Convenio colectivo - Comerç Tèxtil, Tarragona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2006
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2008
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4646 de 01/06/2006

RESOLUCIÓ

TRI/1732/2006, de 15 de març, per la qual es disposa el registre i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de sector del comerç tèxtil de la província de Tarragona per als anys 2006-2008 (codi de conveni núm. 4300115).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de sector del comerç tèxtil, subscrit per part del sector pel gremi comarcal del comerç tèxtil i per part dels treballadors pels sindicats d'UGT i CCOO, en data 8 de març de 2006, i presentat per les mateixes parts en data 9 de març de 2006, i de conformitat amb el que estableixen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; els articles 11.2 i 37.4 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i la Resolució TRE/1398/2002, de 30 d'abril, de delegació de competències en matèria de relacions laborals als Serveis Territorials a Tarragona, i altres normes d'aplicació

Resolc:

.1 Disposar el registre del Conveni col·lectiu de treball de sector del comerç tèxtil de la província de Tarragona per als anys 2006-2008 (codi de conveni núm. 4300115) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball i Indústria a Tarragona.

.2 Disposar-ne la publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni.

Tarragona, 15 de març de 2006

Josep M. Solanes Segura

Director dels Serveis Territorials

a Tarragona

Traducció del text original signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball del sector del comerç tèxtil de la província de Tarragona per als anys 2006, 2007 i 2008

Article 1

Àmbit territorial

Aquest Conveni és aplicable a tota la província de Tarragona.

Article 2

Àmbit funcional

Aquest Conveni obliga totes les empreses dedicades al comerç tèxtil de la província de Tarragona.

Article 3

Àmbit personal

Les condicions pactades afecten tots els treballadors que presten servei a les empreses que aquest Conveni inclou, exceptuant-ne el personal inclòs en les excepcions establertes a aquest efecte per l'Estatut dels treballadors.

Article 4

Vigència i durada

El Conveni entrarà en vigor amb caràcter general el dia 1 de gener de 2006, amb independència de la seva publicació en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

La seva durada és de 3 anys, i fineix el 31 de desembre de 2008.

Article 5

Pròrroga

El Conveni es prorroga automàticament si amb un temps mínim de 3 mesos a comptar de la data del venciment cap de les parts no l'ha denunciat.

Article 6

Rescissió i revisió

La denúncia amb vista a proposar la rescissió o la revisió del Conveni s'ha de presentar al Departament de Treball de la Generalitat a Tarragona per mitjà de les centrals sindicals o de les associacions d'empresaris amb un temps mínim de 3 mesos a comptar de la data de finalització de la vigència o de qualsevol de les seves pròrrogues.

Article 7

Salaris

Els salaris pactats són:

Any 2006. És la taula salarial revisada de 2005, incrementada en un 4%. Figura com a taula salarial annexa al present Conveni.

Any 2007. Els salaris establerts per a l'any 2006 s'han d'incrementar amb l'índex de preus de consum (IPC) real per a l'any 2006, incrementat en un 0,25%.

Any 2008. Els salaris establerts per a l'any 2007 s'han d'incrementar amb l'IPC real per a l'any 2007, incrementat en un 0,25%.

La Comissió Paritària s'ha de reunir durant la primera quinzena del mes de gener per calcular i sol·licitar la publicació de les taules salarials dels anys 2007 i 2008.

Si l'IPC real en l'àmbit estatal de l'any 2006 és superior al 3,5%, els salaris s'han d'incrementar amb el valor de l'IPC real de l'any 2006 incrementat en un 0,50%.

Per als anys 2007 i 2008. Si l'IPC real és superior als increments salarials establerts en aquest article, els salaris s'augmentaran amb l'IPC real d'aquests períodes més un 0,25%.

En els dos casos s'han de modificar les taules salarials i abonar la diferència durant el primer trimestre de l'any següent.

Article 8

Les condicions pactades formen un tot indivisible, i, a l'efecte de la seva aplicació pràctica, cal considerar-les globalment.

Article 9

Compensació i absorció

Les retribucions que aquest Conveni estableix compensen i absorbeixen totes les altres existents en la data d'entrada en vigor del Conveni.

Els augments de retribucions que hi pugui haver en el futur només poden afectar aquest Conveni en cas que, considerats globalment, ultrapassin les pactades actualment. Altrament, són absorbides o compensades per aquestes retribucions.

Això no obstant, no són compensables ni absorbibles, els complements personals o de lloc de treball, llevat de pacte contrari que s'ha de fer per escrit. Els complements personals o de lloc de treball amb anterioritat a la publicació del present Conveni, tenen el caràcter de compensables i absorbibles.

Les quantitats percebudes en concepte de comissió per vendes, incentius per tasques realitzades, o qualssevol altre tipus d'incentiu i/o comissió, no poden ser objecte d'absorció i de compensació pels augments pactats per aquest Conveni.

Article 10

Cal respectar les situacions personals que, considerades en conjunt, siguin més beneficioses que no pas les d'aquest Conveni, com també mantenir-les a títol personal.

Article 11

Vinculació a la totalitat

El Conveni constitueix un tot orgànic i indivisible, per la qual cosa totes dues parts estan obligades a aplicar-lo totalment.

Article 12

Es crea la Comissió Paritària del conveni com a òrgan d'interpretació, arbitratge, conciliació i vigilància; està formada per la persona designada de comú acord com a president i 4 vocals de les persones signants del conveni, per cada part.

Article 13

Totes dues parts convenen a fer avinent a la Comissió Paritària tots aquells dubtes, discrepàncies i conflictes que puguin sorgir de la interpretació i de l'aplicació del Conveni perquè pugui emetre dictamen o actuar de la manera reglamentària. En cas de no existir acord, la discrepància ha de ser sotmesa en el termini de 7 dies a la mediació del Tribunal Laboral de Conciliació, Mediació i Arbitratge de Catalunya.

Article 14

Jornada laboral

Els treballadors afectats per aquest Conveni tenen una jornada laboral de 40 hores setmanals de feina efectiva, amb equivalència en còmput anual a una jornada màxima, per a tota la vigència del Conveni de 1.794 hores anuals de feina efectiva.

Per a l'any 2007 la jornada anual serà de 1.792 hores anuals de treball efectiu.

Per a l'any 2008 la jornada anual serà de 1.790 hores anuals de treball efectiu.

Sempre que la durada de la jornada diària continuada excedeixi de 5 hores s'ha de disposar d'un descans de 20 minuts que cal considerar com a temps de treball efectiu per a tots els efectes.

El mig dia de descans setmanal establert a l'article 37 de l'Estatut dels treballadors, cap la possibilitat de separar-lo, on no existeixi acord, del dia de descans complet. La seva realització es pot pactar lliurement indistintament durant un matí o una tarda.

El mig dia de descans corresponent a la setmana de carnaval s'ha de realitzar necessàriament el dissabte a la tarda.

Els diumenges i dies festius que anualment, i mitjançant l'ordre del Departament d'Indústria, Comerç i Turisme de la Generalitat de Catalunya, autoritza per a l'obertura dels establiments comercials, s'han de considerar laborables per a tots els efectes.

El personal que presta els seus serveis els dies festius abans esmentats, a més del salari normal, han de percebre en concepte d'incentiu l'import del 50% del preu hora, per les hores treballades.

El preu hora s'ha de calcular sobre el salari real percebut, exclosos els incentius per vendes.

L'empresa ha d'elaborar anualment el calendari laboral. Cal sol·licitar l'informe previ sobre aquest calendari, abans de la seva difusió, a la representació legal dels treballadors, que s'ha d'emetre en el termini màxim de 15 dies. El calendari laboral s'ha d'exposar en un lloc visible a cada centre de treball abans del dia 31 de març de cada any.

Article 15

Hores extraordinàries

Les empreses es comprometen a no realitzar cap hora extra. No obstant això, si per raons de feina dels dies festius autoritzats, períodes de rebaixes, promocions comercials o situacions d'incapacitat temporal i/o permisos personals, es fa una jornada anual superior del que estableix l'article anterior, les hores que ultrapassin la xifra abans esmentada cal considerar-les d'hores extraordinàries, i s'han de compensar mitjançant el permís retribuït d'una hores per cada hora extra realitzada.

Les empreses establiran qualsevol sistema de control d'horari amb la finalitat de poder comprovar si l'empleat/a ha sobrepassat la jornada màxima anual establerta a l'article 14.

Aquest permís retribuït s'ha de fer dins dels 3 mesos a la constatació de les hores extraordinàries i dins del primer trimestre de l'any següent, com a màxim.

Les empreses poden substituir aquests permisos retribuïts per l'abonament de les hores extres realitzades incrementades en un 50% sobre el preu de l'hora normal, calculat sobre el...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR