Convenio colectivo - Panrico SAU, Cataluña

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2004
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2006
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4510 de 15/11/2005

RESOLUCIÓ TRI/3180/2005, de 20 de juliol, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Panrico, SA, per als anys 2004-2006 (codi de conveni núm. 7901472).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Panrico, SA, per als anys 2004-2006, subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 14 de juny de 2005, i d'acord amb el que disposen, de conformitat amb el que estableixen els articles 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.c) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Panrico, SA, per als anys 2004-2006 (codi de conveni núm. 7901472), al Registre de convenis d'aquesta Direcció General.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni.

Barcelona, 20 de juliol de 2005

Mar Serna Calvo

Directora general de Relacions Laborals

Traducció del text original signat per parts

Conveni

col·lectiu de treball de l'empresa Panrico, SA, per als anys 2004-2006.

Capítol 1

Secció 1

Àmbit

Article 1

Àmbit territorial, personal i funcional

El present Conveni regula les relacions de treball a l'empresa Panrico, SA, i el personal que hi presta els seus serveis , tant en els centres de treball actuals com els que en un futur poguessin existir, dins del territori de Catalunya.

Queden exceptuades de l'àmbit d'aquest Conveni les persones vinculades a l'empresa per les relacions laborals de caràcter especial a què es refereix l'article 2n del Reial Decret legislatiu 1/1995, de 24 de març.

L'empresa es dedica a la fabricació, comercialització i venda de productes de pastisseria, brioixeria, pa, alimentació i similars.

Secció 2

Vigència, durada, pròrroga i revisió o rescissió

Article 2

Vigència

El present Conveni entrarà en vigor el dia 1 de gener de 2004.

Article 3

Durada

La durada d'aquest conveni serà de 3 anys, de l'1 de gener de 2004 al 31 de desembre de 2006.

Article 4

Denúncia

La denúncia per a la revisió del present Conveni haurà de formular-se per la representació que es proposi amb un mínim de 2 mesos d'antelació a la data de finalització de la vigència d'aquest Conveni o a la de qualsevol de les seves pròrrogues.

Article 5

Pròrroga

El Conveni quedarà prorrogat tàcitament per períodes successius d'una anualitat, si no fos objecte de denúncia per a la seva revisió amb un mínim de 2 mesos d'antelació a la data del seu venciment inicial o a la de qualsevol de les seves pròrrogues.

Secció 3

Prelació de normes, compensació, vinculació a la totalitat, absorció i garantia ad personam

Article 6

Prelació de normes

Les normes contingudes al present Conveni regularan les relacions laborals entre l'empresa i el seu personal amb caràcter preferent i prioritari. Amb caràcter supletori i en allò no previst s'aplicarà l'Estatut dels treballadors i les disposicions de caràcter general.

Article 7

Compensació

Les condicions de treball i econòmiques pactades al present Conveni, valorades en el seu conjunt i en còmput anual, compensen i substitueixen la totalitat de les aplicades a l'empresa, qualsevol que sigui la seva naturalesa o l'origen de la seva existència.

S'exceptuen les comissions i els objectius.

Article 8

Absorció

Les condicions pactades al present Conveni seran absorbides, fins a on arribin, pels augments de qualsevol ordre o que sota qualsevol denominació acordin en el futur les autoritats competents.

Article 9

Garantia ad personam

Es respectaran les situacions personals que globalment i en còmput anual excedeixin del present Conveni, i es mantindran estrictament ad personam. En la part econòmica es respectarà la quantitat econòmica concreta, o bé la fórmula de càlcul específica, segons s'hagi realitzat fins avui, i es mantindrà estrictament ad personam en el cas concret o individualment examinat.

Secció 4

Comissió paritària

Article 10

Comissió paritària

En compliment d'allò que es disposa a l'article 85 del Reial decret legislatiu 1/1995, s'estableix, per a la vigència i compliment de les qüestions que es derivin de l'aplicació del Conveni, una Comissió Paritària que estarà formada per 3 representants de l'empresa i per 3 representants legals dels treballadors.

Quan ho sol·liciti una de les parts, la Comissió Paritària es reunirà conjuntament amb el president i, si s'escau , amb el secretari de la Comissió deliberadora del Conveni col·lectiu, els quals exerciran les funcions que corresponguin a les esmentades comeses. Si no n'hi ha, la Comissió Paritària estarà composta només per la representació de les dues parts assenyalades a l'apartat anterior i els seus assessors.

Capítol 2

Ascensos

Article 11

Cobertura de vacants i llocs de nova creació

  1. El personal de plantilla de l'empresa tindrà dret preferent a les vacants que hagin de cobrir-se i llocs de nova creació, i si no hi hagués un candidat idoni, una vegada realitzades les proves a què es refereixen els paràgrafs següents, l'empresa podrà recórrer a la contractació externa i/o subcontractació.

    L'empresa estarà obligada a publicar als taulers d'anuncis els llocs vacants i els llocs de nova creació que es produeixin.

    Els llocs vacants i de nova creació que hagin de cobrir-se, es cobriran per rigorós ordre d'antiguitat d'assalariat a l'empresa, i no podran optar a un altre canvi fins que hagi transcorregut un període de 3 anys.

  2. La promoció interna a un nou lloc de treball o a un lloc vacant de categoria superior s'efectuarà d'acord amb les normes següents:

    1. El nomenament per a funcions de comandament recaurà sobre el personal que unilateralment designi la direcció de l'empresa.

    2. Tots els altres ascensos es realitzaran per concurs-oposició basat en mèrits i proves amb subjecció als criteris que s'estableixen als apartats 3r i següents d'aquest article.

  3. La direcció publicarà als taulers d'anuncis les normes a les quals haurà d'ajustar-se el concurs-oposició mitjançant convocatòria de la qual es lliurarà amb antelació còpia a la representació dels treballadors i en la qual constin aspectes com els següents:

    1. Denominació i descripció resumida de les funcions del lloc de treball amb indicació de la unitat organitzativa a què pertany.

    2. Categoria del lloc de treball.

    3. Aptituds psicofísiques exigides pel lloc.

    4. Formació i experiència mínimes requerides.

    5. Si s'escau, programa de matèries sobre les quals haurien que versar les proves tècniques i pràctiques.

    6. Forma, termini i lloc de presentació de les sol·licituds i Departament al qual s'hauran d'adreçar.

    7. Lloc, data i hora de la celebració de les proves i composició del tribunal qualificador.

    8. Període de formació i adaptació requerit per a la definitiva consecució dels drets inherents a l'obtenció de la categoria. En la fixació d'aquest període seran els mateixos que s'estableixen per als períodes de prova a l'article 52 del present Conveni col·lectiu.

  4. El tribunal qualificador estarà compost per 4 membres, dos d'ells elegits pel Comitè Intercentres d'entre tots els RLT i uns altres dos per la direcció de l'empresa.

  5. La qualificació de mèrits i proves serà efectuada pel tribunal seguint els criteris i normes d'actuació següents:

    1. Examen mèdic. Es considerarà eliminatori. El servei mèdic de l'empresa emetrà dictamen d'apte o no apte.

    2. Les proves psicotècniques que es consideraran així mateix eliminatòries es valoraran entre 0 i 100 punts i seran realitzades per personal tècnic especialitzat en aquesta matèria.

    3. Les proves de coneixements bàsics i específics i l'examen pràctic tindran també el caràcter d'eliminatori, i caldrà encarregar la seva realització a experts d'empreses amb les quals es col·labori en la realització dels programes de formació contínua, els quals així mateix valoraran els seus resultats entre 0 i 100 punts.

    Per poder ser declarats aptes, els concursants hauran d'obtenir més de 50 punts en cadascuna de les puntuacions previstes per a les proves psicotècniques, examen de coneixements bàsics, examen de coneixements específics i examen pràctic.

  6. La selecció definitiva...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR