Convenio colectivo - Ajuntament de Matadepera personal laboral, Cataluña

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2004
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2007
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4654 de 14/06/2006

RESOLUCIÓ

TRI/3884/2005, de 3 d'octubre, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'Ajuntament de Matadepera per als anys 2004-2007 (codi de conveni núm. 0810232).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'Ajuntament de Matadepera subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 8 de febrer de 2005 i d'acord amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 296/2003, de 20 de desembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i el Decret 68/2004, de 20 de gener, d'estructuració i de reestructuració de diversos departaments de l'Administració de la Generalitat, modificat pel Decret 223/2004, de 9 de març, de reestructuració d'òrgans territorials de l'Administració de la Generalitat,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'Ajuntament de Matadepera per als anys 2004-2007 (codi de conveni núm. 0810232) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball i Indústria a Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 3 d'octubre de 2005

Salvador Álvarez Vega

Director dels Serveis Territorials

a Barcelona en funcions

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Matadepera per als anys 2004-2007

Article 1

Àmbit personal

Aquest Conveni afectarà totes les persones que presten serveis a l'Ajuntament de Matadepera. S'exclouen totes les persones que presten serveis a Sifasol, Societat Municipal (SIFASOL, SL) els quals no figuren a la plantilla de personal de l'Ajuntament.

Article 2

Condicions mínimes

Les condicions pactades en aquest Conveni es consideren a tots els efectes com a mínimes i conseqüentment qualsevol pacte més favorable establert entre el treballador/s i l'Ajuntament, amb previ acord dels representants dels treballadors, prevaldrà sobre aquest Conveni. Sempre que la normativa concreta (funcionarial o laboral) així ho permeti la interpretació dels termes de l'Acord i del Conveni col·lectiu haurà de conduir a resultats idèntics, havent-se, en cas que no fos possible, de negociar amb els representants dels treballadors i de l'Ajuntament pactes complementaris als acords en vigor que possibilitin l'equiparació.

Article 3

Aplicació directa

Les parts signants de l'Acord, al nivell que sigui, es comprometen a l'aplicació directa d'aquest i a no promoure qüestions que puguin suposar modificacions de les condicions pactades en el text.

Article 4

Publicitat del Conveni

Amb independència de la seva publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) i/o al Butlletí Oficial de la Província (BOP), i al tauler d'anuncis de l'Ajuntament, es trametrà una còpia a la Federació Catalana de Municipis (FCM) i a l'Associació Catalana de Municipis (ACM).

Article 5

Vigència i durada

El present Conveni tindrà una vigència fins al 31 de desembre de 2007 i entrarà a partir del dia en què aparegui publicat en el DOGC (Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya) i/o en el Butlletí Oficial de la Província (BOP), havent estat aprovat pel Ple de l'Ajuntament, i degudament signat per les 2 parts i amb caràcter retroactiu des de l'1 de gener de 2004. Es prorrogarà tàcitament per períodes successius d'1 any, si no és objecte de denúncia, amb un mínim de 3 mesos d'antelació a la data de venciment inicial. La Comissió Negociadora haurà de quedar constituïda, com a mínim, 1 mes abans de la conclusió de la vigència del Conveni col·lectiu.

Ambdues parts convenen que el Conveni es considerarà denunciat si es fa amb 3 mesos d'antelació al final de la seva vigència, a fi d'iniciar les negociacions i deliberacions del nou acord en data no posterior a 1 mes comptat a partir de la data de la denúncia.

Article 6

Comissió Mixta Negociadora i de Vigilància

6.1 La Comissió Negociadora es constituirà en el moment de l'inici de la negociació del Conveni. Aquesta estarà formada per representants de la corporació i representants del personal en mateix nombre i per igual nombre de suplents. Ambdues parts poden utilitzar els serveis de 2 assessors, amb veu i sense vot.

6.2 Es constituirà, així mateix, una Comissió Paritària de Seguiment i Control, constituïda pels representants de la corporació i pels representants de les centrals sindicals presents a la Mesa General de Negociació i en el seu cas en el Comitè d'Empresa.

Aquesta Comissió es constituirà als 15 dies de la firma del Conveni sense que el nombre total d'integrants sigui superior als 14 membres. Aquesta Comissió es reunirà, quan menys, 1 cop quadrimestralment o sempre que ho estimi necessari alguna de les parts per analitzar temes concrets o exposar les qüestions que procedeixin.

En tot cas, aquestes comissions paritàries podran dirigir-se a la Comissió Mixta Paritària Catalana perquè actuï en la mediació, l'arbitratge i la conciliació en el tractament i la solució de conflictes a l'àmbit de l'entitat local, així com per sol·licitar-li tot tipus d'informació, assessorament i dictàmens d'interpretació de l'Acord.

Capítol 2

Condicions de treball

Article 7

Jornada laboral

7.1 La jornada laboral es fixa en 1.647 hores anuals corresponent al còmput anual de la jornada setmanal de 37,5 hores per a tot el personal. L'horari de treball es distribuirà segons les necessitats del servei i d'acord amb la legalitat vigent.

La corporació podrà distribuir de forma irregular la jornada respectant el còmput anual horari. Les condicions de la distribució irregular de la jornada s'haurà d'acordar amb els representants del treballadors.

7.2 El personal que així ho determini la relació de llocs de treball gaudirà de prolongació de jornada a 40 hores setmanals. El còmput anual serà proporcional al còmput establert com a jornada ordinària.

7.3 Treball efectiu. Dins del concepte de treball efectiu s'entendran compresos en la jornada ordinària de treball els temps empleats com a pauses reglamentades, desplaçaments i d'altres interrupcions derivades de normes de seguretat i higiene o de la pròpia organització del treball.

7.4 Quan per necessitats del servei i de manera excepcional segons petició expressa de l'alcalde, regidor delegat corresponent o el cap de departament, es demani la realització d'hores que superin la jornada laboral esmentada, aquestes es comptabilitzaran com a hores extres.

7.5 L'horari de treball, per a les oficines municipals, serà el següent: de 8 a 15 hores de dilluns a divendres i 1 tarda amb una franja de 2,30 hores a realitzar entre les 16 i les 19 hores.

La resta de personal no inclòs en l'apartat anterior adequarà els seus horaris en funció de les característiques pròpies del servei.

El personal que presta els seus serveis als centres docents, els dies no lectius, podran realitzar la jornada laboral de forma intensiva.

7.6 Descans o pausa de jornada. Qualsevol que sigui el règim d'organització del treball de les entitats locals, entre el final d'una jornada i el començament de la següent, hi haurà, com a mínim, 12 hores.

En el règim de jornada s'inclouen els 30 minuts diaris de descans considerats com de treball efectiu, no acumulables diàriament, dels que podrà disposar el personal. L'esmentat període no podrà, en cap cas, afectar la bona marxa del servei.

7.7 Mobilitat horària. En supòsits excepcionals, respectant les necessitats del servei, prèvia autorització expressa, es podrà gaudir d'una flexibilitat horària especial diferent a l'establerta a l'apartat anterior.

Llevat de pacte en contrari, qualsevol que sigui la distribució de la jornada ordinària o normal de treball, s'establirà en benefici del personal un marge horari de mitja hora a l'entrada de treball, i es recuperarà a la sortida d'aquest el temps de tardança en l'arribada dins d'aquest marge, amb caràcter excepcional.

Llevat de pacte en contrari acordat entre la representació dels treballadors i l'entitat respectiva, el marge horari no serà d'aplicació per aquelles activitats en les quals sigui necessari realitzar el treball en equips o en règim de torns.

7.8 Descans setmanal. Els empleats públics locals en situació administrativa de servei actiu ple tindran dret a un període mínim de descans setmanal de 2 dies ininterromputs que, normalment, comprendrà el dissabte i el diumenge, llevat en aquelles dependències, activitats o serveis que hagin d'organitzar-se per torns de treball, en aquells casos haurà de regular-se per l'autoritat o òrgan competent de l'entitat respectiva altre règim de descans laboral, mitjançant pacte negociat amb els corresponents òrgans de representació sindical i del...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR