Convenio colectivo - Personal laboral de l'Ajuntament de Sant Pere de Vilamajor, Cataluña

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2005
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2006
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4527 de 12/12/2005

RESOLUCIÓ

TRI/3514/2005, de 17 d'agost, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Sant Pere de Vilamajor per als anys 2005 i 2006 (codi de conveni núm. 0813472).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Sant Pere de Vilamajor subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 31 de març de 2005 i d'acord amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 296/2003, de 20 de desembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i el Decret 68/2004, de 20 de gener, d'estructuració i de reestructuració de diversos departaments de l'Administració de la Generalitat, modificat pel Decret 223/2004, de 9 de març, de reestructuració d'òrgans territorials de l'Administració de la Generalitat,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Sant Pere de Vilamajor per als anys 2005 i 2006 (codi de conveni núm. 0813472) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball i Indústria a Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 17 d'agost de 2005

P. S. del director (Decret 326/1998, de 24 de desembre, art. 5)

Beatriu Labori i Samsó

Secretària tècnica dels Serveis Territorials

a Barcelona en funcions

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu del personal laboral de l'Ajuntament de Sant Pere de Vilamajor per als anys 2005 i 2006

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Objecte i norma supletòria

Aquest Conveni regula les condicions de treball dels empleats públics que presten serveis per a l'Ajuntament de Sant Pere de Vilamajor i estableix els seus propis sistemes d'aplicació.

Per tot allò que no estigui recollit, previst ni resolt en aquest Conveni, s'aplicaran les disposicions legals que dicti l'Estat o la Comunitat Autònoma pel que fa a les seves competències i als reglaments de funcionament dels diferents col·lectius quan hagin estat elaborats vàlidament entre la corporació i la representació legal dels treballadors/ores.

Els acords subscrits, o els que es puguin subscriure en un futur, entre els sindicats representatius i la FEMP (Federació Espanyola de Municipis i Províncies), la FMC (Federació de Municipis de Catalunya) i l'ACM (Associació Catalana de Municipis), es traslladaran a la Comissió Paritària d'Interpretació i Seguiment per tal de fer, si així correspon, el seu estudi i la seva adequació per aquest Conveni.

Article 2

Àmbit personal

  1. Aquest Conveni afectarà el personal sotmès al dret laboral al servei de l'Ajuntament de Sant Pere de Vilamajor.

  2. Queda exclòs de l'àmbit personal d'aquest Conveni el personal que desenvolupi càrrecs de confiança i/o d'assessorament especial, i aquelles relacions contractuals i de serveis en règim de dret administratiu.

  3. Aquest Conveni no afectarà les condicions més beneficioses per als treballadors/ores que restin vigents amb anterioritat per disposicions legals, normes convencionals o usos i costums.

Article 3

Vigència

  1. El present Conveni tindrà una durada de 2 anys, des de l'1 de gener de 2005 al 31 de desembre de 2006, llevat dels apartats referents al calendari laboral.

  2. Aquest Conveni es prorrogarà tàcitament, en tota la seva extensió, per anys naturals successius en el supòsit que no sigui objecte de denúncia per qualsevol de les parts, 2 mesos abans del seu termini.

  3. La denúncia d'una de les parts haurà d'ésser expressa, per escrit, i amb constància fefaent a l'altra part.

  4. Un cop denunciat aquest Conveni, continuarà en vigor fins que no s'aconsegueixi un altre que el substitueixi.

  5. Aquest Conveni entrarà en vigor un cop aprovat per la corporació i per l'assemblea de treballadors/ores, amb efectes des del dia 1 de gener de 2005.

Article 4

Indivisibilitat del Conveni

  1. Les condicions pactades en aquest Conveni són mínimes i constitueixen un tot orgànic i unitari, per tant la seva aplicació és considerada globalment.

  2. No obstant això, en el cas que la jurisdicció administrativa, en l'exercici de les seves facultats, deixés sense efecte o modifiqués alguna de les estipulacions del Conveni, hauran d'adaptar-s'hi, per la qual cosa es facultarà la Comissió d'Interpretació i Seguiment i sense que això comporti una nova negociació del Conveni, al llarg del temps de vigència pactada.

Article 5

Règim interior

  1. Els empleats/ades de l'Ajuntament de Sant Pere de Vilamajor, pel caràcter de les seves funcions, estan subjectes al règim d'incompatibilitats legals vigents.

    Per al desenvolupament de les seves tasques hauran d'observar discreció i secret professional en els assumptes que coneguin per raó del seu càrrec i no podran utilitzar aquestes dades en benefici propi o de tercers.

  2. És obligació de tots els empleats/ades tenir la màxima diligència i correcció de cara al públic, als companys, subordinats, caps i membres de la corporació.

  3. Així mateix, hauran de complir el seu horari de treball amb puntualitat i desenvolupar les seves funcions i obligacions amb el màxim d'iniciativa pròpia i amb l'acatament de les directrius i les instruccions dels seus caps i responsables directes.

Article 6

Comissió Paritària d'Interpretació i Seguiment

  1. El present Conveni s'interpretarà d'acord amb el sentit gramatical de les seves clàusules, i en atenció als objectius que es persegueixen en el moment de la seva signatura.

  2. Es crearà una Comissió Paritària del Conveni en el termini de 15 dies comptats des de l'aprovació d'aquest Conveni, com a òrgan d'interpretació, arbitratge, conciliació i de vigilància del seu compliment, a fi de resoldre els conflictes d'interpretació que puguin sorgir o que li siguin presentats pels treballadors o per la pròpia corporació.

    Les seves funcions, a més de la interpretació i vigilància de les qüestions aquí regulades són:

    1. Arbitratge de les qüestions que els parts sotmetin a consideració.

    2. D'altres que li siguin encomanades per aquest Conveni, en especial farà la mediació amb caràcter previ a la interposició de qualsevol conflicte col·lectiu derivat de la interpretació o aplicació del que disposen els presents acords, així com els supòsits de concurrència d'aquest.

  3. La Comissió Paritària estarà integrada per 2 persones, designades per la corporació i 2 per la representació del personal. Hi podran assistir els delegats de les seccions sindicals legalment constituïdes.

  4. Actuarà com a secretari de la Comissió una persona designada per la corporació. S'aixecaran actes de les reunions i els seus acords seran de compliment obligatori.

  5. La Comissió Paritària es reunirà de forma ordinària 1 vegada cada 6 mesos, i de manera extraordinària, a petició d'alguna de les parts, quan sigui necessari, i sempre que sigui possible, en el termini de 2 dies hàbils comptats a partir de la petició.

  6. En cas de manca d'acord en el si de la Comissió Paritària sobre la interpretació i/o aplicació del present Conveni, així com qualsevol norma legal o reglamentària d'aplicació, ambdues parts negociadores acorden expressament i voluntàriament el sotmetiment de la discrepància, als procediments de conciliació i mediació establerts pel Consorci d'Estudis, Mediació i Conciliació a l'Administració Local (CEMICAL), a petició de qualsevol de les parts.

Article 7

Mesa General de Negociació

La Mesa de Negociació es constituirà i es reunirà, com a mínim, 1 vegada a l'any. Igualment, tindran lloc reunions de la Mesa per decisió de l'Ajuntament o per acord entre aquesta i les organitzacions sindicals presents per dret a la Mesa, i per sol·licitud de totes les organitzacions sindicals presents a la Mesa.

Serà competència de la Mesa la negociació dels temes següents:

  1. Classificació i actualització dels llocs de treball.

  2. Criteris bàsics de provisió i/o promoció dels llocs vacants o de nova creació i els sistemes de selecció.

  3. Criteris bàsics de l'oferta d'ocupació pública de l'any entrant.

  4. Aprovació de plans de formació.

  5. Les retribucions bàsiques i complementàries que s'hagin d'aplicar a cada lloc de treball.

  6. L'establiment de l'horari de treball, el règim del gaudi de permisos, les vacances i les llicències en allò que no estigui previst per conveni o acord.

  7. Criteris bàsics dels reglaments de prestació de serveis.

  8. Les matèries d'índole econòmica, de prestació de serveis, sindical, assistència i, en general, totes aquelles que afectin les condicions de treball i l'àmbit de relacions del personal i les seves organitzacions sindicals amb la corporació.

  9. Criteris...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR