Convenio colectivo - Personal Laboral del Ajuntament de Vilafranca del Penedès, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2005
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2009
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4661 de 23/06/2006

RESOLUCIÓ

TRI/3892/2005, de 25 d'octubre, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Vilafranca del Penedès per als anys 2005-2009 (codi de conveni núm. 0804661).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Vilafranca del Penedès subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 3 d'octubre de 2005 i d'acord amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 296/2003, de 20 de desembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i el Decret 68/2004, de 20 de gener, d'estructuració i de reestructuració de diversos departaments de l'Administració de la Generalitat, modificat pel Decret 223/2004, de 9 de març, de reestructuració d'òrgans territorials de l'Administració de la Generalitat,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Vilafranca del Penedès per als anys 2005-2009 (codi de conveni núm. 0804661) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball i Indústria a Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 25 d'octubre de 2005

Salvador Álvarez Vega

Director dels Serveis Territorials

a Barcelona en funcions

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

de les condicions de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Vilafranca del Penedès per als anys 2005-2009

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Finalitat

El present Conveni col·lectiu té com a finalitat la regulació de les condicions de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Vilafranca del Penedès. Són objectius primordials del Conveni:

  1. La unificació de la normativa relativa a condicions de treball, tant del funcionariat com del personal laboral al servei de l'Ajuntament.

  2. En la mesura que sigui legalment possible, l'assimilació del règim jurídic del personal laboral respecte a l'aplicable al personal funcionari.

Article 2

Àmbit personal

Els pactes continguts en aquest Conveni són d'aplicació tant pel que fa al personal laboral fix de l'Ajuntament de Vilafranca del Penedès com al personal laboral temporal que cobreixi temporalment els llocs de treball reservats a personal laboral.

Al personal eventual dels serveis de Foment de l'Ocupació i de Promoció Econòmica, els serà d'aplicació allò que es preveu en aquest Conveni que fa referència a jornada, vacances, assumptes propis i permisos.

En resta expressament exclòs el personal laboral contractat temporalment en el marc de plans d'ocupació comunitària, juvenil, programes de rehabilitació d'habitatges o d'altres amb finalitats similars; els alumnes treballadors d'escoles taller i els alumnes treballadors de tallers d'ocupació.

Així mateix, en resta exclòs el personal eventual que ocupi càrrecs de confiança o assessorament especial, els càrrecs electes de la corporació i el personal dependent de societats municipals amb personalitat jurídica pròpia i que operen en règim de dret privat.

Article 3

Àmbit temporal

  1. Aquest Conveni entra en vigor l'endemà de la ratificació corresponent feta pel Ple municipal, si bé els seus efectes es fan retroactius a partir de l'1 de gener de 2005.

  2. El Conveni té una vigència fins al 31 de desembre de 2009, i serà tàcitament prorrogable d'any en any a partir d'aquesta data, llevat de denúncia expressa i escrita d'alguna de les parts, formulada amb un mínim d'1 mes d'antelació des del termini inicial de vigència o a partir d'alguna de les seves pròrrogues.

    En el supòsit de denúncia, la Comissió Deliberadora ha de quedar constituïda 15 dies abans del termini final de la vigència del Conveni.

  3. En el supòsit de pròrroga d'aquest Conveni, l'increment de les retribucions del personal afectat s'ajusta, en tots els conceptes i de manera individual, als percentatges establerts per al personal laboral, en la Llei de pressupostos generals de l'Estat que correspongui.

Article 4

Vinculació amb altres normatives

  1. Les normes contingudes en aquest Conveni regulen les relacions entre l'Ajuntament i el personal laboral amb caràcter general. Amb caràcter supletori, o en allò que no hi estigui previst, hi són aplicables les normes del dret laboral, les normes reguladores de la funció pública, i també les disposicions de caràcter general i altres normes concordants, especialment el Reglament del personal al servei de les entitats locals.

  2. Les millores retributives i de condicions de treball que es puguin establir en el futur per disposició legal o reglamentària només tenen eficàcia i són d'aplicació quan, considerades en el seu conjunt i en còmput anual, superin les condicions d'aquest Conveni, també valorades en el seu conjunt i en còmput global anual.

  3. S'hi respecten les situacions personals vigents que ultrapassin les condicions pactades en aquest Conveni, així com altres acords que hi puguin estar vinculats.

  4. Les condicions pactades formen un tot orgànic i indivisible, i als efectes de la seva aplicació pràctica hi són considerats globalment o anualment, segons procedeixi.

  5. Les condicions fixades en aquest Conveni es consideren mínimes, raó per la qual qualsevol pacte contrari entre l'Ajuntament i el seu personal en perjudici objectiu d'aquest no prevaldrà sobre el que aquí s'estableix.

Article 5

Comissió Paritària de Seguiment

  1. A partir de l'entrada en vigor d'aquest Conveni es constitueix una Comissió Paritària de Seguiment, integrada per 3 representants de la corporació i 3 del Comitè d'Empresa, la funció de la qual és vetllar per al seu compliment. Així mateix, en formen part, amb veu però sense vot, un membre de cada secció sindical, legalment representada en aquest Ajuntament.

  2. En cas de denúncia i revisió del Conveni és aquesta mateixa Comissió la que establirà el calendari de reunions i el Pla de negociació del Conveni posterior.

  3. Les normes de funcionament, així com l'elecció del president/a i del secretari/ària, es determinen de comú acord. Són funcions pròpies de la Comissió Paritària:

    1. La interpretació del Conveni.

    2. L'arbitratge en totes les qüestions que les parts sotmetin a la consideració de la Comissió.

    3. Qualsevol altra qüestió que s'estableixi.

  4. En el supòsit que es consideri la viabilitat d'una Comissió Paritària de Seguiment unitària per al personal funcionari i laboral, ha d'estar composta per 4 representants de la corporació i per 4 representants conjunts de la Junta de Personal i del Comitè d'Empresa. També han de formar-ne part, amb veu però sense vot, un membre de cada secció sindical, legalment representada en aquest Ajuntament.

  5. Expressament s'acorda la submissió al sistema arbitral, previst al Consorci d'Estudis, Mediació i Conciliació de l'Administració Local.

  6. Aquesta Comissió es reunirà si ho demana prèviament un terç, com a mínim, dels membres de qualsevol de les parts.

    Capítol 2

    Condicions de treball

Article 6

Jornada laboral

El còmput d'hores de treball efectiu és de 1.554 hores cada any.

Article 7

Horari laboral

Tipologies de jornades amb caràcter general:

  1. Jornada ordinària: en aquest tipus de jornada s'hi inclouen aquells llocs de treball que requereixen la cobertura dels dies feiners, de dilluns a divendres.

    Dins d'aquesta jornada, s'estableixen 3 modalitats: ordinària, de matí; ordinària, de tarda, i ordinària, partida. Aquesta distribució admet la possibilitat de diverses franges horàries:

    De 8 a 15 hores, amb una flexibilitat horària de 15 minuts entre les 8 i les 8.15 hores, la recuperació dels quals s'ha de fer entre les 15 i les 15.15 hores del mateix dia.

    De 9 a 15 hores, per al personal que desitgi acollir-s'hi i d'acord amb les necessitats del servei, amb una flexibilitat horària de 15 minuts entre les 9 i les 9.15 hores, la recuperació dels quals s'ha de fer entre les 15 i les 15.15 hores dins del mateix dia. En aquest cas, la recuperació de les 5 hores setmanals restants s'ha de fer a partir de les 16 hores, i amb un màxim de 2 tardes per setmana.

    De 15 a 22 hores, amb una flexibilitat horària de 15 minuts entre les 15 i les 15.15 hores, la recuperació dels quals cal fer-la entre les 14.45 i les 15 hores del dia següent.

    Es poden aplicar horaris de jornada partida sota els criteris següents:

    En el cas que hi hagi un projecte tècnic que justifiqui i defineixi amb claredat els programes o projectes previstos. La Comissió Paritària ha de conèixer, estudiar i emetre un informe sobre aquest projecte. L'òrgan municipal competent cal que en dicti la resolució final.

    En tot...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR