Convenio colectivo - Ajuntament de Pals, Cataluña

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2006
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2007
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4773 de 01/12/2006

RESOLUCIÓ

TRI/3905/2006, de 13 d'octubre, per la qual s'ordena la inscripció, el dipòsit i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Pals per a 2006-2007 (codi de conveni núm. 1702232).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Pals subscrit d'una part pels representants de l'Ajuntament, i de l'altra pels del personal laboral, el dia 30 de març de 2006, i d'acord amb el que estableixen els articles 90.2 i 90.3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el text refós de l'Estatut dels treballadors; el Decret de la Generalitat de Catalunya 326/1998, de 24 de desembre; l'article 170.1.j) de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes concordants,

Resolc:

.1 Ordenar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Pals per a 2006-2007 en el Registre de convenis dels Serveis Territorials de Treball i Indústria de Girona.

.2 Ordenar-ne el dipòsit a l'oficina corresponent d'aquests Serveis Territorials.

.3 Disposar que l'esmentat Conveni es publiqui en el DOGC.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni.

Girona, 13 d'octubre de 2006

P. A. de la directora del Serveis Territorials

de Treball i Indústria

Mercè Nadal Farreras

Secretària dels Serveis Territorials a Girona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu del personal laboral al servei de l'Ajuntament de Pals. Anys 2006-2007

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Finalitat

Aquest Conveni te com a objectiu primordial, que ha de presidir la seva interpretació, assolir les finalitats següents:

  1. La unificació de la normativa reguladora de les condicions de treball del personal laboral al servei de l'Ajuntament de Pals, d'acord amb la diversitat de les activitats que realitzen.

  2. L'assimilació del règim jurídic del personal laboral al del personal funcionari en tot allò que permeti la seva especial naturalesa i condició.

Article 2

Àmbit personal i funcional

2.1 Aquest Conveni s'ha d'aplicar en tot el seu contingut al personal laboral que ocupi plaça en la plantilla.

2.2.

  1. També és d'aplicació al personal, que presta serveis de caràcter interí en vacants de la plantilla, amb les excepcions següents: fons socials (a excepció dels articles 32 i 33) i llicències per a assumptes propis.

  2. Queden fora d'aquests acords, el personal temporal de l'Oficina de Turisme, els monitors de casals, els vigilants, etc. que poden gaudir dels seus propis acords o bé d'una disposició final que englobi cadascun d'aquests col·lectius.

2.3 El personal laboral de l'Ajuntament ha de ser destinatari, en la part que els correspongui, de les dotacions pressupostàries establertes en diferents articles d'aquests acords per atendre condicions socioeconòmiqes dels empleats/ades públics.

Article 3

Vigència i duració

Aquest Conveni entra en vigor, una vegada firmats per la Mesa de Negociació, a partir de la seva aprovació definitiva pel Ple Municipal. La seva vigència és a partir de l'1 de gener de 2006, fins al 31 de desembre de 2007.

L'IPC de l'any 2005 s'ha d'abonar un cop aprovats definitivament els acords i la seva quantitat queda reflectida dins de la productivitat pactada.

Article 4

Denúncia i pròrroga

Aquest Conveni queda prorrogat automàticament, i és d'aplicació a tots els efectes fins a l'entrada en vigor d'un nou conveni.

Aquest Conveni es pot revisar en alguns aspectes puntuals i es pot prorrogar any rere any per tàcita reconducció, mentre una de les parts no formuli cap denúncia de revisió o de rescissió amb una antelació mínima de 3 mesos des de la data de finalització.

Article 5

Condicions més beneficioses i garantia personal

Aquest Conveni no afecta les condicions més beneficioses per al personal que siguin vigents en virtut de disposicions legals, normes convencionals o usos i costums.

Article 6

Comissió Paritària d'Interpretació

Aquest conveni s'ha d'interpretar d'acord amb el sentit gramatical de les seves clàusules i tenint en compte els objectius que es persegueixen en signar-los. La Comissió Paritària d'Interpretació, pel nombre de treballadors de l'empresa, ha de ser mixta i estar integrada per 1 representant dels treballadors del personal laboral un altre dels funcionaris, i per 1 membre de l'empresa. Ambdues parts poden utilitzar els serveis d'un assessor/a, amb veu i sense vot. Les reunions de la Comissió s'han de realitzar a petició de qualsevol de les parts, dins del terme de 7 dies a partir de la petició i en el dia i hora convingut per ambdues parts.

Una vegada signat el Conveni, la Comissió Paritària d'Interpretació s'ha de reunir dintre de l'any 2006 per tal de determinar la composició i el calendari de la 1a reunió.

Els acords que es prenguin en la Comissió Paritària han d'incloure una valoració econòmica per tal que la corporació pugui determinar els compromisos econòmics que permetin desenvolupar-los. Una vegada arribat a un acord, quan aquest l'aprovi el corresponent Ple, que ha de tenir el mateix rang d'obligat compliment que l'articulat d'aquests acords, en el cas que impliqui una despesa econòmica, l'Ajuntament es compromet a aprovar o complementar la partida corresponent en el pressupost següent que aprovi la corporació.

Capítol 2

Condicions econòmiques

Article 7

Retribucions

L'increment retributiu per a l'any 2006 ha de ser el que estableixi la Llei de pressupostos generals respecte a les retribucions de l'exercici 2005.

L'increment retributiu, si escau, per a la temporalització dels acords, ha de ser el que estableixi la Llei de pressupostos generals de l'Estat per cada any.

Les quanties de les retribucions bàsiques, triennis i nivells de CD han de ser, per a l'any 2006, les que figuren en l'Annex I. Aquest Annex s'ha d'actualitzar en cada un dels exercicis de vigència d'aquests acords amb els increments que siguin d'aplicació d'acord amb les seves clàusules.

Les retribucions íntegres per a cadascuna de les categories per a l'exercici 2006 són les que figuren en l'Annex II dels acords que contemplen les taules salarials. Aquest Annex s'ha d'actualitzar en cada un dels exercicis de vigència d'aquests acords amb els increments que siguin d'aplicació d'acord amb les seves clàusules.

L'estructura salarial definitiva s'ha de reflectir en la plantilla municipal que defineix les retribucions que corresponguin a cada lloc de treball.

Article 8

Sou i pagues extraordinàries

El sou està determinat pel grup d'assimilació que, a nivell de plantilla, tingui establerta la plaça que ocupi el funcionari/ària. Els diferents grups d'assimilació estan determinats en l'art. 25 de la Llei 30/1984, de mesures per a la reforma de la Funció pública, i la quantia del sou l'estableix anualment la Llei de pressupostos generals de l'Estat.

Les pagues extraordinàries són 2 per a cada un dels exercicis de durada dels acords i s'han d'acreditar els mesos de juny i desembre. L'import ha de ser la suma del sou base, l'antiguitat, el complement de destí, el complement específic i el complement de productivitat. El funcionari/ària de nou ingrés ha de percebre la part proporcional al temps treballat, tant de paga extraordinària com del seu increment.

Article 9

Antiguitat

La valoració de l'antiguitat ha de ser d'acord amb els triennis i pels imports fixats per als funcionaris/àries en la Llei de pressupostos de l'Estat segons els diferents grups. S'acrediten des de la data d'ingrés.

El personal, a partir de l'entrada en vigor d'aquest Conveni, té dret a percebre els triennis d'acord amb el grup a què es pertany, llevat que es canviï de grup abans de completar-lo. En aquest cas, s'ha de meritar per import corresponent a l'últim grup.

Article 10

Complement de destí

És el concepte retributiu destinat a remunerar el lloc de treball que s'ocupi, segons el nivell assignat pel Ple Municipal.

Els complements de destí mínims fixats en funció dels grups de titulació han de ser, durant el període de durada dels acords, els següents:

Màxim

mínim

Grup A

30

22

Grup B

24

18

Grup C

22

14

Grup D

17

12

Grup E

14

10

Tot això sens perjudici que, per disposicions de caràcter normatiu, s'estableixin altres mínims superiors als assenyalats anteriorment.

Article 11

Complement específic

El complement específic està destinat a retribuir les condicions particulars d'alguns llocs de treball en atenció a la seva especial dificultat tècnica, dedicació, incompatibilitat, responsabilitat, perillositat o penositat. La quantia l'ha de fixar el Ple Municipal, ha de figurar en un catàleg derivat de la plantilla i ha d'estar ordenat per llocs de treball. De l'esmentat catàleg se n'ha de lliurar còpia al representant del personal laboral que, així mateix ha de rebre informació de totes les variacions que es produeixin per noves assignacions.

Dins el complement específic del personal de la Policia Local, per les especials característiques d'aquest servei, es concedeix un plus d'acord amb la legalitat vigent, pels conceptes següents: plus de perillositat; per coincidir la jornada de treball en dissabte, diumenge, festius i dies de descans setmanal i per realització de la jornada laboral dins del servei de nit, un plus de 150 euros mensuals.

Article 12

Complement de productivitat

Tal com està establert en la normativa vigent, el Ple...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR