Convenio colectivo - Personal laboral del Consell Comarcal del Baix Ebre, Tarragona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2008
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2011
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 5240 de 21/10/2008

RESOLUCIÓ

TRE/3026/2008, de 2 de juny, per la qual es disposa el registre i la publicació del Conveni col·lectiu del personal laboral del Consell Comarcal del Baix Ebre per als anys 2008-2011 (codi de conveni núm. 4301892).

Vist el text del Conveni col·lectiu del personal laboral del Consell Comarcal del Baix Ebre per als anys 2008-2011, subscrit per les parts negociadores en data 21 de desembre de 2007, i presentat per les mateixes parts en data 16 d'abril de 2008, i de conformitat amb el que estableixen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors, i els articles 68.5 i 170.1 de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'autonomia de Catalunya,

Resolc:

.1 Disposar el registre del Conveni col·lectiu del personal laboral del Consell Comarcal del Baix Ebre per als anys 2008-2011 (codi de conveni núm. 4301892), en el Registre de convenis dels Serveis Territorials de Treball a les Terres de l'Ebre.

.2 Disposar-ne la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni col·lectiu.

Tortosa, 2 de juny de 2008

Fermí Andrés i Molins

Director dels Serveis Territorials a les Terres de l'Ebre

Transcripció del text original signat per les parts

CONVENI

col·lectiu del personal laboral del Consell Comarcal del Baix Ebre 2008-2011

Capítol I

Disposicions generals

Article 1

Determinació de les parts

Aquests acords socials es pacten entre els representants del Consell Comarcal del Baix Ebre i els representants del personal laboral del mateix Consell Comarcal.

Article 2

Àmbit personal i territorial

El present conveni té com objectiu regular les condicions de treball del personal laboral al servei del Consell Comarcal del Baix Ebre.

Aquest Conveni també serà d'aplicació a aquell personal que ocupa un lloc de treball finançat per la Generalitat de Catalunya (Plans d'Ocupació, AODL, tallers d'ocupació, dinamitzador...), per l'Administració Central de l'Estat o per fons comunitaris.

Article 3

Àmbit funcional

Les normes contingudes en aquest Conveni afecten i són d'aplicació al personal adscrit als centres de treball de totes les àrees actualment existents i organismes autònoms que es creïn en el futur.

Article 4

Vigència

Aquest Conveni entrarà en vigor l'1 de gener de 2008 fins al 31 de desembre de 2011.

Article 5

Pròrroga i denúncia

5.1 Aquest Conveni s'entendrà prorrogat tàcitament per períodes anuals successius si no es produeix l'oportuna denúncia dins del termini de preavís de tres mesos respecte de la data en què finalitza la seva vigència.

5.2 Un cop denunciat el Conveni, es procedirà a constituir una Comissió negociadora en el termini d'un mes des de la recepció de la denúncia; la part receptora haurà de respondre a la proposta de negociació i ambdues parts podran establir ja un calendari o pla de negociació. En qualsevol cas, la tramitació de la denúncia s'haurà d'ajustar al que disposa l'art. 89 de l'Estatut dels Treballadors.

La negociació podrà ser total o parcial, en funció de les propostes plantejades per les parts.

5.3 No obstant haver-se denunciat el Conveni en el termini establert, exceptuant les condicions econòmiques, les quals, tindran efectes a partir de l'1 de gener, tota la resta d'articles seguirà vigent fins a l'aprovació del nou Conveni

Article 6

Vinculació a la totalitat

Les condicions pactades en aquest Conveni formen un tot orgànic i indivisible i, als efectes de la seva aplicació pràctica, seran considerades global i conjuntament. En cas que l'autoritat laboral, en l'exercici de les seves funcions, no homologués alguna de les seves clàusules o articles, o que fos anul·lat totalment o parcialment per la jurisdicció laboral, ambdues parts negociaran la totalitat o la parcialitat anul·lada, i la resta des acords quedaran en vigor. En aquest supòsit, i fins a l'elaboració d'un nou text, s'aplicarà la normativa convencional anterior.

Article 7

Clàusula de garantia

Si durant la vigència d'aquest Conveni es produís, per reestructuració administrativa, algun canvi de la dependència dels actuals centres de treball, l'esmentada modificació garantirà les relacions laborals amb total respecte a les diferents condicions individuals expressament reconegudes al personal afectat, i també l'estabilitat en el lloc de treball.

Article 8

Prelació de normes i condicions més beneficioses

8.1 Les normes contingudes en aquest Conveni regularan les relacions entre el Consell Comarcal del Baix Ebre i els/les treballadors/es amb caràcter general. Amb caràcter supletori o en allò que no estigués previst, seran aplicades les disposicions de l'Estatut dels Treballadors, les disposicions que afecten el personal laboral contingudes en el Decret Legislatiu 1/1997 pel qual s'aprova la refosa en un text únic dels preceptes de determinats textos legals vigents a Catalunya en matèria de funció pública, el Decret 214/1990, de 30 de juliol, pel qual s'aprova el reglament del personal al servei de les entitats locals, la Llei 7/2007 de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, la Llei Orgànica 3/2007 per la Igualtat Efectiva d'Homes i Dones i la resta de la normativa sobre funció pública.

8.2 Qualsevol normativa o Llei més beneficiosa que pugui sortir publicada o no estigués recollida durant el període de vigència, serà d'aplicació en el present Conveni. Així mateix es garanteixen els drets ja adquirits pels treballadors/es en qualsevol tipus de contracte o disposició que no vulnerin el dret administratiu ni laboral, ni l'esperit i la lletra del present Conveni.

Article 9

Comissió paritària

9.1 En el termini de quinze dies següents a la signatura d'aquest Conveni es constituirà la Comissió paritària per a la interpretació, la vigilància i l'estudi del Conveni, que estarà formada per tres representants de la Corporació, i tres representants del Comitè d'Empresa, amb un membre com a mínim de cada sindicat amb representació al Comitè d'Empresa.

Les normes de funcionament de la Comissió paritària queden establertes en el reglament que s'adjunta com annex a aquest Conveni (annex 1).

9.2 Aquesta comissió, que no tindrà caràcter resolutori sinó informatiu, tindrà les funcions específiques següents:

Interpretació, vigilància, estudi i aplicació del Conveni.

Negociació de la revisió de les condicions econòmiques.

Participar en l'elaboració dels programes de formació que s'hagin de desenvolupar amb caràcter general.

Emetre informes sobre les qüestions que siguin proposades per les parts sobre la interpretació d'allò pactat.

Totes les altres qüestions que li siguin encomanades derivades d'aquest Conveni.

Sobre les reclamacions sobre reclassificació professional i adscripció definitiva als grups i categories professionals, donarà opinió i emetrà informes.

Estarà informada, en tot moment, i en cada fase del procés, de qualsevol procediment sancionador que s'iniciï

9.3 Els punts i/o acords no contemplats en el conveni seran elevats per part de l'afectat/da a la Comissió paritària, qui resoldrà en el termini de temps més breu possible.

9.4 La Comissió paritària es reunirà ordinàriament cada quatre mesos i, a petició d'alguna de les parts, de forma extraordinària quan sigui necessari. S'aixecaran actes de les reunions i els seus acords seran de compliment obligatori. En cas contrari s'elevarà a l'arbitratge de l'autoritat laboral competent de la Generalitat de Catalunya.

9.5 Ambdues parts es sotmetran voluntàriament als mecanismes de mediació i conciliació quant a la interpretació, el compliment o l'incompliment del present Conveni, mitjançant els sistemes de mediació i conciliació, preferentment el Tribunal Laboral de Catalunya.

9.6 Les conclusions de la Comissió s'adoptaran per majoria dels seus membres i es faran públics als treballadors segons la seva naturalesa, ja sigui de forma col·lectiva o bé de forma individualitzada.

Article 10

Organització del treball

10.1 La direcció del personal i l'organització del treball correspon a la Corporació, a través de la gerència i els òrgans de govern als quals la legislació atribueix aquestes funcions, sens perjudici de les facultats que tenen els esmentats òrgans per descentralitzar, d'acord amb la normativa vigent, part d'aquestes funcions a través de caps, coordinadors/es o responsables d'àrees en què està estructurada l'administració comarcal; tot allò sense perjudici dels drets i les facultats d'audiència i informació reconeguts als/les treballadors/es als articles 40, 41 i 64.1 de l'Estatut dels Treballadors (mobilitat geogràfica, modificacions substancials de les condicions de treball i competències del Comitè d'Empresa), i la resta de normativa vigent, en relació amb els seus representants legals.

10.2 En relació a l'organització del treball els representants dels treballadors podran:

Estudiar les condicions de treball en els diferents centres i serveis.

Proposar totes aquelles idees que siguin beneficioses per a l'organització del treball i la seva racionalització.

Traslladar a la Comissió paritària els suggeriments que en aquest sentit li siguin comunicats pels seus representats.

La finalitat de la racionalització del treball és la simplificació, optimització i millora de mètodes i serveis.

Article 11

Treballs de categoria superior

11.1...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR