Convenio colectivo - Personal Laboral de l'Ajuntament de Sant Just Desvern, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2004
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2005
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4486 de 10/10/2005

RESOLUCIÓ

TRI/2868/2005, de 23 de març, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Sant Just Desvern per als anys 2004 i 2005 (codi de conveni núm. 0806072).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Sant Just Desvern subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 23 de febrer de 2005 i d'acord amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 296/2003, de 20 de desembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i el Decret 68/2004, de 20 de gener, d'estructuració i de reestructuració de diversos departaments de l'Administració de la Generalitat, modificat pel Decret 223/2004, de 9 de març, de reestructuració d'òrgans territorials de l'Administració de la Generalitat,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Sant Just Desvern per als anys 2004 i 2005 (codi de conveni núm. 0806072) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball i Indústria a Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 23 de març de 2005

Salvador Álvarez Vega

Director dels Serveis Territorials

a Barcelona en funcions

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Sant Just Desvern per a l'any 2004 i 2005

TÍTOL 1

Disposicions generals

Capítol 1

Àmbit d'aplicació

Article 1

Àmbit funcional

  1. El present Conveni col·lectiu estableix i regula les condicions de treball del personal laboral que presta els seus serveis a l'Ajuntament de Sant Just Desvern.

  2. Les referències fetes al cònjuges i familiars per afinitat, al llarg d'aquest Conveni, s'entenen aplicables a les parelles de fet degudament acreditades i familiars consanguinis d'aquestes.

    Article 2

    Àmbit personal

  3. El present Conveni col·lectiu s'aplicarà a tot el personal inclòs dins l'article 1.

  4. Queda exclòs de la seva aplicació el personal següent:

    1. El personal funcionari que presta els seus serveis a l'Ajuntament de Sant Just Desvern.

    2. Les persones físiques que prestin serveis en virtut de contractes de consultoria i assistència i de serveis celebrats per l'Ajuntament d'acord amb el títol 4 del llibre 2 del Reial decret legislatiu 2/2000, de 16 de juny, per que s'aprova el text refós de la Llei de contractes de les administracions públiques.

    3. El personal inclòs en l'àmbit d'aplicació del Reial decret 1382/1985, d'1 d'agost, que regula la relació laboral de caràcter especial del personal d'alta direcció.

    4. El personal eventual de confiança o assessorament especial i el personal directiu designat en virtut de lliure nomenament i en règim no permanent, d'acord amb els articles 9 i següents del Decret 214/1990, de 30 de juliol. A aquest personal se li aplicarà per analogia el règim estatutari dels funcionaris, d'acord amb les condicions especials que concorren en la seva designació i amb l'abast que es determini en efectuar-se el nomenament.

    5. El personal que faci feines de col·laboració social.

    6. El personal amb relació laboral establerta en virtut de plans d'ocupació.

    Article 3

    Àmbit territorial

    L'àmbit territorial d'aquest Conveni col·lectiu és el del municipi de Sant Just Desvern i els d'aquells municipis on es realitzin tasques laborals per part del personal d'aquest Ajuntament.

    Article 4

    Àmbit temporal

    La vigència d'aquest Conveni col·lectiu s'estén des de l'1 de gener de 2004 fins al 31 de desembre de 2005. Es prorrogarà tàcitament, per anys successius i amb excepció del règim retributiu, si no hi hagués denúncia expressa de les parts, formulada amb 3 mesos d'antelació a la seva finalització.

    Capítol 2

    Vinculació i seguiment

    Article 5

    Vinculació

    El present Conveni col·lectiu constitueix un tot únic i indivisible, basat en l'equilibri de les recíproques obligacions i mútues contraprestacions assumides per les parts i, com a tal, ha d'ésser objecte de consideració conjunta. En conseqüència, cap de les obligacions i contraprestacions esmentades i pactades per aquest Conveni col·lectiu no pot ésser aïlladament considerada.

    Article 6

    Comissió Paritària de Seguiment i altres comissions paritàries

  5. Una vegada signat el Conveni es constituirà una Comissió Mixta, integrada per 3 membres designats per l'alcaldia i 3 escollits per la representació sindical del personal de l'Ajuntament.

    La presidència de la Comissió l'assumirà el membre de la corporació que tingui delegades les atribucions en matèria de personal.

    Les reunions d'aquesta Comissió es convocaran a sol·licitud de qualsevol de les dues parts, amb 72 hores d'antelació. L'adopció d'acords requereix una majoria qualificada de 2/3. Aquesta Comissió actuarà com a òrgan d'interpretació, arbitratge, conciliació i vigilància de les normes aquí recollides en aquest Conveni col·lectiu.

  6. En cas de discrepància en la interpretació del Conveni col·lectiu, les parts se sotmetran a la mediació del Consorci d'Estudis, Mediació i Conciliació a l'Administració Local en els supòsits procedents i en els termes que s'indiquen a l'article 47, sense perjudici de la competència de les administracions i els tribunals corresponents.

  7. Existiran les següents comissions paritàries que desenvoluparan els projectes específics previstos en aquest Conveni:

    Comissió d'Objectius

    Comissió de Formació

    Comissió de Clima Laboral

    Comissió del Fons Social.

    TÍTOL 2

    Règim jurídic

    Capítol 1

    Condicions de treball

    Article 7

    Jornada i horari de treball

  8. Jornada de treball

    1.1. Còmput anual. S'estableixen els còmputs anuals següents:

    Escola bressol: 1.595 hores, sense perjudici de la seva reducció fins a 1.512 hores anuals, amb la correlativa reducció dels índexs de prolongació de jornada.

    Resta de serveis: 1.512 hores.

    Amb caràcter general, la jornada laboral serà de dilluns a divendres. El descans setmanal de 2 dies es gaudirà, preferentment, en dissabte i diumenge. El calendari anual i els quadrants de serveis establiran els períodes de descans setmanal per a cada un dels col·lectius de la corporació.

    L'Ajuntament comunicarà a meitat i final d'any al personal que no hagi complert el còmput total del període corresponent el nombre d'hores que manquin per a la seva recuperació durant els mesos següents. En els casos que no sigui possible el coneixement del còmput anual a través de terminals de control de presència, l'Ajuntament comunicarà el còmput horari semestralment.

    1.2. La jornada de treball es fixa amb caràcter general en 35 hores setmanals, de dilluns a divendres.

  9. Horaris

    2.1 Jornada continuada

    Cada mes es realitzarà una planificació mensual per part del treballador o treballadora, amb el vistiplau del comandament de l'àrea corresponent. Aquesta planificació es considerarà prorrogada en cas que cap de les parts comuniqui el contrari.

    La presència d'obligada concurrència serà de 9 a 14 h de dilluns a divendres.

    La resta d'hores setmanals de jornada ordinària es realitzaran de forma flexible i dintre del període de 7.30 a 16.30 h de dilluns a divendres. Les hores realitzades fora d'aquest horari no computaran, llevat que aquestes siguin autoritzades pel comandament de l'àrea corresponent.

    Des del 15 de juliol fins a l'11 de setembre, el personal amb jornada continuada assignada realitzarà jornada de 8 a 15 hores.

  10. Jornada partida

    Cada mes es realitzarà una planificació mensual per part del treballador o treballadora, amb el vistiplau del comandament de l'àrea corresponent. Aquesta planificació es considerarà prorrogada en cas que cap de les parts comuniqui el contrari.

    Amb caràcter general la jornada partida es realitzarà de dilluns a dijous.

    La presència serà obligatòria de 9 a 14 h de dilluns a divendres.

    Els dies marcats amb jornada partida comportaran la realització de mínim 1 hora 30 minuts en horari de tarda.

    La resta d'hores es realitzaran de forma flexible i dintre del període de 8 a 19 h. Les hores realitzades fora d'aquest horari no computaran, llevat que aquestes siguin autoritzades pel comandament de l'àrea corresponent. Aquesta flexibilitat no comportarà el dret al canvi del nombre de dies assignats al lloc de treball com de jornada partida.

    Des del 15 de juliol fins a l'11 de setembre, el personal amb jornada partida assignada realitzarà jornada continuada de 8 a 15 hores.

  11. S'estableix un temps de descans en jornada continuada, computable com a jornada de treball efectiu, de 30 minuts diaris. Les persones responsables dels serveis establiran la franja horària en la qual haurà de gaudir aquest descans el personal sota el seu comandament, atenent les necessitats del servei. No es tindrà dret al descans en el cas que es realitzi jornada continuada inferior a 6 hores.

    Quan els retards en l'hora de reingrés al treball després d'esmorzar no superin els 5 minuts diaris, hauran de ser recuperats dins de la mateixa setmana en què es produeixin. Si el retard es produeix el divendres o el darrer dia laborable de la setmana de què es tracti i s'hagin esgotat els períodes d'esmorzar durant la resta de la mateixa setmana, el retard es considerarà falta de puntualitat d'acord amb el que determina l'article 16.3.

    Al personal que no gaudeixi de flexibilitat horària se li aplicaran els...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR