Convenio colectivo - Hospital Clínic, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2005
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2006
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4727 de 27/09/2006

RESOLUCIÓ

TRI/3049/2006, de 21 d'abril, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Hospital Clínic i Provincial de Barcelona per als anys 2005 i 2006 (codi de conveni núm. 0802272).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Hospital Clínic i Provincial de Barcelona, subscrit pels representants de l'empresa i, per la part social, pels representants d'APIHC, UGT, CCOO, SATSE i SAE el dia 7 de febrer de 2006, i de conformitat amb el que disposa l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 296/2003, de 20 de desembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i el Decret 68/2004, de 20 de gener, d'estructuració i de reestructuració de diversos departaments de l'Administració de la Generalitat, modificat pel Decret 223/2004, de 9 de març, de reestructuració d'òrgans territorials de l'Administració de la Generalitat,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Hospital Clínic i Provincial de Barcelona per als anys 2005 i 2006 al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball i Indústria a Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 21 d'abril de 2006

Salvador Álvarez Vega

Director dels Serveis Territorials

a Barcelona en funcions

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu general de l'Hospital Clínic i Provincial de Barcelona per als anys 2005 i 2006

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit personal d'aplicació

1.1 L'objecte del present Conveni és regular les relacions laborals entre l'Hospital Clínic i Provincial de Barcelona i el personal al seu servei que tingui la condició de treballador per compte de l'Hospital, excepte el personal afiliat a l'Associació Professional del Comitè de Delegats Mèdics, que es regeix pel seu propi Conveni.

1.2 El Conveni no és d'aplicació a les persones que esmenten els articles 1.3 i 2 de l'Estatut dels treballadors.

Article 2

Entrada en vigor

El Conveni entra en vigor el dia de la seva firma, excepte les qüestions que tenen fixada una altra data d'efectivitat.

Article 3

Durada

La vigència del present Conveni acaba el 31 de desembre de 2006. S'ha de prorrogar en els termes previstos legalment.

Article 4

Condicions econòmiques

Les condicions econòmiques del Conveni es retrotreuen a l'1 de gener de 2005, tret de les matèries o conceptes per als quals es prevegi una regulació diferent.

Article 5

Denúncia

Qualsevol de les parts pot denunciar aquest Conveni amb 3 mesos d'antelació a la data del seu venciment mitjançant una comunicació escrita dirigida a l'altra part i l'autoritat laboral.

Article 6

Absorció i compensació

Les millores que estableix aquest Conveni compensen les de qualsevol tipus que actualment tenen els treballadors que afecta. Igualment tenen un caràcter compensable i absorbible respecte a les millores que es puguin establir en el futur mitjançant disposicions legals, les quals només tindran eficàcia i seran d'aplicació si, considerades en conjunt i còmput anual, superen les d'aquest Conveni.

Article 7

Garantia ad personam

Cap treballador regit pel present Conveni no pot percebre per efecte de la seva aplicació una retribució menor en conjunt que la que tenia.

Article 8

Prelació de normes

Els pactes del present Conveni regulen les relacions entre l'Hospital i els seus treballadors. En tot el que no preveu cal aplicar l'Estatut dels treballadors i altres disposicions legals de caràcter general.

Capítol 2

Organització de la feina

Article 9

Facultats de la Direcció de l'empresa

9.1 L'organització i el control del treball en totes i cadascuna de les unitats de l'Hospital exclusivament són facultat dels òrgans rectors i de la gerència de l'Hospital, exercida per mitjà dels directius i dels caps corresponents.

9.2 Els caps de qualsevol nivell són responsables del treball dels seus subordinats, sens perjudici de la responsabilitat personal de cadascun d'aquests.

Article 10

Treballs de categoria superior i inferior

10.1 El treballador que realitza funcions d'una categoria superior a la que li correspon segons la categoria professional que té reconeguda, per un període superior a 6 mesos durant 1 any o a 8 durant 2 anys, pot reclamar davant la Direcció de l'empresa la classificació professional adequada, excepte en els casos de substitució d'un altre treballador en què la situació es pot prolongar mentre subsisteixen les circumstàncies que l'han motivada.

10.2 Contra la negativa de l'empresa i previ informe del Comitè, pot reclamar davant la jurisdicció competent.

10.3 Quan s'exerceixen funcions d'una categoria superior però l'ascens no pertoca legalment o convencionalment, el treballador té dret a la diferència retributiva entre la categoria assignada i la funció que efectivament realitza.

10.4 Si, per necessitats peremptòries o imprevisibles de l'activitat productiva, l'empresari necessita destinar un treballador a tasques corresponents a una categoria inferior a la seva, només ho pot fer pel temps imprescindible, i li ha de mantenir la retribució i els altres drets derivats de la seva categoria professional; així mateix, ho ha de comunicar als representants legals dels treballadors.

Article 11

Modificació de les condicions de treball

11.1 La Direcció de l'empresa, si hi ha raons tècniques, organitzatives o productives provades, pot acordar modificacions substancials de les condicions de treball. Si els representants legals dels treballadors no les accepten, les ha d'aprovar l'autoritat laboral, previ informe de la Inspecció de Treball. En aquest últim cas, la resolució s'ha de dictar en el termini de 15 dies, a comptar de la sol·licitud formulada per la Direcció de l'empresa.

11.2 Es consideren modificacions substancials de les condicions de treball, entre d'altres, les que afecten les matèries següents:

Jornada de treball

Horari

Règim de treball per torns

Sistema de remuneració

Sistema de treball i rendiment

Funcions, si s'excedeixen els límits que preveu l'article 39 de l'Estatut dels treballadors per a la mobilitat funcional.

11.3 En els tres primers supòsits de l'apartat anterior, sens perjudici del que disposa l'article 50.1.a) de la Llei, si el treballador resulta perjudicat per la modificació substancial de les condicions de treball, té dret, dins del mes següent al de la modificació, a rescindir el seu contracte i a percebre una indemnització de 20 dies de salari per any de servei. Els períodes inferiors a 1 any, i amb un màxim de 9 mesos, es prorrategen per mesos.

11.4 En matèria de trasllats, cal atenir-se a les normes específiques de la present Llei.

Article 12

Personal administratiu

12.1 Independentment dels caps, existeixen els llocs de treball següents: els d'auxiliar i oficial, que corresponen a les categories de l'Ordenança, i els de secretari/ària, secretari/ària tècnic i oficial/a tècnic administratiu.

12.2 Els auxiliars administratius accedeixen a la categoria d'oficial administratiu als 5 anys d'antiguitat en l'empresa.

Capítol 3

Ingressos, cessaments, canvis i promocions

Article 13

Ingressos

13.1 L'ingrés de treballadors nous en l'empresa s'efectua en qualsevol de les formes de contractació que les disposicions legals vigents permetin en cada moment, atenent les necessitats de l'empresa i sense que hi hagi un tracte preferencial o altres criteris de selecció, sinó únicament els derivats de les qualitats personals i professionals dels candidats en relació amb el lloc de treball a cobrir.

13.2 L'empresa ha de sotmetre els candidats a les proves teòriques i pràctiques que cregui oportunes per determinar les aptituds d'aquests respecte als llocs a cobrir. Aquestes proves no es consideren de relació laboral ni donen dret a cap mena de retribució.

13.3 Tot aspirant, abans de ser contractat, s'ha de sotmetre a un reconeixement mèdic.

13.4 L'empresa ha de convertir en indefinits un nombre de contractes temporals igual al de baixes definitives de treballadors amb contracte indefinit a causa de defunció, cessament voluntari i jubilació. La comparació s'ha de fer en còmput anual.

Article 14

Període de prova

14.1 L'ingrés en l'empresa s'efectua condicionat a un període de prova la durada del qual és la següent:

Personal titulat superior: 6 mesos

Resta...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR