Convenio colectivo - Ajuntament de Palau-solità i Plegamans, Cataluña

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2004
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2005
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4664 de 28/06/2006

RESOLUCIÓ

TRI/3896/2005, de 3 d'octubre, per la qual es disposa la inscripció i la publicació de l'Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans per als anys 2004 i 2005 (codi de conveni núm. 0808202).

Vist l'Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans, subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 20 d'abril de 2005, i d'acord amb el que disposen l'article 36 de la Llei 7/1990, de 19 de juliol, sobre negociació col·lectiva i participació en la determinació de les condicions de treball dels empleats públics (BOE núm. 173, de 20.7.1990), en relació amb el que estableixen la disposició final 1.2 de la Llei orgànica 11/1985, de 2 d'agost, de llibertat sindical; l'article 11.2 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 296/2003, de 20 de desembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i el Decret 68/2004, de 20 de gener, d'estructuració i de reestructuració de diversos departaments de l'Administració de la Generalitat, modificat pel Decret 223/2004, de 9 de març, de reestructuració d'òrgans territorials de l'Administració de la Generalitat;

Vista l'aprovació expressa de l'Acord per l'òrgan competent, segons el que disposa l'article 35 de la Llei 7/1990 esmentada,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció de l'Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans per als anys 2004 i 2005 (codi de conveni núm. 0808202) al Registre dels Serveis Territorials del Departament Treball i Indústria a Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 3 d'octubre de 2005

Salvador Álvarez Vega

Director dels Serveis Territorials

a Barcelona en funcions

Transcripció literal del text signat per les parts

ACORD

de les condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans per als anys 2004 i 2005

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit personal i funcional

  1. El present pacte de condicions serà d'aplicació al personal en actiu de l'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans i afectarà el personal funcionari de carrera així com el personal interí que presti els seus serveis mitjançant una relació en règim de dret administratiu. Resta exclòs d'aquest pacte el personal de confiança.

  2. Igualment aquest pacte servirà de marc per als diferents organismes que puguin crear-se, essent d'aplicació en aquests sempre que afecti l'àmbit personal regulat en el present article amb les excepcions que s'hi estableixin.

Article 2

Àmbit temporal

  1. El present pacte tindrà una duració de 2 anys, estenent-se la seva aplicació des de l'1 de gener de 2004 fins al 31 de desembre de 2005, ambdues dates incloses, considerant-se prorrogat per tàcita reconducció si no existís denúncia expressa de qualsevol de les parts per a la seva rescissió o revisió, formulada per qualsevol d'elles amb una antelació mínima de 2 mesos a la data del venciment del pacte.

  2. La seva entrada en vigor es produirà un cop sigui signat pel delegat de personal i pels òrgans de representació de l'Ajuntament, i aprovat i ratificat pel Ple de la corporació, procedint-se finalment a la seva publicació en el diari oficial que correspongui.

  3. En el supòsit de l'aprovació o, en tot cas, si la seva publicació es fa amb posterioritat a la data d'1 de gener de 2004, els seus efectes seran retroactius des de la data de la seva publicació fins al dia 1 de gener de 2004.

  4. Mentre no sigui expressament aprovat el següent pacte, el present quedarà prorrogat a excepció del calendari laboral i dels efectes econòmics, els quals tindran el mateix tractament que estableixi el Govern de l'Estat a la Llei de pressupostos generals respecte als funcionaris de l'Administració civil de l'Estat i que serà aplicable al personal funcionari de l'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans, a excepció que s'arribi a un altre acord salarial.

  5. No obstant el que s'indica al primer paràgraf del present article, la vigència del pacte establerta en 2 anys queda condicionada al compliment per ambdues parts de l'establert en aquest.

Article 3

Complement "ad personam" i vigència de la condició més beneficiosa

  1. Es respectaran i mantindran "ad personam", estrictament a títol individual o col·lectiu, les condicions econòmiques que fossin superiors a les establertes en el present pacte.

  2. No obstant això, solament mitjançant la negociació col·lectiva, aniran quedant absorbides amb les millores econòmiques que es vagin acordant i produint.

Article 4

Comissió Paritària de Vigilància: composició i funcions

  1. Es crearà una Comissió Mixta de Seguiment per a la interpretació, vigilància i compliment del present pacte. Iniciarà les seves actuacions en el termini de 15 dies des de l'aprovació i signatura del pacte.

  2. Correspondran a la Comissió de Seguiment les funcions d'assessorament i informació de règim interior, interpretació de les clàusules del pacte, vigilància en el compliment del que ha estat pactat, estudi de l'evolució de les relacions entre ambdues parts i, en general, totes les activitats encaminades a afavorir l'eficàcia del present Acord, així com aquelles que es trobin establertes per la legislació en vigor.

  3. La Comissió de Seguiment estarà formada per 4 membres, 2 dels quals seran representants del consistori i els 2 restants representants dels treballadors, dels quals un serà el delegat de personal i un altre en representació de les seccions sindicals legalment constituïdes i que tinguin representació com a delegat de personal. Cada representació designarà un membre suplent, que assistirà a les reunions en cas d'impossibilitat del titular de la Comissió.

  4. Cada una de les parts que constitueixen la Comissió de Seguiment podrà designar un assessor que comparegui a les reunions periòdiques. En el supòsit que qualsevol de les parts fes ús de tal dret, ho posarà en coneixement de l'altra perquè alhora, procedeixi a la designació si ho estima oportú.

  5. La Comissió es reunirà, amb caràcter ordinari, un cop al trimestre; de forma extraordinària, a petició de qualsevol de les parts, per escrit i amb indicació de l'ordre del dia o la incidència a tractar, amb una antelació mínima de 48 hores hàbils a la data de la reunió.

  6. S'aixecarà acta de cada sessió, ordinària i extraordinària, en la qual quedaran recollits els acords i decisions adoptats. Els acords adoptats per la Comissió de Seguiment passaran a la Comissió de Govern, a la primera sessió que aquesta celebri, per a la seva aprovació, moment a partir del qual seran vinculants.

  7. Les normes de funcionalitat de la present Comissió seran determinades per ella mateixa de manera consensuada i tindran la finalitat d'aplicar, objectivament i amb rigor, el contingut del present pacte.

  8. En el supòsit de discrepància en l'aplicació del present pacte, la Comissió Paritària arbitrarà les mesures de solució en la recerca i obtenció d'un acord. En cas de desacord, s'anirà a l'organisme arbitral, CEMICAL, que a aquest efecte depèn de la Conselleria de Treball de la Generalitat de Catalunya, i ambdues parts se sotmetran als seus dictàmens.

Capítol 2

Jornada, calendari laboral i vacances

Article 5

Jornada laboral

  1. La jornada laboral per a tot el personal subjecte al present pacte, durant la vigència d'aquest, serà del còmput anual de 1.512 hores per a l'any 2004 i 1.505 hores per a l'any 2005, com a màxim.

  2. En l'esmentat règim de jornada s'inclouen els 30 minuts diaris i continus de descans a què té dret tot aquell personal que faci una jornada laboral de més de 6 hores continuades i seran considerats com de treball efectiu i no acumulables diàriament. L'esmentat període no podrà en cap cas afectar la bona marxa del servei i, en funció d'aquest, serà establert l'horari general de l'esmorzar. En les àrees o llocs on sigui necessari establir torns, l'horari d'esmorzar, per al qual es destinen 30 minuts diaris de descans, es realitzarà entre el personal assignat a aquells en 2 torns, amb la finalitat de no desatendre l'efectivitat del servei.

  3. L'horari de treball com a norma general serà de 8 a 15 hores de dilluns a divendres a excepció de determinats llocs de treball que per la seva singularitat pot ser un altre, quedant reflectit a les corresponent fitxes descriptives de cada lloc de treball. S'acorda en aquest punt una flexibilitat horària de 15 minuts, exclusivament a l'entrada del treball, a recuperar al mes següent.

  4. Per a la Policia Local

    b.1 Jornada laboral

  5. Per cobrir les 24 hores del dia, es confeccionarà durant el mes de gener de cada any un quadre anual de serveis intersetmanals de 3 torns rotatius mensuals (matí 6-14 hores, tarda 14-22 hores i nit 22-06 hores), de 8 hores cada un, i un altre de caps de setmana de 2 torns (dia 6-18 hores i nit 18-06 hores), de 12 hores cada un, amb un total d'hores de 1.512 per a l'any 2004 i 1.505 per a l'any 2005, com a màxim.

    El complement específic no tindrà cap increment excepte el previst legalment a la Llei de pressupostos, i es crea el complement de penositat amb la quantia...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR