Acuerdo - L Acord regulador de les condicions de treball dels funcionaris de l Ajuntament de Cànoves i Samalús per als anys 2007 i 2008, Cataluña
Inicio de Vigencia | 1 de Enero de 2007 |
Fin de Vigencia | 31 de Diciembre de 2008 |
Publicado en | Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4950 de 20/08/2007 |
RESOLUCIÓ
TRE/2570/2007, de 27 de març, per la qual es disposa la inscripció i la publicació de l'Acord regulador de les condicions de treball dels funcionaris de l'Ajuntament de Cànoves i Samalús per als anys 2007 i 2008 (codi de conveni núm. 0814442).
Vist l'Acord regulador de les condicions de treball dels funcionaris de l'Ajuntament de Cànoves i Samalús, subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 30 de gener de 2007, i d'acord amb el que disposen l'article 36 de la Llei 7/1990, de 19 de juliol, sobre negociació col·lectiva i participació en la determinació de les condicions de treball dels empleats públics, en relació amb el que estableix la disposició final 1.2 de la Llei orgànica 11/1985, de 2 d'agost, de llibertat sindical; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 68/2004, de 20 de gener, d'estructuració i reestructuració de diversos departaments de l'Administració de la Generalitat; el Decret 223/2004, de 9 de març, de reestructuració d'òrgans territorials de l'Administració de la Generalitat; el Decret 190/2005, de 13 de setembre, de reestructuració parcial del Departament de Treball i Indústria; el Decret 421/2006, de 28 de novembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i el Decret 570/2006, de 19 de desembre, d'estructuració del Departament de Treball;
Vista l'aprovació expressa de l'Acord per l'òrgan competent, segons el que disposa l'article 35 de la Llei 7/1990 abans esmentada,
Resolc:
.1 Disposar la inscripció de l'Acord regulador de les condicions de treball dels funcionaris de l'Ajuntament de Cànoves i Samalús per als anys 2007 i 2008 (codi de conveni núm. 0814442) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament Treball a Barcelona.
.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.
Barcelona, 27 de març de 2007
Elisenda Giral i Masana
Directora dels Serveis Territorials
a Barcelona
Transcripció literal del text signat per les parts
ACORD
de condicions laborals del personal funcionari de l'Ajuntament de Cànoves i Samalús per als anys 2007 i 2008
Capítol 1
Disposicions generals
Objecte i norma supletòria
Aquest Pacte, negociat a l'empara del que estableix la Llei orgànica 11/85 de 2 d'agost, de llibertat sindical i els articles 32, 35 i següents de la Llei 9/87, de 12 de maig, d'òrgans de representació, determinació de les condicions de treball i participació del personal al servei de les administracions públiques (amb les modificacions introduïdes per la Llei 7/90, de 19 de juliol), regula les condicions de treball dels empleats públics que presten serveis per a l'Ajuntament de Cànoves i Samalús i estableix els seus propis sistemes d'aplicació.
Per tot allò que no estigui recollit, previst ni resolt en aquest Pacte, s'aplicaran les disposicions legals que dicti l'Estat o la Comunitat Autònoma pel que fa a les seves competències i als reglaments de funcionament dels diferents col·lectius quan hagin estat elaborats vàlidament entre la corporació i la representació legal dels treballadors/es.
Els acords subscrits, o els que es puguin subscriure en un futur, entre els sindicats representatius i la FEMP (Federació Espanyola de Municipis i Províncies), la FMC (Federació de Municipis de Catalunya) i l'ACM (Associació Catalana de Municipis), es traslladaran a la Comissió Paritària d'Interpretació i Seguiment per tal de fer, si així correspon, el seu estudi i la seva adequació per aquest Pacte.
Àmbit personal (vegeu annex 1)
-
Aquest Pacte afectarà a tots els empleats/ades públics al servei de l'Ajuntament de Cànoves i Samalús.
-
Queda exclòs de l'àmbit personal d'aquest Pacte el personal que desenvolupi càrrecs de confiança i/o d'assessorament especial, i aquelles relacions contractuals i de serveis en règim de dret administratiu.
-
Aquest Pacte no afectarà les condicions més beneficioses per als treballadors/ores que restin vigents amb anterioritat per disposicions legals, normes convencionals o usos i costums.
Vigència
-
El present Pacte tindrà una durada de 2 anys, des de l'1 de gener de 2007 al 31 de desembre de 2008, llevat dels apartats referents al calendari laboral.
-
Aquest Pacte es prorrogarà tàcitament, en tota la seva extensió, per anys naturals successius en el supòsit que no sigui objecte de denúncia per qualsevol de les parts, 2 mesos abans del seu termini.
-
La denúncia d'una de les parts haurà d'ésser expressa, per escrit, i amb constància fefaent a l'altre part.
-
Un cop denunciat aquest Pacte, continuarà en vigor fins que no s'aconsegueixi un altre que el substitueixi.
-
Aquest Pacte entrarà en vigor un cop aprovat per la corporació i per l'assemblea de treballadors/ores, amb efectes des del dia 1 de gener de 2007.
Indivisibilitat del Pacte
-
Les condicions pactades en aquest Pacte són mínimes i constitueixen un tot orgànic i unitari, per tant la seva aplicació és considerada globalment.
-
No obstant això, en el cas que la jurisdicció administrativa, en l'exercici de les seves facultats, deixés sense efecte o modifiqués alguna de les estipulacions del Pacte, hauran d'adaptar-s'hi, per la qual cosa es facultarà la Comissió d'Interpretació i Seguiment i sense que això comporti una nova negociació del Pacte, al llarg del temps de vigència pactada.
Règim interior
-
Els empleats/ades de l'Ajuntament de Cànoves i Samalús, pel caràcter de les seves funcions, estan subjectes al règim d'incompatibilitats legals vigents.
Per al desenvolupament de les seves tasques hauran d'observar discreció i sigil professional en els assumptes que coneguin per raó del seu càrrec i no podran utilitzar aquestes dades en benefici propi o de tercers.
-
És obligació de tots els empleats/ades tenir la màxima diligència i correcció de cara al públic, als companys, subordinats, caps i membres de la corporació.
-
Així mateix, hauran de complir el seu horari de treball amb puntualitat i desenvolupar les seves funcions i obligacions amb el màxim d'iniciativa pròpia i amb l'acatament de les directrius i les instruccions dels seus caps i responsables directes.
Comissió Paritària d'Interpretació i Seguiment
-
El present Pacte s'interpretarà d'acord amb el sentit gramatical de les seves clàusules, i en atenció als objectius que es persegueixen en el moment de la seva signatura.
-
Es crearà una Comissió Paritària del Pacte en el termini de 15 dies comptats des de l'aprovació d'aquest Pacte, com a òrgan d'interpretació, arbitratge, conciliació i de vigilància del seu compliment, a fi de resoldre els conflictes d'interpretació que puguin sorgir o que li siguin presentats pels treballadors o per la pròpia corporació.
Les seves funcions, a més de la interpretació i vigilància de les qüestions aquí regulades són:
-
Arbitratge de les qüestions que els parts sotmetin a consideració.
-
D'altres que li siguin encomanades per aquest Pacte, en especial farà la mediació amb caràcter previ a la interposició de qualsevol conflicte col·lectiu derivat de la interpretació o aplicació del que disposen els presents acords, així com els supòsits de concurrència d'aquest.
-
-
La Comissió Paritària estarà integrada per 2 persones, designades per la corporació i 2 per la representació del personal. Hi podran assistir els delegats de les seccions sindicals legalment constituïdes.
-
Actuarà com a secretari de la Comissió una persona designada per la corporació. S'aixecaran actes de les reunions i els seus acords seran de compliment obligatori.
-
La Comissió Paritària es reunirà de forma ordinària 1 vegada cada 6 mesos, i de manera extraordinària, a petició d'alguna de les parts, quan sigui necessari, i sempre que sigui possible, en el termini de 2 dies hàbils comptats a partir de la petició.
-
En cas de manca d'acord en el si de la Comissió Paritària sobre la interpretació i/o aplicació del present Pacte, així com qualsevol norma legal o reglamentària d'aplicació, ambdues parts negociadores acorden expressament i voluntàriament el sotmetiment de la discrepància, als procediments de conciliació i mediació establerts pel Consorci d'Estudis, Mediació i Conciliació a l'Administració Local (CEMICAL), a petició de qualsevol de les parts.
Mesa General de Negociació
A l'empara de la Llei 9/1987, de 12 de juny, d'òrgans de representació, modificada per la Llei 7/1990, de 19 de juliol, la Mesa de Negociació es constituirà i es reunirà, com a mínim, 1 vegada a l'any. Igualment, tindran lloc reunions de la Mesa per decisió de l'Ajuntament o per acord entre aquesta i les organitzacions sindicals presents per dret a la Mesa, i per sol·licitud de totes les organitzacions sindicals presents a la Mesa.
Serà competència de la Mesa la negociació dels temes següents:
-
Classificació i actualització dels llocs de treball.
-
Criteris bàsics de provisió i/o promoció dels llocs...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba