Convenio colectivo - Captació, elevació, conducció, tractament, distribució, sanejament i depuració d’aigües potables i residuals, Gerona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2004
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2005
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4485 de 07/10/2005

RESOLUCIÓ

TRI/2840/2005, de 13 de juliol, per la qual s'ordena la inscripció, el dipòsit i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del sector d'emmagatzematge, conservació, manipulació i venda de fruites i verdures de les comarques de Girona per a 2004-2005 (codi de conveni núm. 1700225).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del sector d'emmagatzematge, conservació, manipulació i venda de fruites i verdures de les comarques de Girona per a 2004-2005, subscrit d'una part per A. C. Hortofructícoles de Girona i de l'altra per CCOO i UGT el dia 4 de febrer de 2005, i d'acord amb el que estableixen els articles 90.2 i 90.3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de l'Estatut dels treballadors; el Decret de la Generalitat de Catalunya 326/1998, de 24 de desembre; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes concordants,

Resolc:

.1 Ordenar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball del sector d'emmagatzematge, conservació, manipulació i venda de fruites i verdures de les comarques de Girona per a 2004-2005 (codi de conveni 1700225) al Registre de convenis dels Serveis Territorials de Treball i Indústria a Girona.

.2 Ordenar-ne el dipòsit a l'oficina corresponent d'aquests Serveis Territorials.

.3 Disposar que el Conveni col·lectiu esmentat es publiqui al DOGC.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni.

Girona, 13 de juliol de 2005

Núria Arnay i Bosch

Directora dels Serveis Territorials

a Girona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball del sector d'emmagatzematge, conservació, manipulació i venda de fruites i verdures de les comarques de Girona

Article 1

Àmbit funcional

Aquest Conveni col·lectiu obliga totes les empreses d'emmagatzematge, conservació, manipulació i venda de fruites i verdures, i afecta la totalitat dels treballadors de les empreses esmentades.

Les empreses de nova creació que, per raó territorial o funcional, hagin d'estar compreses en aquest Conveni, s'hi han de regir en les seves activitats, a partir de la data de la seva creació.

Article 2

Àmbit territorial

El Conveni afecta tots els centres de treball que, dins del seu àmbit funcional, es trobin situats a la província de Girona, encara que el domicili social de l'empresa a la qual pertanyen radiqui fora de la província.

Article 3

Vigència

La durada d'aquest Conveni és de 2 anys a partir de l'1 de gener del 2004 i finalitza, per tant, el 31 de desembre del 2005. Si no es produís una denúncia d'aquest Conveni es podria prorrogar any rere any, per tàcita reconducció. Produeix efectes econòmics a partir de l'1 de gener de 2004.

Article 4

Denúncia i revisió

La denúncia on es proposi la iniciació, revisió o pròrroga s'ha de fer amb una antelació mínima de 3 mesos respecte de la data del seu venciment davant l'autoritat laboral competent.

En un termini màxim de 2 mesos, des de la presentació de la denúncia, s'ha de lliurar un projecte raonat sobre els motius d'aquesta i els punts que s'han de deliberar. Les deliberacions s'han d'iniciar als 13 dies hàbils de la presentació de l'esmentat projecte raonat.

Si les negociacions es prorroguen per un termini que excedeixi la vigència del Conveni, s'entén que aquest queda prorrogat fins finalitzar les negociacions.

Article 5

Jornada

Durant la vigència d'aquest Conveni, es pacta que la jornada laboral és de 40 hores setmanals, la qual cosa representa un total de 1.800 hores anyals.

Els treballadors fixos que realitzen el seu treball en jornada continuada, com també els eventuals i fixos discontinus que hagin realitzat una jornada de 6 o de més hores consecutives, tenen dret a 15 minuts de descans no retribuïts que en cap cas s'han de computar com a jornada de treball.

Els treballadors tenen dret a sol·licitar de les empreses la permuta del seu torn de treball amb altres treballadors de la seva mateixa categoria i lloc de treball.

La sol·licitud s'ha de fer per escrit amb una antelació de 7 dies com a mínim a la data en la qual s'hagi d'efectuar la permuta. Les empreses han de resoldre la sol·licitud d'acord amb les necessitats de la producció i han de comunicar la seva decisió als interessats i als delegats de personal o comitè d'empresa.

Article 6

Vacances

Els treballadors compresos en l'àmbit d'aplicació d'aquest Conveni amb una antiguitat mínima d'1 any en l'empresa, han de gaudir d'un total de 30 dies naturals de vacances, distribuïts entre els mesos de novembre i juny a fi d'evitar perjudicis a les empreses durant els mesos de més activitat laboral. Les retribucions que han de percebre durant el període de vacances són el salari mensual realment cobrat.

Per als treballadors no fixos, l'import de les vacances està prorratejat dins el salari hora de les taules annexes.

Article 7

Llicències retribuïdes

Els treballadors tenen dret, als dies d'absència al treball següents, sense descompte en la seva retribució, sempre que avisin amb la suficient antelació i que aportin la justificació corresponent:

15 dies naturals en cas de matrimoni.

3 dies en cas de naixement d'un fill i 2 dies en cas de malaltia greu o defunció de parents fins al 2n grau de consanguinitat o d'afinitat. Si el treballador necessita fer un desplaçament fora del seu lloc de residència habitual té dret a 4 dies de permís.

1 dia de permís en cas de trasllat de domicili habitual.

El temps que calgui, per complir un deure inexcusable de caràcter públic i personal.

Llicències no retribuïdes

1 dia en cas de matrimoni de fill/a i germà/ana

Article 8

Drets de la dona treballadora en cas d'embaràs

Pel que fa als drets de la dona treballadora en cas d'embaràs s'ha de respectar allò que estableix la legislació vigent.

Article 9

Protecció del treballador

Els treballadors/ores que, per accident, malaltia o altres circumstàncies vegin disminuïda la seva capacitat, se'ls ha de destinar a llocs de treball adequats a les seves aptituds, dintre de la localitat on presten el seus serveis, sempre que això sigui possible.

Article 10

Atenció als fills menors

Pel que fa a l'atenció als fills menors s'ha de respectar allò que disposa la legalitat vigent.

Els treballadors/ores que tinguin fills menors de 6 anys al seu càrrec, poden sol·licitar el canvi de torn amb algun company/a que tingui la mateixa categoria professional i tingui lloc de treball similar.

Les empreses han de concedir aquesta permuta, sempre que les necessitats de producció ho permetin.

Article 11

Retribució salarial

El salari que han de percebre els treballadors acollits a aquest Conveni és el que figura en les taules salarials annexes.

Els treballadors eventuals han de percebre el salari hora que s'especifica, també, en les taules salarials i que inclou la part proporcional de vacances, gratificacions extraordinàries, diumenges i festius.

Article 12

Gratificacions extraordinàries

En els mesos de juny i de desembre, les empreses han d'abonar als seus treballadors una paga corresponent a 30 dies del salari més els complementes personals de l'article 45 d'aquest Conveni.

Les quantitats corresponents a les gratificacions extraordinàries figuren prorratejades en el salari hora especificat en les taules annexes dels treballadors no fixos.

Article 13

Hores extraordinàries

La direcció de l'empresa ha d'informar periòdicament el comitè d'empresa i els delegats sindicals respecte al nombre d'hores extraordinàries fetes, especificant-ne les causes i, si s'escau, de la distribució que se n'ha fet per seccions. Per a la resta en aquesta matèria s'ha de respectar el que estableixen les disposicions legals vigents o a allò que es pacti a cada empresa.

Article 14

Sortides, viatges, dietes i desplaçaments

Els treballadors que per necessitats de l'empresa hagin de realitzar un servei fora de l'empresa tenen dret que se'ls aboni les despeses que hagin efectuat, un cop feta la corresponent justificació.

Article 15

Indemnització per causa de mort o per invalidesa absoluta

Si com a conseqüència d'accident laboral s'esdevingués una situació d'invalidesa en el grau d'incapacitat permanent i absoluta per a tota classe de treball, l'empresa ha d'abonar al treballador la quantitat 18.000 euros, per un preu fet, alçat i per una sola vegada. Si esdevingués la mort la quantitat que s'ha de percebre també ha de ser de 18.000 euros. Tenen dret a aquesta percepció els beneficiaris de la persona accidentada o, en el seu defecte, la vídua o dret havent.

Les empreses que en la actualitat tinguin ja coberta tal contingència sigui mitjançant assegurança col·lectiva o individual a nom dels seus treballadors, s'ha d'entendre que compleixen aquesta obligació, sempre que cobreixin l'esmentada quantitat. Tanmateix, les empreses poden complir aquesta obligació subscrivint, soles o en grup, una pòlissa individual o col·lectiva, a elecció de l'empresa.

Aquest article entra en vigor als 60 dies de la publicació d'aquest conveni en el DOGC.

Article 16

Plus de treballs nocturns, tòxics, penosos i perillosos

Les hores treballades entre les 10 de la nit i les 6 del matí, com també els treballs qualificats com excepcionalment perillosos, tòxics o penosos per la normativa...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR