Convenio colectivo - Personal laboral de l' Ajuntament de Sant Vicenç de Castellet, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2004
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2007
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4486 de 10/10/2005

RESOLUCI”

TRI/2870/2005, de 5 de maig, per la qual es disposa la inscripciÛ i la publicaciÛ del Conveni col∑lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Sant VicenÁ de Castellet per als anys 2004-2007 (codi de conveni n˙m. 0811942).

Vist el text del Conveni col∑lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Sant VicenÁ de Castellet, subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 16 de juliol de 2005, i d'acord amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de marÁ, pel qual s'aprova el Text refÛs de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipÚsit de convenis col∑lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei org‡nica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferËncia de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matËria de mediaciÛ, arbitratge i conciliaciÛ; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuraciÛ de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 296/2003, de 20 de desembre, de creaciÛ, denominaciÛ i determinaciÛ de l'‡mbit de competËncia dels departaments de l'AdministraciÛ de la Generalitat de Catalunya, i el Decret 68/2004, de 20 de gener, d'estructuraciÛ i de reestructuraciÛ de diversos departaments de l'AdministraciÛ de la Generalitat, modificat pel Decret 223/2004, de 9 de marÁ, de reestructuraciÛ d'Úrgans territorials

de l'AdministraciÛ de la Generalitat,

Resolc:

.1††Disposar la inscripciÛ del Conveni col∑lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Sant VicenÁ de Castellet per als anys 2004-2007 (codi de conveni n˙m. 0811942) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball i Ind˙stria a Barcelona.

.2††Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 5 de maig de 2005

Salvador ¡lvarez Vega

Director dels Serveis Territorials

a Barcelona en funcions

TranscripciÛ literal del text signat per les parts

CONVENI

col∑lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Sant VicenÁ de Castellet per als anys 2004-2007

Article 1

¿mbit personal

Els pactes continguts en aquest Conveni col∑lectiu afecten els treballadors contractats en rËgim de dret laboral de l'Ajuntament de Sant VicenÁ de Castellet, ja siguin fixos o eventuals, amb independËncia de la jornada que es realitzi.

No s'inclou en l'‡mbit d'aplicaciÛ el personal laboral dels organismes autÚnoms amb personalitat jurÌdica prÚpia dependents de l'Ajuntament ni tampoc el de les empreses municipals. No obstant aixÚ, previ acord de les parts, podran adherir-se al present Conveni.

En els casos d'incorporaciÛ a l'Ajuntament de personal procedent d'altres empreses i/o col∑lectius en quË sigui d'aplicaciÛ la cl‡usula de subrogaciÛ d'empresa, els ser‡ d'aplicaciÛ el present Conveni, a partir de la data en quË es produeixi la subrogaciÛ en forma efectiva, en tot allÚ que no s'oposi a les condicions laborals que tinguin aprovades. No obstant aixÚ, en el termini m‡xim de 6 mesos es negociaran les condicions especÌfiques d'aquests col∑lectius, que s'afegiran al present Conveni com a annex.

Article 2

¿mbit temporal

El present Conveni col∑lectiu tindr‡ una durada de 4 anys i entrar‡ en vigor a partir de l'1 de gener de 2004 fins al 31 de desembre de 2007, havent estat aprovat pel Ple de l'Ajuntament i degudament signat per ambdues parts. Es prorrogar‡ t‡citament per perÌodes successius d'1 any si no Ès objecte de denuncia, perquË sigui revisat o rescindit en cas d'incompatibilitat amb normes de rang superior que es puguin dictar en el futur, amb com a mÌnim 3 mesos d'antelaciÛ a la data de venciment inicial o a la de qualsevol de les seves prÚrrogues.

No obstant aixÚ, durant el darrer quadrimestre de cadascun dels anys de durada del present Conveni es negociar‡ el cÚmput anual d'hores a realitzar, els diferents calendaris i la jornada laboral de l'any seg¸ent, l'increment dels fons destinats a formaciÛ professional i als ajuts de car‡cter social i tots aquells altres aspectes que decideixi la ComissiÛ Parit‡ria de Seguiment.

Article 3

ComissiÛ de Seguiment

Queda constituÔda la ComissiÛ de Seguiment per al control, interpretaciÛ, seguiment i desenvolupament, si s'escau, de les normes que contÈ i tambÈ per al control dels treballs d'urgËncia i extraordinaris, de la utilitzaciÛ del fons social i d'altres aspectes que figuren explicitats en els diferents articles d'aquest Conveni.

La ComissiÛ de Seguiment estar‡ integrada per 6 persones, 3 designades per l'Ajuntament i 3 elegides pel ComitË de Personal. La ComissiÛ es reunir‡ a peticiÛ de qualsevulla de les parts. En aquestes reunions podran assistir, amb veu perÚ sense vot, els assessors de les parts.

La ComissiÛ de Seguiment tambÈ vetllar‡ per les condicions Úptimes de cada lloc de treball i tambÈ assumir‡ les funcions de comissiÛ de seguretat i higiene.

Article 4

Garanties

Qualsevol pacte posterior que afecti el personal funcionari d'aquesta corporaciÛ i que suposi una millora respecte de la regulaciÛ del present Conveni, prevaldr‡ sobre aquest i ser‡ d'aplicaciÛ al personal laboral inclÚs en l'‡mbit d'aplicaciÛ del Conveni.

Igualment prevaldr‡ sobre aquest Conveni qualsevol altra disposiciÛ superior, que tambÈ s'aplicar‡ directament.

Article 5

FuncionaritzaciÛ

L'Ajuntament definir‡ tots aquells llocs de treball coberts per personal laboral que hagin de ser exercits per personal funcionari, d'acord amb el que disposa la Llei 23/1998, de 28 de juny, amb la finalitat que pugui participar en les proves selectives d'accÈs i/o promociÛ als cossos i escales a quË s'adscriguin aquells llocs.

La proposta, abans de la seva aprovaciÛ, ser‡ presentada anualment amb 1 mes d'antelaciÛ per a informaciÛ dels representants dels treballadors.

En els processos de funcionaritzaciÛ que es puguin establir es tindran en compte els criteris seg¸ents:

  1. †Les proves seran adients al nivell professional del cos o escala corresponent.

  2. †Com a norma general, en les convocatÚries s'exigir‡ coneixements relacionats amb les tasques que s'hauran de portar a terme en l'‡rea d'activitat corresponent.

  3. †Es facilitar‡ als candidats la formaciÛ necess‡ria per presentar-se a les proves.

Article 6

Dies laborables

SÛn laborables tots els dies de l'any, excepte els relacionats a continuaciÛ, els quals es consideren festius (no laborables):

a)†52 diumenges

b)†52 dissabtes

c)†Les 12 festes oficials fixades oficialment

d)†Les 2 festes locals fixades per l'Ajuntament

Es garantir‡ a tot el personal que per raons del seu calendari laboral hagi de treballar els caps de setmana i gaudeixi dels seus dies de descans durant la setmana laboral, la realitzaciÛ del mateix nombre de dies festius que la resta de personal laboral, sens perjudici del que resulti del compliment del cÚmput anual d'hores.

Article 7

Jornada de treball. CÚmput anual d'hores

Per a l'any 2004 s'estableix un cÚmput anual d'hores de 1.647, amb una jornada laboral de 37,5 hores setmanals distribuÔdes segons els corresponents calendaris. Dins aquest cÚmput es troben incloses com a realitzades les que corresponen als 9 dies de permÌs per assumptes propis i la pausa per esmorzar. Durant els mesos d'estiu, la jornada laboral es reduir‡.

Per als anys 2005, 2006 i 2007 el cÚmput anual d'hores ser‡ el que resulti dels acords adoptats per la ComissiÛ de Seguiment.

El personal que per raÛ del calendari aprovat per al seu servei hagi de realitzar una jornada laboral de la qual resulti un cÚmput anual d'hores superior al fixat, ser‡ compensat mitjanÁant temps de descans equivalent o mitjanÁant retribuciÛ (complement especÌfic de prolongaciÛ de jornada).

Anualment es confeccionaran i aprovaran els calendaris laborals dels seg¸ents col∑lectius:

Personal tËcnic i administratiu adscrit a les oficines municipals.

Servei de neteja de les oficines municipals.

Escola municipal Sant VicenÁ.

Escola de m˙sica.

PavellÛ municipal d'esports i camp de futbol.

Biblioteca.

Cementiri municipal.

Servei d'assistËncia domicili‡ria (treballadores familiars).

Els calendaris corresponents al personal de l'escola de m˙sica i a l'escola municipal Sant VicenÁ es confeccionaran per a cada curs escolar. La resta de calendaris coincidiran amb l'any natural i es confeccionaran i aprovaran abans de l'inici de cada any.

No podran haver-hi mÈs de 7 dies de treball consecutius i hi haur‡ d'haver com a mÌnim 2 dies de festa consecutius, aixÌ com un descans de 12 hores continuades entre jornades, llevat de casos molt excepcionals que hagin estat acordats amb els representants dels treballadors.

Si l'Ajuntament estima que concorren causes econÚmiques, tËcniques, organitzatives o de producciÛ degudament justificades, es podr‡ estudiar la negociaciÛ de qualsevol modificaciÛ de la distribuciÛ de la jornada del personal laboral amb posterioritat a la seva aprovaciÛ.

Les causes en les quals es justifiqui l'alteraciÛ de la distribuciÛ de la jornada hauran de ser suficientment motivades, amb una referËncia succinta als fets que originen la modificaciÛ. AixÌ mateix, s'haur‡ d'informar prËviament tot el personal afectat aixÌ com els delegats de personal.

Un cop formalitzat el tr‡mit d'informaciÛ prËvia, s'haur‡ d'iniciar un procÈs de negociaciÛ amb els representants dels treballadors afectats, amb la finalitat de consensuar l'abast i la forma en quË es produir‡ l'alteraciÛ del calendari i de la jornada.

En qualsevol cas, a l'hora d'adoptar la decisiÛ...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR