Convenio colectivo - Personal Funcionario de Ajuntament de Vacarisses, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2005
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2008
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4622 de 27/04/2006

RESOLUCIÓ TRI/3870/2005, de 25 d'octubre, per la qual es disposa la inscripció i la publicació de l'Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Vacarisses per als anys 2005-2008 (codi de conveni núm. 0813582).

Vist l'Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Vacarisses, subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 9 de maig de 2005, i d'acord amb el que disposen l'article 36 de la Llei 7/1990, de 19 de juliol, sobre negociació col·lectiva i participació en la determinació de les condicions de treball dels empleats públics (BOE núm. 173, de 20.7.1990), en relació amb el que estableixen la disposició final 1.2 de la Llei orgànica 11/1985, de 2 d'agost, de llibertat sindical; l'article 11.2 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 296/2003, de 20 de desembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i el Decret 68/2004, de 20 de gener, d'estructuració i de reestructuració de diversos departaments de l'Administració de la Generalitat, modificat pel Decret 223/2004, de 9 de març, de reestructuració d'òrgans territorials de l'Administració de la Generalitat,

Vista l'aprovació expressa de l'Acord per l'òrgan competent, segons el que disposa l'article 35 de la Llei 7/1990 esmentada,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció de l'Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Vacarisses per als anys 2005-2008 (codi de conveni núm. 0813582) al Registre dels Serveis Territorials del Departament Treball i Indústria a Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 25 d'octubre de 2005

Salvador Álvarez Vega

Director dels Serveis Territorials

a Barcelona en funcions

Transcripció literal del text signat per les parts

ACORD

de condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Vacarisses per als anys 2005-2008.

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit personal

Aquest Conveni serà d'aplicació a tots els funcionaris/àries de carrera de l'Ajuntament de Vacarisses.

També serà d'aplicació a tot el personal interí que presta servei amb caràcter transitori i que ocupa un lloc de treball reservat a funcionaris de carrera.

Article 2

Àmbit d'aplicació

  1. La durada d'aquest Conveni serà de 4 anys a comptar des del dia 1 de gener de 2005 i fins al 31 de desembre de 2008.

  2. Aquest Conveni quedarà prorrogat tàcitament per períodes d'1 any excepte que fos objecte de denúncia expressa de qualsevulla de les parts per a la seva revisió o rescissió, que efectuarà per escrit amb una antelació de 3 mesos a la data de finalització de la vigència d'aquest Acord.

Això no obstant, en l'endemig de l'aprovació d'un nou Conveni, el present mantindrà la seva vigència.

Article 3

Clàusula de garantia ad personam

Es garanteix el respecte als drets legalment adquirits per qualsevol contracte, acord o disposició anterior a l'entrada en vigor d'aquest Conveni, a nivell administratiu o econòmic.

Qualsevol acord posterior més favorable signat entre aquesta corporació i els delegats de personal prevaldrà sobre el que s'estableix en aquest Conveni, tenint en compte que, per a la seva validesa i eficàcia, serà necessària l'aprovació expressa i formal dels òrgans competents en el seu àmbit respectiu.

Igualment, allò que es pacti en aquest Conveni ho serà sense perjudici de l'aplicació de la legislació vigent que pugui modificar-ne el contingut.

Article 4

Seguiment

  1. Es crea una Comissió Paritària encarregada del seguiment d'aquest Conveni, que estarà constituïda per 2 representants de cadascuna de les parts negociadores.

  2. Correspondrà a aquesta Comissió l'exercici de les funcions d'interpretació, seguiment i vigilància del desenvolupament d'aquest Conveni, així com la conciliació en els conflictes o discrepàncies que puguin sorgir en el decurs de la seva aplicació.

  3. La Comissió es reunirà trimestralment i sempre que calgui a petició de qualsevulla de les parts. S'estendran actes de les reunions en les quals s'indicaran els acords presos dins la seva competència i, si s'escau, els vots particulars degudament motivats.

Article 5

Norma supletòria

Per tot el que no preveuen ni regulen aquests acords s'aplicaran les disposicions vigents en cada moment.

D'altra banda s'acceptarà la mediació del Consorci i Estudis, Mediació i Conciliació a l'Administració Local CEMICAL, sempre que una de les parts ho sol·liciti.

Capítol 2

Condicions de treball

Article 6

Horaris: principi general

Per la naturalesa de les activitats i serveis que presta l'Ajuntament es pacta els horaris que es detallen a l'article 7. Pels nous serveis, es pactaran els horaris adients.

Tots els treballadors que realitzin jornada de treball continuada igual o superior a 5 hores tindran un descans de 25 minuts dins la seva jornada per esmorzar.

Dit descans s'organitzarà per torns de manera que quedi coberta l'atenció del servei o departament.

Qui presti el servei fora del centre habitual de treball, gaudirà del mateix temps.

Article 7

Jornada de treball

  1. Com a norma general, amb les excepcions que es detallen, la jornada laboral serà de dilluns a divendres.

    1. Horari d'oficines: s'estableix un còmput anual, que cada any serà revisat, amb un màxim de 1.492 hores per a tot el personal d'oficines afectat per aquest Conveni.

    L'horari serà de dilluns a divendres de 8.30 a 15.00 h i els dilluns a la tarda de 16.00 a 18.30 h.

    Els departaments de Serveis Tècnics i Secretaria General, estaran oberts al públic els dissabtes de 9.00 a 13.00 h. Aquesta atenció al públic la realitzarà una única persona de cada departament, de forma rotativa, exceptuant el cap de cadascun dels 2 departaments. Aquestes hores de dissabte es compensaran com a període de descans, el dilluns següent, amb l'equivalència d'1 hora del dissabte per 2 hores del dilluns.

  2. Policia Local: s'estableix un còmput anual, que cada any serà revisat, amb un màxim de 1.492 hores, per a tot el personal de la Policia Local afectat per aquest Conveni.

    La jornada laboral es realitzarà en torns alternatius de 7 dies consecutius.

    Es pagarà una prolongació de jornada per l'excés d'hores, que serà retribuïda amb un 50% més, sobre l'hora normal de treball.

    1. Per als nous serveis i per aquells serveis que tenen caràcter estacional es pactaran els horaris adients en el moment de la seva creació.

Article 8

Flexibilitat horària

El personal comprès en l'àmbit d'aplicació d'aquest Conveni haurà de complir estrictament la jornada i l'horari de treball per a la millor atenció als ciutadans i el bon funcionament del servei que presten.

Pel personal d'oficines s'estableix una flexibilitat horària en l'entrada i sortida de 30 minuts a comptar des de l'hora assenyalada en el present Conveni, que s'haurà de recuperar sempre dintre de la mateixa setmana. L'entrada posterior a la flexibilitat serà considerada com a retard en tots els efectes, i la no realització de tot l'horari laboral corresponent, com un incompliment de jornada.

A la Policia i Brigada Municipal, per les seves peculiaritats, la flexibilitat horària d'entrada serà de 5 minuts.

Per tots els llocs de treball, els horaris d'inici i final de les jornades tenen la consideració d'hores efectives de treball i s'estarà en situació de disponibilitat de treball.

Tot empleat municipal caldrà que marqui en el rellotge l'entrada i la sortida corresponent.

Article 9

Calendari laboral

El calendari de dies festius serà el següent:

  1. Les festes contingudes en el Diari Oficial de la Generalitat.

  2. Les festes locals aprovades per aquest Ajuntament.

  3. Els dies 24 i 31 de desembre seran festius.

  4. Un cop publicat el calendari oficial aprovat per la Generalitat, i com a molt a finals del mes de novembre es reunirà la Comissió de Seguiment del Conveni per tal d'establir el calendari laboral anual de l'Ajuntament.

Article 10

Vacances

  1. El personal comprès en l'àmbit d'aplicació d'aquest Conveni té dret a gaudir, durant cada any complet de servei actiu, d'unes vacances retribuïdes de 30 dies naturals, o dels dies que en proporció li corresponguin si el temps transcorregut en la situació d'actiu és menor.

    A l'efecte de determinar l'esmentada proporció en cas que la situació d'actiu sigui inferior a 1 any, es computarà a partir de l'inici de la relació de serveis amb l'Ajuntament fins al 31 de desembre de cada any, a raó de 2,5 dies per mes sencer treballat.

  2. Preferentment, les vacances es realitzaran entre el 15 de juny i el 15 de setembre. En els llocs de treball vinculats amb el calendari escolar les vacances s'adaptaran a aquest calendari.

  3. El període de vacances es podrà fraccionar en un màxim de 2 períodes, cap d'ells inferior a 1 setmana, de manera que cadascun abraci un mínim de 7 dies naturals.

  4. No es podrà acumular al període de vacances cap dia d'assumptes personals.

  5. Els plans de vacances hauran de presentar-se a l'Ajuntament en la data que aquest determini, amb antelació suficient per notificar-ne la conformitat al treballador abans del 15 de maig, i no...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR