Convenio colectivo - Reus Serveis Municipals SA (Personal de la Divisió de Funerària), Tarragona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2005
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2007
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4559 de 26/01/2006

RESOLUCIÓ

TRI/3785/2005, de 20 de desembre, per la qual es disposa el registre i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Gestió de Serveis Funeraris Reus, SA, per als anys 2005-2007 (codi de conveni núm. 4300422).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Gestió de Serveis Funeraris Reus, SA, subscrit per les parts negociadores en data 2 de novembre de 2005, i presentat per les mateixes parts en data 29 de novembre de 2005, i de conformitat amb el que estableixen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors, i els articles 11.2 i 37.4 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya,

Resolc:

.1 Disposar el registre del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Gestió de Serveis Funeraris Reus, SA, per als anys 2005-2007 (codi de conveni núm. 4300422) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball i Indústria a Tarragona.

.2 Disposar-ne la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni.

Tarragona, 20 de desembre de 2005

Josep Maria Solanes Segura

Director dels Serveis Territorials a Tarragona

Transcripció del text literal signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de Gestió de Serveis Funeraris Reus, SA, per als anys 2005, 2006 i 2007

Capítol I

Disposicions generals

Secció 1a

Àmbits

Article 1

Àmbit funcional

El present Conveni col·lectiu va dirigit a regular les relacions de treball entre l'empresa Gestió de Serveis Funeraris Reus, SA i el personal que hi presta llurs serveis.

Article 2

Àmbit personal

El Conveni s'aplicarà a tots els treballadors que prestin els seus serveis a Gestió de Serveis Funeraris Reus, SA, siguin quines siguin les seves funcions o categoria professional, tant els que actualment integren la plantilla del mateix, com els que ingressin durant la seva vigència, a excepció del personal directiu, que es regirà pel que està establert en els seus propis contractes, així com en el Reial decret 1382/1985 d'1 d'agost.

Secció 2a

Vigència. Durada. Denúncia. Pròrroga

Article 3

Vigència

El present Conveni regirà a partir de l'1 de gener de 2005, amb independència de la seva data de publicació en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Article 4

Durada

El Conveni tindrà una durada de 3 anys, per la qual cosa els seus efectes conclouran el 31 de desembre del 2007.

Article 5

Denúncia

La denúncia per a la revisió de Conveni s'efectuarà per escrit i dins dels dos mesos d'antelació a la data del seu venciment inicial o la de qualsevol de les seves pròrrogues.

La denúncia podrà ser efectuada per qualsevol de les representacions, empresarial o social signants del Conveni, comunicant-ho en primer lloc a l'altra part i després a l'autoritat laboral.

Un cop denunciat el conveni, serà vigent en la seva totalitat fins la signatura del següent.

Article 6

Pròrroga

El Conveni quedarà automàticament prorrogat en finalitzar la seva vigència i en els seus propis termes, pel període d'un any, si cap de les representacions procedeixen a la seva denúncia conforme al que està establert a l'article 5è.

Secció 3a

Prelació de normes. Absorció i Compensació. Vinculació a la totalitat. Garantia ad personam

Article 7

Prelació de normes

Les normes contingudes en el present Conveni, regularan les relacions entre Gestió de Serveis Funeraris Reus, SA, i els seus treballadors, sempre que no s'oposin a l'ordenament jurídic.

Pel que fa a les normes que no hi estiguin previstes en el mateix, s'ajustarà al que disposa el Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, que regula el text refós de la Llei de l'estatut dels treballadors, i d'altres normes d'aplicació específica.

Article 8

Absorció i compensació

El conjunt dels pactes continguts en el present Conveni col·lectiu substitueixen íntegrament les condicions existents, tant econòmiques com de treball, a la seva entrada en vigor, quedant totes elles i qualsevol que fossin, compreses, compensades i absorbides, en còmput anual, amb la nova regulació convinguda, sigui quina sigui la naturalesa o ordre de les mateixes i això independentment del seu origen, caràcter, denominació i quantia.

Article 9

Vinculació a la totalitat

Les condicions pactades formen un tot orgànic i indivisible i a efectes de la seva aplicació pràctica, seran considerades globalment. La no observança d'alguna d'aquestes condicions deixaria sense eficàcia pràctica la resta, havent de reconsiderar-se el seu contingut.

Article 10

Garantia ad personam

Amb caràcter estrictament personal es respectaran les situacions personals que, en conjunt i en còmput anual, superin les condicions establertes en el present Conveni, igualment considerades en el seu conjunt i còmput anual.

Secció 4a

Comissió Paritària

Article 11

Comissió Paritària

Es constitueix un òrgan per atendre, a petició de part, les qüestions generals que poguessin plantejar-se en relació amb la interpretació, vigilància i compliment del present Conveni col·lectiu; així mateix quan les parts de comú acord, ho sotmetin a la seva consideració, podrà exercir funcions de conciliació, mediació i arbitratge.

La Comissió Paritària la integraran quatre membres, dos en representació de la part social i dos en representació de l'empresa (sent un d'ells el delegat de personal i l'altre un membre de la Comissió Negociadora del present Conveni) i dos en representació de l'empresa. Com assessors, amb veu però sense vot, podran actuar les persones que designin les parts.

En aquells casos que l'empresa o els treballadors volguessin plantejar un conflicte col·lectiu jurídic davant el Jutjat de Social per a la interpretació del present Conveni col·lectiu o de qualsevol altre pacte extraestatutari d'empresa, serà preceptiu i previ l'informe de la Comissió Paritària, que haurà de ser avaluat en el termini màxim de 15 dies.

Capítol II

Organització del treball. Ingressos. Període de prova. Cessaments. Substitucions. Canvi de lloc de treball

Secció 1a

Organització del treball

Article 12

Organització del treball

L'organització del treball, amb respecte a les normes contingudes en el present Conveni i a la legislació vigent, és facultat exclusiva de l'empresa, sense perjudici del deure d'informació que té cap al delegat de personal.

Secció 2a

Ingressos. Període de prova. Cessaments. Substitucions. Canvi de lloc de treball

Article 13

Ingressos

L'admissió de personal nou és facultat exclusiva de la Direcció de l'empresa. La contractació es formalitzarà per escrit, especificant si s'escau les condicions generals i particulars. L'ingrés es durà a terme prèvia superació per part dels candidats, de les proves mèdiques i d'aptituds, que per cada vacant es considerin oportunes.

Article 14

Període de prova

  1. Els ingressos del personal, qualsevol que sigui la modalitat contractual utilitzada, es consideraran fets a títol de prova i el seu termini no podrà excedir dels següents períodes:

    1. Sis mesos per a titulats de grau superior.

    2. Tres mesos per a titulats de grau mitjà.

    3. Dos mesos per a la resta del personal.

  2. El període de prova haurà de constar en el contracte de treball que es formalitzi per escrit i durant el qual, el contracte podrà ser rescindit de forma unilateral per qualsevol de les parts contractants, sense necessitat de preavisar.

    Article 15

    Cessaments

  3. El personal que cessi voluntàriament haurà de comunicar-ho per escrit a la l'empresa, donant els següents terminis de preavís:

    1. Titulats de grau superior, mitjà, agents de vendes i administratius: Trenta dies naturals.

    2. Resta del personal: Quinze dies naturals.

  4. Si el treballador incompleix els terminis de preavís convinguts, l'empresa els podrà deduir de la liquidació de parts proporcionals i salaris pendents, l'equivalent diari de la seva retribució per cada dia no preavisat.

    Article 16

    Substitucions

    L'empresa podrà substituir al personal de plantilla per personal interí en els supòsits de maternitat, excedències, vacances, etc., és a dir, totes les contingències i supòsits legals sense límits.

    Article 17

    Canvi de lloc de treball

    La Direcció està facultada per a acordar els canvis de lloc de treball que procedeixin, sense altres limitacions que les exigides per les titulacions acadèmiques o professionals precises per a exercir la prestació i la pertinença a la categoria professional, segons estableixen els articles 39 i 41 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel que es va aprovar el Text refós de la Llei de l'estatut dels treballadors.

    Capítol III

    Condicions de treball

    Jornada. Horari. Torns i relleus. Festius intersetmanals

    Secció 1a

    Jornada, horaris, torns i relleus i festius intersetmanals

    Article 18

    Jornada

    La jornada durant la vigència del Conveni serà de 40 hores setmanals de mitjana o 1800 hores anuals de treball efectiu.

    Article 19

    Horaris

  5. Els horaris de treball seran els fixats per...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR