Convenio colectivo - Inspección y Mantenimiento, SA., Cataluña

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2006
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2008
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4746 de 24/10/2006

RESOLUCIÓ

TRI/3324/2006, de 7 de juliol, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Inspección y Mantenimiento, SA, per al període de l'1 de gener de 2006 al 31 de desembre de 2008 (codi de conveni núm. 7901872) .

Vist el text Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Inspección y Mantenimiento, SA, per al període d'1 de gener de 2006 a 31 de desembre de 2008, subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 3 de maig de 2006, i de conformitat amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Inspección y Mantenimiento, SA, per al període de l'1 de gener de 2006 al 31 de desembre de 2008 (codi de conveni núm. 7901872) al Registre de convenis de la Direcció General de Relacions Laborals.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni.

Barcelona, 7 de juliol de 2006

Mar Serna Calvo

Directora general de Relacions Laborals

Traducció del text original signat per parts

CONVENI

col·lectiu de treball de l'empresa Inspección y Mantenimiento, SA, 2006-2008

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit funcional

El present Conveni col·lectiu estableix les normes bàsiques de les relacions laborals entre Inspección y Mantenimiento, SA (IM) i el seu personal.

Article 2

Àmbit territorial

Les normes del present Conveni s'aplicaran a tots els centres de treball de l'empresa, presents i futurs, en l'àmbit territorial de la Comunitat Autònoma de Catalunya.

Article 3

Àmbit personal

El present Conveni s'aplicarà a la totalitat dels treballadors, fixos o temporals, que prestin serveis en l'actualitat o en el futur per compte i sota la dependència d'IM i en l'àmbit territorial anteriorment esmentat.

Article 4

Entrada en vigor i durada

El present Conveni tindrà una durada de 3 anys, amb efectes des de l'1 de gener de 2006 fins al 31 de desembre de 2008, el qual es prorrogarà tàcitament per períodes anuals, si no hi ha denúncia expressa per qualsevol de les parts interventores.

L'entrada en vigor serà als 15 dies de la data de la signatura i els efectes econòmics seran retroactius a l'1 de gener de 2006. Els endarreriments s'abonaran en un termini màxim de 60 dies.

Article 5

Denúncia

Qualsevol de les parts podrà denunciar el Conveni per escrit davant l'altra part i davant l'autoritat laboral amb 3 mesos d'antelació al venciment del termini de vigència o en qualsevol de les seves pròrrogues.

Una vegada denunciat, les dues parts es comprometen a iniciar les negociacions del pròxim conveni en el termini màxim de 15 dies naturals des de la data de comunicació de la denúncia.

Article 6

Vinculació a la totalitat

Les condicions pactades formen un tot orgànic i indivisible, manifestant formalment les dues parts que les seves respectives vinculacions al convingut tenen el caràcter de compromís per a la totalitat de les clàusules pactades.

Suposat que, per l'autoritat laboral, es declari nul algun dels pactes essencials d'aquest Conveni col·lectiu, desvirtuant-lo, aquest quedarà sense eficàcia pràctica i les parts hauran de tornar a reunir-se per estudiar-ne el seu contingut.

Article 7

Compensació i absorció

Les condicions econòmiques de tipus personal superiors a les mínimes legals o reglamentàries de caràcter individual o col·lectiu, qualsevol que fos el seu origen (inclosos expressament els conceptes de millores voluntàries i altres complements personals absorbibles) que estiguin vigents a l'empresa en la data d'iniciar-se l'aplicació del present Conveni col·lectiu podran ser compensades amb les millores que s'hi estableixin.

Les millores que s'implantin en virtut del present Conveni seran absorbibles fins on arribin, amb els augments o les millores que es puguin establir mitjançant disposicions legals o reglamentàries.

Article 8

Comissió paritària

Es crea una comissió paritària d'interpretació, seguiment, arbitratge, conciliació, vigilància, administració i aclariment del present Conveni.

La Comissió esmentada estarà composta per dos membres de cadascuna de les parts signants del Conveni (part social i part econòmica) i pels assessors que, amb veu però sense vot, designi cadascuna d'aquestes. Els dos integrants de la part social seran designats pel Comitè d'empresa.

Les hores emprades en reunions de la Comissió Paritària queden excloses del crèdit horari sindical.

La Comissió Paritària, a més de les descrites en el primer paràgraf d'aquest article, tindrà les funcions següents:

  1. Emetre informe previ al plantejament de conflictes col·lectius amb relació a la interpretació del present Conveni.

  2. Emetre informe previ a la imposició de mesures disciplinàries molt greus.

  3. Emetre informe previ a la presentació per les dues parts, de qualsevol mena de reclamació, demanda o denúncia davant l'autoritat laboral.

  4. Emetre informe previ per a l'adopció de qualsevol mesura de caràcter col·lectiu que resulti de l'aplicació de l'article 41 de l'Estatut dels treballadors.

  5. Qualsevol altra que expressament se li encomani.

    La Comissió Paritària operarà d'acord amb les normes de funcionament següents:

  6. Les reunions es produiran a petició de qualsevol de les parts.

  7. La convocatòria serà per escrit, indicant ordre del dia i amb una antelació mínima de 72 hores.

  8. La incompareixença d'alguna de les parts possibilitarà aixecar acta de la reunió que, en tot cas per a aquests supòsits, serà "sense acord" amb caràcter general.

  9. En tot cas s'aixecarà acta de totes les reunions.

    Per al supòsit de desacord en el si de la Comissió Paritària, les dues parts se sotmeten expressament, llevat de l'apartat b) , als procediments de mediació, arbitratge i conciliació regulats a l'Acord Interprofessional de Catalunya de 7/11/90, d'acord amb el Reglament de funcionament del TLC.

    Capítol 2

    Organització del treball

Article 9

Norma general

L'organització del treball, d'acord amb allò previst en aquest Conveni, correspon a la Direcció, qui la durà a terme a través de l'exercici regular de les seves facultats d'organització econòmica i tècnica, direcció i control del treball i de les ordres necessàries per a la realització de les activitats laborals corresponents. Tot això amb el respecte de les normes de matèria de consulta i col·laboració dels representants dels treballadors contingudes a la llei.

L'organització del treball té per objecte aconseguir a l'empresa un nivell adequat de productivitat basat en la utilització òptima dels recursos humans i materials. Per a aquest objectiu cal la mútua col·laboració de les parts integrants de l'empresa: Direcció i treballadors.

Capítol 3

Ingrés al treball

Article 10

Contractació i ocupació

Per raó de les característiques de l'activitat de l'empresa i per tal d'aconseguir una adequada flexibilitat que permeti mantenir el màxim de llocs de treball indefinits i, així mateix, la solidesa i continuïtat necessàries, és imprescindible la utilització de les diverses modalitats de contractació temporal vigents.

Article 11

Contractes eventuals

Els contractes de durada determinada per circumstàncies del mercat, acumulació de tasques o excés de comandes, regulats en el núm. 1, apartat b) de l'article 15 de l'Estatut dels Treballadors, modificat per la Llei 12/2001, de 9 de juliol, podran tenir una durada màxima de sis mesos, dins d'un període de dotze comptant a partir del moment de la incorporació.

Article 12

Contractes per obra o servei determinats

Serà personal contractat per a obra o servei determinat aquell la missió del qual consisteixi a atendre la realització d'una obra o un servei determinat dins de l'activitat normal de l'empresa, considerant-se com a tal la prestació d'un servei emmarcat a l'empara d'un contracte mercantil d'arrendament de serveis entre IM i una altra empresa.

Aquest tipus de contracte quedarà resolt per les causes següents:

  1. Quan es finalitzi l'obra o el servei.

  2. Quan el client resolgui el contracte d'arrendament de serveis, qualsevol que en sigui la causa.

  3. Quan el contracte d'arrendament de serveis es resolgui parcialment pel client podrà produir-se automàticament una extinció parcial equivalent del total de contractes de treball adscrits al servei.

A l'efecte de la determinació dels treballadors afectats per aquesta situació s'elegiran primer els de menys antiguitat, i en cas de tenir la mateixa es valoraran les càrregues familiars, i en tot cas se sentirà la representació dels treballadors.

Article 13

Contractes a temps parcial

S'entendrà un treballador contractat a temps parcial quan aquest presti serveis durant un nombre d'hores al dia, a la setmana, al mes o a l'any, inferior a la jornada ordinària establerta. En tot cas, la retribució serà proporcional al temps efectivament treballat.

Article 14

Període de prova

Podrà fixar-se, sempre que es concerti per escrit, un període de prova, que en el cas del personal operatiu...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR