Convenio colectivo - Serveis Ambientals del Vallès Oriental SA, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2005
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2007
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4723 de 21/09/2006

RESOLUCIÓ

TRI/2979/2006, de 22 de febrer, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Serveis Ambientals del Vallès Oriental, SA, per als anys 2005-2007 (codi de conveni núm. 0811852).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Serveis Ambientals del Vallès Oriental, SA, subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 15 de desembre de 2005, i d'acord amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 296/2003, de 20 de desembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i el Decret 68/2004, de 20 de gener, d'estructuració i de reestructuració de diversos departaments de l'Administració de la Generalitat, modificat pel Decret 223/2004, de 9 de març, de reestructuració d'òrgans territorials de l'Administració de la Generalitat,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Serveis Ambientals del Vallès Oriental, SA, per als anys 2005-2007 (codi de conveni núm. 0811852) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball i Indústria a Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 22 de febrer de 2006

Salvador Álvarez Vega

Director dels Serveis Territorials

a Barcelona en funcions

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de les condicions de treball del personal de Serveis Ambientals del Vallès Oriental, SA. 2005-2007.

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit d'aplicació

El present Conveni s'aplica a tot el personal de l'empresa pública Serveis Ambientals del Vallès Oriental, SA.

Article 2

Àmbit temporal

El present Conveni entrarà en vigor el dia de la seva signatura, independentment de la data de publicació al DOGC, i la seva durada és de 3 anys, des del dia 1 de gener del 2005 fins al 31 de desembre del 2007.

Els seus efectes econòmics es remuntaran a l'1 de gener del 2005, a excepció dels efectes econòmics vinculats a la remuneració de les hores extres, que s'aplicaran a partir de la signatura del conveni.

Article 3

Denúncia i pròrrogues

La denúncia del present Conveni s'entendrà realitzada automàticament en el moment del seu venciment. No obstant la denúncia automàtica, exceptuant les condicions econòmiques, tota la resta d'articles seguirà vigent fins l'aprovació d'un conveni nou.

Article 4

Totalitat

Aquest Conveni constitueix un tot únic i indivisible, basat en l'equilibri de les recíproques obligacions i mútues contraprestacions assumides per les parts i, com a tal, ha de ser objecte de consideració conjunta.

Article 5

Comissió Mixta d'Interpretació, Estudi i Seguiment (CMIES)

Dins del termini de 15 dies següents a l'aprovació d'aquest Conveni es constituirà una comissió mixta d'interpretació, estudi i seguiment (CMIES).

Aquesta Comissió estarà formada per 2 representants de l'empresa i 2 representants dels treballadors. Ambdues parts podran utilitzar els serveis d'assessors amb veu i sense vot.

Les funcions d'aquesta Comissió seran l'estudi, la interpretació, el seguiment, la vigilància i el posterior desenvolupament dels acords que figuren en el present Conveni. Igualment, entre les funcions de la Comissió hi haurà l'establiment d'un calendari per a la negociació d'un nou conveni.

També correspon a la comissió de seguiment, l'inici i la conclusió durant la vigència del present Conveni, d'un estudi tendent a definir les diferents categories professionals del personal afectat pel present Conveni, partint de l'anàlisi de les diferents tasques que porten a terme.

La Comissió es reunirà per tractar dels temes que té encomanats, a petició escrita d'alguna de les parts, argumentant el motiu de la reunió.

El termini per fixar la data de la reunió de la Comissió Paritària serà de 3 dies i es disposarà, com a màxim, 7 dies més per a la seva celebració. Si en aquest termini no pogués reunir-se sense causa justificada, qualsevol de les parts podrà utilitzar unes altres vies per a la solució del problema.

Els acords de la Comissió es prendran en un termini màxim de 5 dies, comptats des de la data de la reunió. Els seus acords seran vinculants per les dues parts i s'hauran d'aplicar en un termini màxim de 10 dies, comptats des de la data de l'acord, a excepció d'aquells en els quals la Comissió acordi un termini diferent.

S'aixecarà acta de les reunions.

En cas de manca d'acord en el si de la CMIES sobre la interpretació i/o aplicació d'aquest Conveni, així com de qualsevol norma legal o reglamentària d'aplicació, ambdues parts negociadores acorden, expressament i voluntàriament, la submissió de la discrepància als procediments de conciliació i mediació establerts pel Consorci d'Estudis, Mediació i Conciliació de l'Administració Local (CEMICAL), a petició de qualsevol de les parts.

Capítol 2

Classificació del personal i condicions de treball

Article 6

Classificació i definició dels llocs de treball

L'activitat de l'empresa s'estructura en 3 grans àrees de serveis: serveis d'administració i suport logístic, serveis de deixalleries i serveis de recollida de residus. Els treballadors/es de l'empresa estaran vinculats a una d'aquestes àrees.

La classificació del personal que es detalla a continuació és merament enunciativa i no pressuposa l'obligació de tenir coberts tots els llocs de treball descrits.

Les comeses de cada grup professional, categoria i ofici es consideraran simplement indicatives i no limitatives.

Tot el personal està obligat a realitzar totes les tasques i operacions que li encomanin els seus superiors, dins de la general escomesa pròpia de la seva categoria o competència professional.

El personal estarà classificat, atenent a les funcions que realitzi en l'empresa, en qualsevol dels següents grups professionals.

Grup de tècnics i tècniques

Grup de comandaments intermedis

Grup d'administratius i administratives

Grup de conductors

Grup d'operaris i operàries

  1. Grup de tècnics i tècniques

    Estarà compost per les següents categories:

    Cap d'àrea d'administració

    Tècnic/a de serveis

    Tècnic/a d'operacions

  2. Grup de comandaments intermedis

    Estarà compost per les següents categories:

    Cap de serveis de supervisió i control

    Supervisor/a de servei deixalleries

    Supervisor/a de servei SCRS

    Controlador/a de serveis

  3. Grup d'administratius i administratives. Dintre d'aquest grup s'incorporen les categories següents:

    Oficial 1a administratiu/iva: empleat/da que actua a les ordres d'un/a cap i sota la seva pròpia responsabilitat realitza amb la màxima perfecció burocràtica treballs que requereixen iniciativa i polivalència funcional de l'àrea administrativa (recursos humans, comptabilitat, logística, etc.).

    Oficial 2a administratiu/iva: empleat/da que amb iniciativa i responsabilitat restringida i subordinat/a a un/a cap i/o oficial de primera, realitza treballs que exigeixen coneixements generals de la tècnica administrativa.

    Auxiliar administratiu/iva: empleat/da que es dedica a operacions elementals administratives i, en general, a les purament mecàniques inherents al treball de l'oficina o despatx.

  4. Grup de conductors. Aquest grup es compon de les categories que s'esmenten a continuació. La categoria "xofer subrogat (de la plantilla de l'empresa concessionària del servei municipal de recollida d'escombraries i neteja viària de Mollet del Vallès)", va ser creada únicament i exclusivament, per a la persona que ve subrogada d'aquesta concessió, senyor Fernando Rodríguez Rodríguez, a fi i efecte de respectar-li els drets retributius i laborals del servei al qual estava adscrit. En conseqüència, el grup estarà compost per les següents categories:

    Xofer A

    Xofer B

    Xofer nit

    Xofer subrogat concessió municipal Mollet del Vallès

    Xofer recollida de residus

    Xofer recollida deixalleries

    Operari especialista neteja selectiva conductor vehicle menys de 3.500 quilos.

  5. Grup d'operaris i operàries

    Estarà compost per les següents categories:

    Inspector/a de servei

    Operari/ària de deixalleria

    Peó recollida residus

    Peó recollida de residus subrogat concessió municipal Sant Antoni de Vilamajor

Article 7

Horaris i jornada laboral

La jornada laboral i els horaris de treball es distribuiran segons es descriu a continuació en cadascuna de les àrees de serveis. En relació amb l'horari de distribució de la jornada, es podran concedir horaris especials, a petició de l'interessat/da, mitjançant instància, per causa acreditada i justificada, respectant els límits legals i convencionals i amb la flexibilitat suficient per ajustar-se a les condicions organitzatives dels serveis.

La jornada anual de treball efectiu per al personal dels serveis de deixalleria i administració s'estableix per a l'any 2005, 2006 i 2007 en 1.581 hores.

Els...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR