i eficàcia en l'àmbit d'aquest Acord i s'incorporaran al seu text com a annex, seguint els tràmits administratius adients quan siguin necessaris.

  5. En cas de discrepància respecte de la interpretació de l'Acord les parts signants es comprometen a fer servir la via arbitral, bé sigui del CEMICAL, el CMAC o de qualsevol altre organisme amb funcions semblants.

Article 5

Indivisibilitat de l'Acord

Aquest Acord té un caràcter indivisible a tots els efectes i no es podrà aplicar una part del seu articulat i no aplicar la resta, sinó que sempre caldrà complir-lo en la seva totalitat.

Tanmateix, en el supòsit que la jurisdicció contenciosa administrativa competent, en l'exercici de les seves facultats, deixés sense efecte o modifiqués alguna de les estipulacions, caldrà la seva adaptació i es facultarà la CIVE per dur-la a terme.

Article 6

Legislació supletòria

Atès el caràcter de personal al servei de l'Administració pública, en tot allò no previst en aquest Acord seran d'aplicació les lleis i altra normativa vigent en la matèria, sens perjudici de la immediata eficàcia de les normes de dret necessari dictades pels òrgans competents.

Article 7

Retribucions

  1. Les retribucions del personal es divideixen en bàsiques i complementàries.

  2. Són retribucions bàsiques:

    1. El sou base, corresponent a cada un dels 5 grups de classificació que determina l'article 25 de la Llei 30/1984, acceptant-se aquesta classificació en l'àmbit del personal laboral. Les retribucions corresponents a aquest concepte seran les que anualment quedin reflectides a la llei de pressupostos generals de l'Estat.

    2. L'antiguitat, consistent en una quantitat igual per a cada grup de classificació per cada 3 anys de serveis efectius a l'Ajuntament de Sant Adrià de Besòs. Tanmateix es reconeixeran els serveis prestats en qualsevol administració pública, ja sigui com a funcionari de carrera, d'ocupació o interí o com a contractat laboral, d'acord amb allò previst a la Llei 70/1978 i al Reial decret 1461/1982, de 25 de juny. L'import de cada trienni es determina a la llei de pressupostos generals de l'Estat per a aquest concepte i per a cada grup.

    Quan un empleat/ada municipal canviï d'escala, classe o categoria professional percebrà l'antiguitat en la quantitat assignada a la seva nova classificació funcional, a partir del dia en què compleixi un nou trienni si és dins del mateix any natural en què ha superat el procés selectiu o el dia 1 de gener de l'any següent al del seu canvi si no es dóna la circumstància anterior.

  3. Són retribucions complementàries:

    1. El complement de destinació que pertoqui al lloc de treball segons estableixi el catàleg de llocs de treball, i la seva quantia anual serà la determinada a la llei de pressupostos generals de l'Estat, la qual serà prorratejada entre 14 pagues.

    2. El complement específic està destinat a retribuir la instrucció, formació, especialització, actualització, dedicació, experiència, especial dificultat tècnica, mobilitat per raons de servei, règim d'incompatibilitats, responsabilitat, comandament, risc, perillositat, penalitat i altres particularitats de la prestació de treball. L'import anual d'aquest complement s'aplica d'acord amb allò indicat al catàleg de llocs de treball vigent, essent distribuït en 14 pagues.

    3. El complement de productivitat és aquell assignat en funció de circumstàncies objectives directament relacionades amb el lloc de treball i els objectius que se li assignin. La seva concessió i la determinació de la quantitat corresponen a l'alcalde o tinent d'alcalde delegat sens perjudici que es doni coneixement i audiència a la Junta de...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR