Convenio colectivo - Personal Laboral del Ajuntament de Vilanova del Camí, Barcelona

Inicio de Vigencia12 de Marzo de 2007
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2009
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4955 de 27/08/2007

RESOLUCI”

TRE/2630/2007, de 24 d'abril, per la qual es disposa la inscripciÛ i la publicaciÛ del Conveni col∑lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Vilanova del CamÌ per al perÌode 12.3.2007-31.12.2009 (codi de conveni n˙m. 0812582).

Vist el text del Conveni col∑lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Vilanova del CamÌ, subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 7 de marÁ de 2007, i de conformitat amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de marÁ, pel qual s'aprova el Text refÛs de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipÚsit de convenis col∑lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei org‡nica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferËncia de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matËria de mediaciÛ, arbitratge i conciliaciÛ; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuraciÛ de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 68/2004, de 20 gener, d'estructuraciÛ i de reestructuraciÛ de diversos departaments de l'AdministraciÛ de la Generalitat; el Decret 223/2004, de 9 de marÁ, de reestructuraciÛ d'Úrgans territorials de l'AdministraciÛ de la Generalitat; el Decret 190/2005, de 13 de setembre, de reestructuraciÛ parcial del Departament de Treball i Ind˙stria; el Decret 421/2006, de 28 de novembre, de creaciÛ, denominaciÛ i determinaciÛ de l'‡mbit de competËncia dels departaments de l'AdministraciÛ de la Generalitat de Catalunya, i el Decret 570/2006, de 19 de desembre, d'estructuraciÛ del Departament de Treball,

Resolc:

.1 Disposar la inscripciÛ del Conveni col∑lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Vilanova del CamÌ per al perÌode 12.3.2007-31.12.2009 (codi de conveni n˙m. 0812582) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball a Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 24 d'abril de 2007

Elisenda Giral i Masana

Directora dels Serveis Territorials

a Barcelona

TranscripciÛ literal del text signat per les parts

CONVENI

col∑lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Vilanova del CamÌ per al perÌode 12.3.2007-31.12.2009

CapÌtol 1

Disposicions generals

Article 1

¿mbit de personal i funcional

El present Conveni afectar‡ en la seva integritat el personal laboral de l'Ajuntament de Vilanova del CamÌ.

Article 2

¿mbit temporal

S'iniciar‡ la seva efectivitat una vegada aprovat pel Ple de l'Ajuntament; ser‡ executiu una vegada publicat en el DOGC i fins al 31 de desembre de 2009.

Article 3

PrÚrroga, den˙ncia i revisiÛ

  1. El present Conveni es considerar‡ prorrogat anualment, excepte den˙ncia per escrit per qualsevol de les parts amb com a mÌnim 3 mesos d'antelaciÛ a la fi de la seva vigËncia.

  2. Podr‡ ser denunciat parcialment o totalment.

CapÌtol 2

ComissiÛ Parit‡ria

Article 4

ComissiÛ Parit‡ria

  1. El control, seguiment i desenvolupament d'aquest Conveni els dur‡ a terme la ComissiÛ Parit‡ria.

  2. Estar‡ integrada per 4 membres, el senyor alcalde, 1 membre designat per l'alcalde i 2 delegats sindicals en representaciÛ del personal de l'Ajuntament de Vilanova del CamÌ, assistits en cada sessiÛ pel secretari, el que tindr‡ per missiÛ aixecar les actes i donar fe del seu contingut.

  3. La ComissiÛ celebrar‡ sessiÛ ordin‡ria un cop al mes, sempre que hi hagi assumptes a tractar. Les sessions extraordin‡ries es convocaran sempre que ho demani qualsevol de les parts.

  4. De cada sessiÛ s'aixecar‡ l'acta corresponent, que ser‡ signada per tots els assistents.

  5. S'entregar‡ cÚpia de l'acta corresponent a cadascun dels seus membres.

CapÌtol 3

Condicions de treball

Article 5

OrganitzaciÛ del treball

L'organitzaciÛ del treball Ès competËncia exclusiva dels Úrgans directius de l'Ajuntament, sense perjudici dels drets reconeguts al personal laboral en la normativa legal vigent.

Article 6

Jornada i rËgim de treball

  1. La jornada laboral ser‡ de 37,5 hores setmanals en tots els departaments.

  2. Anualment s'elaborar‡ per part de l'Ajuntament de Vilanova del CamÌ el calendari laboral, que s'exposar‡ en el tauler d'anuncis de la casa consistorial i en la resta de les dependËncies municipals i que prËviament s'informar‡ el ComitË d'Empresa.

Article 7

Horari de treball

  1. L'horari de treball s'adaptar‡ a les necessitats de cada departament, perÚ generalment:

    Oficines: de dilluns a divendres, entrada de 7.30 a 8 h i sortida de 15 a 15.30 h.

    Registre: de dilluns a divendres de 8 a 15 h i dijous de 17 a 20 h.

    Instal∑lacions esportives: aquests realitzaran el seu horari segons necessitats del servei i de dilluns a diumenge, amb els descansos que estableixi la llei.

    Brigada d'Obres: generalment de dilluns a divendres de 7.30 a 15 h. PerÚ per tal de cobrir necessitats del servei o alguna avaria, l'horari de treball ser‡ de dilluns a diumenge amb els descansos que estableixi la llei. Per tant, si Ès necessari algun operari a la tarda (15 a 18 h) per alguna necessitat, no computaran com a hores extres i es regularitzaran en el cÚmput del seu horari.

    Centre Obert: de dilluns a divendres de 9 a 13.30 i de 17 a 20 h.

    Conserges: de dilluns a diumenges, amb els descansos que estableixi la llei, realitzant els horaris de la instal∑laciÛ a cobrir.

    Cultura: generalment l'horari ser‡ de dilluns a divendres de 8.00 a 15 h i els dijous de 17 a 19.30 h, perÚ per cobrir les activitats d'aquests departaments, l'horari ser‡ de dilluns a diumenge, amb els descansos que estableixi la llei.

    Esports: generalment l'horari ser‡ de dilluns a divendres de 7.30 a 15 h, perÚ per tal de cobrir les necessitats del servei, l'horari de treball ser‡ de dilluns a diumenge amb els descansos que estableixi la llei.

    PromociÛ EconÚmica: de dilluns a divendres de 8 a 15 h i dilluns de 17 a 19.30 h, perÚ per tal de cobrir les necessitats del servei, l'horari de treball ser‡ de dilluns a diumenge amb els descansos que estableixi la llei.

    R‡dio Nova: generalment l'horari ser‡ de dilluns a divendres de 8 a 22 h, perÚ per tal de cobrir les necessitats del servei, l'horari de treball ser‡ de dilluns a diumenge amb els descansos que estableixi la llei.

    Biblioteca Municipal: de dilluns a divendres de 15 a 21 h i els dijous i els dissabtes de 9.30 a 13.15 h.

    Medi Ambient: generalment l'horari de treball ser‡ de dilluns a divendres de 8 a 15 h i els dilluns de 16.30 a 19 h, perÚ per tal de cobrir les necessitats del servei, l'horari de treball ser‡ de dilluns a diumenge amb els descansos que estableixi la llei.

  2. No obstant aixÚ, l'Úrgan municipal competent, per necessitat del servei, podr‡ establir modificacions de manera permanent en els horaris de determinats llocs de treball, de mutu acord entre les parts.

  3. Per necessitats del servei, l'Úrgan municipal competent podr‡ establir modificacions puntuals en els horaris de determinats llocs de treball, de mutu acord entre les parts, amb un preavÌs de 5 dies com a mÌnim, exceptuant aquells supÚsits en quË per diferents motius aliens a la voluntat de l'Úrgan municipal no es puguin avisar amb aquest temps d'antelaciÛ.

  4. Canvi d'horari: el personal que ho demani i quan per raÛ del departament o lloc de treball sigui possible, podr‡ sol∑licitar un canvi d'horari. Sempre de mutu acord entre les parts i quan el servei no quedi malmËs.

  5. La prolongaciÛ volunt‡ria de la jornada no computar‡ com a treball efectiu realitzat.

Article 8

Horari d'estiu

L'horari ser‡ el mateix que durant l'any amb l'excepciÛ del personal de la Brigada Municipal; aquest, durant els mesos de juny, juliol i agost, podr‡ realitzar di‡riament un horari intensiu, que ser‡ de 6.30 a 14 hores, perÚ l'Ajuntament podr‡ variar aquest horari per necessitats del servei. Per tant, si Ès necessari algun operari a la tarda (15 a 18 h) per alguna necessitat, no es computaran com a hores extres i es regularitzaran en el cÚmput del seu horari.

Article 9

Pausa en l'horari de treball

La pausa per esmorzar estar‡ reglamentada per torns de 25 minuts, d'acord amb la distribuciÛ que cada responsable establir‡, per garantir la continuÔtat dels serveis al p˙blic. Tots els empleats laborals es podran absentar del seu lloc de treball, si el seu departament ho permet, utilitzant en tot moment el sistema de substitucions.

Article 10

Control d'assistËncia i absentisme

  1. El personal est‡ obligat a acceptar les mesures de control de l'horari de treball que estableixi l'Ajuntament, havent de complir estrictament la jornada i l'horari de treball, en funciÛ de la millor atenciÛ als ciutadans i el bon funcionament del servei.

  2. L'Ajuntament lliurar‡ mensualment un informe al ComitË d'Empresa sobre les irregularitats detectades en la fitxa del personal laboral.

  3. El ComitË tindr‡ dret a sol∑licitar en qualsevol moment les fitxes de control horari del personal per portar a terme les comprovacions i gestions pertinents.

  4. L'incompliment parcial o complet de la jornada laboral per causes degudament justificades tindr‡ la consideraciÛ de jornada treballada, segons normativa d'aplicaciÛ o conveni.

  5. ComunicaciÛ d'absËncies: l'absËncia per indisposiciÛ no superior a les 24 hores requerir‡ la...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR