Convenio colectivo - Ajuntament d'Ulldecona, Tarragona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2005
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2007
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4621 de 26/04/2006

RESOLUCIÓ

TRI/1146/2006, de 27 de febrer, per la qual es disposa el registre i la publicació del Conveni col·lectiu de treball per al personal laboral de l'Ajuntament d'Ulldecona (codi de conveni núm. 4302782).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball per al personal laboral de l'Ajuntament d'Ulldecona, subscrit per les parts negociadores en data 13 d'abril de 2005 i presentat per les mateixes parts en data 19 de gener de 2006, i de conformitat amb el que estableixen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors, i els articles 11.2 i 37.4 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya,

Resolc:

.1 Disposar el registre del Conveni col·lectiu de treball per al personal laboral de l'Ajuntament d'Ulldecona (codi de conveni núm. 4302782) en el Registre de convenis dels Serveis Territorials de les Terres de l'Ebre.

.2 Disposar-ne la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni.

Tortosa, 27 de febrer de 2006

Fermí Andrés i Molins

Director dels Serveis Territorials a les Terres de l'Ebre

Conveni col·lectiu de treball per al personal laboral de l'Ajuntament d'Ulldecona

Capítol I

Disposicions generals

Article 1

Àmbit funcional

El present Conveni, té com a finalitat la regulació de les condicions de treball del personal laboral de l'Ajuntament d'Ulldecona.

Article 2

Àmbit personal

Els pactes continguts en aquest Conveni són d'aplicació a tot el personal laboral de l'Ajuntament d'Ulldecona.

Queden expressament exclosos, els llocs de treball reservats al personal eventual que ocupi càrrecs de confiança o assessorament especial, així com els càrrecs electes de la corporació.

Article 3

Àmbit temporal

Aquest Conveni entra en vigor al dia següent de la seva ratificació corresponent feta per el Ple municipal, tot i que tots els seus efectes que se'n deriven entraran en vigència l'1 de gener de 2005, i finalitzarà la seva vigència el 31 de desembre de 2007 i serà tàcitament prorrogable d'any en any a partir d'aquesta data, excepte en el cas de denúncia expressa i escrita d'alguna de les parts, formulada amb un mínim de 3 mesos d'antelació des del termini inicial de vigència o a partir d'alguna de les seves pròrrogues.

La intenció dels signants del present pacte és d'equiparar el personal laboral de l'Ajuntament d'Ulldecona amb els funcionaris de la Generalitat de Catalunya.

Com que la durada del present pacte només permet reduir la diferència salarial entre els dos col·lectius ressenyats, els signants es comprometen a la fi d'aquest a seguir amb el procés al mateix ritme que hem marcat en aquest document, en el proper Conveni col·lectiu del personal laboral de l'Ajuntament d'Ulldecona.

Article 4

Vinculació amb altres normatives

Les normes contingudes en aquest Conveni regulen les relacions entre l'Ajuntament i el personal laboral amb caràcter general. Amb caràcter supletori, o en allò que no estigui previst, son aplicables les normes reguladores dels convenis de cada sector, i també las disposicions de caràcter general i altres normes concordants, especialment el Reglament del personal al servei de las entitats locals.

Les modificacions retributives i de condicions de treball que es puguin establir en el futur per disposició legal, reglamentaria o com a conseqüència de l'elaboració de nous Convenis col·lectius del personal laboral de l'Ajuntament d'Ulldecona, únicament tindran eficàcia i seran d'aplicació quan, considerats en el seu conjunt i en còmput anual, superin les condicions d'aquest Conveni.

Es respecten les situacions personals vigents anteriors que ultrapassin les condiciones pactades en aquest Conveni, així com altres acords que puguin estar vinculats.

Les condiciones fixades en aquest Conveni es consideren mínimes, raó per la que qualsevol pacte contrari entre l'Ajuntament i el seu personal en perjudici objectiu d'aquest no pot prevaler sobre el que aquí se estableix.

Article 5

Comissió paritària de seguiment

En un termini de quinze dies a partir de l'aprovació d'aquest Conveni, es constituirà una Comissió paritària de seguiment, integrada per un número igual de representants del personal i de la Corporació, amb la funció de vetllar pel seu compliment.

En cas de denúncia i revisió del Conveni, és aquesta mateixa Comissió la que establirà el calendari de reunions i el pla de negociació del Conveni posterior.

Les normes de funcionament, així com l'elecció del president/ta i del secretari/a, es determinaran de mutu acord. Són funcions pròpies de la Comissió paritària:

  1. La interpretació del conveni.

  2. L'arbitratge en totes les qüestions que les parts puguin sotmetre a la consideració de la Comissió.

  3. Qualsevol altre qüestió que s'estableixi en aquest Conveni

Capítol II

Condicions de treball

Article 6

Jornada laboral

El Personal Laboral, resta exempt de realitzar servei els dies 24 i 31 de desembre.

S'estableix una jornada anual de 1.554 hores de treball efectiu, amb una mitjana de 35 hores setmanals.

Aquesta s'efectuarà en caràcter general de dilluns a divendres.

Article 7

Horari laboral

Tipologies de jornades de caire general:

Als efectes de distribució de la jornada laboral, trobarem:

Jornada ordinària: l'horari laboral comú, que afecta els centres i col·lectius de caràcter administratiu i aquells altres que, sense aquest caràcter, puguin assimilar-s'hi genèricament, queda fixat en una jornada intensiva de dilluns a divendres de 8 a 15 hores.

El personal té dret a una pausa de 20 minuts diaris, computables com a treball efectiu.

Durant les hores de la jornada de treball, no es pot abandonar el lloc de treball, excepte que hi hagi una causa degudament justificada i amb la corresponent autorització prèvia del superior a qui correspongui.

En cap cas, la distribució de la jornada i el horari s'entendrà que té un caràcter personal, sinó que es determinarà en relació amb el lloc de treball, alhora que ha d'evitar produir cap mena de discriminació envers cap treballador o col·lectiu d'aquests, sigui quina sigui la seva naturalesa.

Article 8

Calendari laboral

Es respectarà el calendari laboral establert per al Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya a més dels dies de festa local.

Article 9

Vacances i dies de lliure disposició

Les vacances anuals tenen una durada de 22 dies laborables més 4 de festius per cada any complert. Es poden gaudir durant l'any en curs i fins el 31 de gener de l'any vinent.

Tota la plantilla de l'Ajuntament té dret a gaudir almenys d'una quinzena natural de vacances els mesos de juliol o agost (de 10 o 11 dies laborables).

S'estableix un període mínim de vacances de 5 dies laborables (una setmana natural).

El còmput de les vacances es realitzarà des del seu dia inicial, que en cap cas coincidirà amb la festa setmanal, fins a l'últim dia laboral anterior a la incorporació.

Els períodes de vacances seran sol·licitats i assignats al personal afectat, dins del primer trimestre de l'any.

Es podrà disposar de 9 dies de lliure disposició a l'any, com a màxim, per assumptes personals sense justificació. La concessió d'aquests dies de lliure disposició estarà subordinada a les necessitats dels serveis i en tots els casos caldrà garantir que la mateixa unitat orgànica on es presten els serveis assumirà sense dany per a terceres persones o per a la mateixa organització les tasques del treballador al qual es concedeix el permís i no acumulables a vacances.

Els dies de lliure disposició s'hauran de sol·licitar per escrit amb una antelació de 3 dies. En cas de necessitat urgent, es podran demanar amb una antelació inferior a 3 dies. Tanmateix, si no es poden disposar dins de l'any en curs, es poden demanar fins al 31 de gener de l'any vinent.

Sigui com sigui, la planificació distributiva tant dels períodes de vacances com dels dies de lliure disposició es farà per serveis i de mutu acord entre el personal i el respectiu cap del servei.

La Comissió Paritària tindrà potestat per a resoldre les qüestions més particulars que es puguin plantejar en l'aplicació d'aquest article.

Article 10

Permisos i llicències

Els treballadors tenen dret a permisos per a absentar-se del lloc de treball amb dret a percebre remuneració, en les circumstàncies i pel temps que a continuació es determina, previ avís i justificació i entenent que els dies a què es refereixen han de considerar-se sempre naturals i consecutius:

Matrimoni: 15 dies. A efecte de permisos, la referència al cònjuge es fa extensiva a tots els supòsits de parelles de fet, amb independència de la seva orientació sexual, sempre que l'acte causant de la convivència s'acrediti mitjançant document oficial.

Matrimoni d'un familiar de fins al 1er grau d'afinitat o consanguinitat: 1 dia en el municipi on estigui domiciliat el treballador; 2 dies fora d'aquest municipi de domiciliació i fins a un radi de 90 km i 4 a partir d'aquest radi.

Defunció d'un familiar fins al 1r grau de consanguinitat o afinitat del treballador: 5 dies en el municipi on estigui domiciliat el treballador; 6 dies fora d'aquest municipi de domiciliació i fins a un radi de 90 km, i 7 a partir d'aquest radi. Si es fins al 2n grau de consanguinitat, 2 dies o 4 si es fora de la localitat.

Malaltia greu, hospitalització de cònjuge, pares (naturals o polítics), germans, fills (naturals o polítics) i naixement d'un fill: 5 dies.

En els casos de malaltia...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR