Convenio colectivo - Urbaser, SA de l Escala, Cataluña

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2006
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2012
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4829 de 26/02/2007

RESOLUCIÓ

TRE/450/2007, de 5 de febrer, per la qual s'ordena la inscripció, el dipòsit i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Urbaser, SA, de l'Escala, per al període 2006-2012 (codi de conveni núm. 1702252).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Urbaser, SA, de l'Escala, subscrit, d'una banda pels representants de l'empresa i, de l'altra, pels dels seus treballadors el dia 5 de juliol de 2006, i d'acord amb el que estableixen els articles 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de l'Estatut dels treballadors; el Decret 326/1998, de 24 de desembre; l'article 170.1,j) de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes concordants,

Resolc:

.1 Ordenar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Urbaser, SA, de l'Escala, per al període 2006-2012 (codi de conveni núm. 1702252) al Registre de convenis dels Serveis Territorials de Treball a Girona.

.2 Ordenar-ne el dipòsit a l'oficina corresponent d'aquests Serveis Territorials.

.3 Disposar que el Conveni esmentat es publiqui al DOGC.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni.

Girona, 5 de febrer de 2007

Núria Arnay i Bosch

Directora dels Serveis Territorials de Treball

a Girona

Traducció literal del text signat per les partes

CONVENI

col·lectiu de neteja i recollida de residus de l'empresa Urbaser, SA, 2006-2012

Exposició de motius

A tenor dels compromisos adoptats entre les representacions empresarial i social, i amb el beneplàcit explícit de l'Ajuntament de l'Escala, en data 5 de juliol de 2006, en la dependència del Departament de Treball de Girona, es va subscriure Acta d'Acord a través de la qual es van establir criteris per a què en el període comprès entre el 01.01.2006 fins al 31.12.2012 (vigència del Conveni col·lectiu de l'Escala) les diferències exclusivament econòmiques existents entre els convenis col·lectius de l'Escala i Salt es fossin equiparant.

Per tal motiu, l'objectiu final de la present adequació salarial, és que tots i cadascun dels treballadors que es trobin enquadrats en el present Conveni i efectuïn els treballs al Municipi de l'Escala, percebin en còmput brut anual, de cada categoria professional que figuri en les taules salarials, el mateix salari del Conveni de referència de Salt, quan arribi a la seva finalització a l'any 2012, amb excepció expressa de les quanties corresponents a les antiguitats, els conceptes per complements variables, personals, de lloc, hores extres i aquells altres que les parts estableixin, de cada treballador.

Conveni col·lectiu subscrit entre l'empresa Urbaser, SA, i els treballadors del centre de treball de l'Escala

Capítol 1

Normes generals

Article 1

Àmbit d' aplicació

Aquest Conveni és d'aplicació per a tot el personal adscrit als serveis de neteja pública, recollida domiciliària i eliminació d'escombraries, que l'empresa Urbaser, SA, té concertat amb l'Excm. Ajuntament del Municipi de l'Escala i s'ha de sotmetre els serveis establerts del plec de condicions tècniques.

Article 2

Vigència i duració

Aquest Conveni entra en vigor el dia 1 de gener de 2006 i ha de durar fins al 31 de desembre de 2012, amb excepció d'aquelles clàusules o preus dels conceptes que expressament es nomenin.

Article 3

Denúncia

La denúncia en què es proposi la iniciació de noves negociacions ha de fer-se amb una antelació mínima d'1 mes respecte de la data del seu venciment o de qualsevol de les pròrrogues.

Si no hi hagués denúncia expressa per part de qualsevol de les parts, el Conveni es consideraria prorrogat en els seus propis termes per períodes successius d'1 any.

Article 4

Vinculació a la totalitat

Les condicions establertes en aquest Conveni formen un tot orgànic indivisible, i a efectes de la seva aplicació pràctica s'han de considerar globalment i en còmput anual, sense que pertoqui l'aplicació d'una normativa aïllada sobre condicions anteriors.

Article 5

Absorció i compensació

Les retribucions establertes en aquest Conveni han de compensar i absorbir totes les existents en el moment de la seva entrada en vigor, sigui quina sigui la seva naturalesa o el seu origen.

Els augments de retribucions que puguin produir-se en el futur per disposicions legals només s'han d'aplicar quan, considerades globalment i en còmput anual, superin les pactades en aquest Conveni. En cas contrari, aquestes últimes les han de compensar i absorbir, i s'ha de mantenir aquest Conveni en els seus propis termes, en la forma i les condicions que queden pactades.

Article 6

Garantia personal

S'han de respectar les condicions personals que en el conjunt anual excedeixin les condicions establertes en aquest Conveni, i s'han de mantenir estrictament com a personals, amb l'excepció dels casos que les parts estableixin.

Article 7

Comissió Mixta Paritària

Ambdues parts convenen que qualsevol dubte o divergència que pugui sorgir sobre la interpretació o aplicació d'aquest Conveni sigui sotmesa, abans d'iniciar la reclamació davant els organismes competents, a informe de la Comissió Mixta Paritària.

La Comissió Mixta Paritària ha d'estar formada per 1 representant de l'empresa i 1 dels treballadors, que ha de ser el delegat de personal.

Ambdues parts poden tenir els assessors que considerin oportuns.

Article 8

Dret supletori

En tot allò no previst ni regulat en aquest Conveni, hom s'ha de regir pel que disposa el Conveni col·lectiu del sector de neteja pública, viària, regs, recollida, tractament i eliminació de residus, neteja i conservació de clavegueram, l'Estatut dels treballadors i les altres disposicions laborals que siguin d'aplicació.

Capítol 2

Condicions de treball

Article 9

Jornada de treball

La jornada de treball per a tot el personal és de 35 hores setmanals distribuïdes de dilluns a dissabte.

Els treballadors tenen dret a 20 minuts de descans que es consideren com a temps efectivament treballat.

Els treballadors que estan contractats per realitzar la jornada ordinària i que vulguin realitzar servei en diumenges i festius ho han de comunicar a l'empresa.

Article 10

Descans setmanal i festes

Les festes que s'han de fer són les establertes en el Calendari laboral de la Generalitat de Catalunya, més les 2 locals i la del gremi (3 de novembre, Sant Martí de Porres).

Article 11

Vacances

Tot el personal afectat per aquest Conveni ha de gaudir anualment de 35 dies naturals de vacances.

Els treballadors amb menys d'1 any d'antiguitat tenen dret a la part proporcional de vacances en funció del temps realment treballat.

Les vacances s'han de gaudir en el període comprès entre l'1 d'octubre i el 31 de maig, excepte el personal voluntari que vulgui fer-les en altres dates.

Les vacances s'han de retribuir d'1 mensualitat completa. L'inici de les vacances ha de ser un dilluns no festiu.

S'ha de fer un calendari de vacances abans del mes de març.

Article 12

Llicències i permisos

El treballador, amb previ avís i posterior justificació, pot absentar-se del treball amb dret a remuneració en els supòsits següents:

a) 20 dies naturals en cas de matrimoni

b) 3 dies en cas de naixement de fills

c) 3 dies per malaltia greu, ingrés hospitalari o defunció de parent fins al 2n grau de consanguinitat o afinitat

Si per algun dels motius esmentats en els apartats b) i c) el treballador necessités desplaçar-se, el permís seria de 4 dies; si el desplaçament fos superior a 200 km de l'Escala, o població on prestés els seus serveis, la llicència hauria de ser de 5 dies naturals.

d) Els treballadors han de gaudir anualment de 3 dies d'assumptes propis (a partir de l'any 2005 han passat de 2 a 3 dies):

.El 1r dia es pot gaudir durant tot l'any.

.El 2n dia s'ha de gaudir entre l'1 d'octubre i el 31 de març de cada any.

.El 3r dia s'ha de gaudir excepcionalment, durant el període de 3 mesos compresos entre 01.01 al 31.03 durant cada any de la vigència del Conveni.

Aquests estan supeditats a les necessitats del servei i no el poden gaudir més de 3 treballadors alhora el mateix dia. S'ha de sol·licitar amb un termini mínim de 72 hores al seu gaudi.

e) Permís especial: El personal adscrit a aquest Conveni pot sol·licitar dies de permís especial que es poden compensar amb hores de treball o bé no retribuir-se, sempre a opció del treballador sol·licitant. Aquesta petició ha d'estar vinculada a alguns dels motius establerts en les lletres a), b) i c) d'aquest article.

f) Tot aquell treballador que meriti una antiguitat efectiva de 25 anys o més a l'empresa, en el moment que els compleixi, ha de gaudir d'un permís retribuït de 3 dies naturals, que s'han d'efectuar fora del període vacacional pactat en el Conveni.

g) De conformitat amb el que estableix el Codi civil per les anomenades parelles de fet s'ha de garantir els mateixos drets que figuren en els apartats anteriors.

Capítol 3

Condicions econòmiques

Article 13

Condicions econòmiques

La retribució de cada treballador està composta pel salari base dels dies conveni, més l'antiguitat que li correspongui, més els complements que per a cada activitat, nivell i categoria es determini en la taula salarial annexa en aquest Conveni i als...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR