Convenio colectivo - Aigües Ter Llobregat, Cataluña

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2007
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2007
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4956 de 28/08/2007

RESOLUCIÓ

TRE/2636/2007, d'11 de juny, per la qual es disposa la inscripció i la publicació per a l'any 2007, del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Aigües del Ter-Llobregat, per als anys 2006-2008 (codi de conveni núm. 7900782).

Vist el text per a l'any 2007, del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Aigües del Ter-Llobregat, pel qual es prorroga el conveni dels anys 2004-2006, amb les modificacions que s'assenyala, subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors, el 7 i 30 de maig de 2007 i el 8 de juny de 2007, i d'acord amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; i l'article 170.1.e) i j) de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Aigües del Ter-Llobregat, per a l'any 2007 (codi de conveni núm. 7900782) al Registre de convenis de la Direcció general de Relacions Laborals.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, amb el compliment previ dels tràmits pertinents.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni.

Barcelona, 11 de juny de 2007

Salvador Álvarez Vega

Director general de Relacions Laborals

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de l'empresa Aigües Ter- Llobregat per a l'any 2007

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit personal

Aquest conveni és d'aplicació al personal que, amb relació jurídica laboral, presta o presti serveis en l'empresa pública de la Generalitat de Catalunya denominada Aigües Ter Llobregat.

Article 2

Àmbit funcional

Les normes contingudes en aquest Conveni afecten i són d'aplicació als centres de treball d'Aigües Ter Llobregat.

Article 3

Àmbit territorial

L'àmbit territorial del present Conveni és el de la Comunitat Autònoma de Catalunya.

Article 4

Àmbit temporal

Aquest Conveni tindrà vigència a l'endemà de la seva publicació en el DOGC i fins el 31 de desembre del 2007, amb efectes econòmics retroactius a 1 de gener de 2007.

Article 5

Pròrroga i denúncia

Aquest Conveni s'entendrà prorrogat tàcitament per períodes anuals successius si no es produeix l'oportuna denúncia en temps i forma amb un termini de preavís de dos mesos respecte a la data en què finalitzi la seva vigència. Quant a la negociació, podrà ser total o parcial en funció de les propostes plantejades per les parts.

Un cop denunciat, es procedirà a constituir una Comissió negociadora en el termini d'un mes des de la recepció de l'escrit de denúncia; la part receptora haurà de respondre a la proposta de la negociació i ambdues parts podran establir ja un calendari o pla de negociació.

En qualsevol cas la tramitació de la denúncia s'haurà d'ajustar al que disposa l'article 89 de l'Estatut dels treballadors.

Article 6

Vinculació a la totalitat

Les condicions pactades en el present Conveni formen un tot orgànic indivisible i, als efectes de la seva aplicació pràctica, seran considerades globalment i conjunta. En cas que l'Autoritat Laboral, en l'exercici de les seves facultats, no homologués alguna de les seves clàusules o articles, o que fos anul·lat total o parcialment per la Jurisdicció Laboral, ambdues parts negociaran la totalitat o parcialitat anul·lada, i la resta del Conveni quedarà en vigor. En aquest supòsit, i fins a l'elaboració d'un nou text, s'aplicarà la normativa convencional anterior.

Article 7

Clàusula de garantia

Les parts del Conveni es comprometen formalment a no sol·licitar ni adherir-se a cap altre Conveni, qualsevol que sigui el seu àmbit d'aplicació, durant tota la vigència del que es ara es subscriu.

Si durant la vigència del present Conveni es produís, per reestructuració administrativa o transferència de la gestió, algun canvi de la dependència de l'empresa, l'esmentada modificació no afectarà al que s'ha pactat en aquest Conveni col·lectiu, que tindrà la consideració de norma mínima.

Article 8

Compensació, absorció i garanties personals

En matèria de compensació i absorció serà d'aplicació allò que disposin les normes legals d'aplicació al cas concret, sense perjudici del que s'estableixi amb caràcter específic en el present Conveni.

Les condicions i retribucions que s'estableixen en aquest Conveni amb caràcter mínim compensaran i absorbiran qualsevol altres existents en el moment de la seva entrada en vigor o que s'estableixin en el futur, independentment de la seva naturalesa o origen.

Es respectaran les percepcions econòmiques particulars que en el seu conjunt siguin més beneficioses que les fixades en el present Conveni, mantenint-se estrictament ad personam.

La interpretació del que disposa aquest article correspon a la Comissió Paritària, sense perjudici de la competència dels Organismes administratius o contenciosos en la matèria.

Article 9

Comissió paritària

Es constituirà, d'acord amb l'apartat d) de l'article 85 de l'Estatut dels treballadors una comissió paritària per a la interpretació, vigilància i estudi del Conveni, que estarà formada per representants de l'empresa i representants dels treballadors en la mateixa proporció. Els membres de la comissió paritària que representin als treballadors seran designats pel comitè d'empresa.

Aquesta Comissió estarà facultada per a interpretar els termes del Conveni sempre que sigui necessari per a la seva correcta aplicació d'acord amb els criteris establerts per a la interpretació de les normes jurídiques. Així mateix, la Comissió exercirà les funcions següents:

  1. Participar en la determinació dels programes de formació que s'hagin de desenvolupar.

  2. Estudiar les reclamacions sobre reclassificació professional i adscripció definitiva de grups i categories professionals.

  3. Emissió d'informes sobre les qüestions que li siguin proposades per les parts sobre interpretació del que s'ha pactat.

  4. Determinació dels supòsits d'aplicació de l'article 44 del present Conveni.

  5. Fixació de les desviacions de l'IPC interanual per a cada exercici, si escau.

  6. Totes les altres qüestions que li siguin encomanades per aquest Conveni.

Els acords de la Comissió tindran plena eficàcia en l'àmbit d'aquest Conveni i s'adoptaran per unanimitat i es faran públics en tots els centres de treball. Els acords es traslladaran així mateix a les parts interessades en el termini màxim de 15 dies.

Els membres de la Comissió disposaran del temps suficient per a l'exercici de les funcions que li encomana aquest article.

Article 10

Comitè d'empresa

El Comitè d'empresa té atribuïdes com a funcions bàsiques les recollides en la legislació general, i més concretament les definides en l'Estatut dels treballadors, així com aquelles que expressament li siguin atribuïdes en l'articulat del present Conveni.

Capítol 2

Organització del treball

Article 11

Organització del treball

L'organització del treball és facultat de l'empresa i la seva aplicació pràctica correspon als titulars dels comandaments dels diferents Departaments o Serveis, sense perjudici dels drets i facultats d'audiència i informació reconeguts als treballadors en els articles 40, 41 i 64.1 de la Llei 8/80, de 10 de març, de l'Estatut dels treballadors i resta de normativa vigent, en relació amb els seus representants legals.

En relació amb la organització del treball, els representants legals dels treballadors tindran els drets i obligacions següents:

  1. Estudiar les condicions de treball en els diferents centres i serveis.

  2. Proposar totes aquelles idees que siguin beneficioses per a l'organització del treball i la seva racionalització.

  3. Traslladar a la Comissió Paritària els suggeriments que en aquest sentit li siguin comunicats pels seus representants.

Article 12

Treballs de superior o inferior categoria

Quan les necessitats del servei ho exigeixin l'empresa podrà encomanar als treballadors l'exercici de funcions corresponents a categories professionals superiors o inferiors a la que tinguin en cada cas. Aquestes decisions tindran les limitacions i produiran els efectes previstos en l'Estatut dels treballadors sempre que concorrin les circumstàncies i requisits que es fixen en el mateix. En tot cas la realització de treballs de categoria superior donarà lloc al dret del treballador a percebre la diferència entre la retribució del seu lloc de treball i la que pertocaria per la funció que efectivament desenvolupi.

En el supòsit de desenvolupar treballs d'inferior categoria, aquesta situació no podrà perllongar-se més enllà del temps imprescindible per a reparar la situació especial que la va motivar.

La designació d'un treballador per a prestar el seu servei en règim de tornicitat, sigui oberta o tancada, tal i com es defineix en aquest Conveni no tindrà per si mateixa la consideració de desenvolupament de treballs de superior o inferior categoria, sense perjudici de l'aplicació de les normes establertes per al treball en règim de torns.

Article 13

Classificació professional

13.1 La classificació...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR